אחד ביום: המשחק הלא מתוכנן עשוי להיות המעניין ביותר

אחד ביום עם משחק שבכלל לא היה אמור להתקיים ואם הקליפרס שתנסה לגרום לכדור השלג הזה להמשיך ולהתגלגל בתקווה שהוא יקבור תחתיו את האלופה.

5:00: לוס אנג'לס קליפרס (8) – גולדן סטייט ווריירס (1) [2-3 לווריירס בסדרה]

באמת שבניתי על יום חופש היום, גם כי הולכים ונגמרים לי הסיפורים והמטאפורות (אחד ביום זה נראה מעט, אבל ימים מצטברים לשבועות שמצטברים לחודשים וזה נערם, תאמינו לי) וגם כי בכל זאת, להניח את המקלדת מדי פעם לא יזיק אבל הקליפרס חשבו אחרת וגולדן סטייט, אם חשבו, חשבו על יוסטון ולכן אין לי אלא להכין אתכם למשחק השישי, זה שלא היה בתכנון, בין הקבוצה השמינית בטיבה במערב לאלופה בשלוש מארבע השנים האחרונות. משחק שלמרות שהורתו בחטא (חטא חוסר ההגנה של הלוחמים), עשוי להתגלות כמהותי מאוד להמשך העונה, לפרספקטיבה שלנו על הקבוצה של סטיב קר ובכלל.

במאה ה-15 מרכז אירופה (וגם מערבה) הייתה נתונה למרותו של הכס הקדוש והאימפריה הרומית הקדושה, זו שלימים תקבל את הכינוי הרייך הראשון. הרייך בן אלף השנים אשר מרכזו היה בגרמניה שלט על עמים רבים כשהמכנה המשותף ביניהם היה הכפיפות לנצרות הקתולית והניסיון של מנהיגי האימפריה להכפיף את הנצרות הקתולית על העמים השונים.

למרות זאת, בשטח האימפריה קמו עם השנים לא מעט דתות אחרות וזרמים שונים של הנצרות (הנצרות הפרוטסטנטית היא הבולטת ביניהם) שניסו לאתגר את השלטון שהיה פעמים רבות מנוון ולא מסורי. אחד הזרמים שקמו בשנים הללו במטרה למרוד בכנסייה או לכל הפחות לקבל שוויון זכויות על אף אמונות שונות היה התנועה ההוסיטית – תנועה שנוסדה בצ'כיה בתחילת המאה ה-15 ע"י יאן הוס והאמינה בכללים של שוויון חברתי ובחזרה ליסודות הנצרות כפי שהם מופיעים בברית הישנה.

בשנת 1415 הועלה יאן הוס, מייסד התנועה על המוקד בשל התנגדותו להתנהלותה של הכנסייה והדבר במקום לדכא את התנועה אשר הקים גרם למרידות חוזרות ונשנות ולערים רבות ברחבי צ'כיה של היום שהחליטו לבחור בתנועה כאמונה שלהן. הדבר כמובן לא גרם לקורת רוח בקרב ההנהגה של האימפריה הרומית ובמיוחד בידי זיגיסמונד, קיסר האימפריה ואלו החליטו לשלוח מסעות צלב (קבוצה של אבירים רכובים על פרשים) לדכא את המרד שהונהג בידי יאן ז'יז'קה, המצביא הבוהמי.

לז'י'ז'קה היה צבא קטן שמנה 2,000 איש ושטח גדול להגן עליו אבל זה לא גרם לו לומר נואש. שני דברים עמדו לצידו במלחמות אותם ניהל מול קבוצות אבירים שונות – הראשון, רוח הקרב, הנחישות והלכידות החברתית שהיו מנת חלקם של חייליו והשני – תחבולות מלחמה שונות ומשונות שז'יז'קה לימד את חניכיו להשתמש בהן.

ואכן, ז'יז'קה הצליח להדוף מסע צלב אחרי מסע צלב. הטקטיקה בה נקט הייתה התבצרות של חייליו בצורת מרובע, דבר שהפך את הפרשים של האימפריה הרומית למיותרים והצבת תותחים במרכז המרובע לירי על הכוחות המתקיפים, דבר שזרע בהלה בקרבם. כך הוא הצליח, למרות כוח קטן וזניח לעומת התוקפים שלו שמנו פי כמה וכמה אנשים, לנצח בחמישה קרבות שונות כשהמפורסם שבהם הוא הקרב על גבעת ויטקוב בפראג בו כוח של 60 חיילים של ז'יזקה גבר על כ- 800 צלבנים וזרע בהם חורבן והרס. בסופו של דבר הצליחו ז'יזקה וחייליו לזכות בזכויות שהיו כמעט שוות לזכויות הקתוליים והתנועה ההוסיטית החזיקה 100 שנה מאוחר יותר והפכה להיות למעשה אחד מהזרמים שבשרו את בואה של הפרוטסטנטיות לעולם (מעניין לציין בהקשר הזה שלא מעט מיהודי התקופה ראו את ז'יזקה שמנצח עם מעטים את הרבים ושואף לעולם מוסרי והסתמכות על הברית הישנה כנציגם. עם זאת, ז'יז'קה והתנועה ההוסיטית פחות התחברו להגדרה הזו…).

ואת כל זה אני מספר לכם כי אולי צריך לספר את הסיפור הזה ללוס אנג'לס קליפרס בשביל לתת לקבוצה של דוק ריברס השראה לקראת משחק מספר 6 הלילה, שעשויה לזרוע פאניקה אצל היריבה שלה מהמפרץ. אין לי ספק שלמרות הכדורסל הנהדר שהקליפרס משחקת שמתבסס על טוטאל אופנס ועל לו וויליאמס הנהדר, הכלי המשמעותי ביותר שהמפרשית צריכות לשחק עליו הלילה הוא הנושא המנטאלי וגאוות היחידה של האדומים-לבנים.

אחרי שניצחה כבר פעמיים באוקלנד בסדרה הנוכחית, יותר משניצחה בכל חמש השנים האחרונות בהן שלטה גולדן סטייט במערב (הקליפרס ניצחו באורקל רק פעם אחת בחמש השנים האלו, מוקדם יותר העונה) הקליפרס בהחלט תגרום לתבהלה אצל האלופה אם תחזור לשם שוב. הווריירס לא רק מפחדים לאבד את התואר ואת היוקרה שלהם כאלופה אלא עלולים להיבהל מאוד מהאפשרות להפסיד למדורגת מספר 8 ולהיכנס לרשימה מאוד לא מחמיאה בתולדות ה-NBA. זה דבר אחד להפסיד ליוסטון בשלב הבא או בגמר הליגה לאריה צעיר מהמזרח ודבר שני להפסיד לקליפרס, שעם כל הכבוד לה, היא לא אימפריה בהתהוות, לפחות לא בשלב הזה.

"זה לא מה שהתרגלנו אליו אבל אין לנו שום פאניקה לקראת המשחק" אמר סטפן קארי, כוכב הווריירס לפני המשחק והבהיר בדיוק את הנקודה ממנה גולדן סטייט צריכה לחשוש יותר מכל. "המסר שלנו לכולם כשאנחנו נכנסים למשחק מספר 6 הוא – כן, היינו רוצים לגמור את זה בארבעה ניצחונות רצופים או לפחות ביום רביעי האחרון אצלנו בבית אבל זה לא משנה את המטרה הסופית והיא לנצח ארבעה משחקים בסדרה ואז לעבור לסדרה הבאה ולעשות את זה שוב".

ואכן, הרבה מאוד תלוי במוטיבציה ובסטייט אוף מיינד איתם יעלו הלוחמים למשחק הלילה. או במילים אחרות: האם הם יהיו לוחמים או חבורת ההייטקיסטים שהם נראו כמותה במשחק האחרון. חבורה שמעניין אותה לעשות מהלכים נאים, לקלוע סלים משלהבים אבל פחות לשמור ולהגן. כשהם הגנו כמו שצריך, במשחקים מספר 3 ו-4 הם שמרו את הקבוצה של דוק ריברס על 39% ו42% אחוז מהשדה בהתאמה. במשחק החמישי הקליפרס קלעו בצורה חופשית והמריאו עד 56.6% וזה הסיפור כולו. אז יכול להיות שוויליאמס, הראל ושות' פשוט תפסו יום במשחק מספר 5 אבל יותר סביר שלגולדן סטייט פשוט לא הזיז מי יודע מה והם חשבו שהם ינצחו את זה בכל מקרה. ושאננות, כך למדנו מהכס הקדוש, לא תמיד משתלמת, בסוף מישהו מנצל אותה.

ולכן, הקליפרס צריכים לעשות הכל בשביל להלחיץ את היריבה שלה מהרגע הראשון, להיכנס באטרף למשחק ולקוות שזה יעזור להכריע את הלוחמים. החבורה של סטיב קר שגם ככה נראו השנה יותר מדי פעמים ככאלו שנמאס להם אחד מן השני, תקווה מצידה, שחדוות המשחק תחזור ויותר מכך – שהם יזכרו שמה שהביא אותם להיות האימפריה שהם הפכו להיות – זה דווקא המלחמה בשני הצדדים של המגרש.

אז מה יקרה? באמת שהייתי רוצה משחק מספר 7, אבל קשה לי לראות את שתי הקבוצות מגיעות לשם. הווריירס עמדו במצבים יותר קשים בעונה שעברה (מישהו זוכר איזה משחק 7 ביוסטון ופיגור במחצית?) וכשועלי קרבות מנוסים הם אמורים להתגבר גם על המשוכה הזו. אבל אולי לא… נקווה שיהיה מעניין ושזה יהיה שווה את יום החופש שהלך לאיבוד 🙂

7 תגובות

  1. תודה יאיר. לא שמעתי על הסיפור הזה עם הכס הקדוש ולא על ההוסיטים מצ׳כיה, מקסימום על יאן ווסלי.
    היום כולנו עם הקליפרס (לפחות רובנו) מקווים לנס שיאריך את הסדרה ויעיף את קרי וגם יתן עוד קצת זמן מנוחה לרוקטס.

  2. איזה כיף יאיר תודה

    האימפריה הרומית הקדושה הייתה הכל חוץ ממובילת דת הנצרות האמיתית. מצחיק איך שהממסד המקצין קורה לכולם בוגדים ומנסה לדכא אותם.

    קליפרס, לא האמנתי שנגיע למשחק שישי. בוודאי שהלוגו לא האמין.

  3. תודה יאיר, סטיב באלמר הוא אליל, שיחק אותה חבל על הזמן… מניח שהוא ימשיך וישדרג את הקליפרס עוד בשנה הבאה
    בינתיים מספיק שבברלי והארל מגחעחם דלוקים וסוויט לו את גאלינארי מגיעים מכוונים, ויהיה לנו משחק!!! יןפי שאין יום חופש

  4. באמת תהיתי מתי יגמרו לך הסיפורים….
    אלוף אתה.
    ויאללה קליפרס…דברים קרו בעבר 🙂

  5. תודה יאיר. לא יודע מאיפה אתה מביא את הסיפורים האלה, אבל תמשיך לשלוף ואל תתבייש למחזר. מה שנכתב לפני שנה אף אחד לא זוכר היום.
    רק בשביל הקטע, יוסטון נוסעים הערב לסן פרנסיסקו לחכות לווריורס אצלם בבית.
    סוג של משחק מוחות מנטלי, וגם בעובדה שאם ג"ס מנצחים. משחק מספר 1 בסיבוב השני יהיה ביום ראשון בצהריים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם