סוף עונה 2019 (3) – קליבלנד פרשים

תוצאת תמונה עבור קליבלנד קאבלירס

אחרי שעברנו את ניו יורק ופיניקס, אנחנו ממשיכים עם הקבוצה האחרונה – נכון לכתיבת שורות אלה – שטרם השיגה 20 ניצחונות העונה.

מטרות לעונה שהסתיימה:

לכל הפחות מאבק על מקום בפלייאוף, העברת שרביט כפויה לקווין לאב (בניגוד לניצני העברת שרביט סדורה לקיירי אירווינג בעונת 2016/2017) שאמור היה לחזור למספריו המפלצתיים מימיו במיניאפוליס ולסחוב את הקבוצה על גבו, להכניס את סקסטון לעניינים ולתת לכל אותם שחקנים שצריכים את הכדור ביד דוגמת ג'ורדן קלארקסון ורודני הוד לבוא לידי ביטוי.

עמידה במטרות:

אפילו לא קרוב. לאב זה לא אותו שחקן. בעיקר פיזית. וודאי שהפציעה הארוכה שלו לא תרמה לניצחונות, בלשון המעטה. הוותיקים נראו שבעים מאד, שחקני הביניים לא לקחו צעד קדימה לחלל שנותר וסקסטון אמנם משתפר ככל שהעונה מתקדמת, אבל צריך לקחת בערבון מוגבל מספרים בקבוצה כזו בשלב כזה של העונה. הקבוצה, בצדק, באמצע העונה שינתה הלך רוח מקבוצה ששואפת להגיע לפלייאוף ולהוכיח שארבע אליפויות מזרח רצופות הן תולדה של ארגון שלם הרבה יותר מאשר של שחקן בודד לאותה קליבלנד פרה לברון ג'יימס ופוסט-פרה לברון ג'יימס שבעיקר מנסה לצבור נכסים ולהתנות אהבים עם אלילת המזל בלוטורי.

מטרות לקיץ:

לקבוצה יש קו קדמי לא רע בכלל בשיא הקריירה מבחינת טווח הגילאים עם קווין לאב, טריסטיאן תומפסון, לארי נאנס הבן ואנטה זיזיץ'. זה קו קדמי שאמור להפסיק לפלייאוף במזרח. מה שאומר שהקבוצה צריכה להתחזק בקו האחורי. בין אם באמצעות טריידים ובין אם באמצעות בחירת דראפט (או שילוב של שניהם). סקסטון, אוסמן, קלארקסון ונייט זה נחמד, אבל זה לא קו אחורי לפלייאוף.

עם עזיבתו של לברון קליבלנד די איבדה את היכולת לגייס שחקנים חופשיים משמעותיים. התרחיש היחיד בגזרה הזו – והוא לא נראה לי סביר – זה לנסות להחזיר את קיירי אירווינג שכעת יובל להוביל את הקבוצה אליה נבחר ובה זכה באליפות בלי הפרעות ומאבקי שלטון.

צפי ומטרות לעונה הבאה:

אמנם העונה התפתחה בכיוון הטנקינג, אבל בניגוד לקבוצות הקודמות עליהן דיברנו, ציר הזמן של קליבלנד לא עושה היגיון להמשיך בכיוון הזה. שחקני הליבה לא בני 22, אלא 27-30. זה שיא הקריירה. חלקם בחוזים שיהיה קשה מאד לממש עבור תמורה ראויה.

לפיכך, קליבלד צריכה להמשיך ולכוון לפלייאוף. תחת תקווה שלאב יהיה בריא, בחירת דראפט גבוהה, המשך התפתחות של סקסטון וטרייד או שניים זה בהחלט אפשרי.

כמו כן, היא כן צריכה להמשיך ולממש ותיקים שלא נותנים לה יותר מדי בתקופת הזמן הנוכחית בשביל נכסים עתידיים שיסייעו בבניה ביום שאחרי קווין לאב, דוגמת העסקאות שכללו את קורבר והיל.

9 תגובות

  1. הייתי בטוח שהם הולכים לעשות העונה טרייד על קווין לאב תמורת נכסים ושחקנים צעירים.
    חסר להם כוח אש בקו האחורי (סקסטון עוד עם סימן שאלה לגביו) ויש להם חוזים גדולים ומיותרים (תומפסון).

    השאלה את מי הם יצליחו להביא, כאשר הסגל לא ממש אטרקטיבי וגם לא העיר.
    יצטרכו לבנות את עצמם דרך הדראפט ולהמר על שחקנים צעירים/מציאות שיפרצו אצלם

  2. תודה מתן.
    יש תחושה שהקבוצה הולכת לשנת חורף ולדשדוש שימשך שנים. לא בסוף ולא בפליאוף… נראה

  3. תודה רבה מתן
    לדעתי לקליבלנד יש נסיון עשיר עם בחירות מס 1 בדרפאט
    יש למה לצפות
    אני חושב שהקבוצה הכינה את עצמה ליום שלאחר לברון בצורה טובה
    חבל לי על לאב הוא שחקן שמאוד אהבתי ונראה שהקריירה שלו נעצרה

  4. תודה מתן על אחלה סידרה,

    מי שהולך לישון עם כלבים, שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא שהוא קם עם פשפשים.

    מי שעולה לפרקט עם קווין לאב, שלא יתפלא שהוא מוצא את עצמו בלוטרי.

  5. תודה מתן, מעניין מאוד מה שאתה כותב.
    במבט ראשון הצערה ובנייה מחדש נראה כמו הדבר הנכון לעשות אבל באמת נראה שהחוזים שם קשים להעברה. בחירת דראפט טובה השנה (אהבתי את הרעיון של בארט) ויש בסיס מעניין של צעירים יחד עם ווטרנים שבאמת יוכל לאיים על הפלייאוף במזרח.
    איכשהו יצאו מזה עם ציון 😉

  6. תודה מתן. על פניו עוד שחקן טוב בעמדה 1-2 בהחלט יכול לעשות את השינוי.
    הבעיה שבפועל אתה נסמך על קווין לאב הפציע , תומפסון שנראה שפשוט נגמר לו החשק מרגע שלברון הלך, נייט שהפעם האחרונה שבאמת שיחק כדורסל הייתה מזמן,
    בקיצור לא משהו העתיד .

  7. תודה על הטור. הקאבס מאיימים על תחתחת המזרח בשלוש השנים הקרובות לפחות, לא יתקרבו לפלייאוף עד 2025 ולא יגיע לשם אף סופרסטאר רציני.
    בקיצור – מחסן שאריות.

  8. תודה מתן,

    חייב להגיד שהמצב של קליבלנד עגום למדי. מספר חוזים פשוט נוראים. לפחות החוזה של תומפסון נגמר בקרוב.
    מקווה שיצילחו להטריד את לאב, כי היסטוריית הפציעות שלו לא מבשרות בשורות טובות.

    מענייו מה שווי הקבוצה בהשוואה לתקופה כאשר שיחק לברון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם