אחד ביום: הכי נמוך שיש

אחד ביום עם ערב משחקים חלש ועם אלופת המערב בחמשת השנים האחרונות שחווה נפלה מכאיבה ומביכה, לאו דווקא בסדר הזה...

3:00: ממפיס גריזליס (8-5) – גולדן סטייט ווריירס (12-2)

טים סטורמס בן ה-47 הוא זמר אמריקאי ילד אוקלהומה שבמשך כמעט שלושה עשורים שלמים של הקריירה שלו היה חלק בהרכבי מוזיקה רבים ששרים 'מוזיקת רוק נוצרית' ואף הופיע איתם במדינות שונות ברחבי העולם (רוסיה, ברזיל, ג'מייקה, צרפת, שוויץ ועוד).

ועם זאת, כנראה שאיש מאיתנו לא היה מתוודע לסטורמס אלמלא הזמר האדוק היה מצליח בשנת 2002 להגיע להישג חסר תקדים שאף זכה להכניס אותו לספר השיאים של גינס. סטורמס הפך להיות האיש שמצליח להגיע עם הקול שלו לטון הנמוך ביותר שאי-פעם נרשם.

סטורמס מצליח להגיע בעזרת קולו למנעד צלילים המתפרש על פני 10 אוקטבות (לשם השוואה מאריה קארי הידועה באיכויות הווקאליות שלה, מסוגלת להגיע למנעד של 6 ורבע אוקטובות. לפסנתר יש 7 ורבע אוקטובות) כשהצליל הנמוך שהוא הגיע אליו עומד על תדירות נמוכה של 0.189 HZ (G−7, שמונה אוקטבות מתחת לתו הסול הנמוך ביותר בפסנתר), שיא אותו שבר סטורמס בשנת 2012, כמעט עשור אחרי שכבר נכנס לספר השיאים של גינס.

למעשה, חלק מהקולות שסטורמס מצליח להפיק נמוכים יותר ממה שהאוזן האנושית יכולה לשמוע (שזה בעיניי, ובטח באוזניי, מתכון לרמאות, כי אם אף אחד לא מסוגל לשמוע אותם מי אמר שהוא מפיק אותם…)

בכל מקרה, כך זה נשמע:

הקול של סטורמס כאמור יכול להגיע למעמקים אליהם אף אדם לא הגיע לפניו אבל הצלילים שסטורמס מפיק לא יורדים מספיק נמוך בשביל להיות במקום בו נמצאת גולדן סטייט ווריירס כיום. הקבוצה שהתרגלנו לראות אותה בראשות המערב ובילתה את חמש העונות האחרונות בגמר הליגה, כולל זכייה בשלוש אליפויות.

גם בחלומות הגרועים ביותר של אוהדי הווריירס הם לא תיארו לעצמם שהקבוצה תמצא את עצמה עם 2 ניצחונות בלבד ב-14 המשחקים הראשונים שלה בעונה, עם הגנה נוראית והפסדים בסיטונות (שבעה ברצף כיום והיד עוד נטויה).

טנקינג אמנם היה אחת האפשרויות המובילות בתשובה לשאלה 'מה יקרה עם העונה של הלוחמים?' אבל איש לא חשב שהנפילה תהיה כל-כך מהירה וכל-כך כואבת. גם לפני שסטף קארי שבר את היד וסיים את העונה (אם כי רשמית הוא אמור לחזור אחרי שלושה חודשים) הווריירס נראו רע וחטפו תבוסות מהת'אנדר והקליפרס אבל האובדן של השחקן הכי מזוהה עם הקבוצה לצד היעדרויות תכופות של קאבון לוני, דריימונד גרין ודי'אנג'לו ראסל השאירו את הקבוצה עם כלום אחד גדול (ויסלח לי אריק פסקל, הרוקי המצטיין, שמלמד אותנו שמישהו צריך לקלוע בסוף נקודות).

אבל הסיפור שמוריד את גולדן סטייט כל-כך נמוך הוא לא המאזן, לא ההגנה ולא הפציעות. הסיפור הוא הדרך בה הקבוצה הזו ויתרה על כל שמץ של גאווה שהיה לה. הויתור על משחקים, התמונות הצוחקות מחדר ההלבשה, הפארטייה שנעשתה מהמגרש הביתי, רשימת השחקנים שלובשים כל יום את המדים הצהובים-כחולים-לבנים. ככה לא צריכה להיראות אלופה גאה ולא משנה שהיא לא זכתה באליפות בשנה שעברה או שיש לה אלף תירוצים להצדיק את זה.

רק לפני חצי שנה היללנו כולנו את הגאונות של בוב מאיירס, סטיב קר וג'ו לייקוב על האימפריה שהם בנו ועכשיו אין לנו לשפשף את העיניים בתדהמה ולהגיד להם – 'איזה מין גאונים אתם אם זה מה שהצלחתם להוציא מכל יכולת הניהול שלכם?!". העונה הזו הולכת להיות כתם על ההיסטוריה של גולדן סטייט, שגם הופעת פליאוף אחת ב-18 שנה לא לכלכה את המורשת שלו יותר ממנו…

הלילה תתארח גולדן סטייט אצל ממפיס שהייתה אמורה להיות קבוצת תחתית מערב אבל כרגע מציגה יכולת טובה מהמצופה ובזכות שלושה ניצחונות רצופים שהשיגה לאחרונה היא מדורגת במקום העשירי בו, עם מאזן סביר בהחלט.  הצמד שאמור להוות את העתיד של הקבוצה ג'ה מוראנט וג'רן ג'קסון ג'וניור (וביחד – 4 J) פורע כבר שטרות ראשונים, דילון ברוקס מתגלה כשחקן חמישייה סולידי וטוב, הרוקי השני ברנדון קלארק מפתיע לטובה ויונאס ולנצ'יונאס הוא תמיד ממתק של אנרגיה ורצון טוב (גם עם הכישרון מוגבל משהו). הגריזליס נסגרים על הרוטציה שלהם וזה מתחיל לעבוד והלילה יהיה להם הזדמנות לרשום עוד ניצחון שיקרב אותם לשמינייה הראשונה, בהנחה שזה בכלל מעניין אותם (לא בטוח שזה המצב).

גרייסון אלן (קרסול) ואנדרה איגודאלה (מחכה שישחררו אותו משם ולא ישחק גם מול הקבוצה שעשתה אותו להיות מי שהוא היום) יעדרו בממפיס. אצל הווריירס עדיף כבר לכתוב מי כן ישחק…

*

וחוץ מזה, יש לנו ערב צנוע מאוד, עם ארבעה משחקים בלבד סה"כ:

Post Up:

5:00: סקרמנטו קינגס (7-5) – פיניקס סאנס (5-7)

שתי הקבוצות נפגשו עם בוסטון בשני הלילות האחרונים, הקינגס ניצחו בנקודה, פיניקס הפסידה לתצוגה הגנתית של הסלטיקס. הלילה הטורניר המשולש הלא-רשמי הזה יגיע לסיומו והקינגס בביתם פייבוריטים לנצח ולהתקרב כדי משחק אחד מול פיניקס, דבר שדי ימחק את פתיחת העונה האיומה שלהם. כך או כך, צפו למשחק מעניין, כנראה הכי מעניין הלילה.

Post Down:

3:00: ניו אורלינס פליקאנס (9-4) – פורטלנד טרייל בלייזרס (9-5)

משחק שמעניין בעיקר את חובבי מדורי הרכילות שיתכנסו כולם לראות את מספר '00' החדש של הבלייזרס – כרמלו אנתוני. הם יפגשו על הדרך גם את הבלייזרס שמשחקים כדורסל רע (בעיקר בהגנה) ומצויים בנפילה חופשית אל תחתית המערב ואת הפליקאנס שאמנם מדורגים יותר נמוך מהיריבה שלהם הערב אבל חווים מכת פציעות כמו שרק קבוצה מקוללת כמו ניו אורלינס (והצוות הרפואי הכושל בליגה) מכירים.

5:30: לוס אנג'לס לייקרס (2-11) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8-5)

הלייקרס נהנים לאחרונה מהתמודדות עם הטרף של הקליפרס בלילות הקודמים, מה שהופך את החיים ליותר קלים עבורה ועבור ההגנה הפנטסטית שלה שמזהה את חולשות היריבה ומנצלת אותן. הת'אנדר אחרי שנכנעו אמש לסל ניצחון של פול ג'ורג' האקס, לא צפויים להיות שונים וכנראה שלא יעזרו את הלייקרס בדרכם לשמור על המאזן הטוב בליגה.

8 תגובות

  1. תודה זעפרני על עוד קוריוז מעניין. האוזן שלנו הולכת ומאבדת מהרגישות שלה עם ההתבגרות, אני מזמן לא שומע תדרים גבוהים וגם הנמוכים הולכים וחומקים ממני . . .
    ככל שהאיש יההי גבוה יותר כך הקול שלו יהיה נמוך יותר (בהכללה). אני מניח שהבחור די גבוה או שלפחות הגרון שלו ארוך.
    קצת ירדת חזק על ג"ס, הם בדרך ללא מוצא השנה אז על מה להיאבק? אבל זה כנראה נכון שכולם נחים ברגע שזבוב נוגע בהם . . .

  2. גם אני קיוויתי שבקליפ הוא מרד בקול עד שלא אשמע אותו יותר
    מפתיע שהוא לבן. בבלוז הוא היה כוכב
    🙂

  3. נשארתי עם הלוחמים במחתרת התהומות, (נשארתי ללא קבוצה מעניינת). זמר ישראלי עם מנעד קולות רציני היה שכן עם אותה חצר, הזמר הוזכר ע"י דובי..
    תודה רבה על הסיפור ההשוואה..
    ועל התגובות, מעניין מאד

  4. תתפלא אבל אפשר לבדוק בקלות באיזה תדר האוזן מסוגלת לשמוע.
    אפשר לחבר גל סינוס מחולל אותות לרמקול ולסובב עד שהאוזן מפסיקה לשמוע
    הקול של אדם ממוצע הוא סביב 1000 הרץ (מרכזיות טלפון היו מעבירות תדר של 100 הרץ ועד 3400)
    אוזן של תיכוניסט מסוגלת לשמוע עד 15 קילו הרץ וזה דועך עם השנים. שמיעה ממש טובה יכולה להגיע עד ל 20 קילו הרץ.
    סיפור ענק !

  5. תודה יאיר, לא התרשמתי מהקול שלו, חשבתי שיראו אותו מדבר עם לוויתנים או משהו.
    מודה שיש בי דחף בלתי מוסבר לקרות את כרמלו היום. מה גם שנפל מול הקבוצה שהחלטתי שתהיה הפילגש ליג פאס שלי השנה (מראה עד כמה נאמן חסר תקנה אני, אפילו את הפילגש אני לא מסוגל לזרוק).

    1. חחח גדול??
      לרובנו יש עניין בשמנמלו
      מועדון מעריצי כרמלה איתכם הסליחה.
      כמו הווארד שחיכה שלא מצפים ממנו לכלום מופתעים לטובה מכל פירור, כך כרמלו צריך לפעול.
      לקיר יש סיכוי שישתנה יותר מהאגו השמן

  6. לא חושב שאפשר לשים משחק של הלייקרס מחוץ למומלצים, הם מאסט סי טיוי העונה. סקרמנטו פיניקס מאבק פלייאוף בפוטנציאל,אשרינו שהגענו ליום כזה.

  7. גאווה גדולה בווריורס לא היתה כבר לפני כמה עונות, עם הצירוף של דוראנט, והויתור ללא תנאי על הזהות הקבוצתית.
    הלוחם האמיתי שם, נמצא על הספסל פצוע. רק לקליי יש שם אופי (ויכולת) של לוחם שלא יוותר ויסבול הפסדים. כל השאר נראים די מרוצים, לא משנה מה הקבוצה משיגה, אם צריך, אז טנקינג, נשב על הספסל ונחזור בשנה הבאה כאילו כלום לא קרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם