שקיעתה של אימפריה – על המשחק באוקלהומה ועוד…

אוקלהומה (2:1) – גולדן סטייט (2-0)

טקס אשכבה לאימפריה ששלטה בליגה בחצי העשור האחרון יצא לדרך במשחק המוקדם באוקלהומה.

דנילו גאלינרי פתח חם מחוץ לקשת ומנגד גולדן סטייט פשוט נראו אבודים. גם להייטרים הגדולים של השושלת היה מעט לא נעים לראות את הקבוצה הדומיננטית ביותר מאז הבולס של שנות ה-90 נראים כמו קבוצה מליגת הפיתוח. אל מול קבוצה חביבה מאוקלהומה שאף אחד לא נותן לה סיכוי לפלייאוף מערבי.

ניתוח מעמיק של נייט דאנקן:

לא נתעקב על פרטי המשחק, שהיה חד צדדי מתחילתו ועד סופו, אך את המחצית הראשונה אפשר לסכם בנתונים הבאים: גולדן סטייט קלעה 26% מהשדה (3-19 משלוש), נתנו לאוקלהומה לקלוע ב60% מהשדה ולקחת 10 ריבאונדים יותר. מדד ה+/- המשותף של שחקני גולדן סטייט במחצית היה : -165.

תוצאת המחצית 70- 37. די מביך.

המשך המשחק היה הפרש שעמד בין 30 ל-40 הפרש וכנראה שהלוחמים יתחילו להבין שכל קבוצה בליגה מריחה דם ורוצה לדרוס את האימפריה כשהיא על ברכיה. הכל נראה קליל מדי בצורה שבה גולדן סטייט משחקים ומתנהלים. אם לקחת מעולם הכדורגל, היינו אומרים שהם צריכים לסגל אופי של קבוצת תחתית. הם יהיו חייבים לנשוך ולשרוט, כי כבר אין להם את הפריווילגיה של עודף כישרון מוחלט על פני היריבות.

חיוך של מבוכה או של חוסר מודעות?

מן הצד השני גלינרי הרשים, יחד עם שיי גילגס אלכסנדר שפתח בחמישייה לצידו של כריס פול, והראה נחישות בחדירות פנימה ומשחק אחראי. היו הרבה דיבורים על פירוק החבילה באוקלהומה אבל אולי במקרה של כריס פול, שווה להשאיר אותו לחניכה של השחקן הצעיר שעוד יוכל להתברר ככוכב.

למנצחים: גלינרי הוביל את החמישייה עם 21 נק' (4-9 מחוץ לקשת), אלכסנדר כאמור היה נהדר עם 19 נק', 9 ריב' ו-4 אס'. כריס פול שיחק 19 דק' בלבד (שומר כוחות למשחק הלילה מול יוסטון) וקלע 10 נק', ואילו שרודר מצא את מקומו הטבעי כסקורר מהספסל במשחק מצוין של 22 נק'.

למפסידים: סטפן קרי עם 23 נק' (2-9 משלוש), 8 ריב' ו-5 אס', דיאנג'לו ראסל התייאש ודאג לעצמו להרחקה, והלוחמים ישכחו מהר את התצוגה הנוראית כי כבר הלילה מצפה להם מפגש קבוצות ללא ניצחון אל מול הפליקנס.

גם דיאנג'לו ראסל לא רצה להיות על הפרקט

דאלאס (1:2) 119 – פורטלנד (1:2) 121

כבר אמרנו שאין משחק קל במערב השנה?

דאלאס פתחה בסערה מאחורי מקס קלבר שעמד בפינה ותפר שלשה אחר שלשה. פורטלנד חזרה אך ריצת 15-0 בהובלת דונצ'יץ' שמה את דאלאס ביתרון דו ספרתי. הרבע השני היה שייך לפורזינגיס שקלע את 3 השלשות היחידות שלו במשחק.

במחצית פורטלנד ירדו בפיגור 70-59. אך אז לדאלאס קרה מה שקרה להם במחצית הראשונה מול הפליקנס- הם הפסיקו לשחק הגנה. שני רבעים בהם פורטלנד קלעו 36 נק' כל אחד כשמקולום מפרק וחותך את ההגנה.

הסיום היה מעניין כאשר לאחר סל של לילארד ששם את פורטלנד ביתרון 2, דונצ'יץ' החטיא שלשה והשופטים שרקו לעבירה של לילארד בריבאונד. טרי סטוטס, מאמן פורטלנד ניצל את החוק הנסיוני שבו מותר למאמנים ערעור אחד במהלך המשחק ואכן השופטים שינו את ההחלטה לכדור ביניים.

אל כדור הביניים פורזינגיס (2.21 מ') עלה מול רודני הוד (2.03 מ') לאחר שווייטסייד יצא ב6 עבירות וזאק קולינס נפצע ויצא מהמשחק. אך הוא שלח את הכדור דווקא לקנט בייזמור. בייזמור קלע אחת והחטיא את השנייה, ואילו הרדוואי ג'וניור החטיא את נסיון השלשה האחרון כדי לתת לפורטלנד את הניצחון.

את פורטלנד הוביל מקולום עם 35 נק', 28 ללילארד ו-20 לרודני הוד.

לדאלאס פורזינגיס עם 32 נק' ו-9 ריב', לוקה עם 29 נק', 12 ריב' ו-9 אס'.

ממפיס (2:1) 134 – נטס (2:1) 133 [הארכה]

ממפיס היא ממתק הליג פאס הסודי שלי השנה. מן הצד השני ברוקלין של קיירי אירווינג היא הקבוצה הכי כיפית לצפייה עם פתיחת העונה. והמשחק לא אכזב. קיירי אירווינג כישף את הקהל וקריאות וווו ואאא נשמעו עם כל נגיעה שלו בכדור.

מצד שני לממפיס יש מכשף משלהם. ג'ה מוראנט, הבחירה השנייה בדראפט האחרון לקח פיקוד ברבע רביעי נהדר, בו קלע 17 נק', כולל הסל המשווה וחסימה על קיירי אירווינג במהלך האחרון של הזמן החוקי

"אני מאמין בג'ה לאורך כל הדרך", אמר ג'יי קראודר בסיום המשחק, והרוקי אכן לא אכזב כשבמהלך האחרון ידע למצוא אותו לשלשה ששוב שולחת את ברוקלין להפסד צמוד וכואב.

מינסוטה (0:3) 116 – מיאמי (1:2) 109

מינסוטה ממשיכה בפתיחת העונה המצויינת שלה והפעם לא היו צריכים משחק התעלות מטאונס אלא קיבלו עזרה מאנדרו וויגינס שהתעצבן בתחילת השנה כאשר לא נבחר בטופ 100 השחקנים הטובים בליגה.

וויגינס קלע 25 נק', טאונס עזר עם 23 נק'ו-11 ריב' וג'ף טיג עם 21 נק' משלו, והטימברוולס ניצחו לאחר רבע אחרון של 39 נק' (11 רצופות של וויגינס בקלאצ', מי היה מאמין?) אל מול 25 של האורחים.

מיאמי אמנם הפסידו אבל הרוויחו שחקן בשם קנדריק נאן. נאן לא נבחר בדראפט ומיאמי אספו אותו שנה שעברה על חוזה מינימום. הוא נראה מעולה מפתיחת מחנה האימונים וניצל את העובדה שג'ימי באטלר לא פתח את העונה עם הקבוצה לאחר הולדת בנו. נאן קלע הערב 25 נק' להוביל את צעירי מיאמי. ג'סטיס ווינסלו עם 20 נק', 8 ריב' ו-6 אס'.

לייקרס (1:2) 120 – שארלוט (2:1) 101

הלייקרס התעללו בקבוצה של ג'ורדן והדרמה היחידה במשחק היתה כשאנתוני דייויס ירד לחדר ההלבשה לאחר מה שנראה כפגיעה בכתף.

זה לא הפריע לו לקלוע 29 נק' ולקטוף 14 ריב' לליייקרס, שגם קיבלו 20 נק' ו-12 אסיסטים מלברון. דווייט הווארד עם משחק טוב מהספסל כשקלע 16 נק' ו-10 ריב'.

את שארלוט הוביל ברידג'ס עם 23 נק', יחד עם 19 מקודי זלר וטרי רוזייר. הרוקי המעניין פי ג'יי וושינגטון הפעם לא הבריק וקלע 8 נק' ו-6 ריב' ב36 דק'.

24 תגובות

  1. אין תוצאה באוקלהומה-גולדן סטייט.
    אין את נתוני השחקנים המובילים בממפיס-דאלאס.

    נא לשים לב לדברים האלו!!!

  2. במשחק ממפיס-דאלאס אין בסוף נתונים של השחקנים המובילים ולא צויןמשקראודר קלע את 6 הנקודות האחרונות שהיו היחידות שלו במשחק.

  3. תודה ניב אחלה סיקור !!
    טוב ראשית סבבה העונה התחילה איזה כייף!!
    כמו בתחילת כל עונה אני לא מסתכל איזה קבוצות משחקות לוחץ על משחקים ורואה, תמיד אתה מגלה דברים יפים זה מה שאני אוהב בליגה הזאת.
    אני גם לא מסתכל על התוצאות עד הערב משלים משחקים ובודק את כל הסקורים אחרי הצהריים/בערב אחרי שאין אף משחק שעוד בא לי לראות.
    אז ככה תובנות מהמשחקים שראיתי השבוע…
    1. גולדן סטייט – לא ציפיתי לא טעיתי. לא ציפיתי לכלום מהם השנה כשאתה עף 5 שנים ברציפות עד הגמר משהו כמו 100 משחקים בעונה סביר מאוד להניח שאם אתה רואה את תמונת הסיכויים שלך ומבין שאין הרבה סיכוי אז אתה תיקח מנוחה קצת. אין לי שום טענות כלפיהם העונה הזאת בשבילם אמורה להיות מנוחה והתארגנות וזה בסדר מבחינתי. כל מה שנשאר לי זה לאמר להם תודה על הכדורסל האלוהי והחוויה המטורפת שהם נתנו לי לצפות בהם במשך 5 שנים לפני KD ועם KD. וכלום לא יוריד מהגדולה ההיסטורית של סטף. זהו. לשמחתי הרבה גם לא ראיתי את המשחק הערב ציפיתי שמשהו כזה יקרה כי :
    2. Okc יותר טובה ממה שאנשים העריכו. הם יתחרו על הפליאוף השנה . לא בטוח שיכנסו. הם קבוצה מצויינת אבל לא יציבה אבל מידי פעם הם יתנו עקיצות ונשיכות מהסוג שהגולדנים קיבלו הלילה כי יש להם שם דברים מאוד טובים בקבוצה. אם ניקח בחשבון את כל הבחירות העתידיות שם זו קבוצה שאולי תדבר בסוף ותפסח על הבניה מחדש=טנקינג מסריח לאורך שנים.
    3. על הלייקרס הימרתי כאלופים השנה. ממה שראיתי עד עכשיו כולל ההפסד לקליפרס (כמובן שגם הם מועמדים פחות או יותר באותו סיכוי) אני שמח על ההימור הזה זו קבוצה מצויינת. לברון היום סגר את המחצית עם שתי נקודות מהעונשין אבל עם איזה 10 אסיסטים. רואים כמה השחקן הזה ענק. הוא הבין שהוא צריך להתחיל להקשיב לגוף וגם מנהיג שמנסה להכניס כמה שיותר שחקנים למשחק. היום היתה שם שמחה אמיתית הקבוצה הזאת יכולה ללכת מאוד מאוד רחוק. הגוויה של דוואיט האווארד שבה לחיים ובכלל יש שם משהו מאוד זורם וזאת למרות ששיחקו מול קבוצה שנראית לי הרבה יותר טובה ממה שאנשים חושבים הלא היא :
    4. שארלוט. וואו. יכול להיות שזה בגינרס לאק אבל תקשיבו איכשהוא יצא לי לראות את שלושת המשחקים שלה וזו הקבוצה שעד עכשיו הכי התחברתי אליה מכל מה שראיתי כולל הבוקר. קבוצה תענוג. אני מאמין שהיא תעשה פליאוף השנה. היום קרה בדיוק מה שחשבתי. הם נתנו פייט אמיתי ללייקרס שלושה רבעים אבל בסוף כשהקהל נכנס לפעולה (וטוב נו גם השופטים עם הכבוד המוגזם ללברון AD וכ'… לא נורא וגם הגיוני שיקרה) הם כמובן איבדו את הראש כצפוי מקבוצה צעירה ולא מנוסה אבל הם טובים. ממש כייף לראות אותם. שימו לב לפי ג'יי וושינגטון שימו לב לגראהם (הגיע ממש משום מקום קלעי בחסד) ואני מת גם על המשחק של רוזיר. אפילו זלר התחיל לדפוק שלשות ומיילס ברידג'ס זה קפיץ אנושי. ממש קבוצה שיהיה תענוג לראות השנה. זה הימור קשה יהיו להם גם זמנים פחות טובים ויכול להיות שזה סתם ההתחלה והם בסוף יהיו גרועים כמו שכולם מצפים – אבל בנתיים אני עולה על העגלה הזאת.
    5. הסאנס – אוף איטון מה לאמר.נראה ילד טוב כנראה שלא כל כך. אבל אני כן חושב שזו קבוצה יותר טובה ממה שאנשים חושבים.
    6. ממפיס – מוראנט לא מאכזב אותי עד עכשיו הוא ידבר בליגה !!
    7. טריי יאנג / דונצ'יץ' – הקרב הנפלא בין שניהם
    שהתחיל בשנה שעברה ממשיך בכל הכח וכל אחד מהם בנתיים מספק טיעונים מצויינים ל GM שלו שטוב עשה שבחר בו. תענוג.
    יוסטון – הקבוצה הזאת יכולה להפוך הרבה אנשים לשמחים השנה הארדן לא ישאר כל גרוע (השאלה היא אם ווסטברוק ישאר כל כך טוב…) – אני באופן כללי אופטימי עליהם הם גם יכולים ללכת עד הסוף השנה.
    טוב יש עוד הרבה דברים נשמור לפעמים אחרות.
    יאללה איזה כייף!!

  4. רק הערה: נתון ה +/- של -165 במחצית הוא פשוט ניסוח אחר של פיגור 70-37. פיגור ב33 הפרש, כפול 5 שחקנים על המגרש בכל רגע נתון שווה -165

  5. תודה קפטן.
    שאלה: בתור אוהד יוסטון שראה את קבוצתו מתרסקת מול ג"ס פעם אחר פעם, האם מותר לי לשמוח? אמרו לי שיש לנו את כל הלגיטימציה לפתוח איזה ארגז בירה משובחת ליד המנגל. ניסיתי אבל לא כל כך הצלחתי, זה היה קשה, כי פשוט כי ריחמתי על ג"ס. אני מניח שכריס פול הממזר הזה המריץ את השחקנים שלא לרחם יותר מדי.
    סטף לא מסוגל לסחוב על הגב קבוצה כמו שלברון או הארדן עשו, זה שחקן אחר. הוא הרבה יותר מוגבל פיזית וחייב שכל הקבוצה תהיה מסונכרנת ותתקתק כמו מכונה שוויצרית.
    ג'ה מוראנט בישל משהו יפה מאוד בקיץ ועכשיו בא מאחור כדי לגנוב את תואר ה ROY.

    1. גם לי היתה תחושה של חוסר נעימות. מותר לשמוח בנפול אויבך אבל זה הרבה יותר כיף לנצח אותו כשהוא חזק.
      גם את הלייקרס יהיה הרבה יותר כיף לשנוא השנה מאשר בשנים האחרונות שהתחלתי לחבב אותם רחמנא לצלן

      1. מי יודע אם הם ימשיכו כל כך חלש כל העונה, ומעניין אם יוסטון תרצה לדרוך עליהם כשיבוא זמן המפגש.
        בצורתה הנוכחית של ג"ס אפילו הקאבס עוד יעלו לנקום . . .

  6. תודה על הסיקור. מינסוטה 3-0 בפתיחת העונה, מישהו מהצוות בדק שיאיר בסדר????

      1. בקצב הזה הווישפול של יאיר על וויגינס מצדיק את החוזה שלו עוד יתגשם.

  7. גולדן סטייט נראים זוועה, הייתי די בטוח שהשילוב בין קארי לדיאנג'לו ראסל לא יעבוד מבחינה הגנתית (מזכיר לי את השילוב בין קארי למונטה אליס שלא עבד בזמנו), אבל גם מבחינה התקפית זה לא נראה טוב, וזה לא שהם שיחקו מול קבוצת על, סה"כ אוקלהומה שהפסידה את שני המשחקים הראשונים שלהם (כולל אחד מול וושינגטון החלשים), כשבשניהם הם לא עושים 100 נקודות, אבל מול האין ההגנה של גולדן סטייט הם הגיעו ל-105 נקודות כבר אחרי 3 רבעים, ואם הם לא מורידים את הרגל מהגז ברבע ברביעי, זה היה מסתיים אפילו רע יותר מאיך שזה הסתיים, כמו שזה נראה כרגע הם בדרך לעונה קשה, אלא אם הם יצליחו להתייצב מבחינה הגנתית (משהו שאני לא רואה קורה בסגל הנוכחי).
    לגבי הלייקרס, לא משחק מדהים, אבל מול שארלוט החלשים גם רבע אחרון טוב הספיק בשביל לנצח בכמעט 20 הפרש.

  8. מודה שנהנתי לראות את המשחק של ג"ס.
    שעה נוחה, והזדמנות לראות אם שחקן שהוא פעמיים אמ וי פי של הליגה, אלוף ומי שמחשיבים לאחד הפוינט גארדים הטובים אי פעם, יכול לסחוב קבוצה על הגב.
    התשובה היא חד משמעית לא.
    נכון שקרי הוא שחקן פיק אנד רול מעולה ורכז מצויין, אבל זה לא סופרסטאר. הוא לא מצליח לקלוע באחד על אחד, וחלש מאד בהגנה.
    המשחק שלו מבוסס ברובו על יכולת קבלת החלטה אחרי חסימה, וקליעות בשחרור מהיר, דברים שהקבוצה צריכה לעבוד בשבילם.
    איפה הוא, ואיפה קיירי, או הארדן (שלא לומר טריי יאנג או דונצ'יץ') שמייצרים הזדמנויות בשביל הקבוצה, ואפשר לבנות עליהם.
    גם אם קשה לנצח, לפחות שהוא עצמו יתן משחק טוב.
    לא קרה.

    1. קרי היה 2-9 לשלוש. מאמין שהיד שלו תתאפס וגולדן סטייט יאספו נצחונות, אבל השאלה האם הוא באמת סופרסטאר ברמה שאנשים הגדירו כטופ 10 בהיסטוריה תעלה לא מעט השנה כשהכל עליו

    2. צודק לגמריי לגביי קארי
      זה שהוא התבדח על הספסל במינוס 40 לא הוסיף לו כבוד

  9. עונה קשה מצפה לווריורס, כולם יבואו מולם באטרף. כשהאויב על הרצפה אתה לא מרחם עליו אתה בועט לו בראש שלא יקום.

  10. תודה ניב
    דווקא היה צמוד באל איי עד שהלייקרס רצו ורצו ל 20 הפרש
    גולדן סטייט נראית כמו הבריון של השכונה שחזר לשכונה מגובס ועכשיו סוגרים איתו חשבון
    השאלה איך יגיבו כשהגבס יירד

    1. מה מגובס? סטף ודריימונד לא מספיק? חשבתי שסטף הולך לקחת mvp בהליכה

      1. אין זכר לקבוצה הגדולה
        סימני השאלה סביב קארי היו גדולים
        ביינתים הוא לא שם, יהיו לו משחקים של 40 ואולי 50 אבל לא עם 20 אחוז מדאון טאון

  11. תודה על הסיקור המשובח
    הלוחמים נראו כמו מכבי חיפה… אוי ואבוי
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם