אחד ביום: האם פופוביץ' בדרך לאכזבה נוספת?

אחד ביום עם סן אנטוניו ספרס שכבר פעמיים בעשור האחרון הפסידה את כל מה שבנתה במחזור הסיום ותנסה להימנע מלהגיע לסיטואציה הזו השנה
Embed from Getty Images

לכל הכתבות של אחד ביום

2:00: יוסטון רוקטס (27-45) – סן אנטוניו ספרס (30-42)

אם המשפט 'הברק לא מכה פעמיים באותו המקום' נכון, אז כנראה שרוי סאליבן לא שמע עליו. או שאולי, פקח הפארק הלאומי שננדואה אשר בוירג'יניה בארה"ב, דווקא כן שמע על הביטוי והבין אותו כפשוטו כי הברק לא פגע בסלאיבן פעמיים אלא לא פחות מאשר שבע פעמים ובכולן הוא נשאר בשביל לספר.

סאליבן, שנכנס לספר השיאים של גינס כאיש שנפגע הכי הרבה פעמיים ממכת ברק, החל את הרומן שלו עם זרמי החשמל השמימיים בשנת 1942 כשהיה בן 30. סופת רעמים (יש למישהו מושג למה קוראים לזה סופת רעמים ולא סופת ברקים נניח?!) שפקדה את הפארק עליו פיקח גרמה לפגיעות מרובות של ברקים במגדל בו הסתתר ולהתלקחות של המגדל. סאליבן ברח מהמגדל הלוהט ופגש במנוסתו את הברק הראשון שלו, שהשאיר אותו עם צלקת באורך שני סנטימטרים ברגל ועם חור בנעל.

27 שנה אחר-כך הגיעה הפעם השנייה. סאליבן נהג במשאית הברק פגע בו מצד החלון והוא איבד את הכרתו כאשר גבותיו וריסיו נשרו מכוח מכת החשמל. המשאית, למזלו, נעצרה לפני שנפלה מצוק. כאן החלו פגיעות ברקים תכופות בסאליבן בממוצע של אחת לשנתיים. ב-1970 ברק חרך את כתפו אחרי שפגע בשנאי חשמלי קודם לכן, בשנת 1972 ברק שרף את שערו בזמן ששהה בבקתת הפיקוח שלו בפארק הלאומי ב-1973 שוב נפגע בשיערו וברגלו מברק ושוב היה זה בזמן שנהג במשאיתו ויצא ממנה כדי לתפוס מחסה, ב-1975 פגע ברק בקרסול שלו ובסופו של דבר בשנת 1976 צרב ברק טועה את חזהו, בטנו ושערו בזמן שיצא לדוג.

על כל המקרים הללו זכה סאליבן לכינוי 'כליא הברקים האנושי' אך גם לטראומה ממושכת שגרמה לו להסתובב באופן תדיר עם בקבוק או קנקן מים שיעזרו לו להחלים במקרה שייתקל בברקים בדרכו. סאליבן האמין שמתנכלים לו מהשמיים והאמין משלב מסוים שעננים רודפים אחריו. עם זאת, הדבר שהכריע אותו בסופו של דבר לא היה מכת ברק אלא אהבה נכזבת שקרתה לו בזקנתו (בגיל 71) וגרמה לו לשלוח יד בנפשו…

גם בספורט, למרות הקלישאה, הברק בהחלט מכה פעמיים ולפעמים אף יותר בדיוק באותה נקודה. גולדן סטייט ניצחה את קליבלנד שלוש פעמים בגמר אליפות ה-NBA בשנים האחרונות, ברצלונה רשמה שני ניצחונות בגמרים של ליגת אלופות על מנצ'סטר יונייטד בשנים 2009 ו-2011 וגם הפועל ירושלים ניצחה את מכבי ת"א בגמרי גביע המדינה פעמיים ברציפות בשנות ה-90' ואפילו באותו מקום. בשנים האחרונות ראינו גם ב-NBA ברק שמכה פעמיים באותו מקום ובשתי הפעמים הוא היכה את סן אנטוניו ספרס שראתה איך במשחק האחרון בעונה היא מאבדת את הדירוג הגבוהה שלה בגלל הפסד בסמות'י קינג סנטר בניו אורלינס.

הפעם הראשונה הייתה בעונת 2014/15. הספרס, אז עוד אלופה, אז עוד עם שלושת הגדולים שלה במאה הנוכחית, הסתבכה בתחתית הצמרת המערבית וכבר ראתה איך היא הולכת לפגוש יריבות קשות בסיבוב הראשון של הפליאוף. אלא שאז ניצחו הספרס 11 משחקים ברצף ופתאום מצאו את עצמם צמודים ליוסטון רוקטס, לוס אנג'לס קליפרס וממפיס גריזליס במאבק על מקומות 2-6 (פורטלנד הייתה ראש בית ולמרות מאזן חלש מהן, הובטח לה המקום הרביעי). לספרס נותר משחק אחד אחרון בעונה וניצחון בו היה ממקם אותה במקום השני או השלישי במערב. לצערה במשחק בניו אורלינס, החבורה של אנתוני דיוויס שרצתה להיכנס לפליאוף ראשון בתולדות החד-גבה גברה עליהם והפילה אותם למקום השישי, ממנו הם פגשו את הקליפרס שהדיחה אותם בסדרת הסיבוב הראשון המותחת 3-4.

הפעם השנייה הייתה דומה להפליא וקרתה בעונה שעברה. רצף הניצחונות הכי ארוך של הספרס במשך כל העונה (6 ניצחונות, או אם תרצו שמונה ניצחונות בעשרה משחקים) הגיע בחצי השני של מרץ הספרס מצאו את עצמם פתאום עם פוטנציאל ליתרון ביתיות בהנחה שהם מנצחים במחזור האחרון אבל ההגרלה שזימנה להם את ניו אורלינס בחזור האחרון החזירה את ההיסטוריה לבקר וההפסד שלח אותם למקום השביעי ולמפגש עם גולדן סטייט שהסתיים בסוויפ של ג'נטלמנים.

את כל זה אני מספר לכם כמובן כי השנה הספרס שוב צמודים-צמודים לקבוצות אחרות בטבלת הדירוג בפליאוף המערב (אוקלהומה, יוטה והקליפרס) ושוב זה קורה אחרי רצף הניצחונות הארוך ביותר שלהם העונה – תשעה שנקטעו בהפסד הביתי למיאמי ביום רביעי. אז אמנם במחזור האחרון תפגוש סן אנטוניו את דאלאס בבית, שינוי מרענן לעומת מפגש חוץ בביג איזי, אבל האם מישהו יכול להיות ערב לכך שההיסטוריה לא תחזור ושהברק לא יכה את הספרס בפעם השלישית?

על מנת להימנע מסיבוכים מיותרים צריכה הקבוצה של גרג פופוביץ' שכנראה נמצאת בכושר הטוב ביותר שלה העונה לנצח את המשחקים הקרובים, גם הקשים שבהם והמשימה הזו מתחילה במשחק המרכזי של הערב, ביוסטון. השינוי אצל הספרס בתקופה האחרונה נובע לא מעט בזכות ההגנה שדורגה במקום ה-23 בליגה לפני התקופה האחרונה אבל מדורגת בטופ-5 של הליגה מאז הראשון במרץ. ההגנה הזו קשורה לא מעט לשילובו של הסנטר האוסטרי יעקוב פולטל בחמישייה כמו גם לשובו מפציעה של דרק ווייט שמחזיר את הקרדיט שהוא מקבל ממאמנו בריבית דה ריבית. אבל יותר מכך נראה שהספרס פשוט מתאמצים בהגנה למרות המוגבלות האתלטית שלהם ושפופוביץ' הצליח להיכנס לחניכיו לראש ולגרום להם לשחק עם סכין בין השיניים. הניצחון השבוע מול גולדן סטייט עם רבע אחרון הירואי, היה דוגמא לקבוצה שלא מוותרת על היתרון שלה ומשקיעה את מה שיש לה בשביל לנצח, בדיוק הפאזה שכדאי לקבוצה לעבור אליה לפני הפליאוף.

ועדיין היריבה של הספרס הערב היא בהחלט קשה. יוסטון הצליחה גם היא לעשות קאמבק בשבועות האחרונים, התמקמה במקום השלישי במערב והפכה להיות אולי הקבוצה היחידה שפרשנים ואוהדים נותנים לה סיכוי לסכן את גולדן סטייט ולמרות שני הפסדים מרגיזים לאחרונה – לווריירס עצמם ולממפיס המפתיעה, נראה שהם נמצאים במוד הנכון לקראת המשימה שמחכה להם. המקום שיוסטון בעיקר טובה בו הוא האולם הביתי בו היא ניצחה 12 מתוך 14 המשחקים האחרונים שלה. גם במקרה של יוסטון ההגנה משופרת מאוד מאז האולסטאר ולמרות דירוג הגנתי כללי במקום ה-21 עד כה, הדירוג של הקבוצה מאז משחק הכוכבים עומד על המקום ה-8 בליגה, דבר מעודד בהחלט.  וכשמצבת הפצועים של הרוקטס מונה רק את קנת' פאריד בדי-טו-די וא תאיזיאה הורנסטיין, בכלל יש בטקסס סיבה למסיבה.

ומסיבה כזו תהיה הערב במשחק חשוב לשתי הקבוצות שרוצות לשמור/לשפר מיקומים לקראת הריקוד בגדול שיתחיל במהרה בימינו אמן.

ומה עוד מחכה לנו בליל שבת ב-NBA?

פוסט UP:

1:30: טורונטו ראפטורס (21-51) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (30-42) – האם הברק וטורונטו יכו פעמיים באותו שבוע את הרעם?

2:30: מילווקי באקס (19-53) – מיאמי היט (36-35)

פוסט Down:

1:00: אורלנדו מג'יק (38-34) – ממפיס גריזליס (42-29)

1:30: קליבלנד קאבלירס (53-19) – לוס אנג'לס קליפרס (30-42)

1:30: ניו יורק ניקס (58-14) – דנבר נאגטס (48-22)

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (40-31) – ברוקלין נטס (36-37) – מי היה מאמין שדיאנג'לו ראסל יגיע לפליאוף לפני הלייקרס?

15 תגובות

      1. יהיה קשה. הספרס בדרך כלל לא כאלה חסרי אחריות עם העבירות. יעברו שטיפה בחצי.
        יעשה 50 סולידי

  1. תודה יאיר. אני לא קונה את כל הסיפורים של הבחור עם הברקים, סרטיה ברגל, צלקת, שפם שנפל . . . מה עוד?
    האולם הביתי של יוסטון, זו ממש בדיחה עצובה כשהוא חצי ריק.
    לא יודע איזה מיקום כדאי לספרס, תמיד מתכננים תכנונים ובסוף זה לא באמת משנה אלא המאצ׳אפ הוא מה שחשוב.

  2. תודה יאיר, אני יודע שבים קוראים לזה סופת ברקים, אנחנו יודעים ממה לפחד.
    יוסטון לדעתי במשחק הרביעי ב6 ימים, כשהאחרון היה הפסד אכזרי בהארכה כשכולם שיחקו איזה 40+ דקות.
    אבל הפסד שלהם והם מתחילים לחשוש מאוד למקום השלישי ככה שהם לא יכולים לנוח.
    גורדון יחזור, אולי יהיו קצת רגליים טריות

  3. מעולה! תודה רבה.
    על ההדחה במשחק 7 אז של הספרס חתום כריס פול עם סל הנצחון האהוב עליי, שאותו כאמור ייפגשו הספרס הערב, אולי זה יהיה הברק שיכה פעמיים?

  4. מצוין כרגיל – די מדהים איך אחרי מסע הרודאו של ההפסדים הגיע מסע של נצחונות ודי מדהים מה שפופ עושה עם הקבוצה הזאת השנה. כרגע לפי הדירוג זה גם יהיה מפגש הפליאוף אבל יש 4 קבוצות עם 7.5 GB … כך שזה עוד ישתנה .. בכל מקרה יוסטון לדעתי בהרכב המלא גדולה עליהם ותנצח הלילה. תודה יאיר

  5. אני חושב שהדורבנות הם הקבוצה הכי "אירופאית" בליגה מהבחינה הזו שיש שם מאמן דומיננטי שעל פיו ישק דבר, בלי קשר לשחקנים.
    מזכיר לי את השועל אוברדוביץ' באירופה.
    גם מסינה היה כזה בעייני והופתעתי כשהצטרף אבל נראה לי מהלך טבעי לגמרי.
    הספרס קבוצה מדהימה ממש. אני לא מכיר שם אף אחד ואלה שכן עשו את שמם במקום אחר.
    תשאל אותי מי שם אני אחשוב על אולדריג' ודרוזן ואז אזכר שגאסול לא שם.
    אולי גם פטי מיילס
    ןתכלס זהו. יעקוב משהו גם.
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם