אחד ביום: האם העבודה של לילארד שוב תרד לטמיון?

אחד ביום עם פורטלנד טרייל בלייזרס שפתחו את העונה בצורה מזעזעת ועם דמיאן לילארד שלמרות שהוא עובד קשה לא רואה ברכה בעמלו. האם מול אטלנטה הלילה יסתמן שינוי?

4:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (6-3) – אטלנטה הוקס (5-3)

דבי נלסון, לא אהבה את השירים שבנה, מרשל מאתר'ס השלישי כתב עליה. באלבום שזמר הראפ הוציא בשנת 1999 וזכה להצלחה רבה, תיאר הבן את ילדותו העשוקה, את אימו האלכוהוליסטית ואת מערכת היחסים האהובה ביניהם. "הדבר היחיד שעשיתי לא בסדר איתו" אמרה בזעם "הוא שפינקתי אותו יותר מדי וזה מה שיצא ממנו". אלא שהבן המשיך בשלו, והחל מתראיין ומספר לתקשורת על ימי ילדותו הקשים. דבי נלסון החליטה לא להישאר חייבת ותבעה את בנה, ששמו האומנותי הוא 'אמינם' על 11 מיליון דולר.

על אף שבית המשפט מצא חלק מהטענות של האם מוצדקות, הוא גם נתן משקל לחופש האומנותי של אמינם להביע את עצמו ונימק בכך שברור לכל שלא כל שיר או סיפור של יוצרים, הינו אמת לאמיתה, גם בעיניי צרכני האומנות. אבל בסופו של דבר, החליט בית המשפט בכל זאת להשאיר את האם עם משהו ביד. אחרי שנתיים של דיונים וניסיונות להגיע לפשרה, הגיעו השניים להסכם לפיה תקבל האם 25,000$ דולרים. השופט שדן בתביעה הוסיף להסכם גם פרט קטן – 23,354$ דולרים מתוך הסכום הנ"ל ילכו לעורך דינה הראשון של האם, פרד גיבסון שהיה זה שעשה את המאמצים הראשונים לפשרה.

לימים סיפר הבן על הנטייה של אימו לבדות מליבה מחלות, תופעה אשר מוכרת בשם 'תסמונת מינכהאוזן'. נלסון מצידה סיפרה על הקשר המיוחד עם בנה ועל הגאווה הגדולה שהוא מסב לה. אולי כי גם היא הבינה, עם מחלת נפש או בלעדיה, שלהשיג קצת יותר מ-1,60$ מבנה המיליונר, היא יכולה לעשות יותר בקלות אם תהיה נחמדה אליו…

וחוץ מהלקח הזה, יש לנו מהסיפור הזה עוד אחד – לפעמים לא שווה לעשות מאמץ כל-כך גדול, אם התוצאה תהיה ממילא דלה. ואת הלקח הזה למד על בשרו דמיאן לילארד ששבר את השיא האישי שלו וגם את שיא הפרנצ'ייז המכונה 'פורטלנד טרייל בלייזרס' בערב שבת כשקלע 60 נקודות לרשת של הנטס, ולמרות זאת הפסיד.

המשחק הביתי של פורטלנד מול ברוקלין לפני יומיים היה בהחלט מיקרוקוסמוס של העונה של הבלייזרס עד כה, עם לילארד שמנסה בכל כוחו, לא מקבל מספיק עזרה ובסופו של ערב קבוצה שלו מפסידה משחק ביתי. פורטלנד עדיין לא ניצחה בבית (מאזן 3-0) ובאופן כללי נראית זוועה עד כה ומדורגת בשליש התחתון של המערב כשהיא סוחבת על גבה ארבעה הפסדים רצופים ושניים מתוך שלושת הניצחונות שלה העונה הושגו בזכות עירנות של לילארד בדקות הסיום.

איפה הבעיות של פורטלנד העונה? זה מתחיל בסי.ג'י מקולום שהמספרים שלו ובעיקר האחוזים שלו מהשדה (38%  לעומת 45.9% אשתקד) נמצאים בירידה, זה ממשיך בצוות מסייע לא מספיק טוב כשאת אמינו והארקלס הנחבאים אל הכלים אשר נעזרו באוון טרנר, ג'ק ליימן, סת' קארי ומאיירס לאונרד וידעו לתת הנשמה כשצריך החליפו רודני הוד, קנת' ביזמור ומריו, זאק קולינס ומריו הזוניה שבינתיים מגלים אנמיות בעיקר בהגנה (הדירוג ההגנתי של פורטלנד שהיה במקום טוב באמצע התדרדר למקום ה-24 בליגה) וזה נמשך עם מכת פציעות של גבוהים שלצד נורוקיץ' שהפך להיות גבוה פצוע תמידי, פגעה גם בפאו גאסול שעוד לא פתח את העונה, זאק קולינס (פרק את הכתף וייעדר כחודש) וסקאל לאבסייר (קרסול). חסן וויטסייד אמנם מספק את הסחורה מבחינה מספרית אבל גם הוא לא יכול לבדו.

משהו בפורטלנד נראה שבע ולא מגובש מספיק ורוח המועדון שנצצה בפליאוף של השנה שעברה נפגמה. טרי סטוטס יקווה שזו רק מחלה זמנית ושהחניכים שלו יתגברו מהר על פתיחת העונה החלשה שלהם כי במערב הצפוף, אסור להישאר מאחור.

הלילה תנסה פורטלנד להשיג ניצחון ביתי ראשון כשמולה תעמוד אטלנטה הוקס, שגם היא כמו פורטלנד, תחסר את הקולינס שלה. יהיה זה ביקור ראשון של אוון טרנר באולם בו שיחק בשנים האחרונות (אבל הוא לא ישחק בשל פציעה) ומאידך מפגש של קנת' ביזמור עם קבוצתו לשעבר. אטלנטה פתחה את העונה טוב אבל נחלשה מאז, בעיקר הודות לפציעה של טרה יאנג אבל גם עם שובו, היא עדיין מתקשה לעמוד בקצב, בין היתר בגלל שהיא חסרה עומק מספק ולא מוצאת את עצמה התקפית. לצד טרנר היא עשויה להחסיר הלילה את אלן קראב גם הוא אקס פורטלנד (ברכיים) ואת דיאנדרה האנטר (כתף) וכמו כן היא תחסר את וינס קרטר שייעדר בגלל סיבות אישיות (לא נמסרה הסיבה. הניחוש שלי: נולד לו נכד…) ואת צ'נדלר פרסונס כי הוא צ'נדלר פרסונס.

האם כל זה ייתן לפורטלנד לצאת לדרך חדשה? לפחות להערב כן אבל נקווה בשביל לילארד שכל המאמץ הזה, להחזיר את פורטלנד לשגרת הניצחונות ואל תמונת הפליאוף, לא יהיה גדול מדי ובעיקר, לא יסתיים בעוגמת נפש כמו המאמץ שלו מיום שישי…

ומה עוד צפוי לנו הערב? יש גם משחק מוקדם!

Post Up:

22:30: מינסוטה טימברוולבס (3-5) – דנבר נאגטס (2-6)

משחק מבחן לטימברוולבס מול אחת הקבוצות החזקות במערב. אם מינסוטה רוצה להוכיח שהיא רצינית בנוגע לסיכויים שלה להיאבק על הפליאוף, זה מסוג המשחקים שהיא חייבת לנצח. מה שאומר שאתם בטח מנחשים איך זה ייגמר…

2:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (5-4) – מילווקי באקס (3-6)

אם היו היו במזרח, נניח, אוקלהומה היו מועמדים לפליאוף. אלא שבמערב הצפוף הם עם מאזן שלילי ולא נראים כרגע מועמדים להיות בין 8 הגדולות, אבל רק שתדעו – הם קבוצה לא רעה בכלל. אה, והם גם פגשו פעמיים את גולדן סטייט. הערב תארח אוקהלוהמה קבוצה קצת יותר רצינית, מילווקי באקס, שתנסה לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד השנתי ביוטה.

3:00: פיניקס סאנס (3-5) – ברוקלין נטס (4-4)

כל משחק של פיניקס העונה הוא סיבה למסיבה, אבל זה נכון בוודאי שלמדבר מגיע קיירי אירווינג והפרויקט המסקרן שלו מברוקלין שלאט, אבל בטוח, מתחיל להתחבר. זה הולך להיות משחק של גארדים ואני הייתי מסווג אותו כהמלצת צפייה.

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (1-7) – טורונטו ראפטורס (2-6)

האלופה היוצאת מול האלופה הנכנסת? לא הייתי מבטל את האפשרות הזו כל-כך מהר. זה היה יכול להיות משחק מעניין בהרבה אם טורונטו הייתה מגיעה עם קייל לאורי (אגודל, ייעדר שבועיים) וסרג' איבאקה (קרסול, עדיין לא ברור כמה זמן) אבל בהיעדר שניהם, כנראה שפסקל סיאקם לא יוכל לבדו. בטח כשמהצד השני עומדת אחת מקבוצות ההגנה היותר חדות בליגה.

Post Down:

1:00: אורלנדו מג'יק (6-3) – אינדיאנה פייסרס (4-5)

שתי קבוצות שהתחילו רע את העונה ורוצות לחזור לאיזור הפליאוף בו בילו בשלהי העונה שעברה ייפגשו הלילה בפלורידה. אינדיאנה כבר חזרה לשם עם חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים והרבה גיוון ושחקנים שתורמים בסגל. אורלנדו אמנם כיסחה את ממפיס, אבל לא אחרי משחק כזה נניח שהם חזרה בעניינים. אולי הערב הם יוכיחו שאכן כך.

1:00: פילדלפיה 76' (3-5) – שארלוט הורנטס (5-4)

תלאות הביקור במערב הוציאו מפילדלפיה הרבה מהאנרגיה של פתיחת העונה וסחטו ממנה גם שלושה הפסדים ובשעה טובה היא חוזרת לעיר אחוות האחים, למפגש מול שארלוט שאמור להחזיר אותה למסלול הנכון. בן סימונס עדיין פצוע אבל מול שארלוט החביבה אך חלשה, גם ראול נטו אמור לעשות את העבודה.

2:30: ניו יורק ניקס (7-2) – קליבלנד קאבלירס (5-3)

שתי קבוצות שניצחו בשבת ירצו לרשום ניצחון שני ברציפות במשחק שמהווה הזדמנות בשביל שתיהן לנשום קצת אוויר. לפחות עד המשחק הבא.



5 תגובות

  1. תחסר את צ'נדלר פרסונס כי הוא צ'נדלר פרסונס!!!
    גדול!!!!
    המפגש במינסוטה בהחלט מעניין ובשעה נוחה. איזה כיף!
    תודה רבה יאיר!

  2. "הניחוש שלי: נולד לו נכד" הרג אותי מצחוק….
    מה השיא נקודות של שחקן בהפסד?
    אולי יש פה עוד פסיק בדפי ההיסטוריה
    🙂

    1. לא – ווילט כרגיל מככב גם כאן, עם 78 (ועם 11 מתוך 20 המשחקים של 60+ בהפסד).
      מייקל, אגב, היה היחיד לעשות זאת בפלייאוף (60+ וגם הפסד)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם