אחד ביום: האם יש חיים אחרי קווין?

אחד ביום עם גולדן סטייט ווריירס שתצטרך להיזכר הלילה במשחק מספר 6 בכך שהיא הייתה אלופה גם לפני קווין דוראנט ועם שעת המבחן הגדולה של כריס פול וג'יימס הארדן. אוי זה הולך להיות לילה מרתק!

4:00: יוסטון רוקטס – גולדן סטייט ווריירס (2-3 ללוחמים בסדרה)

טורקמניסטן היא אחת המדינות הפחות מוכרות מאלו שהרכיבו את ברית המועצות לשעבר. המדינה האסיאתית שנמצאת מצידו המזרחי של הים הכספי וללא מוצא לים ממש, קיבלה את עצמאותה בשנת 1991 ומאז היא סגורה באופן יחסי לעולם ולא זוכה להרבה יחסי ציבור.

אולי בשל יחסי הציבור המועטים או אולי מהסיבה ההפוכה (מה שיתואר להלן) טורקמניסטן הכילה בתוכה בשנות ה-90' וברוב העשור הקודם את אחד השליטים ההזויים ביותר שידע כדור הארץ במאה האחרונה, אם לא למעלה מזה.

ספרמורט ניאזוב עלה לשלטון כנשיא טורקמניסטן סמוך להכרזת העצמאות של המדינה. זה לא היה מסובך ממש שכן כראש המפלגה הקומוניסטית באותם ימים הוא היה המועמד היחיד לנשיאות… אבל למרות השתייכותו כביכול למפלגה שהייתה אמורה לשמר את צורת המשטר שהחילו הסובייטים בארץ הצחיחה, לניאזוב היו מחשבות קצת אחרות על המורשת שעליו לשמר. למעשה, ניאזוב הגיע למסקנה שלטורקמניסטן אין שום מורשת להתפאר בה ושכמעט 70 שנות קומוניזם קעקעו כל סממן זהות עצמאית.

על-כן החליט ניאזוב ליצור למדינה בה הוא שולט, יש מאין, מורשת – את המורשת שלו. ניאזוב הכריז על עצמו כ'טורקמנבאשי', אבי הטורקמנים והפך את האישיות שלו, דעותיו ובני משפחתו לחזות הכל במדינה. למשל החליט ניאזוב לשנות את שמות הערים במדינה לטורקמנבאשי. כן, עשרות ערים זכו לכינוי החדש וכן, אם זה נשמע לכם מבלבל, אז אתם יכולים להירגע גם כ-30% משמות הרחובות בערים הללו זכו לשם טורקמנבאשי. אין לי הוכחות לכך, אבל נדמה לי שלא היה כיף להיות דוור בימים האלה במדינה ההיא.

במקביל, ניאזוב הציב פסל זהב בגובה של 15 מטרים בעיר הבירה אשחאבאד ופסלים נוספים בדמותו עיטרו רחובות רבים במדינה. ניאזוב גם החליט לשנות את שמות החודשים. ינואר לדוגמא, קיבל את השם …. טורקמנבאשי. אפריל זכה לשמה של אימו וחודשים אחרים זכו לשמות של קרובים אחרים של המנהיג הדגול. במקביל, החליט המנהיג שכל המטבעות והשטרות במדינה יישאו את דיוקנו ועל כל מסמך רשמי שיצא במדינה הייתה צריכה להתנוסס התמונה שלו כמעין לוגו על-דפי.

הטירוף נמשך גם בעוד שורה של רעיונות הזויים: ניאזוב החליט לסגור את כל בתי החולים במדינה חוץ מאלו של עיר הבירה, מהסיבה הפשוטה שמי שייחסה בצילו, ליד מקום מגוריו, יזכה לרפואה מיוחלת (אני די בטוח שזה לא ממש עבד). ניאזוב גם החליט להחליף את הרופאים באנשי צבא שיידעו 'להילחם' במחלות טוב יותר… ואם כבר בענייני רפואה עסקינן, אז ניאזוב הודיע באמצעי התקשורת במדינה (שהיו כמובן נתונים למרותו כולם) על ביטול מחלת הסרטן במדינה. על פניו זה נשמע כמו הזיה נחמדה ותו לא, אלא שניאזוב המעורער בנפשו, אסר על מכירת תרופות לסרטן וקיום הקרנות בטורקמניסטן, מה שכמובן המית חולים רבים. ניאזוב גם החליט שעל בני עמו אסור להשתמש במשחת שיניים (לצחצח שיניים בתפוח נשמע לו הגיוני יותר) ושגידול שפמים הוא מסוכן. למרות היותה של טורקמניסטן מדינה איסלאמית ברובה (89%) הודיע ניאזוב שעל נשים אסור לכסות את פניהם שכן האל (שזה כנראה הוא עצמו) נתן להם פנים יפות בשביל שאחרים ייהנו מהן.

שיא השיאים של התנהלותו של ניאזוב ובהנחלת 'תרבותו' המיוחדת היה בכתיבת ספר הרוחנמה ('כתבי הקדוש' בתרגום חופשי) ספר זה שכולל סיפורים, הגיגים, רעיונות, פילוסופיה וגם מחשבות לא מעובדות הפך להיות מצרך חובה בכל בית טורקמני, ספריות הורשו להציג רק אותו ושינונו הפך להיות תנאי יסוד לקבלת תעודת בגרות, רישיון נהיגה או תפקיד ממשלתי.

על אף מעמדו הקדוש (הן בעיניי עצמו אבל גם העם הטורקמני לא בדיוק מרד בשלטונו), ספרמורט ניאזוב הלך בדרך כל בשר בשנת 2006 בשל אי ספיקת לב. מחליפו שזוכה לשם הקליט גורבנגולי ברדימוחמדוב, היה רופאו האישי ושר הבריאות והוא שולט במדינה מאז. מצבה של טורקמיניסטן, אם שאלתם, משתפר מאז. התמ"ג עלה פלאים, מגבלות תקשורת עם העולם ותיירות הוסרו ועל אף שעדיין מדובר בדיקטטורה (אם כי מהסוג ה'פרווה') בני העם הטורקמני מסתדרים היטב גם בלי אבא שלהם. ולתפארת מדינת טורקמניסטן.

כל זה בא ללמדכם כמובן שאין אדם שאין לו תחליף וגם אם אנשים מסוימים במקום מסוים נותנים למישהו להשתלט על כל מה שהם עושים, הם מצליחים להסתדר גם בלעדיו. איפה זה פוגש אותנו לקראת משחק הלילה בין יוסטון לגולדן סטייט? כמובן שאצל האלופה שתאלץ להסתדר בלי קווין דוראנט, השליט שלה בשנים האחרונות אבל תנסה לגלות שכמו שהיא הייתה אלופה גם לפניו היא יכולה לעשות זאת גם אחריו.

אין ספק, גולדן סטייט בלי דוראנט היא קבוצה פגיעה. החילופים בהגנה על קארי ותומפסון נראים פתאום הגיוניים ואפשריים, פי.ג'י טאקר יכול להתפנות לקחת ריבאונדים ולהציק לדריימונד גרין ובאופן כללי יש הרבה פחות מיס-מאצ'ים בהתמודדות איתה. אבל, וחלקים מהאבל הזה ראינו ברבע וקצת של משחק מספר 5 בסדרה, לגולדן סטייט יש גם מה להציג בלי הכוכב הגדול שלה העונה (ובפליאוף בו הוא מציג מספרים מטורפים). יש לה את סטף קארי שהוא עדיין פעמיים MVP בעברו ובלי ספק אחד השחקנים הטובים על הפלנטה, יש לה את קליי תומפסון שבסיטואציות דומות (משחקי 6 במיוחד) התעלה, יש לה את דריימונד גרין שבלי הצ'ילבה שלו, אמור לקחת יותר אחריות. ויש לה הילה של אלופה, ניסיון וביטחון עצמי שלא מתערערים כל-כך בקלות.

מה אין לה? עומק. חסרונו של שחקן ברוטציה, כל שחקן, על אחת כמה וכמה שמדובר בדוראנט הגבוהה והאתלטי (אה כן, והסופרסטאר) הופכת את הווריירס לקבוצה של 4 שחקנים בערך + ליבינגסטון שחלש מאוד בפליאוף הזה + קבון לוני שעוד טעון הוכחה ליותר מ-10 דקות. לכו תבנו עם זה מדינה. לסטיב קר הולכת להיות חתיכת דילמה הלילה האם לשחוק את כוכביו במשך 40 דקות ומעלה במטרה לסגור את הסיפור עוד כשהוא קטן הלילה או לתת להם לנוח קצת (או לפחות רוטציית חילופים רגילה) בתקווה שיעמוד להם כוחם לקראת משחק מספר 7 שיתרחש בעוד יומיים.

על מה שגולדן סטייט מסוגלת לעשות גם עם מה שיש לה, אין עוררין. נזכיר לכם את הפציעה של דוראנט בשלהי עונת 2016/17 שגזלה ממנו תקופה ארוכה מחוץ לפרקט וגרמה לקארי להתעורר ולהעלות את רמת המשחק שלו פלאים במה שהתבטא בכמה ניצחונות גדולים. זה יכול לקרות שוב בהחלט ויכול להיות שכל מה שהספלאש ברודרס היו צריכים זה את התחושה שהכל נשען עליהם. הלילה נראה האם גם הם חושבים ככה.

ויש כמובן גם קבוצה שנייה על הפרקט, לא פחות מעניינת ולא פחות מלאת סימני שאלה. יוסטון לא הפסידה העונה בבית בפליאוף והיא הקבוצה היחידה עם ההישג הזה, על פניו אין לה סיבה לעשות זאת במשחק מספר שש. אבל זו אותה יוסטון שכבר ראינו אותה בעבר מפשלת ברגעי האמת, זו אותו ג'יימס הארדן שתמיד נראה תשוש ברגעים האלו של סדרות ואותו כריס פול שכמות הפעמים שהוא שמט יתרון בדיוק כשהיה צריך ללחוץ על הגז ולהרוג את היריבה, הם כבר עניין לסדרת דוקומנטרית.

אני לא הראשון שאומר ששני המשחקים הקרובים, בהנחה שיהיו שניים, הם משחקים על המורשת של הארדן ופול. הפעם לא יהיו תירוצים, הכוכבים הסתדרו בשורה הפעם לטובתם. ניצחון על הקבוצה שהדיחה את יוסטון בשלושה מתוך ארבעת הפליאופים האחרונים, נראה אפשרי מתמיד. האם יוסטון תעלה עם קילר אינסטינקט למשחק הלילה או שתמשיך את ההלם הלא ברור מסוף משחק 5? על זה יקום ויפול המשחק הערב ועל זה תקום ותיפול ההיסטוריה של הרוקטס בעשור האחרון.

35 תגובות

  1. פריוויו נהדר וסופר מדויק! בין אם קוראים אותו לפני או אחרי המשחק. הארדן ופול שחקנים גדולים אבל הקינג קונג שיושב להם על הגב כבר לא יילך לשום מקום…

  2. למרבה הצער, הערב הוא גם סוף הפרויקט של מורי, דאנטוני, הארדן ופול.
    כסף-wise, יוסטון תקועה עוד 3 שנים קדימה עם החוזה העצום והבלתי סחיר של כריס פול. אין לה אפשרות להתחזק, בכלל, אפילו לא אגורה. וגם מהסגל הנוכחי הולכים פאריד, ריברס, שמפרט, האוס וגרין.
    הפתרון היחיד? מטורף ככל שיישמע, טרייד על ג'יימס הארדן.
    זה, כדי להתחיל בניה מחודשת. וגם כדי להציל עבורו את סוף הפריים.
    זה מהלך קיצוני אבל יוסטון הגיעה למקום קיצוני. אין לה שום אופק בסגל הנוכחי.

    1. חשבתי על זה גם כן, טרייד על הארדן כדי לתת לו סיכוי לאליפות.
      יאללה, ללייקרס!

  3. הימרתי על הלוחמים לפני המשחק שמח מאוד שצדקתי.
    סטף קרי הפוינט גארד הטוב בהיסטוריה . "סטפני". הרבה מאוד שרואים גדולה ולא מבינים. שחקן שצולף מכל מצב חודר . Iq כדורסל הכי גבוה שיש. כל המשחק של גולדן סטייט היום התבסס עליו . כל כך מפוחדים מהזריקה שלו בצדק שזה מה שמאפשר לו להפעיל את כל הקבוצה ולכל השאר לחגג כי הצבע פתוח. והגיע הזמן שיהיה כבר ה FMVP. סטיב קר עשה את שלו. ניהול משחק יוצא מן הכלל. ואם אני צריך SG אני ממשיך לקחת את קליי. יותר טוב מכל אחד בליגה כולל הארדן. רוצח אמיתי. לא מזלזל ביוסטון. כשאתה כל כך שמח זה סימן שהכרעת יריב ענק. יוסטון קבוצה ענקית כולל הארדן . מציע להם לא לפרק להמשיך להילחם אולי בשנה הבאה. דוראנט כבר לא יהיה שם והכל יפתח.

  4. יוסטון הם פשוט בלוף. כל הכבוד לג"ס, הימרתי עליהם לקחת הערב ולצערי צדקתי. מבחינתי, זה גם מוחק את הפציעה של פול משנה שעברה. ג"ס ניצחה בצדק. אני עדיין לא סובל אותם אבל מכבד אותם הרבה יותר

    1. לדעתי זה גומר את יוסטון לשנים קדימה. קפלה היה עלוב בסדרה הזאת, פול יהיה גרוע שנה הבאה ואולי פצוע כרגיל. הארדן הניע את העונה הזאת רק אחרי חודשיים, עונה הבאה כנראה לא יניע בכלל. בקיצור, this is the end

      1. לא בטוח, גם בתחילת העונה הם נראו פאתטיים ואז התאספו על עצמם. מורי כבר הוכיח שהוא יודע לחזק את הארדן ולבנות סביבו קבוצה, צריך לסמוך עליו שהוא ימצא שחקני חיזוק שישמרו את יוסטון גבוה בצמרת. זה יהיה קשה בגלל החוזה של פול. אבל כל עוד הארדן חזק יוסטון תהיה טובה. תלוי כמובן מה יקרה עם המתחרות ובראשן ג״ס שאף אחד לא יודע איך היא תיראה בשנה הבאה.

        1. אני מסכים שמורי הוא קוסם אבל הם הלכו לגמרי all in עם ההחתמה של כריס פול. תאכלס זה הרבה יותר שובר לב משנה שעברה, בלי קאזינס ודוראנט, כשקרי לא קולע במחצית הראשונה אפילו נקודה ובכל זאת להפסיד? אני לא בטוח שאפשר להתאושש מדבר כזה.

    1. זה סגור מזמן והשלשות של קרי ושל תומפסון היו צפויות לגמרי. יוסטון היתה צריכה להוביל בביטחה כבר במחצית. חבל לי על כריס פול וטאקר דווקא

  5. הארדן נזק בהתקפה, כשהכדור לא אצלו לא זז מילימטר, פאסיבי מדי ומחפש שלשה בכוח.
    כריס פול היה חייב לנוח ועכשיו יחזור.
    אבל זה נראה רע מאוד וג״ס יותר רוצים את זה.

  6. כריס פול מפתיע, נראה ממש טוב. איגי וקליי זה פשוט אנשים לסמוך עליהם במשחקים מכריעים.

  7. יוסטון באחד מהמשחקים הנוראיים שלהם השנה, ודווקא במאני טיים.
    היחיד שטוב הוא כריס פול שמציל את הקבוצה.
    סטיב קר עשה מט לד׳אנתוני עם שחקני הספסל. תומפסון מראה למה הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, מלך אמיתי.

  8. אם יוסטון מפסידים את זה זה כתם בל ימחה על הקריירה של כל המעורבים בדבר. בכל מקרה, כמו שאני אץרואה את זה, האלופה תבוא השנה מהמזרח.

    1. לגמרי. יוסטון עושה הכל נכון ושוט לא מצליחים לפתוח פער. זה יתנקם בהם.
      גולדן סטייט מקבלים תפוקה אדירה מהספסל ואם גולדן סטייט יעברו זה יפתח לר הרבה אופציות בהמשך

  9. באסה קמתי באיחור. המחצית נגמרה בשוויון כשקרי עם 0 נקודות. מדהים.
    אני מפחד כשקר פתאום משחק עם הספסל, זה משאיר את השחקנים שלו קצת יותר רעננים לקראת הסיום, ולא הפסיד כלום מבחינת התוצאה

    1. יוסטון נתנה חצי ראשון נוראי, כאילו לא רוצים לנצח. הגנה מזעזעת, ג״ס לקחה המון כ״ח בהתקפה וקלעה הרבה מהזדמנות שניה, וכל זה כשקרי ביום חלש.
      קליי תומפסון הקופיף הקטן נזכר שזה משחק מס׳ 6 . . .

    2. יוסטון שיחקה נוראי במחצית הראשונה, כאילו לא רוצים לנצח. בעיקר בהגנה שם ג״ס לקחה המון כ״׳ח בהתקפה וקלעה הרבה בהזדמנויות שניות. קרי במשחק חלש ועדיין היה שיוויון וזה בזכות כל השאר אצלם שבאו ממוקדים ושיחקו נכון. בעיקר קליי תומפסון הקופיף הקטן שנזכר שזה משחק מס׳ 6 לצערנו . . .

      1. קליי אדיר היום. רוצח. יוסטון עושים הכל להוציא את קרי מהמשחק אבל בינתיים האחרים בגולדן סטייט עושים את שלהם.
        לוני, איגוודלה שניהם נראים מעולה.
        יוסטון לא מצליחים לפתוח פער

  10. המשחק התחיל מאוד עצבני, עם שטויות ואיבודים לשני הצדדים. לג״ס יתרון משמעותי בצד של הניסיון ורואים את זה.
    איזה יופה שפתאום קר גילה שיש לו ספסל ונותן לשחקנים לשחק. כמו שאומרים
    Necessity is the mother of all invention
    בינתיים כריס פול שם את הכדור בסל, לא החטיא. הארדן שומר כוח לרבע האחרון?

    1. אה, והסיפור הטורקמני הזוי לגמרי. זכרתי שיש שם איזה פולחן מנהיגות אבל לא חשבתי שעד כדי כך.

  11. תודה רבה יאיר
    הסיפור על הטורקמני מרתק
    סבא שלי ז״ל נולד בטורקמניסטן
    זה לוס לוס לגולדן סטייט
    אם ינצחו בלעדיו זה מגדיל את הסיכוי שלו לעזוב
    אם יפסידו … הלכה המורשת

  12. מלחמת העולם הראשונה היום. אני לא מאמין בפול ומאמין באפקט יואינג, למרות שאני ממש לא סובל אותם, אני עם המפלץ מהמפרץ.
    חוץ מזה סיפור קורע על טורקמניסטן. כנראה שאנשים שעברו את סטאלין יכולים לסבול באמת הכל.

    1. ודרך אגב הייתי עסוק בחודשים האחרונים, לא קלטתי שיש אתר כדורסל חדש. כל הכבוד לכם נקווה שתישאר כתיבה לעניין ותגובות לעניין בלי המוני טרולים וסמי טרולים שמקללים, מנהלים והורסים כל חלקה טובה באתרים אחרים. האתר מזכיר לי את הופס שלפני 8 שנים באופן חיובי.

      1. כיף שאתה כאן מוש. זה בדיוק הכוונה באתר הזה, למצוא מקום שפוי לדבר על כדורסל בלי להרגיש שצריך לצעוק כל הזמן או לכתוב צהוב בשביל קליק בייטס

  13. המשחק הכי חשוב בקריירה של פול ושל הארדן. לפחות עד המשחק הבא.
    סיפור פסיכי שמשום מה תמיד קורה אצל קומוניסטים. מה יש להם מפולחני אישיות?

  14. איזה סיפור יאיר..
    יש לי מכר ממוצא טורקמני, הוא סיפר לי דברים לא פחות הזויים, כמו שחייב להכיר את כל אילן היוחסין כדי לסיים בית הספר ושאסור לדבר עם אינדיאנים כי הצבע עור שלהם בעיתי.

    ובקשר לדוראנט, לשמחת הליגה אין לו תחליף. אנחנו לא ב2015 וללוחמים אין ספסל ואין רוטציה.
    ישנם ארבעה שחקנים מצוינים ועוד חמישה שהם לא שחקני ספסל לגיטמים בשום קבוצת פלייאוף,אולי חוץ מדטרויט.

    אם יוסטון מחמיצים את המשחק את הסדרה בוודאי את המשחק הזה, יהיה כתם ענק על הקריירה של פול והארדן.

    ארבע בבוקר אני מוכן

  15. תגיד אתה ממציא את הסיפורים האלה? 🙂 (סתאם… למרות שביני לביני אמרתי שגם אם אתה ממציא את זה זה שווה קריאה). ניאזוב… פשוט מטורף.
    הלילה זה משחק העונה אין מה להוסיף. אני אוהב למהמר על האנדרדוג ולכן אלך עליו הפעם: הלוחמים. (הלוחמים הם אנדרדוג כן? – זה כבר הרבה זמן לא היה לנו). לדעתי סטיב קר מבין היטב שבמשחק הבא בלי קוין דוראנט ודריימונד גרין אין לו שום סיכוי ולכן ילך על כל הקופה הערב. נקוה שזה יספיק (כחלק מתוכנית המשחק המסודרת של דאנטוני הארדן יצעד היום מעל גרין מעשה לברון.. ווסטברוק לא שולט בסוגרים הקדמיים גרין לא שולט בקדמיים ולכן יורחק.. אין סיכוי שלא). לכן הלילה זו ההזדמנות האחרונה של הלוחמים. אני איתם.

  16. ממש הרגשתי טוב לגבי יוסטון ואז הזכרת לי שקליי משחק וזה גיים 6 ואז התחלתי לצרוח. עדיין אני עם יוסטון היום, אלא אם קליי וסטף יתפסו שניהם יום מדהים

  17. היום נראה אם השביקות של יוסטון (הארדן, אני מדבר אליך) הן מקריות או תופעה חוזרת….
    משחק אש
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם