אחד ביום: הספרס מקווים להישאר בחיים במקסיקו סיטי

אחד ביום עם סיפורו של שוטר יפני סבלני ועם הקשר שלו לסן אנטוניו ואוהדיה שגם הם צריכים קצת סבלנות לפני שהם מוותרים על העונה.

00:00: פיניקס סאנס (13-11) – סן אנטוניו ספרס (15-9)

יוקיו שייגי הוא יפני בן 76 ששימש בעברו כשוטר. 42 שנים עברו על שייגי במשטרת מחוז פוקואי אשר במרכז יפן, ללא אירועים מיוחדים עד שבשנותיו האחרונות קיבל תפקיד סיור בצוקי טוג'ינבו שלחוף העיר סקאי. ממש לפני פרישתו בגיל 60 הוא סייר כהרגלו לחוף הים כשלפתע פגש בזוג זקנים מטוקיו.

שייגי בעל החושים החדים, התעניין במעשיהם שם והם סיפרו לו על כך שהם בעלי פאב בבירת יפן ונקלעו לאחרונה לחובות כספיים, איבדו את כל רכושם והם מתכנים לקפוץ אל הים עם השקיעה ולסיים בכך את חייהם. הוא שכנע אותם לא לעשות זאת והזמין ניידת סיור שתיקח אותם ללשכת הרווחה שבעיר.

בלשכת הרווחה החליטו להתמודד עם זוג הזקנים בצורה משונה. הם נתנו להם מספיק כסף בשביל לאפשר להם מסע אל עיר המחוז הקרובה, שם הם יהפכו להיות בעיה של מישהו אחר… חמישה ימים אחרי ששייגי שיכנע את הזוג לא לשים קץ לחייהם הוא קיבל מהם מכתב אחרון בו הם סיפרו לו שבחרו לשים קץ לחייהם בעיר אחרת… באמצעות קשריו הוא בירר וגילה שזוג זקנים מתאים לתיאורו אכן התאבד זמן קצר קודם לכן, המקרה ואדישות הרשויות אליו היממו אותו והוא החליט לעשות מעשה.

באפריל 2004 הוא הקים את 'לשכת הפרסום של מכתבים שמגיעים אל הלב', עמותה שמונעת התאבדויות של יפנים באמצעות פרסום סיפורם, עזרה וסיוע נפשיים וכלכליים ופטרולים במקומות מועדים לפורענות. סביב המשבר הכלכלי ביפן ב-2008 החלה העמותה צוברת תאוצה ומסייעת ליפנים רבים להמשיך לחיות חרף כל הקשיים. העמותה גדלה וצמחה ובשנת 2014 הגיע שייגי לאדם ה-500 שניצל באמצעות המפעל שהקים.

מכיוון שביפן נהוג במקרים רבים שמקום העבודה שלך הוא זה שמספק לך גם את הדיור, הקימה העמותה מערך דיור בן 6 דירות בו יכולים לגור אנשים שפוטרו מעבודתם ואיבדו את ביתם. במקביל, העמותה הקימה מערך מצלמות שצופה כל הזמן אל הנעשה בצוקי טוג'ינבו במטרה למנוע התאבדויות נוספות.

נכון להיום עומד מספר האנשים שניצלו על ידי יוקיו שייגי וחבריו על 586 איש. שייגי, שהפך להיות גיבור מקומי קיבל את השם 'צ'וטו מאטה' שמשמעותו 'חכה רגע' המשפט בו הוא פותח את מסע שכנועיו הגורם ליפנים רבים להישאר בחיים.

'חכו רגע' אלו גם המילים שהייתי אומר בימים אלו לאוהדי הספרס, האבלים על קבוצתם שנראית כמו בדרכה הבטוחה להפסיד את הפליאוף לראשונה מזה 22 שנים. בניגוד לפעמים הקודמות בשנים האחרונות בהן הספרס החמיצה את הפליאוף, נראה שמדובר הפעם באזעקת אמת. ההפסד האחרון של הספרס, אחרי חמישה ימי מנוחה לקליבלנד החלשה, היה סוג של רגע שפל לעונה שגם ככה לא התעלתה לרמות גבוהות (מי שעדיין לא ראה את ג'רי סיינפלד חוזה את התוצאה של המשחק 28 שנים קודם לכן, מוזמן לעשות את זה כאן) ובכל זאת זה עוד לא אבוד לגמרי. המרחק של הספרס מאוקלהומה סיטי שבמקום השביעי לא גדול כל כך וניצחון הערב על פינקס סאנס ייקרב אותה משחק אחד מהשמשות שבמקום השמיני.

בשביל לנצח את פיניקס הספרס יצטרכו הגנה משופרת וריכוז של כל שחקני הקבוצה, דברים שראינו אותם עושים כבר כמו גם אולי משחק טוב של אחד משחקני המשנה, אבל באופן כללי הספרס עדיין לא מספיק גרועים בשביל שלא נחשיב אותם כמועמדים לפליאוף והמסורת של המועדון עוד לא כבתה. אל תספידו את הספרס עדיין חברים, חכו רגע.

את סן אנטוניו 'תארח' הערב פיניקס סאנס שגם היא נמצאת במצב דומה. הסאנס מגיעים למשחק שייערך במקסיקו סיטי אחרי שהפסידו הפסד מיותר לממפיס גריזליס וכמו במקרה של הדורבנות גם אצל הקבוצה של מונטי וויליאמס זה קרה דווקא אחרי שנראה שהם חוזרים לעניינים. "אנחנו צריכים להיות יותר עקביים:" אמר מאמן הסאנס אחרי ההפסד לגריזליס. "29 האסיסטים שמסרנו זה אולי בסדר, אבל זה לא אנחנו. פחות מ-30 אסיסטים למשחק זה לא מתאים לנו ואנחנו לא הזזנו את הכדור מספיק טוב".

וויליאמס יפגוש הערב את המאמן שלו לשעבר, גרג פופוביץ' ויקווה לשחזר את הניצחון של פיניקס על סן אנטוניו באותו אולם במקסיקו סיטי לפני שנתיים.  אנחנו נקווה שהמשחק יהיה מותח כמו שלוש ההתמודדויות האחרונות של הספרס, שכולם נגמרו אחרי הארכה.

*

ויש עוד כמה משחקים הלילה, משחקי ככה-ככה, אם תשאלו אותי.

Post Up:

2:30: טורונטו ראפטורס (8-16) – ברוקלין נטס (11-13)

טורונטו המשיכה את התקופה החלשה שלה העונה עם הפסד ביתי לקוואי לנארד והקליפרס. ברוקלין מצידה חזרה להפסיד גם כן, עם הפסד לא מחויב המציאות בבית לשארלוט. הלילה ברוקלין תנסה להתקרב ליריבה שלה שמצידה תנסה לחזור לעצמה במשחק ביתי.

3:30: דאלאס מאבריקס (7-17) – מיאמי היט (7-18)

שחזור של הגמרים של 2006 ו-2011 נראה כמו משהו שבעוד שנה-שנתיים יכול שוב להיות גמר. בינתיים מדובר בשתי קבוצות טובות למדי כשלדאלאס יש יתרון ביתיות וגם מומנטום טוב יותר אחרי שמיאמי הפסידה אתמול בלילה לראשונה בבית העונה.

4:00: יוסטון רוקטס (8-17) – דטרויט פיסטונס (15-10)

מלך הסלים פוגש את מלך הריבאונדים. לפחות מספרים אמורים לצאת מהמפגש הזה שייערך הלילה בטקסס. וגם ניצחון של יוסטון…

4:00: דנבר נאגטס (8-15) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (13-11)

הת'אנדר נעצרו בבירת קליפורניה אבל עדיין מחזיקים במקום השביעי במערב. הנאגטס ממשיכים להוכיח שהם ראויים לכינוי 'ראש לשועלים' והם אמורים להוכיח זאת גם הערב.

Low Post:

3:00: שיקגו בולס (18-9) – לוס אנג'לס קליפרס (7-20)

שיקגו הסריחה את הפרקט מול שארלוט אתמול בלילה ותקווה לתצוגה טובה מול הקליפרס שיגיעו בהרכב חסר ומעניין יהיה לראות אם ילבישו את קוואי לנארד אחרי התצוגה אתמול בערב שלו ושל פול ג'ורג' (88 נקודות משותפות) מול מינסוטה.

3:00: ממפיס גריזליס (17-8) – וושינגטון וויזארדס (16-7)

עוד הזדמנות לממפיס להתקרב לספרס תגיע הלילה מול המכשפים החלשים, בעיקר הגנתית. מצד שני, גם ניצחון של האורחת לא יפתיע אף אחד. וגם לא יעניין.

3:30: מילווקי באקס (3-23) – קליבלנד קאבלירס (19-6)

עם 17 ניצחונות רצופם , קשהלהאמין שדווקא הקאבס החלשים יעצרו את מילווקי. האמת, גם בלעדיהם הייתי אומר את אותו דבר.

5 תגובות

  1. סיפור נפלא, תודה זעפרני.
    מלך הסלים פוגש את מלך הריבאונד? אחד לא הופיע והשני הופיע וזרק אפילו יותר מקובי. יש יותר מדי פצועים ביוסטון.

  2. שוטו (צ׳וטו)מאטה קודסאי חכה רגע בבקשה, מילים חזקות ביפנית שהשתמשתי שמכרתי תמונות בבאסטות ביפן- כוכב לכת אחר.
    תודה רבה על זה והאיש הרדיואקטיבי.
    סיפורים מדהימים שלרגע אני חושב
    רק אצל האביר האפל זעפרני אפשר לשמוע ושיוגשו בדרך סוחפת מתעמקת משעשעת מרתקת ומהנה שכזו.
    מול מדורת יאיר ??✨??? סוג של קסם שכזה
    (יאיר הקוסם),????

  3. תודה זעפרני .
    אחלה סיפור ,צוקו מטה ,חכה רגע ביפנית רשמתי לי ,כדי להרשים את החברים הסינייים ,תודה.

  4. ערב פרווה בהגדרה, כשאפילו המשחק המוקדם לא כזה מוקדם. ליל המנוחות גם של האוהדים וגם של לא מעט שחקנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם