אחד ביום: המירוץ האיטי בעולם נמשך

אחד ביום מפגיש אתכם עם 'אליפות העולם בזחילת חלזונות' ועם הגירסה המקבילה של ה-NBA לכך, הקרב על המקום השמיני במערב שכולל שבע קבוצות ש'מתחרות' על כרטיס אחד.

3:30: מילווקי באקס (5-31) – סן אנטוניו ספרס (19-14)

האנגלים הם עם אוהב הומור. הומור מוזר, משונה וגרוטסקי לפעמים שמצחיק רק אותם, אבל בהחלט הומור. במסגרת ההומור הזה, הגה בחור בשם טום אלבס, תושב נורפלוק שבמזרח בריטניה, בשנות ה-60' תחרות הזויה ומשונה – אליפות העולם בזחילת שבלולים'. הרעיון הכללי של התחרות הוא די פשוט, שבלולים מכל העולם מגיעים ומתחרים ביניהם מי יגיע מהר יותר אל קו המטרה. עם זאת, 'מהר' היא לא בדיוק המילה לתאר את מה שקורה בתחרות כי מהירות לשבלול זה כמו פליאוף לסקרמנטו קינגס – מושגים זרים מאוד זה לזה.

מקום התחרות באליפויות השבלולים משתנה אבל הוא אינו דורש תכנון מיוחד. שולחן רגיל יספיק לרוב כשעל המתחרים לא מוטלת המשימה אפילו לחצות את המסלול, המתוכנן בצורת עיגול, כולו אלא רק מספר מטרים ממנו. התחרות נערכת לרוב בחוץ, דבר שגרם בשנת 2008 לביטול התחרות בשל גשמים כבדים שגרמו לשבלולים להתחבא בתוך הקונכיות שלהם.

מאז התחרות הראשונה, מתקיימים בכל מיני מקומות בעולם חיקויים לתחרות. 'יש גראנד פרי' שמתקיים בצרפת ויש את אליפות הקיץ השנתית של השבלולים שמתקיימת מדי שנה בבריטניה. 'דברים טובים קורים למי שמחכה' זה המוטו של התחרויות שממשיכות מסורת של זחילה אל המקום הראשון. ואם תהיתם, השיא העולמי של התחרות נשבר בשנת 1995 כששבלול בשם ארצ'י חצה את 13 האינצ'ים (קצת יותר מ-33 סנטימטרים) בשתי דקות.

ובכל זאת יש משהו אחד יותר איטי תחרות שבלולים. אני מדבר כמובן על התחרות על המקום השמיני במערב. לפי ספירה אחרונה שלי בין המקום השמיני במערב בו אוחזת כיום סן אנטוניו ספרס לבין המקום ה-14 העלוב, בו שוכנת כיום ניו אורלינס, מפרידים ארבעה משחקים בלבד. שזה, לשם השוואה,  פחות מהפער בין הספרס לבין אוקלהומה סיטי ת'אנדר שנמצאת במקום השביעי (5.5 משחקים לפני הדורבנות). אם כן, יש לנו 7 קבוצות שעוד חולמות כיום על מקום בפליאוף המערבי ולהוציא את ממפיס, שנקלעה לשם במקרה (היא לא מספיק גרועה) כולן רוצות לזכות בכרטיס בתום העונה.

אלא שאף אחת מהקבוצות הבינוניות ומטה האלו לא ממש נראית כמו אחת שרוצה לזכות בכרטיס. למעשה, הן מזכירות יותר את שני הבנים מהחידה שאף אחד מהם לא רוצה שהסוס שלו יחצה את קו המטרה ראשון. פורטלנד ניצחה הלילה לראשונה בשישה משחקים; הקינגס ניצחו את ממפיס בליל חמישי וקטעו רצף של שמונה הפסדים; פיניקס אמנם ניצחה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים אבל לפני כן הפסידה שמונה ברצף; מינסוטה גם היא נחלצה לא מזמן מרצף מביך של 11 הפסדים וניו אורלינס רשמה כבר רצף של 13 הפסדים רצופים לפני שהתאוששה קצת לאחרונה. כל זה מתיר לנו את הספרס, שבדרך מזליקית, מנצחת פה ושם ולא רושמת רצף שלילי משמעותי מאז נובמבר (אז הפסידה 8 רצופים במעין שיא מועדון עדכני לתקופה) וזה מתיר אותה כרגע כ'טים טו ביט' במירוץ הזוחל למקום השמיני במערב. היכולת של הספרס רחוקה מלהיות משכנעת, ההגנה חלשה וגם ההתקפה ידעה ימים טובים יותר ונמצאת בנסיגה באופנסיב רייטינג מהימים של פתיחת העונה אבל מסורת, יריבות פאתטיות והעובדה שהם לא מספיק גרועים משאירה אותם שמה למעלה. בינתיים הם מנצחים את המרוץ.

אלא שהספרס עומדים בפני מבחן לא פשוט בזמן הקרוב. לוח המשחקים שלהם הולך להיות לא קל בכלל בחודש הקרוב וזה מתחיל הלילה. תחילה תפגוש סן אנטוניו פעמיים את מילווקי, בהמשך יגיעו משחקי חוץ בבוסטון, ממפיס, טורונטו ומיאמי ובהמשך היא תארח את אטלנטה ומיאמי לפני שתתארח בפיניקס ובניו אורלינס.

אם הספרס רוצים לשבור את רצף ההופעות של קבוצת NBA  בפליאוף ולהחזיק בו בלעדית, הם צריכים להמשיך לשמור על כמות ניצחונות נאותה בזמן הקרוב (לפחות 50% אחוזי הצלחה) ולקוות שלמרקוס אולדריג' ימשיך בכושר הטוב שלו לאחרונה, כשהוא מוסיף לרפרטואר של משחקו קליעות משלוש.

המשוכה הלילה תהיה קשה מאוד לדורבנות שכגרג פופוביץ' הנרגן יפגוש את עוזרו לשעבר מייק בודנהולצר והקבוצה הטובה בליגה עד כה, מילווקי באקס. האיילים מנצחים כל מה שזז וגם כשהם מתקשים הם יוצאים בסוף עם ניצחון ועומדים על קצב של 70 ניצחונות בעונה. "אנחנו לא משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו" אמר בודנהולצר אחרי הניצחון הדחוק של קבוצתו על מינסוטה נטולת וויגינס וטאונס ביום רביעי "אבל אנחנו עדיין מוצאים את הדרך לנצח. זו לא הנוסחה אבל זה עובד בינתיים".

מעבר לעובדה שיש להם רק חמישה הפסדים העונה, מילווקי לא הפסידה עדיין לקבוצה עם רקורד של פחות מ-50% אחוזי הצלחה, מה ששם אותם עוד יותר בעמדת הפייבוריטית הערב. הספרס תצטרך לצאת מגדרה בשביל לצאת ממילווקי עם ניצחון אבל בשביל להמשיך לאחוז במקום השמיני במערב ולהוכיח שוב את המורשת שלה, אולי כדאי לה לצאת מגדרה קצת ולהשיג איזה ניצחון שייתן השראה להמשך…

*

חוץ מהבאקס והספרס, הלילה הזה גדוש משחקים. מה עוד מצפה לנו?

Post Up:

22:30: לוס אנג'לס קליפרס (11-25) – ממפיס גריזליס (22-13)

הזדמנות לראות את ההצגה של הקליפרס ואת קבוצת העתיד של הגריזליס בשעה מוקדמת. אז שלא נשים את זה בחלק הטוב של הלילה?!

1:00: ברוקלין נטס (17-16) – טורונטו ראפטורס (12-23)

הנטס בדעיכה עם ארבעה הפסדים רצופים וכולנו שואלים – 'מה קורה עם קיירי?' שאמנם בצמרת ההצבעות לאולסטאר בעמדת הרכז אבל כדורסל הוא לא שיחק כבר חודשיים ואפילו אין לוח זמנים לחזרה הצפויה שלו למגרשים. מי שכן יחזור הלילה הוא כריס לאברט ויחד איתו תקווה ברוקלין לנצח את הראפטורס, קבוצה פצועה לכשעצמה שבלי סיאקם, גאסול ופאוול שגם הם יעדרו לזמן ממושך כנראה, מפסידה יותר משהיא מנצחת ועומדת על ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים.

2:00: אורלנדו מג'יק (19-16) – יוטה ג'אז (12-22)

אורלנדו בכושר טוב ואתמול הביסה את מיאמי עם הגנה משופרת. היא תקווה לשמור על המשכיות אבל זה לא יהיה קל מול יוטה ג'אז החזקה שניצחה תשעה מתוך עשרת משחקיה האחרונים וארבעה ברצף תודות לכושר מופלא של דונובן מיטשל.

3:30: דאלאס מאבריקס (12-22) – שארלוט הורנטס (23-14)

עד להודעה חדשה אני שם את לוקה וחבריו בחלק המומלץ של הלילה, בכל 'אחד ביום'. גם עם זה מול שארלוט החלשלושה והלא אטרקטיבית. פרוזינגיס וטים הרדוואי ג'וניור ייעדרו אז אולי יהיה גם קצת מעניין.

5:00: סקרמנטו קינגס (22-13) – ניו אורלינס פליקאנס (24-11)

קרב השבלולים בין השקנאים והמלכים עשוי להיות מעניין כשהמארחת תנסה להיכנס למומנטום חיובי אחרי הניצחון על ממפיס והאורחת תנסה לחזור לנצח אחרי המפגש מול האקס עם הגבה האחת.

Post Down:

2:30: אטלנטה הוקס (28-7) – אינדיאנה פייסרס (13-22)

הפייסרס מתקשים לאחרונה והפסידו שלושה מארבעת משחקיהם האחרונים. הם יקוו להתאושש מול הקבוצה החלשה בליגה שמגיעה בבק טו בק אחרי הפסד שובר לב בבוסטון ועל הדרך לסיים עונה סדירה עם סוויפ עונתי על ההוקס.

2:30: קליבלנד קאבלירס (24-10) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-19)

הת'אנדר הם אחד הממתקים של העונה הזו וקבוצה שבאופן כללי כיף לראות אותה משחקת. קליבלנד? מסטיק ללא סוכר שנתקע בגרון. טריו הרכזים הרועמים ינסה להשיג ניצחון חמישי ברציפות בעיר הטעות ליד האגם.

3:00: וושינגטון וויזארדס (24-10) – דנבר נאגטס (10-24)

הנאגטס ממשיכים לכוון גבוהה והשבוע הם הפיחו עוד תקווה לרשימה עם הגילוי מחדש של מייקל פורטר ג'וניור שקלע 25 נקודות מול אינדיאנה. וושינגטון החלשה לא צפויה להפריע להם בדרך לעוד ניצחון.

3:00: שיקגו בולס (22-13) – בוסטון סלטיקס (8-24)

הבולס טובים יותר לאחרונה מבעבר עם מאזן חצוי בעשרת המשחקים האחרונים. זה לא אומר שהם מועמדים לניצחון מול הסלטיקס אבל בהתחשב ביכולת הבינונית של הירוקים אתמול מול אטלנטה, בבק טו בק של הסלטיקס ובשפעת של קמבה ווקר אולי תהיה פה הפתעה.

3:30: גולדן סטייט ווריירס (9-27) – דטרויט פיסטונס (23-12)

הפאטה מורגנה שקראו לה 'ארבעה ניצחונות רצופים של הווריירס' נגמרה עם שלושה הפסדים, כולל אחד מביך במיוחד במינסוטה ללא שני הכוכבים שלה אבל הלילה יש סבירות לחזרה למסלול הניצחונות של הלוחמים, בבית מול הבוכנות החלשות שמגיעות עם שלושה הפסדים רצופים משלהם.

9 תגובות

  1. הסתכלתי על אליפות העולם בנשימה עצורה…
    אין לאט מזה …חחח
    אבל ההשוואה תספרס מעט לא הוגנת….
    הם לאכאלו גרועים רק לא מתחברים….

  2. חחח החוש הנבואי של זעפרני, בחיי שלא ראיתי את המשחק שכתבתי על שהדובים (שחשבתי שקבוצת תחתית) מודים לאביר.
    פתאום ראיתי שהביסו את הקאוואים בביתם.
    כתב הבית העתידי של ממפיס
    סחטיין, יפה מאד על קבוצת העתיד

  3. ממפיס רוצים שיאיר יהיה כתב הבית שלהם, שלחו צ׳ק שמן על המחמאה, קבוצת העתיד.
    כן ואני כיניתי אותו סטוקטון ג׳אבר ודאנקן, מדהים כמוהם במשיכת מכחול או עט נובע????⁦?️⁩
    אוהב את זעפרני לנצח

  4. אחד הסיפורים החמודים מאד,
    לסטוקטון יש עשרות כאלו שהם ממש חמודים ונחמדים,
    יש עוד מאות שמעלים חיוך גדול בזמן הקריאה ואחרי.
    מומלץ לראות את הסירטון שהפוך למהירות הנבא, בטח יותר מעניין משארלוט הניקס.
    מאד מאד נהנתי

  5. חייכתי גם מהצטנפות השבלולים לאור הגשם הכבד ??
    כמובן זעפרני סטוקטון באסיסטים נהדרים ברבבות בדיחות

  6. קבוצת העתיד, קרב השבלולים, פטה מורגנה ללוחמים (מוצדק ביותר גם כאוהד לא האמנתי שזה שינוי לטובה),
    ועוד אלפי אם לא רבבות של ביטויים של זעפרני שפשוט ממציא ומלביש יפה מאד,
    וזאת לאורך זמן כמו קארים דנקן סטוקטון (כינויים שהולמים את יאיר)
    אז אלפי תודות.

  7. ענק וקורע, יצאתי מהקונכיה ???⁦?️⁩⁦?️⁩

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם