אחד ביום: העתיד כבר הגיע לדאלאס

אחד ביום עם ערב משחקים קטן יחסית ועם לוקה דונצ'יץ' שעוד יהיה גדול, או שבעצם, הוא כבר גדול עכשיו....

1:00: דאלאס מאבריקס (0-2) – פורטלנד טרייל בלייזרס (1-1)

זה קרה לפני 1,707 שנה בדיוק, ב27 באוקטובר 323 (בימים בהם וינס קרטר צעד את צעדיו הראשונים בליגה). קונסטנטיניוס, קיסר האימפריה הרומית המערבית, אשר עמד באש צבאו על שפת נהר הטיבר, הסתכל אל השמיים בשעת בין ארבעיים ושם הוא ראה צלב זוהר.

קונסטנטיניוס השתומם מהמראה הנורא ובלילה, כשנרדם סוף סוף אחרי ההתרגשות הגדולה חלם חלום שביאר לו את סיבת החיזיון. בחלום נגלה אליו מלאך וזה הראה לו את הצלב (בשנית) והורה לו להשתמש בצלב הזה בכל מלחמותיו מעתה והלאה.

ואכן למחרת, הכריז קונסטנטיניוס מלחמה על קיסר רומא מקסנטיוס, הצליח ללכוד אותו על אחד מהגשרים שחצו את נהר הטיבר, גשר מילביוס והטביע אותו ואת חייליו במימי הנהר. משם התקדמו קונסטנטיניוס וחייליו לעבר רומא שכשראשו של מקסנטיוס נישא בראש חנית כסמל לניצחון המפואר  של חיילות רומא המערבית.

ברומא הכריז הקיסר קונסטנטיניוס על עצמו כמנהיג רומא המאוחדת ואף הודיע כי הוא מקבל על עצמו את הדת הנוצרית, דבר שגרר את התנצרותה של רומא כולה והפך להיות אבן דרך משמעותית בהתפשטותה של הנצרות ובהפיכתה לדת עם מספר המאמינים הרב ביותר בעולם שנים ארוכות.

והנה עברו להן יותר מ-17 מאות וגם לי, עבדכם הנאמן היה חיזיון. ובחיזיון שלי ראיתי את לוקה דונצ'יץ' – השחקן הזה שכולם מתפעלים ממנו זה זמן רב ורק אני, הסקפטי, מכחיש בתוקף יען כי הוא אירופאי כחוש –  מוביל את קבוצתו דאלאס מאבריקס בעונתו השנייה אל עבר הפליאוף תוך שהוא עושה פלאים והופך את הלהקה שלצידו לאחת התוססות והססגוניות בליגת ה-NBA.

לא עבר זמן רב מהחיזיון וצפיתי בשידור חוזר במשחקם של המאבריקס מול הניו אורלינס פליקאנס (שלמעשה, יש לציין, שהם הסיבה שבכלל ראיתי את המשחק, בעצת ידידי, ניב שכטר) והנה הפלא ופלא – החיזיון שוב קרם עור וגידים. ראיתי שם את נער הפלא הסלובני מרקד, מלהטט, קולע שלשות מטורפות, מנהל משחק, מוביל כדור, חוטף, מטביע ומנפק היילייט אחרי היילייט כשקבוצתו דורסת את השקנאים האומללים על לא עוול בכפם.

בכנות, אני אומר לכם, יכול להיות שגיליתי את אמריקה סלובניה מאוחר מדי אבל דונצ'יץ' בגירסת 2019-20 שלו הוא כבר לא הבטחה או תקווה  אלא הדבר האמיתי, שחקן עם ביטחון עצמי ופאסון של מישהו שכבר ניפק איזה קבלה או שתיים ושחקן שבגיל 20 כבר מוכן להוביל קבוצה בליגה הטובה בעולם.

אז נכון, עברו רק שני משחקים בתוך העונה וזה לא שדאלאס פגשה את הקרם דה לה קרם של הליגה, בסה"כ וושינגטון וניו אורלינס אבל החיזיון הוא חיזיון והאמת שגם אם זה לא יקרה העונה, מתגברות החשדות ומתחדדים הרמזים שדונצ'יץ' הולך לשלוט בליגה יום אחד. הסלובני עוד יהווה אבן דרך לשלטון אירופאי באימפריית הכדורסל.

עד שזה יקרה תפגוש הלילה דאלאס את אחת הקבוצות המסקרנות של העונה, פורטלנד טרייל בלייזרס שאחרי הפסד במשחק הפתיחה הביתי לדנבר, הודתה לאל על מר גורלה שזימן לה את סקרמנטו מולה היא רשמה ניצחון בלי יותר מדי מאמץ. על פורטלנד עוד נדבר בהזמנות רבות, אבל בינתיים נגיד שבין כל העליות (קליפרס, פיניקס, לייקרס ואולי דאלאס) והדעיכות (גולדן סטייט, יוסטון, אוקלהומה) במערב, היא בהחלט מועמדת בולטת להית הדבר היציב.

החדשות הטובות מבחינת פורטלנד עד כה הוא השתלבותו המוצלחת של חסן ווייטסייד שבמה שנראה כמו מנהג, מיטיב לשחק בעונות חוזה  ועד כה עומד על 19 נק' ו-14 ריב' למשחק. יחד עם לילארד שפתח עונה בסערה (33.5 נק' למשחק ב53.7% אחוזים מהשדה) פורטלנד היא תמיד קבוצה מסוכנת וכך יהיה גם הערב. נורוקיץ' וגאסול ימשיכו להיעדר בפורטלנד, דוויט פאוול גם הוא לא יפתח את העונה בשורות דאלאס גם הלילה.

ויש עוד ארבעה משחקים הערב והראשון שבהם אפילו ישוחק מוקדם:

Post Up:

21:30: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (2-0) – גולדן סטייט ווריירס (1-0)

בימים ההם: הקרב על מערב בין שתי קבוצות עם הרבה כישרון כדורסל והרבה דם רע ביניהם.

בזמן הזה: שתי קבוצות בדעיכה שמחפשות מה לעשות עם עצמן בעתיד ועד עתה גילו חולשה משמעותית בהגנה (גולדן סטייט) ובהתקפה (הת'אנדר)

או במילים אחרות: משחק עצוב יהיה לנו הלילה בצ'יזפיק אבל בסופו, לאחת הקבוצות יהיה ניצחון העונה וגם זה משהו.

1:00: מינסוטה טימברוולבס (0-2) – מיאמי היט (0-2)

קרב בלתי מנוצחות בין הטימברוולבס או כמו שהיא נראית כרגע 'הקבוצה של טאונס האיום' לבין ההיט שלמרות היעדרו של באטלר עשה אתמול קאמבק נאה במילווקי ותרצה להשלים הלילה את השליטה שלה בקבוצות שמתחילות באות 'M'. באטלר, וויטרס, דרק ג'ונס ואולי גם ג'יימס ג'ונסון יעדרו אצל מיאמי.

Post Down:

00:00: ממפיס גריזליס (2-0) – ברוקלין נטס (1-1)

הנטס התאוששו מההפסד במשחק הפתיחה עם ניצחון על הניקס החלשה. ממפיס החלשה עוד יותר אמורה לעזור להם להמשיך במגמה החיובית.

3:30: לוס אנג'לס לייקרס (1-1) – שארלוט הורנטס (1-1)

שארלוט גילתה הרבה נחישות וחדוות נעורים בשני משחקיה הראשונים. חבל שאלו שני דברים שלא מביאים ניצחונות מול קבוצת כדורסל. גם הערב, מול לברון וחברו הסנטר בעל כורחו דיוויס, זה לא אמור להספיק, למרות היעדרם של קוזמה (בוודאות) ורונדו (בספק).

5 תגובות

  1. שכחת לציין גם שלוקה (תרשה לי לקרוא לו לוקה ?) הוא גם חמוד וחתיך
    החלום של כל אמא יהודיה.
    ובן כמא פאו גאסול ? מה, הוא הולך לתפוס את המקום של קווין ויליס בהצהרה "זקן כמו קווין ויליס" ???
    🙂

  2. תודה רבה יאיר
    תענוג של פוסט כמעט כמו הרבע הראשון של OKC שטוחנת את GSW

  3. נראה לי שאשאר ער למשחק של דאלאס
    עוד פריוויו נהדר ומחכים יאיר! ממש מעיין בלתי נדלה של ידע! כל הכבוד!

  4. דאלאס פורטלנד משחק ענק, במיוחד עם איך שהקבוצות באות לעונה הזאת. דונציץ חייב להיות אולסטאר העונה והוא גם יהיה. אוק נגד גולדן קרב נגד הירידה בליגה שאין בה יורדות

  5. תענוג יאיר.
    אין ספק שדונצ'יץ' הוא הדבר הבא בליגה והשליטה שלו במשחק היא משהו שיש רק לסופרסטארים הגדולים ביותר.
    איך אתה הגבתי לספסול של פורזינגיס בסיום המשחק מול הפליקנס? אני סתם הוזה או שזה נראה לך כמו סימנים לדם רע?
    מינסוטה מול מיאמי אחלה משחק בין קבוצות שהתחילו את הליגה ברעל.
    מתלבט אם לצפות במשחק הזה או בזה של דאלאס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם