הלייקרס הרסו למיאמי את הביתיות המושלמת והקינגס חזרו לסורם – סיקור משחקי שישי בערב

ליל משחקים סולידי יחסית עבר עלינו עם עוד ניצחון ללייקרס במשחק חוץ הפעם במבצר של מיאמי, עם התפוצצות של צמד השחקנים המוביל של הקליפרס, עם הפסד מרגיז לקינגס ועם עוד W למילווקי, מספר 17 ברציפות למרות הצגה של ג'ארן ג'קסון ג'וניור.

מיאמי היט (7-18) – לוס אנג'לס לייקרס (3-23) 113-110

במשפט אחד: רצף הניצחונות הביתיים של מיאמי נעצר על 11 אחרי מפגש הם הלייקרס המרשימים.

כל מיני נרטיבים חוזרים נפגשו הלילה באמריקן אירליינס ארינה במיאמי. מהצד הביתי הגיע הנרטיב שמיאמי היט מספרת העונה, זה שאומר שהיא לא מפסידה במשחקים ביתיים (0-11 עד הלילה), מנצחת משחקים בהם היא מובילה בלמעלה מ-10 הפרש (1-13 עד הלילה) וסוגרת לטובתה התמודדויות בהם היא יורדת להפסקה ביתרון (1-14 עד הלילה). מהצד האורח הגיעה החבורה מלה לה לנד עם כמה נרטיבים סותרים לחלוטין – אף הפסד מחוץ לסטייפלס סנטר, רצף של 12 ניצחונות חוץ העונה (עד הערב) וגם לא מעט משחקים צמודים באולמות קשים העונה, בהם הלייקרס השתלטו על המשחק בחצי השני ולמרות שהיריבה נשארה קרוב, היה ברור לכולם מי תנצח.

רק הנרטיבים של הלייקרס שרדו הלילה והם סופרו אחד אחרי השני. מיאמי שלטה בחצי הראשון, הובילה כבר ב-14 הפרש וירדה להפסקה ביתרון, אבל רבע שלישי נהדר של הלייקרס, הבהיר מי הקבוצה הדומיננטית. ההיט עוד ניסו להתקרב והיו רחוקים מרחק סל אחד מהארכה אבל הכדור האחרון של ג'ימי באטלר הלך החוצה והלייקרס רשמו עוד ניצחון חוץ קשה, בדרך לרצף הניצחונות מחוץ לבית השני באורכו בתולדות המועדון.

ובכלל, הלייקרס שיחקו את הכדורסל שלהם שמנצח משחק אחר משחק העונה. לברון ניהל את המשחק ופיטם את חבריו עם 12 אסיסטים כשהוא שולט בקצב ומשמש כמנהל המשחק האמיתי. אנתוני דיוויס שלט ברחבות וגם יצא מדי פעם להפגיז וההגנה ידעה איך לעצור את היריבה דקות ארוכות שעזרו ללייקרס לנצח את המשחק. הלילה, גם הריבאונד שיחק תפקיד משמעותי כששליטה מוחלטת של הקבוצה של פרנק ווגל בתחום הקרשים, הייתה משמעותית במשחק כולו ואפילו שיחקה תפקיד בשניות האחרונות של המשחק.

הלייקרס ממשיכים להיראות נהדר ומשקיעים הרבה מאמצים במשחקי העונה הסדירה במה שיוצר הרבה הרתעה לקבוצה. "זה היה קרב במשקל כבד" אמר לברון ג'יימס על המשחק "בין שתי קבוצות שמשחקות טוב במיוחד בתקופה הזו של השנה, קבוצות פיזיות שמשחקות ביחד ומשחקות חזק. זה למה הם נמצאים איפה שהם נמצאים בנקודה הזו השנה אבל זה גם למה אנחנו נמצאים איפה שאחנו נמצאים…".

התפאורה לפני המשחק הייתה מושלמת. השחקנית, הזמרת וסלבריטאית העל ג'ניפר לופז, שחקן הבייסבול האגדי אלכס רודריגז ושחקן הכדורסל הפחות אגדי כריס בוש הופיעו ביציאים לעודד את הקבוצה הביתית, ג'ימי באטלר ולברון ג'יימס הסתחבק לפני המשחק מדחיקים את  היריבות המרה ביניהן בשנים האחרונות וגם פרנק ווגל ואריק ספולסטרה, מאמני הקבוצות נזכרו בסדרות הגדולות ביניהן בימים בהם הפייסרס וההיט שלהם נפגשו לסדרות פליאוף גדולות. הרבע הראשון הוסיף גם הוא לתפאורת המתח כשההיט, במדים הכחולים-ורדים המזעזעים שלהם, פתחו את המשחק ב0-5 אבל הלייקרס חזרו למשחק מהר בדרך לרבע ראשון שקול בו ההיט שוב הגיעו ליתרון שיא של 5 נקודות (16-21) אבל דווקא הלייקרס הייתה זו שירדה בסיומו ביתרון עם סל של אלכס קארוסו, 4 שניות לסיום 29-30.  

הרבע השני, לעומת זאת, היה של ההיט לחלוטין. לברון, שאיבד המון כדורים בחצי השני עשה זאת שוב דבר שגרם להיט לצאת לחגיגות:

וההיט המשיכו לרוץ אל הטבעת וליהנות ממשחק צעיר ותוסס עד ליתרון 32-41 שהשלים ריצת 2-12 מפתיחת הרבע:

לברון ודיוויס לא ויתרו ו-6 נקודות רצופות שלהם בחלוקה שווה, הורידו את הפער ל-3, אבל הרכב ספסל גבוה של ההיט בניצוחם של כריס סילבה וקלי אוליניק לחץ על הדוושה שוב בדרך לריצת 4-15 ויתרון שיא 42:56 אחרי עוד איבוד כדור של הלייקרס:

עד המחצית הלייקרס צמצמו קצת אבל ההיט ירדו למחצית בטוחים בעצמם עם יתרון 51:59.

ההיט עוד עלו לדו-ספרתי בתחילת הרבע הבא 51:61 אבל מכאן הלייקרס לקחו שליטה. לברון ג'יימס עם 7 נקודות וג'אביל מגי עם דומיננטית בהגנה החזירו את הלייקרס למשחק כששלשה של לברון משווה את התוצאה 65:65.

הלייקרס המשיכו ללחוץ על הדוושה, שלשה של דיוויס העלתה אותם ליתרון 3 ואלי-הופ של מגי אחרי אסיסט של לברון שם אותם כבר על יתרון 5, 65:70:

עוד שלשה של דיוויס ועוד אחת של לברון, מול איבודי כדור והחטאות של זריקות קשות של ההיט, הביאו את הלייקרס ליתרון 69:80. 5 דקות לסיום הרבע השלישי, המומנטום כבר היה רק בצד אחד:

אבל ההיט, הם קבוצה עמוקה עם כלי נשק מגוונים. דרק ג'ונס ודאנקן רובינסון עם שלשות וג'ימי באטלר עם ליי-אפ החזירו את הקבוצה הביתית למשחק והורידו אותם בפיגור מצומצם לקראת הרבע האחרון 85:88 ללייקרס בסוף השלישי.

הרבע האחרון היה משחק חתול ועכבר כשבכל פעם שהאורחת בורחת, הקבוצה הביתית רודפת אחריה, מתקרבת אבל לא ממש משיגה. לברון היה בכל מקום והלייקרס ברחו ל91-100 בתחילתו. ההיט הגיבו עם ניסיון לרוץ בכל מחיר ו-6 נקודות רצופות שלהם צמצמו ל97-100 למרות מחאה של דיוויס:

הלייקרס התעקשו על למצוא את דיוויס והוא עזר להם להגדיל את הפער ל99:107. אבל שתי שלשות של קנדריק נאן ודאנקן רובינסון שוב הורידו את הפער ל-2 בלבד, 2 דקות לסיום. דיוויס הגיב עם שלשה (105:110), באטלר החזיר ליי-אפ, דייויס קלע זריקת עונשין אחת והחטיא במהלך הבא ושלשה של קנדריק נאן צמצמה לנקודה בלבד 110:111, 9 שניות לסיום.

8.1 שניות לסיום ביצעה מיאמי עבירה על האיש הנכון, קנטביוס קולדוול-פופ והוא לא איכזב כשקלע רק זריקת עונשין אחת. לצערם של ההיט, כמו בכל הערב, הכדור החוזר קפץ לידיים צהובות וקולדוול-פופ נשלח שוב לקו העונשין אחרי עבירה של באטלר. הוא שוב קלע אחת וההיט לקחו טיים אאוט לתכנן את המהלך האחרון. הכדור הגיע לג'ימי באטלר אבל הוא החטיא את הזריקה מחוץ לקשת כשהכדור שלו קפץ על הטבעת ויצא החוצה כשהשופטים מתעלמים ממחאות הקבוצה הביתית על כך שנעברה עליו עבירה. 110:113 ללייקרס בסיום, הרצף של ההיט נקטף בדמי ימיו.

33 נקודות של דיוויס עם 10 ריבאונדים הובילו את המנצחת. לברון עם כמעט טריפל דאבל עזר לו עם 28 נקודות, 12 אסיסטים ו-9 ריב' (למעשה היה מדובר בכמעט קוודראפל-דאבל לאור 8 איבודי הכדור של לברון….), קולדוול-פופ הוסיף 15, אייברי בראדלי 10 וג'אביל מגי היה יעיל גם הוא עם 9 נקודות ו-10 ריבאונדים.

אצל ההיט בלטו סטטיסטית ג'ימי באטלר עם 23 נק' (9/20 מהשדה),  דרק ג'ונס עם 17, קנדריק נאן עם 16, קלי אוליניק עם 15 ובאם אדאביו עם 12 נק' ו-12 ריב'. גוראן דראגיץ' היה חסר על הספסל של ספולסטרה.

אורלנדו מג'יק (14-11) – יוסטון רוקטס (8-17) 130:107

במשפט אחד: עולם כמנהגו נוהג בפלורידה – המג'יק מפסידה לגדולות והארדן מפציץ נקודות…

ג'יימס הארדן ממשיך להתפוצץ התקפית העונה והלילה הוא השתווה אל שאר הליגה העונה עם כמות המשחקים עם 50 נקודות ומעלה כשרשם את המשחק החמישי שלו בתחום. הארדן קלע 54 נקודות, 30 מהן מחוץ לקשת ולצד 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים ב-36 דקות הוביל את יוסטון לניצחון קליל על יריבתה מכניסת האורחים. "אני רק רוצה לנצח, לא משנה מה צריך לעשות בשביל זה" אמר הכוכב המזוקן של הרוקטס שממשיך לחגוג מול קבוצות המזרח החלשות אחרי 54 נקודות מול קליבלנד ביום רביעי.

אורלנדו מצידה רושמת הפסד שלישי ברציפות אחרי שכבר ניצחה חמישה משחקים בשש התמודדויות והגיעה למאזן חצוי. המג'יק לא היו מספיק חדים הגנתית, נתנו ליוסטון לקלוע 22 שלשות (מ-39 ניסיונות) ובצד השני היו חסרי כוח אש ללא ניק ווצ'ביץ' הפצוע שנעדר נזה 11 משחקים. היא רדפה אחרי הרוקטס משלב מוקדם, הפרש שהלך וגדל ככל שהמשחק התקדם והגיע לתבוסה ביתית בסיומו.

"כשהוא קולע בצורה הזו אני לא יודע מה אנחנו יכולים לעשות", אמר מאמן המג'יק סטיב קליפורד בסיום במשפט שמסביר את הכניעה המוחלטת של קבוצתו שרושמת הפסד מספר 12 לרוקטס ב-15 המפגשים האחרונים ביניהן.

הארדן סיים עם 54 נקודות (19/31 מהשדה, 10/15 מ-3), ווסטברוק הוסיף 23, מקלמור צלף 18 מהספסל וטאקר וקאפלה ניפקו דאבל-דאבלס, 12 נק' ו11 ריב' לראשון ו-2 נקודות פחות ואותו מספר ריבאונדים לשני. פורנייה עם 27 וגורדון עם 23 הובילו את אורלנדו שקיבלה גם 13 מטרנס רוס ו-10 נקודות מג'ונתן איזק ומייקל קרטר-וויליאמס.

ממפיס גריזליס (17-8) – מילווקי באקס (3-23) 127:114

במשפט אחד: הבאקס חיכו עד הרבע האחרון בשביל לברוח לממפיס בדרך לניצחון 17 ברציפות

משחק בסימן 17 היה הלילה בפדאקס פורום. ניצחון 17 ברציפות של מילווקי, הפסד 17 העונה של ממפיס ו-17 נקודות של יאניס אנטקדומבו ברבע האחרון שסידרו לבאקס ניצחון במשחק שבשלושה רבעים שלו יצר יותר מדי דפיקות לב אצל אוהדי הבאקס.

האיילים טרפו בסופו של דבר את הדובים אבל גם למפסידה יש מה להתגאות בו בסוף הערב וזה לא רק המשחק התחרותי שהם הפגינו אלא גם שיא הקריירה של ג'ארן ג'קסון ג'וניור עם 43 נקודות בלילה בו הוא מראה דברים שלא ראינו אותם ממנו קודם. למרות ששיחקו בלי ג'ה מוראנט, הגריזליס היו בעניינים במשך שלושה רבעים אבל בסופו של דבר הם נתקלו במי שטוען בצדק לכתר השחקן הטוב ביותר בעולם והוא היה גדול עליהם. עדיין, מדובר בבשורות טובות לגריזליס שבערבים לא מעטים העונה, נראים יותר טוב מהמאזן שלהם.

הכל היה נראה על מקומו ברבע הראשון כשמילווקי פתחה פער מוקדם של 8:17 עם 7 נקודות של מילדטון. קראודר וולנ'ציונאס עזרו לצמצם אבל הבאקס שמרו על היתרון עד סיום הרבע 29:35 ואף אחד בממפיס לא היה מופתע.

תחילת הרבע השני המשיכה את המגמה ומילווקי המשיכה להוביל והגיעה שוב על סף יתרון דו ספרתי 34:43. דקות טובות של דילון ברוקס וטריפל ג'יי מחקו את הפער לחלוטין (48 לכל), 4 רצופות של מילווקי שוב נתנו להם את ההובלה אבל מהלך של 4 נקודות של ברוקס, נתן לממפיס יתרון ראשון. הגריזליס כמעט שמרו את היתרון עד סיום המחצית אבל המילה האחרונה הייתה דווקא של ג'ורג' היל:

ואז הגיע ג'ארן ג'קסון ג'וניור. 26 נקודות שלו ברבע השלישי הצעידו את ממפיס לרבע מצוין, ליתרון שיא בן 7 נקודות (81:88) ולמקדמה קטנה לפני הרבע האחרון – 90:95.

הוא להט מחוץ לקשת:

ושוב:

ובשביל לגוון הוא קלע מחוץ לקשת גם…

7 שלשות היו לממפיס ברבע השלישי וכמות הנקודות הבלתי רגילה של טריפל ג'יי ברבע הייתה גם שיא מועדון.

אלא שכל זה היה נחמד ברבע השלישי. ברבע האחרון התעוררו הדובים למציאות שונה כשיאניס התעורר משנת החורף שלו והודיע לממפיס 'עד כאן'.

הוא הטביע:

הוא שילש:

ובאופן פשוט הוא היה בכל מקום עם 17 נקודות שלממפיס לא הייתה תשובה עליהן. שש הנקודות ברבע היו של הבאקס (4 של מידלטון), ממפיס עוד נלחמה כמה דקות אבל ריצת 0-11 של הבאקס שמה אותם על יתרון 102:110, 5 דקות לסיום. ממפיס עוד ניסתה להתקרב אבל יאניס לצד קליעות עונשין של חבריו שמרו על הניצחון של הבאקס, שממשיכים לדהור לעבר שיא המועדון שעומד על 20 ניצחונות אחד אחרי השני.

היווני הענק סיים עם 37 נקודות וקטף 11 ריבאונדים, מידלטון היה מצוין עם 26 משלו, בלדסו סיים עם 17 נקודות אבל גם נטש את המשחק במחצית השנייה אחרי שנחבל בשוק (לא משהו רציני כנראה), די.ג'י ווילסון עם 11 וברוק לופז עם 10 קלעו גם הם בדאבל-פיגרס. בשורות המפסידה מלבד ג'קסון ג'וניור שסיים עם 43 נקודות (9 שלשות), בלטו גם דילון ברוקס עם 19 וג'י קראודר עם 15.

שיקגו בולס (18-9) – שארלוט הורנטס (17-11) 83:73

במשפט אחד: כאב עיניים צרוף בסיומו ההורנטס ניצחו את הבולס ללא תנאי.

שני המשחקים הקודמים בין הקבוצות, בערב פתיחת העונה ובחודש שעבר היו מרתקים במיוחד והסתיימו בהפרש של שתי  נקודות מצטברות, אחת לכל צד. יתרה מזאת, המשחק האחרון היה מטורף עם 16 נקודות בדקה האחרונה של הבולס ו-9 של זאק לאבין ב-49 שניות, שגרמו לבולס לעשות את אחד הקאמבקים היפים שנראו העונה על מגרשי ה-NBA.

כל זה גרם לציפייה מסוימת מהמשחק הזה (עד כמה שאפשר לצפוות ממשחק בין שתי הקבוצות העצובות האלו) אבל כגודל הציפייה – כן גודל האכזבה. משחק חלש מאוד של שתי הקבוצות, עם אחוזי קליעה איומים, כנראה לא בגלל הגנות טובות מדי, הסתיים בניצחון שלישי ברציפות של שארלוט שמקרב אותם לאורלנדו בקרב המיותר של העונה, על המקום השמיני במזרח.

שתי הקבוצות רשמו את תצוגת הקליעה הגרועה שלהן העונה כששארלוט קולעת ה-38% אחוז מהשדה אבל מקדימה בכך את הבולס שדייקה ב-30% מהזריקות שלה בלבד. הרבע השלישי, בו שתי הקבוצות קלעו 25 נקודות ביחד (פחות מהרבע השלישי של ג'ארן ג'קסון שהוזכר לעיל) היה רגע השפל של המשחק שכמו שהבנתם, לא התעלה לרמה גבוהה. מה שניצח לשארלוט את המשחק היה כנראה הריבאונד – 60 כדורים חוזרים שלהם לעומת 45 של השוורים, היה ההבדל המשמעותי.

וחוץ מזה, אין באמת מה להרחיב על המשחק ורשימת הקלעים די מלמדת על כך: 16 של דבונטה גראהם היו הכי הרבה הלילה ביונייטד סנטר13 של פי.ג'י וושינגטון ומיילס ברידג'ס סייעו לו כשגם ביסמרק ביומבו (12), קודי זלר וטרי רוז'יר (11 כ"א) קולעים בספרות כפולות. לאורי מראקנן וריאן ארצ'ידיאקונו עם 12 הובילו את הבולס החלשים.

מינסוטה טימברוולבס (15-10) – לוס אנג'לס קליפרס (7-20) 124:117

במשפט אחד: כשקוואי לנארד ופול ג'ורג' קולעים יחד 88 נקודות, גם קאמבק מאוחר של הטיוולבס לא מספיק בשביל למנוע הפסד שביעי ברציפות שלהם.

זה אמנם נראה קרוב בכל מה שנוגע לתוצאה, אבל זה לא היה קרוב בכלל. זה היה דו-קרב בין צמד שחקנים מובילים של כל אחת מהקבוצות אבל גם כאן ההבדלים הם ברורים. ובעוד קארל אנתוני טאונס ואנדרו וויגינס היו נהדרים וסיפקו יחד 73 נקודות משותפות, זה עדיין היה רחוק מצמד השחקנים המובילים של הקליפרס שקלעו יחד 15 נקודות יותר וגררו את הקליפרס כולה לניצחון על חשבון מינסוטה שלא זוכרת מתי בפעם האחרונה היא ניצחה.

"זה דבר מיוחד שיש לך שני שחקנים התקפיים כאלה" אמר פול ג'ורג' בסוף המשחק עליו ועל חברו לקבוצה שקלע 4 נקודות פחות ממנו. "העניין עם שנינו הוא שאנחנו מגישים אחד לשני, מוצאים אחד את השני ומפטמים אחד את השני. זה נהדר כששנינו משחקים ככה יחד".

ואכן זה היה ערב מיוחד של צמד שחקנים שיכולים להביא את הקבוצה שלהם הכי רחוק שאפשר. בלי לו וויליאמס שנח בגלל פציעה קלה ובלי פטריק בברלי שסובל מזעזוע מוח, היה ברור שלקליפרס יש הרבה פחות כוח אש הלילה ושני הגדולים שלה התייצבו למשימה. הם קלעו 54 מ-65 הנקודות של הקליפרס בחצי הראשון ולמרות שמינסוטה רצה 2-15 ואף התייצבה על יתרון 50:51 להרף עין, הם השליטו את הסדר במשחק בדרך ליתרון 58:65 במחצית.

הרבע השלישי המשיך את המגמה פול ג'ורג' פתח אותו עם 7 נקודות רצופות (ריצת 0-7) ויחד עם לנארד הם הפכו להיות הצמד הראשון ב-20 השנים האחרונות שמסיים שלושה רבעים עם למעלה מ-35 נקודות (הפרט הסטטיסטי המיותר של היום). הריצה של הקליפרס המשיכה והם סיימו את הרבע הזה עם יתרון 81:102 שלימד אותנו שהמשחק סגור למעשה.

אבל יש גבול שני כוכבים לבד יכולים להעז וברבע האחרון, הקליפרס קצת נפלו מהרגליים ונתנו למינסוטה לרוץ 6-22 ולצמצם את הפער ל-4 נקודות בלבד 115:119, 1:04 לסיום. קליעות עונשין בשני הכיוונים העלו את הקליפרס ליתרון 117:122 אבל כאן, רוברט קובינגטון ניסה להריץ את טיג למתפרצת ומסר החוצה במקום זאת וניסיון הקאמבק של מינסוטה כשל. 117:124 לקליפרס פול ג'ורג' וקוואי לנארד בסיום כשמינסוטה מקבלת קרדיט על המאמץ אבל ממשיכה להתרחק מקרב על פליאוף בדרכה אל חיק הלוטרי המוכר והאהוב.

ג'ורג' סיים כקלע המוביל עם 46 נקודות (17/31 מהשדה) וגם מסר 7 אסיסטים, לנארד קלע 42 נקודות (19/19 מהקו!) וגם קטף 11 ריבאונדים ומונטרזל הארל עם 18 תרם גם הוא את חלקו כששאר חברי הסגל של המנצחת תורמים גם הם 18 נקודות. ביחד…

טאונס עם 39 נק' ו-12 ריבאונדים, ווגינס עם 34 נקודות באחוזים משופרים (12/20)  וטיג עם 22 מהספסל ואחריות לקאמבק בסיום הובילו את מינסוטה. קובינגטון קלע 10 נקודות גם כן, כולן ברבע השני.

פילדלפיה 76' (7-20) – ניו אורלינס פליקאנס (20-6) 109:116

במשפט אחד: ניו אורלינס לא הפריעה לפילדלפיה להיות האחרונה בליגה עם מאזן ביתי מושלם.

לא נראה שיש מישהו שמתפלא מתוצאת המשחק בין הסיקסרס לפליקאנס שכמו שהם נכנסו אליו, כך הן יצאו ממנו. הסיקסרס עם ניצחון ביתי 14 ברציפות מפתיחת העונה ועם ניצחון חמישי ברציפות סה"כ והפליקאנס עם הפסד 11 ברציפות ומאזן של 2 ניצחונות מול 11 מחוץ לאולמם הביתי, בדרך למאזן השני בחולשתו בליגה.

הניצחון הערב שייך קודם כל לטוביאס האריס שממשיך בכושר הטוב שלו ועם 31 נקודות הוביל את קלעי פילדלפיה בדרך לניצחון. הקבוצה הביתית סגרה עניין למעשה כבר ברבע הראשון אותו היא סיימה עם 39 נקודות ויתרון 14 מצטבר ולמרות שההפרש נראה קטן בסופו של דבר הוא בעיקר בגלל לא מעט החטאות עונשין של פילדלפיה בדקות הסיום שעזרו לשקנאים להתקרב, אבל לא מספיק. ניו אורלינס אפילו הובילה ברבע השלישי להרף עין אבל פילדלפיה הגיבה מהר עם ריצה של 11-22 שהבהירה למי המשחק הזה שייך.

מלבד האריס, גם אמביד וסימונס עם 24 נקודות כל אחד ומספר נוסף של 11 – סימונס באסיסטים ואמביד בריבאונדים בלטו אצל המנצחת כשהמפסידה מקבלת 32 נקודות מברנדון אינגרם, 19 מג'י.ג'י רדיק, שבטח מתגעגע לימיו בפילדלפיה כשהוא מבין שרצף הופעות הפליאוף שלו יסתיים השנה ו-12 של ג'רו הולידיי.

אטלנטה הוקס (20-6) – אינדיאנה פייסרס (9-17) 110:100

במשפט אחד: רבע שלישי מוצלח לא עזר להוקס בדרך לעוד הפסד לאוסף.

לפני שבועיים בדיוק טרה יאנג כמעט ניצח את הפייסרס לבדו עם 49 נקודות שבסוף לא עזרו לקבוצתו להפסיד בהארכה לאינדיאנה במשחק ביתי. הערב, החליט מלקולם ברוגדון לא לאפשר ליאנג לחגוג ולמרות שהאחרון סיים עם מספר סביר של 23 נקודות, האחוזים זה מה שחשוב, ובמחלקה הזו הוא סיים את הערב עם 9 קליעות מ-30 ניסיונות מהשדה, במה שמנע מאטלנטה אפשרות אמיתית לנצח את המשחק הביתי שלה מול הקבוצה העדיפה עליה.

"זו הייתה עבודת צוות טובה שלי ושל ארון הולידיי". התפאר ברוגדון בסיום "הוא קטן וזריז שיכול ממש להיכנס לו מתחת לורידים ואני בעל גוף גדול שיכול להציק לו ולמנוע ממנו את הזריקות שלו ויחד ממש הצקנו לו".

הפייסרס הובילו במחצית 48:63 לפני שראו את ההוקס מצמצמים את הפער ל-3 בלבד בתום הרבע השלישי בו ההוקס הפגינו את ההתקפה הטובה ביותר שלהם הלילה עם 35 נקודות. אלא שהרבע האחרון היה שוב מהודק הגנתיית מבחינת הפייסרס ששמרה את אטלנטה על 17 נקודות בלבד, שעלו לה בסופו של דבר בהפסד.

לצד הגנה, ברוגדון גם הוביל התקפית את הפייסרס עם 19 נקודות ו-12 אסיסטים כשגם כאן ארון הולידיי עוז רלו עם 13 נקודות מהספסל. טי.ג'י וורן קלע 18, דאג מק'דרמוט 16 וסאבוניס ניפק את המנה הרגילה של 12 נקודות ו-14 ריבאונדים בדרך לניצחון של האורחת שהיה השביעי ברציפות שלה על ההוקס וה-11 ב-12 המפגשים האחרונים. יאנג עם 23, דיאנדרה האנטר עם 21 ופארקר עם 20 בלטו אצל אטלנטה שתמשיך כנראה להפסיד במשחק הבא שלה, מול הלייקרס בבית ביום ראשון.

יוטה ג'אז (11-15) – גולדן סטייט ווריירס (22-5) 106:114

במשפט אחד: גולדן סטייט כמעט הפתיעה אבל יוטה התעשתה בסוף ורשמה ניצחון שלישי העונה על אלופת המערב.

למרות פתיחת עונה שבהחלט לא הולמת את הציפיות המוקדמות, יוטה שומרת לאורך כל התקופה הזו את הראש מעל המים. התיאור הזה מתאים בדיוק גם למשחק הלילה של הג'אז שפיגרו בחלק גדול ממנו מול הקבוצה החלשה בליגה אבל בזכות בויאן בוגדנוביץ' היו מספיק טובים בשביל לרשום ניצחון. גם הלילה הם יקבלו מספיק בתעודה, אבל עם מספיק לא הולכים לאוניברסיטה של הפליאוף…

המשחק התחיל בצורה שקולה אבל במצב של 20-22 לג'אז,  4 דקות לסיום הרבע, יוטה חדלה מלקלוע. ריצת 0-9 של גולדן סטייט עד סוף הרבע שמה אותם ביתרון 22-29 בסוף הרבע הראשון. הרבע השני היה שקול וגולדן סטייט ירדה למחצית ביתרון 49:56, אחרי שכבר העלתה את הפער ל-13 מוכנה להפתעה וראתה את רויס אוניל מצמצם קצת עד המחצית.

המהפך של הג'אז הגיע ברבע השלישי. שתי שלשות ברצף של בוגדנוביץ' הובילו את הקבוצה הביתית לריצת 4-14 וליתרון 68:76 שהצטמק ל84:86 בסיומו. ריצת 0-7 בתחילת הרבע הרביעי שמה את הווריירס שוב עמדת זינוק לניצחון עם 88:91, 9:36 לסיום.

שלשה ועבירה של בוגדנוביץ' נתנה את היתרון שוב ליוטה ומכאן החל משחק צמוד ששוב הוכרע על ידי בוגדנוביץ' ששלשה שלו ועוד שלשה של דונובן מיטשל מייד אחריה העלתה את יוטה ל104:109 דקה וחצי לסיום, פיגור ממנו גולדן סטייט כבר לא חזרה.

בוגדנוביץ' קלע 32 נקודות בסה"כ עם 8 שלשות מ-13 ניסיונות. מיטשל הוסיף 28, גובר תרם 15 בנקודות ובריבאונדים, אוניל קלע 14 ואינגלס 13 השלימו את החמישייה התורמת של יוטה. אבל שימו לב לזה: הספסל של יוטה כולו סיים את המשחק עם 12 נקודות במה שממחיש אולי יותר מהכל את הבעיה של הג'אז המשחק והעונה. הג'אז עמדו על 25+ כשהחמישייה הפותחת שלהם הייתה על המגרש והצרות התחילו בכל אימת שהמחליפים קיבלו את הדקות…

אלק בורקס, אקס הג'אז סיים עם 24 נקודות לגולדן סטייט שאחרי צמד הניצחונות של הניקס היא שוב הקבוצה הגרועה בליגה, דמיון לי תרם 21 מהספסל ודי'אנג'לו ראסל תרם 18 נקודות אבל קלע באחוזים לא מחמיאים (2/12 מ-3). אריק פסקל ודריימונד גרין לא שיחקו וקאבון לוני המשיך להיות חלוד עם שתי נקודות בלבד.

סקרמנטו קינגס (14-11) – ניו יורק ניקס (20-6) 103:101

במשפט אחד: הקינגס לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות ולא אכפת להם שהניקס היא הירבה שלהם…

הנה הדברים שכתבתי אתמול, בפריוויו למשחק: "למרות שאין כמו הקינגס מתאימה יותר מלהפסיד לקבוצה החלשה בליגה אחרי מומנטום של שלושה ניצחונות רצופים, קשה לי לראות איך סקרמנטו תפסיד לניו יורק שכבר עשתה את שלה להשבוע (או לחודש…) עם קטיעת רצף של עשרה הפסדים בניצחון דחוק על גולדן סטייט".

האמת, למרות שאני מכיר את סקרמנטו, גם אני לא חשבתי שהיא תיתן למשחק ביתי מול הניקס לחמוק ממנה, חזרה אל חיק ההפסדים שהיא כל-כך התרגלה אליהם בשנים האחרונות. אבל ככה זה עם מנטאליות של מועדון, בסוף היא מנצחת גם כדורסל משופר וזה בדיוק מה שקרה הערב – הקינגס לא מצאו את עצמם התקפית, נלחצו ברבע האחרון וראו איך יתרון דו-ספרתי שלהם אובד והופך להיות הפסד לאחת הקבוצות החלשות בליגה. הקבוצה של לוק וולטון צריכה עוד להשתפר התקפית ולייצר לעצמה יציבות לפני שנתחיל לקחת ברצינות מוחלטת את שאיפות הפליאוף שלה.

ומלבד הקינגס, מגיעות גם מילים חמות לניקס. תחת המאמן הזמני מייק מילר, הקבוצה מהתפוח הגדול, גילתה הרבה רצון ואכפתיות, לא ויתרה גם במינוס 16 נקודות ורשמה ניצחון שני ברציפות שמרמז על כך שאולי הפיטורים של פיזדייל היו במקום.

"זו תחושה מצוינת" אמר ג'וליוס רנדל המבסוט אחרי המשחק. "הפכנו את המשחק בגלל האגרסיביות שלנו. המשכנו להילחם, השקענו בפרטים הקטנים ויצאנו בסוף עם ניצחון". זו הייתה הפעם הראשונה העונה שהניקס רושמים ניצחון שני ברציפות.

שום דבר לא רמז על מה שהולך לקרות בשלושת הרבעים הראשונים של המשחק. הקינגס להטו בפתיחה התקפית, באדי הילד קלע 9 מתוך 10 הזריקות הראשונות שלו והקינגס הובילו 14-24 ו20-32 בסיום 12 הדקות הראשונות. הניקס צמצמו ל31:37 ברבע השני אבל הקינגס ברחו שוב, עם התקפה משופרת ומצאו את עצמם ביתרון שיא של 15 נקודות 37:53. עד סיום המחצית הניקס נגסה קצת בהפרש אבל עדיין הייתה רחוקה גם בזכות סל עצמי של קווין נוקס. 45:54 לאדומים מסקרמנטו במחצית.

המגמה נמשכה ברבע השלישי וסל של האריסון בארנס העלה את הקינגס ליתרון 52:67, 8:17 לסיום השלישי כש-4 דקות אחר-כך קורי ג'וזף מקנה לקבוצה הביתית את יתרון השיא שלה 61:77. כאן נכנס לעניינים אלפריד פייטון ו-6 נקודות שלו עד סוף הרבע עזרו לניקס לחזור למרחק סביר 72:80.

הניקס הופיעו במלוא הדרם לרבע האחרון, 6 נקודות של דמיין דוטסון ו-5 של בובי פורטיס הורידו את הפער ל83:85, מרוין באגלי ובוגדנוביץ' שמרו את הקינגס עם יתרון קל אבל אלפריד פייטו שוב לחץ על הגז ו-7 נקודות שלו העלו את הניקס ליתרון ראשון 95:97, 3:18 לסיום.

סקרמנטו לא מצאה את הסל, סל של ג'וליוס רנדל אחרי דקה וחצי הפוגה שמה את הניקס על יתרון 4 האריסון בארנס בקליעת עונשין צמצם לנקודה ו22 שניות לסיום יצאו הניקס להתקפה. אר.ג'י בארט החטיא אבל מרכוס מוריס היה שם בשביל לתת את הטיפ שניצח למעשה את המשחק. עד הסיום, לקינגס נותר רק לצמצם 101:103 לאורחת מניו יורק בסיום.

רנדל הוביל את הניקס עם 26 נקודות, פייטון סיים עם 16 ומיטשל רובינסון תרם 14. הילד סיים עם שיא קריירה של 34 נקודות, האריסון בארנס ניפק 18 ובוגדן בוגדנוביץ' סיפק 14 שגם הן לא הושיעו את הקינגס שמפסידים לראשונה אחרי שלושה ניצחונות רצופים ומצבם היה יכול להיות טוב בהרבה אלמלא כמה הפסדים מיותרים העונה, כמו הנוכחי.

7 תגובות

  1. סיקור פגז. טרייסי מגריידי אמר לפני העונה שהארדן יתן השנה 40 למשחק, נראה שהוא בדרך לפגוע בהימור

  2. סיקור מעולה
    הלייקרס עם פתיחת העונה הטובה בתולדותיהם (ויש חתיכת תולדות)
    פעם ראשונה בהיסטוריה של הקליקפס ששני שחקנים שלה קולעים 40 ומעלה במשחק
    נגמרו לי המילים על הארדן, הוא בקצב של 410 שלשות העונה,בקצב הזה הוא יעבור את השיא של קארי

  3. סיקור נהדר יאיר.
    עוד קצת על הארדן כי אם אני לא אז מי?
    – השחקן היחידי אי פעם לקלוע 50+ נק' במשחקים עוקבים עם אחוז אפקטיבי של 70%.
    – מצטרף לסטפן קרי כשני השחקנים היחידים לקלוע 10+ שלשות במשחקים עוקבים.
    – בשנת 2019 להארדן יש 12 משחקים עם 50+ נק'. ללברון יש 12 משחקים כאלו בכל הקריירה. לבירד, מלון, אוסקר רוברטסון והאקים היו 12 כאלו בי-ח-ד.

    Just sayin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם