אחד ביום: רצף אחד יימשך ואחד ייעצר הלילה בסאות' ביץ'

אחד ביום עם קרב בין שתי קבוצות שמפתיעות את כולם העונה, מי יותר ומי עוד יותר... שתיהן מגיעות עם רצף ניצחונות, אחת בחוץ ואחת בבית ורק אחת מהן תצא הלילה כשידה כל העליונה

2:00: מיאמי היט (6-18) – לוס אנג'לס לייקרס (3-22)

ב-30 באוגוסט 1966, הרולד מק'לוסקי בן ה-64 בדיוק חגג את יום נישואיו ה-40 לאשתו כשהגיעה אליו הבשורה המשמחת מפעל הפלוטוניום בו הוא עבד, בהנפורד אשר במדינת וושינגטון בארה"ב חוזר לפעול אחרי חמישה וחצי חודשים של שביתה. עם תום ארוחת הערב אותה אכל עם כלתו לשמחה, הוא עזב את ביתו ושם את פעמיו למפעל.

תפקידו של מק'לוסקי במפעל הסתכם בעבודה פשוטה – הפקת אמריציום. האמריציום הוא יסוד מתכתי רדיואקטיבי ועל מק'לוסקי היה להפריד אותו מתוך תערובת שכללה מלבד החומר גם שרף של עצים. ההפרדה נעשתה באמצעות שפיכה של חומצה לתוך התערבות. התהליך היה פשוט אך מסוכן בשל הרדיואקטיביות של החומר המופק ומכיוון שכך הוא נעשה בתא סגור ומסוגר בתוך המפעל, מופרד בזכוכית משוריינת.

מק'לוסקי זכר שכאשר הוכשר לתפקיד לימדו אותו שיש סכנה בהוספת החומצה החנקתית לתוך התערובת אם היא בת למעלה משלושה חודשים, דבר שהפך להיות בעייתי בהתחשב בזה שבשל שיתוק המפעל בגלל השביתה, החומצה 'עמדה' במשך תקופה כמעט כפולה מזו. עם זאת, כשהעלה את השאלה בפני המפקחים שלו וקיבל הוראה להמשיך כרגיל, הוא החליט לציית ולו רק כדי לא למצוא את עצמו שוב מחוסר עבודה אחרי כל-כך הרבה זמן בו היה חסר מעש.

מק'לוסקי הוסיף את החומצה וחייו השתנו ללא היכר. מספר שניות לאחר שעשה זאת, התפוצצה התערובת בקול נפץ גדול, החליפה אותה לבש ומסכת המגן שעל ראשו נקרעו מעליו בשל הפיצוץ ואלפי חלקיקים רדיואטקיביים מילאו את גופו מבפנים ומבחוץ. כמות הקרינה אותה ספג הייתה גדולה פי 500 מהמותר…

חברו לעבודה משה את מק'לוסקי מהחדר, למרות הסיכון לחייו ומק'לוסקי, שאיבד את הראייה והשמיעה שלו פונה למתקן מיוחד ומבודד, שם טופל צוות רופאים ואחיו שטיפלו בו כשהם לובשים חליפות מגן ומסיכות ומטפלים בו באמצעות כפפות עבות. גם לבני משפחתו היה אסור להתקרב אליו בזמן שהייתו של מק'לוסקי במתקן המבודד למרות מצבו הקשה – מק'לוסקי היה רדיואקטיבי והסברה הייתה שהוא ימות מהרעלת הקרינה תוך ימים ספורים.

אבל לא כך היה. מק'לוסקי טופל באמצעות 'כלציה' – תהליך של ניקוי מתכות ואחרי חמישה חודשים של טיפולים בבידוד מוחלט, רמת הרדיואקטיביות שלו פחתה ב-80% אחוזים. הוא עדיין היה רדיואקטיבי למדי אבל כבר יכל ללכת על רגליו וגם ראייתו ושמיעתו חזרו אליו. הוא סבל משורה של איסורים שמנעו ממנו לחיות כאחד האדם אבל הוא היה חי. הסיפור שלו התפרסם ברחבי ארה"ב והוא זכה לכינוי 'האיש האטומי'. הוא פוצה על ידי מקום העבודה שלו בלמעלה מרבע מיליון דולר ובכך היה לו מספיק כסף עד סוף ימיו

הוא הצליח לשרוד 11 שנים אחרי אותה תאונה ארורה ומותו בגיל 75, קרה בעקבות התקף לב שחווה וללא קשר ברור לרדיואטקיביות שכיננה בגופו.

יש דברים שנמשכים הרבה יותר זמן ממה שהקציבו להם. כאלה היו חייו של האיש האטומי אחרי התאונה הנוראית וכזה הוא גם המאזן הביתי המושלם של מיאמי היט שנמשך 11 משחקים אל תוך העונה. המאזן הביתי הוא חלק מסיפור ההצלחה של הקבוצה מסאות' ביץ' שהפתיעה העונה את הפרשנים והופכת להיות אחד הכוחות החזקים במזרח מבלי שמישהו תיאר לעצמו שכזו היא תהיה.

ההצלחה של ההיט נובעת לא רק ממשחקים ביתיים מוצלחים אלא בעיקר בגלל חבורה גדולה של שחקנים שמפציעים השנה בשמי הליגה מבלי שאף אחד כיוון לכך (אולי חוץ מבצוות המקצועי של מיאמי). קנדריק נאן וטיילר הירו הרוקיז', שחקן השנה השנייה בעל השם המחייב דאנקן רובינסון וגם באם אדאביו שהכניס לרפרטואר שלו לאחרונה טריפל דאבלז, כולם שחקנים שמשחקים כדורסל הרבה יותר טוב ממה שמישהו חשב והקפיצה קדימה הסימולטנית שלהם גורמת למיאמי להיות קבוצה עמוקה ומגוונת מאין כמוה.

לאריק ספולסטרה יש בסגל 7 שחקנים שקלעים העונה בדאבל פיגרס ובנוסף אליהם את קלי אוליניק, מאיירס לאונרד ודריק ג'ונס היעילים כמו גם את דיון וויטרס שעוד לא שיחק העונה וג'יימס ג'ונסון שמאכזב בינתיים. כל אלה הופכים את הפוטנציאל של מיאמי לגדול וכרגע הוא מתממש בהחלט שהקבוצה מחזיקה ב-75% אחוזי הצלחה מפתיחת העונה.

וישנם כמובן משחקי הבית, האווירה במשחקי הבית של ההיט נראית הרבה יותר תוססת מבעבר והקבוצה, גם שהיא מוצאת את עצמה עם הגב לקיר מוצאת את הדרך לנצח. השבוע זה קרה לה פעמיים, כשפיגרה מול שיקגו בולס בדקות האחרונות וכשפיגרה ב-6 נקודות מול אטלנטה דקה לסיום המשחק ביניהן. בשני המקרים זה נגמר עם ניצחון בהארכה כשבמקרה של המשחק מול ההוקס, מיאמי קלעה 6 נקודות רצופות ועוד המשיכה לריצת 0-23 יחד עם הדקות בהארכה בדרך לניצחון סופי מרשים.

"אני לא חושב שמישהו חשב שנהיה כאלה טובים העונה" אמר באם אדאביו, שסיים את הניצחון מול אטלנטה עם טריפל דאבל "אבל אנחנו גורמים לאנשים לקחת אותנו ברצינות ולראות אותנו".

ועם זאת, הרצף של ההיט יעמוד הלילה בסכנה מוחשית כשלמבצר הביתי שלה יגיעו לוס אנג'לס לייקרס ושחקן ההיט לשעבר, לברון ג'יימס שמחזיקים ברצף משלהם – אפילו לא הפסד אחד מתחילת העונה מחוץ לסטייפלס סנטר (טכנית יש להם הפסד חוץ אחד במשחק הראשון העונה לקליפרס אבל זה קרה כמובן באותו אולם בו הלייקרס משחקים בעצמם).

הלייקרס מצליחים להשיב לעצמם העונה את כוח ההרתעה עם לא מעט ניצחונות חוץ במשחקים צמודים ונותני קלאץ' מעולים של הקבוצה כולה. אבל מה שהיה פעם ניצחונות חוץ במשחקים צמודים, מקבל תפנית לאחרונה כשבשלושת משחקי החוץ האחרונים, באורלנדו, בדנבר וביוטה, הלייקרס כבר ניצחו בצורה מרשימה ובשניים מהם הם הפגינו התקפה נהדרת. מי שבעיקר נמצא בכושר שיא בשורות הלייקרס הוא אנתוני דיוויס שטוחן את היריבות בצבע, סוחט עבירות ונראה יעיל כשהקבוצה כולה מתמקדת בלפטם אותו.

כמו במקרה של מיאמי גם אצל הקבוצה של פרנק ווגל, איש לא חשב שהם יהיו כאלה טובים העונה אבל מאזן של 20 ניצחונות ו-3 הפסדים מלמד אותנו שיש כאן קבוצה שצריך לקחת אותה בשיא הרצינות וגם הלילה, למרות הביתיות של מיאמי, הם נראים כמו פייבוריטים.

מה שבטוח, רצף אחד ייפסק היום והשני – ימשיך להגיע רחוק, יותר משמישהו ציפה…

*

ויש לנו עוד כמה משחקים קצת פחות מעניינים הלילה:

Post Up:

2:00: אורלנדו מג'יק (13-11) – יוסטון רוקטס (8-16)

אורלנדו חצבה את דרכה ביזע למאזן חצוי אבל איבדה אותו עם התחזקות היריבות ומפגשים עם שתי הקבוצות הטובות בליגה – הבאקס והלייקרס. יוסטון היא יריבה יותר קלה מהן, אבל בטח לא קלה באופן מוחלט ובהתחשב בעובדה שג'יימס הארדן ממשיך ללהוט (55 נקודות על חשבון קליבלנד לאחרונה), יוסטון במגמה חיובית (שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים) וניק ווצ'ביץ' כנראה ייעדר – רצף ההפסדים של המג'יק צפוי להתארך.

3:00: ממפיס גריזליס (16-8) – מילווקי באקס (3-22)

ג'ה מוראנט חזר וממפיס חזרה לנצח ולאור העובדה שכוכב היריבה שלהם הערב, יאניס הגדול, בספק למשחק, היא מפנטזת על ניצחון ועל עצירת רצף 16 הניצחונות של הבאקס. לחלום תמיד מותר.

3:00: שיקגו בולס (17-9) – שארלוט הורנטס (16-11)

שבוע עם יכולת משופרת עומד בינתיים על ניצחון אחד בלבד לבולס, ב-34 הפרש מול ההוקס אחרי הפסדים צמודים למיאמי וטורונטו. הלילה מול שארלוט הם יקוו להשיג ניצחון נוסף, אבל בהתחשב בכך שלהורנטס היה שבוע מוצלח יותר עם צמד ניצחונות, זה לא בהכרח יהיה קל. ועם זאת, שווה אולי לערוב אחרי המשחק שכן שני המשחקים הקודמים בין השתיים הסתיימו בהפרש מצטבר של 2 נקודות בלבד…, כולל האחרון עם הסיומת המטורפת שכללה 16 נקודות של הבולס ב55 שניות ואת זאק לאבין בשיאו:

4:30: מינסוטה טימברוולבס (14-10) – לוס אנג'לס קליפרס (7-19)

עם שישה הפסדים רצוף, חלום הפליאוף הולך ומתרחק ממינסוטה. משחק ביתי מול הקליפרס הנוצצת הוא הזדמנות אחרונה להראות שהיא שייכת לשם. הקליפרס מצידה חולמת על ניצחון רביעי ברציפות ואמורה לעשות זאת ללא פטריק בברלי שסובל מזעזוע מוח ואולי ללא ג'מייקל גרין.

Low Post:

2:00: פילדלפיה 76' (7-19) – ניו אורלינס פליקאנס (19-6)

פילי ניצחה אתמול בבוסטון והשאירה אותה ואת מיאמי כיחידות שלא נוצחו באולמן הביתי העונה. מול ניו אורלינס שסוחבת מניין הפסדים רצופים על הגב היא אמורה לרשום את ניצחונה הביתי ה-14 ברציפות.

2:30: אטלנטה הוקס (19-6) – אינדיאנה פייסרס (9-16)

הפייסרס הרשימו בניצחון האחרון שלהם על הסלטיקס וירצו להמשיך במומנטום החיובי מול אחת הקבוצות היותר חלשות בליגה. במשחק הקודם זה נגמר בנקודה לטובת הפייסרס, הפעם יקוו אוהדי התירסים שזה יקרה עם פחות התקפי לב.

4:00: יוטה ג'אז (11-14) – גולדן סטייט ווריירס (21-5)

הלו"ז של יוטה התרכך טיפה ואחרי שני ניצחונות בשלושת המשחקים האחרונים הציפייה היא להמשיך במסלול הירוק מול הלוחמים החלשים שהפסידו אפילו לניו יורק ניקס אחרי הארכה ברביעי האחרון. מייק קונלי ייעדר, אריק פסקל ודריימונד גרין אולי.

5:00: סקרמנטו קינגס (13-11) – ניו יורק ניקס (20-5)

למרות שאין כמו הקינגס מתאימה יותר מלהפסיד לקבוצה החלשה בליגה אחרי מומנטום של שלושה ניצחונות רצופים, קשה לי לראות איך סקרמנטו תפסיד לניו יורק שכבר עשתה את שלה להשבוע (או לחודש…) עם קטיעת רצף של עשרה הפסדים בניצחון דחוק על גולדן סטייט.

4 תגובות

  1. היה עליו פרק ב"עושים היסטוריה" של רן לוי.
    ממש מעניין.
    תודה

  2. וואו סיפור ענק.
    יתכן שלא אספיק להודות בימים הקרובים. סליחה.
    אוהב אותך יאיר המזהיר
    איך אפשר שלא
    ??????

  3. קראתי באיחור אבל היה שווה
    יום רע בעבודה מקבל משמעות עמוקה יותר
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם