סקירת נעליים – Nike Kobe XI

נוסטלגיה לדגם האחרון שהבלאק ממבה נעל במשחק הפרישה שלו אי שם באפריל 2016, כשהמטיר 60 נקודות על הג'אז בסטייפלס סנטר

מחיר – 200$

משקל הנעל – 340 גרם

גובה קרסול – נמוך (מאוד…)

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Kobe Bryant

Kobe Bryant waves to fans after scoring 60 points in the final game of his career against the against the Utah Jazz. April 13, 2016. Los Angeles, CA.  (Photo by David Crane/Southern California News Group)

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

דפוס הסוליה של הקובי 11 מעוצב בצורת חתכים קטנים ומדויקים שכאילו נחתכו ע"י סכין יפנית, מדובר בחתכים כל כך קטנים ודקים שצפויים לגרוף אבק בכמויות, ללא תלות בגרסת הסוליה השקופה או הרגילה. הדפוס החריג הזה של נייקי יוצר סוליה עם אחיזה לא עקבית, בלשון המעטה – על פרקט נקי היא עלולה לגרום להחלקה, בעוד במגרשים מאובקים יכולה להתקבל לפתע אחיזה מעולה (אבל לא באופן שניתן להסתמך עליו). הדבר היחיד שעוד מציל במעט את הסוליה זה החלק המרכזי שלה שמעוצב בצורת "עמוד שדרה", וככל שיופעל עליו יותר משקל אזי תתקבל אחיזה טובה יותר. בנוסף, ממש לא כדאי להוציא את הסוליה הזאת לטעום מגרשים חיצוניים אם לא בא לכם לזרוק 200$ לפח.

  • ציון: 4 שרוכים

תמיכה (Cushion)

סגנון התמיכה בחלק מהנעליים של קובי הוא שונה מרוב הנעליים שנמכרות בשוק. נייקי מטמיעה בדגמי קובי מדרס פנימי שמכיל את כרית התמיכה ובעצם מאפשר להחליף בין כריות התמיכה שניתן להניח בתוך הנעל – ראו בתמונה המצורפת. מצד אחד האופציה להחליף מדרס תמיכה מאפשרת גיוון רב, אך מצד שני מי שמשתמש במדרסים מותאמים אישית (וביניהם גם עבדכם הנאמן) לא יוכל להנות מהנעל כלל. בקובי 11 מצורף מדרס פנימי המכיל כרית Zoom Air גדולה בעקב הנעל בעוד יתר המדרס עשוי מספוג ה-Lunarlon, שביחד מספקים בלימת זעזועים טובה תוך כדי שמירה על תחושת מגרש מדהימה והמון זריזות.

אני אישית הייתי מעדיף כרית תמיכה מובנית.

  • ציון: 7 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

הקובי 11 יתאימו למידה הרגילה שלכם אך יש להן מעט מרווח באזור הבוהן ובנוסף הבד שלהם מעט נוקשה כך שלנעל אין התאמה של אחד לאחד לכף הרגל שלכם כמו לנעלי ריצה שעשויות מאותו החומר. הבד המחוזק יוצר מעין מסגרת שכף הרגל צריכה להתאים אליו על מנת לקבל אחיזה אופטימלית בכף הרגל. למרות זאת, החלק האמצעי של הנעל יחד עם הלשון המרופדת והשרוכים יעניק לכף הרגל תחושת ביטחון מעולה בתוך הנעל בעת קשירה הדוקה, ולא צפויה להתקבל תחושת לחץ או חוסר אוורור. הנעל היא בין הנמוכות שניתן למצוא בשוק (וזה מפתיע כשאנחנו מדברים פה על דגם משנת 2016), אך עדיין תרגישו בטוחים בתוכה, אפילו יותר מחלק מהדגמים עם הקרסול הבינוני ואף הגבוה. בנוסף, לנעל יש תמיכה פנימית מובנית בעקב שעובדת מצוין והישיבה הנמוכה של הנעל על המגרש תיתן לכם תחושת מגרש מדהימה והמון תגובתיות ויציבות.

  • ציון: 9 שרוכים

חומרים

החלק העליון של הנעל מורכב כולו מ-FlyKnit – בד קל משקל, גמיש ועם מבנה חזק שיספק תמיכה לכף הרגל. בקובי 11 הבד מכיל גם חלקי פלסטיק מחוזקים עשויים TPU כך שהנעל מעט פחות נמתחת אך מעניקה תמיכה ואחיזה משופרת לעומת נעלי ריצה שעשויות מאותו החומר, וגם הבד עמיד יותר לאורך זמן. עם זאת, אין בנעל חומרי "פרימיום" ולמרות שלדעתי היא מעוצבת מדהים, זה עדיין לא מצדיק את תג המחיר המוגזם שלה רק מעצם היותה הנעל האחרונה שקובי לבש בתור שחקן פעיל.

  • ציון: 8 שרוכים

לסיכום

על טעם וריח ניתן להתווכח, אבל לדעתי הקובי 11 נראית מדהים. היא כל כך יפה בעיני שאני מתכנן להשתמש בה בתור נעל ליומיום. מבחינת כדורסל הסיפור מעט שונה – אמנם הנעל מעניקה תחושת מגרש עילאית, שתתאים מצוין לגארדים יחד עם בלימת זעזועים איכותית והמון תמיכה ויציבות, אך הסוליה פשוט מאכזבת וצפויה לתסכל אתכם על כל סוג משטח פנימי. כפי שכבר ציינתי הנעל גם לא מתאימה למשחק עבור שחקנים עם מדרסים מותאמים אישית וזה עוד חסרון משמעותי שצריך להילקח בחשבון. עם כל זאת לא מספיק, גם המחיר האסטרונומי שמרחף מעל הנעל לא בדיוק מצדיק את קנייתה כנעל כדורסל לגיטימי. אני הייתי מקטלג אותה בתור נעל בוטיק או בתור הישג לאספנים.

  • ציון משוקלל סופית: 7 שרוכים

5 תגובות

  1. תודה נראית אחלה.
    תגיד ראית את האדידס של טריי יאנג?
    זאת שנראית כמו גרב?

  2. נעל מאוד יפה
    לכדורסל אני בהחלט בטוח שהיא לא מתאימה
    לא מבין למה הוא שיחק עם נעל נמוכה???
    200 דולר זה לא מספיק שנייקי חוסכים בחומר?

    1. אפשר לומר שקובי התחיל את טרנד הנעליים הנמוכות, הוא רצה נעל שהיא קלת משקל וגם הוא חולה על כדורגל מה שנתן לו את ההשראה. מוזמן לקרוא עוד על זה פה – https://deadspin.com/kobe-bryant-is-somewhat-responsible-for-the-low-top-bas-1796107589
      ה-200$ דולר זה הדרך של נייקי לדפוק אותנו בגלל השם של השחקן שמעטר את הנעל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם