אחד ביום: פשוט ליהנות מהדרך

אחד ביום עם הקרב על ראשות המזרח ועם המלצה בכל הנוגע לאטלנטה ולטריי יאנג - עזבו את המטרה הסופית, פשוט תיהנו מהדרך!

1:30: אטלנטה הוקס (0-2) – פילדלפיה 76' (0-2)

כשהיה סטיב פלטהם הסקוטי ילד, הוא הגיע עם משפחתו לביקור באגם לוך נס, שם שמע לראשונה את הסיפור על המפלצת שאולי מתחבאת באגם אבל איש מעולם לא תיעד אותה. הסיפור עורר בו עניין רב וליווה את מחשבתו גם כשבגר. בשנת 1991, כשהוא בן 28 החליט פלטהם להפוך את הנושא כבד המשקל ולחקור אותו לעומק.

פלטהם עזב את עבודתו, את חברתו באותו הזמן ואת בני משפחתו ועבר להתגורר ליד האגם הגדול שהיקפו 37 קילומטרים. הוא רכש קרוואן, קישט אותו בתמונות של המפלצת והחל בחיפושים יומיים אחרי המפלצת. בשנים הראשונות עקב אחריו צוות של BBC, שהפיק סרט תיעודי על מסעו המשונה אבל השנים חלפו וגם צוותי הטלוויזיה התייאשו. פלטהם, לעומתם, נכנס לפני 4 שנים לספר השיאים של גינס כמי שהתחקה אחרי המפלצת מלוך נס לזמן הארוך ביותר.

כן, גם בגיל 56 פלטהם עוד נמצא על שפת אגם לוך נס ומחפש אחרי המפלצת במה שהוא מכנה 'אורח החיים הטוב ביותר שאפשר להעלות על הדעת'. מיותר לציין שאת המפלצת הוא לא מצא וכשנשאל על כך בכתבה שעשה עליו ה'סקוטיש פילד', אמר שגם אם הוא ימצא אותה, הוא כנראה לא יספר לאף אחד, כדי שהחוויה שלו לא תיגמר.

כי בחיים, ילדים, הדרך לא פחות חשובה מהתוצאה ולפעמים כמו שאומרת הקלישאה השחוקה – הדרך היא מטרה בפני עצמה. אם ימצא פלטהם את המפלצת נסי או לאו, זה לא משנה. מה שחשוב הוא האם הוא מצליח להפיק מהמסע אחריה את המיטב וכמו שזה נראה 28 שנים אחרי שהוא התחיל את החיפוש אחריה, נראה שהתשובה הזו חיובית. פלטהם נהנה מכל רגע.

ומה שנכון לחוקר הסקוטי התמהוני, נכון גם לאטלנטה הוקס שתפגוש הערב לדרבי הקבוצות הבלתי מנוצחות היחידות במזרח את פילדלפיה 76' החזקה. אטלנטה התחילה את המסע שלה לא מזמן ונמצאת למעשה בשנה השלישית אליו, שנייה תחת הנהגתו של טרה יאנג. האם תגיע אטלנטה בסוף למטרה שהציבה לעצמה – מקום על פסגת ה-NBA? אולי. אבל, בין אם כן ובין אם לא, אני ממליץ לכל מי שעוקב אחרי הליגה להטות מבט אל הקבוצה הזו וליהנות מהדרך שהיא עושה – אחת הדרכים המרעננות.

קודם כל צפייה בטריי יאנג היא מהדברים המהנים שאפשר לעשות. למספר 11 של ההוקס יש קליעה אבוסלוטית, ראיית משחק נפלאה וכישורי הנהגה משלהבים. אמנם עברו רק שני משחקים אל תוך העונה אבל 38.5 נק' למשחק לצד 9 אסיסטים ו7 ריבאונדים ב-70.7% אחוזים אפקטיביים לא הולכים ברגל. טריי יאנג גורם להחלפה שלו על דונצ'יץ' (עליו חפרתי באותו סגנון אתמול) להיראות לגיטימית וזה כבר הישג אדיר שלו.

גם החברים שלצידו גם הם לא פראיירים. ג'ון קולינס קופצני ויעל בשני צידי המגרש, צמד הדיאנדרות – במברי שניזון היטב משאריות והאנטר שפשוט עושה דברים נכון – מוסיפים המון צבע ללחיים ואפילו ג'בארי פרקר נראה פה ושם כמו שחקן ראוי. וינס קרטר רק שם בשביל להשגיח על הצעירים האלה שיילכו בדרכים ישרות.

אז טריי יאנג לא יהיה השנה MVP (זה של טאונס…), המספרים שלו יירגעו והוא אולי אפילו לא יגיע לאולסטאר. אטלנטה מצידה לא תיקח השנה אליפות וגם פליאוף במזרח הוא לא דבר ודאי. אבל כשמסתכלים על החבורה הזו, שנכון לכרגע מציגה את אחת ההתקפות הססגוניות בליגה וגם בהגנה היא רחוקה מהחולשה שאפיינה אותה בשנה שעברה, פשוט נהנים. והרי בשביל זה אנחנו פה צופים בליגה הזו – ליהנות. השגת המטרה? את הדאגה הזו נשאיר לשנים הבאות.

אחרי שני ניצחונות נאים במשחקי הפתיחה, הלילה יהיה לאטלנטה יותר מסובך לחזור עם ניצחון, הגם שהיא משחקת בבית. פילי לא הרשימה במיוחד בשני משחקי הפתיחה שלה, אבל את העבודה היא עשתה וזה גם בלי אמביד במשחק הניצחון בדטרויט. פילי נראית בשלב הזה של העונה די מפחידה בהגנה ומספיק נחושה בהתקפה. אל הורפורד נראה שהשתלב טוב (19.5 נקודות למשחק) וגם טוביאס האריס מוצא את מקומו בהירארכיה (22 נק' ו-11 ריב' למשחק עד כה). בן סימונס עוד לא זרק משלוש, אבל חוץ מזה הוא נראה טוב התקפית ופילי כולה, למרות ספסל לא מספיק חזק, נראית כמו הקבוצה לנצח במזרח.

הסיקסרס יתייצבו הערב כנראה שוב בלי ג'ואל אמביד שגורר רגל (פציעה קלה בקרסול) אבל היא עדיין פייבוריטית מול ההוקס, שמצידה תגיע נחושה ולהוטה. צפו למשחק טוב, שאחריו רק קבוצה אחת במזרח תהיה בלתי מנוצחת.

ויש עוד כמה משחקים לא רעים בכלל הערב:

Post Up:

2:00: יוסטון רוקטס (1-1) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (2-1)

מפגש מרענן של כריס פול מול קבוצתו לשעבר. סתם, סתם, זה גם יקרה אבל כמובן שמה שמעניין פה זה הפעם הראשונה שבה ראסל ווסטברוק הולך לשחק נגד אוקלהומה. או כמו שאפשר לקרוא לזה במילים אחרות – פעם ראשונה שזה יהיה לגיטימי שהוא ייקח לסטיבן אדאמס ריבאונד מהידיים…

2:30: סן אנטוניו ספרס (0-2) – פורטלנד טרייל בלייזרס (1-2)

הספרס ם הם בבלתי מנוצחים, לפחות עד המשחק הערב מול האקסית של הכוכב שלהם למרקוס אולדריג'. פורטלנד אמורה להיות טובה יותר אבל הבק טו בק שלה, אמור להיטיב עם הספרס במה שבכל מקרה יכול להתפתח למשחק מעניין.

4:00: פיניקס סאנס (1-2) – יוטה ג'אז (1-2)

פיניקס נמצאת בכושר שבו היא לא הייתה שנים. איזה פיניקס? פיניקס שלנו?! כן, כן, חברים הסאנס שניצחו את הקליפרס, הביסו את סקרמנטו וכמעט ניצחו את דנבר, נראים נהדר עם החיזוקים הנהדרים של רוביו, קמינסקי ושאריץ' לצד בוקר ואוברה שכבר היו שם קודם. כך נולדת לה קבוצה. הלילה הם ינסו להמשיך להשאיר רושם טוב מול הג'אז שאמנם מקרטעים אבל יודעים לנצח למרות זה, שזה חצי מהעניין בלהיות קבוצה גדולה.

4:30: לוס אנג'לס קליפרס (1-2) – שארלוט הורנטס (2-1)

לא הולכת להיות פה התמודדות מעניינת אבל אחרי שהפסידו לפיניקס, הפסד לא מתוכנן, אמור להיות מענג לראות את הקליפרס מתעללים באין הגנה של ההורנטס שמגיעים לבק טו בק אחרי הפסד אמש בעיר המלאכים ללייקרס.

Post Down:

1:00: דטרויט פיסטונס (2-1) – אינדיאנה פייסרס (2-0)

הפייסרס שעוד לא ניצחו מאכזבים למדי בתחתית המזרח. במקרה של דטרויט הצרה היא שלמרות פתיחה לא טובה, הם כבר לא מאכזבים אף אחד…

1:00: ניו יורק ניקס (3-0) – שיקגו בולס (2-1)

לניקס יש הזדמנות לרשום ניצחון העונה. לשיקגו יש הזדמנות להגיע למאזן חצוי בשלב כל-כך מאוחר העונה… לנו יש הזדמנות להיזכר בשנות ה-90' ולבכות.

1:30: טורונטו ראפטורס (1-2) – אורלנדו מג'יק (1-1)

זה לא אמור להיות משחק רע בין שתי קבוצות שהיו בפליאוף שנה שעברה, פתחו את הליגה בצורה סבירה ואחת מהן היא אפילו האלופה המכהנת. ובכל זאת, למשחק הזה יש תחושה של סנדויץ' טונה של ארומה ת"א – זה יכול להיות משביע אבל אי אפשר לבטל את הסיכוי להרעלת קיבה.

2:00: מילווקי באקס (1-1) – קליבלנד קאבלירס (1-1)

מילווקי שבקה חיים ברבע האחרון מול מיאמי והפסידה במפתיע, קליבלנד התחברה לפתע ברבע השני מול אינדיאנה וניצחה במפתיע. הלילה הזה אמור להיות בסימן חזל"ש של שתי הקבוצות.

2:00: ניו אורלינס פליקאנס (2-0) – גולדן סטייט (3-0)

זה אמנם לא בחלק של המשחקים המומלצים אבל שתדעו שמדובר על קרב על המקום האחרון במערב. האם ניו אורלינס תשב ותבכה על נהר המיסיסיפי בזוכרה את ציון? האם גולדן סטייט יכולה לשחק יותר גרוע ממה שראינו אותה אתמול? שאלות קשות שיקבלו תשובות עליהן אקרא כנראה מחר על גבי האתר הזה. כי באמת שאני לא חושב שהלב שלי יעמוד בלצפות בזה.

4:00: סקרמנטו קינגס (3-0) – דנבר נאגטס (0-2)

"היי, היי" לוחשים לי באזניה מסקרמנטו אחרי הפיסקה הקודמת על המשחק בין הווריירס לפליקאנס, "לא משנה מי תפסיד שם – אנחנו הקבוצה הכי גרועה במערב!". ואכן, לא קל להיות סקרמנטו קינגס, לא רק שהם ממש גרועים, זה אפילו לא מפתיע אף אחד… הנאגטס שעוד לא נוצחו העונה אמורים רק לחדד את התחושה הזו, אבל אני מודה שיש לי תחושה המלכים הולכים לנצח הלילה.

11 תגובות

  1. מעולה!
    תודה רבה.
    לאטלנטה יש את אחד הרוסטרים הצעירים והמבטיחים. יש גם את רדיש.
    יאנג כרגע טופ 5 בפנטזי. הוא לא ימשיך ככה אבל בכל מקרה אני מאמין שיסיים גבוה מאוד את העונה.

  2. מעולה מבריק וקצר.
    זעפרני תטדה רבה וכל הכבוד.
    שני משפטים בני אלמוות
    הראשון כבר צוטט.
    השני
    מזכיר סנודויץ טונה בארומה תל אביב…
    יכול להיות משביע אך עלול להגדיל את הסיכוי להרעלת קיבה …

    התגעגעתי לקדימונים המעולים שלך בתנאי שהם קצרים…

    נתי
    או בכינוי ההופסי הישן פומה …
    מה שמזכיר לי שאין כאן עדיין מחלקת אופני כביש …וגם לא מחלקת שייט ראוייה למרות הקפטיין.
    אם תירצו קדימונים קצרים וקולעים לזה
    אני בסביבה .

    שוקראן איכתיר יא זאלאמה .
    או בערבית ספרתית מכובדת ולא בשעטנז הישראלי ביידיש .
    שוקראן איכתיר יא סידי .

  3. "פעם ראשונה שזה יהיה לגיטימי שהוא ייקח לסטיבן אדאמס ריבאונד"
    פרייסלס
    פרוויו מעולה
    🙂

  4. אטלנטה פשוט קבוצה כיפית אבל אני עדיין לא בטוח שהיא קבוצה טובה. אולי אני אתבדה

  5. איזה כיף, מה גורם לאדם לעזוב את חייו על מנת להתחיל לחיות חיי בדידות אני לא יודע. אני תוהה אם הוא בכל האמין שקיימת מפלצת שכזאת, לטעמי לא.

    אני לא מתלהב בטירוף מאטלנטה אבל היות והמסרח (אין כאן טעות) כל כך חלש. אז סיכויים טובים למדי שהם עושים פלייאוף. אני רואה את פילי, מילווקי, בוסטון, אינדי המקרטעת יחד עם מיאמי וטורנטו מעליהם. עם זאת, זה יהיה ניצחון של הפילדלפים לדעתי.
    עוד משחק שמעניין לטעמי הוא סקרמנטו נגד דנבר. מודה שאני סאקר של יוקיץ' אבל יש למשחק פונטציאל יפה יותר מזה של שארלוט נגד הלייקרס שיהיה שיעמום אחד גדול.

    תודה רבה יאיר על עוד "אחד ביום".

  6. תודה יאיר, גדול.
    זה מה שאני אוהב בעונה הרגילה. אפשר פשוט להנות מהדרך, בלי שורה תחתונה.
    את אטלנטה עוד לא ראיתי השנה, אתקן את הטעות הלילה.

  7. איזה פריוויו ענק!!!
    כמו שהלוחמים נראים, הם יפסידו גם הלילה.
    שנה שעברה סקרמנטו היו המרענן הרשמי אז איך זה שבמקום להמשיך קדימה הם הולכים אחורה? כנראה שזה בדנא שלהם…
    היציאה על ראסל וסטיבן אדאמס הפילה אותי 🙂

    1. הלוחמים עושים להבנתי דוקא.
      הם רומים להיפטר מסטיב קאר .
      או מבוב מאיירס או משניהם
      הם לא כד כדי כך גרועים .
      ואם אני צודק , צפה לעוד תבוסה גם הלילה .

      1. אז בסוף הם ניצחו. זו לא הוכחה שאתה טועה אבל אני באמת לא מאמין שהם רוצים לעשות סבוטאז׳

  8. אחלה פריוויו תודה יאיר ואכן משחקים מעולים. פילי אטלאנטה באמת המשחק המרכזי של הערב הזה מי היה מאמין… מסמפט את אטלאנטה אבל אני לגמרי עם פילי במשחק הזה הם יהיו אלופי המזרח השנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם