אחד ביום: הקינגס שוב בועטים בדלי

אחד ביום עם ליל משחקים רב התמודדויות ועם סקרמנטו קינגס ששוב הולכת לראות את הפליאוף בטלוויזיה תודות ליכולת המופלאה שלה לבעוט בדלי.

5:00: סקרמנטו קינגס (17-12) – יוסטון רוקטס (9-20)

הנשיא העשירי של ארה"ב ג'ון טיילר לא היה מהנשיאים היותר זכורים של ארה"ב לאורך 243 שנות קיומה. טיילר, יליד 1790 כיהן כנשיא ארצו של הדוד סם בין השנים 1841 ל-1845 וחוץ מחלומות על סיפוח טקסס אשר התגשמו לאחר עזיבתו את הבית הלבן וסיסמת בחירות מוכרת בארה"ב שהוא היה חלק ממנה ("טיפקאנו וטיילר גם") הוא לא חרט את שמו בצורה בולטת מדי בדפי ההיסטוריה.

ובכל זאת, יש פרט אחד מעניין מאוד על ג'ון טיילר המנוח שנפטר בשנת 1862: למרות שחלפו קרוב ל158 שנים מאז הסתלקותו מהעולם, לג'ון טיילר עדיין יש שני נכדים חיים, מה שהופך אותו כמובן לנשיא הכי מוקדם של ארה"ב עם שיירים חיים בקרבה כל-כך גדולה.

איך זה ייתכן? ובכן, טיילר היה גבר פורה מאוד. כמה פורה? יותר מכל נשיאי ארה"ב. אשתו הראשונה, לטישה, ילדה לו שמונה ילדים ואחרי שמתה משבץ בזמן שהותו בבית הלבן (וכשהוא בן 52 שנים) הוא נשא לאישה את ג'וליה גרדינר שעד מותו הספיקה ללדת לו שבעה ילדים נוספים. אחד מהילדים הללו, ששמו ליאון, שנולד בשנת 1853 (שלישי מהסוף בין ילדיו) עשה כמנהג אביו והביא לעולם ילדים גם כן בגיל מאוחר. ליאון גרדינר ג'וניור, בנו הראשון מאשתו השנייה (גם כאן מדובר במנהג משפחתי להתחתן שוב אחרי מות האישה הראשונה) נולד כשהוא היה בן 71 בשנת 1924 ואילו בנו השני, האריסון רופין טיילר נולד כשהוא היה בן 75, בשנת 1928. שניהם האריכו ימים ועדיין חיים כיום בארה"ב…

אז מה למדנו מזה? שיש דברים שנמשכים הרבה יותר זמן ממה שמישהו אי-פעם חשב שהם ייקחו. דוגמא נוספת ללקח הזה אפשר למצוא אצל סקרמנטו קינגס שרצף ההיעדרות שלה מהפליאוף נמשך כבר מאז שנת 2005, כנגד כל היגיון סטטיסטי (יותר מחצי מקבוצות הליגה מגיעות לפליאוף כל שנה) ועושה רושם שהוא לא הולך להיפסק גם השנה.

אבל כמו במקרה של נכדיו של טיילר, גם כך אצל הקינגס – כשמסתכלים על העובדות ועל המספרים היבשים, העניין מתחיל לקבל צורה וגם היגיון. באופן קונסיסטנטי שלא נאמר עיקש, הקבוצה מבירת קליפורניה בועטת בדלי בכל פעם שהיא מתחילה להתקרב למטרה הנכספת של להיות בין 8 הגדלות. זה קרה לפני כמה עונות (2014-15) כשמייק מאלון שהצעיד את הקבוצה לפתיחת עונה מוצלחת פוטר פתאום, זה קרה בימים היותר טובים של ג'ורג' קרל כשהקבוצה נכנסה לשוונג באמצע ינואר ואז פתאום איבדה את זה והתדרדרה מטה וזה קורה גם עכשיו.

רק לפני פחות משבועיים הקינגס סיימו לחבר שלושה ניצחונות רצופים על קבוצות פליאוף (אוקלהומה, דאלאס ויוסטון) ותפסו את המקום השמיני במערב סוף כל סוף ואז, משום מקום, אבל באופן שהוא לא בלתי צפוי בהתחשב בהיסטוריה של המועדון ובמסורת שלו, הפסידה הקבוצה לניו יורק ניקס ולמרות שניצחה באמצע את הווריירס החלשים, שלושה הפסדים נוספים מול אינדיאנה, שארלוט וממפיס (כולן בחוץ) הוציאו אותה לחלוטין מהקצב שלה.

לעולם הקינגס לא שותים מהבאר אליה הם מגיעים. וכך רבותיי, יוצרים רצף אי הופעות בפליאוף שנמשך ונמשך ונמשך ועצוב לומר, כנראה שיימשך גם השנה.

הלילה תארח סקרמנטו קבוצה אותה פגשה וניצחה רק לפני שבועיים בסטייל, יוסטון רוקטס, שהפסידה לה בנקודה אחרי שראסל ווסטברוק כבר היה בטוח שהניצחון בכיס שלו. במשחק ההוא הרוקטס ווסטברוק אמנם הפסידו אבל מאז אותו משחק הם כמעט בגדר 'מנצחים בלבד' עם מאזן של חמישה ניצחונות והפסד בודד וכושר יוצא מן הכלל של ווסטברוק שעומד על ממוצע של 31.2 נקודות בששת המשחקים האחרונים מאז נמניה בייליצה גנב ממנו ניצחון. המשחק ההוא היה אחת הפעמים הראשונות בה ראינו שליוסטון יש גם כוכב שני כשווסטברוק צולף 34 נקודות אבל מאז, כאמור, הוא ממשיך לתת את הטון וג'יימס הארדן בהחלט נותן לו מקום.

בינתיים זה עובד ליוסטון אבל הלילה בסקרמנטו בהחלט מצפה לה מבחן לא קל והיא תקווה לעמוד בו בגבורה  כמו שקרה ב8 מ-10 הפעמים האחרונות שהיא פגשה את המלכים בביתם.

*

ויש עוד כמה משחקים הלילה, לא בהכרח מעניינים:

Post Up:

2:00: אינדיאנה פייסרס ((10-20) – טורונטו ראפטורס (8-21)

קרב צמרת מזרחי בין שתי קבוצות ששיחקו אתמול, כשאחת (המארחת) נחה באופן יחסי ונכנעה למילווקי והשנייה, נכנעה לדאלאס במשך שלושה רבעים עד שהחליטה שאולי בכל זאת היא תנצח את המשחק ועשתה מהפך מטורף ברבע האחרון. הפייסרס יקוו לנצל את מאזן החוץ הבינוני של הראפטורס ואת הפתיעות המרובות שלהם בשביל להמשיך ברצף הניצחונות הביתיים שעומד על ארבעה.

2:30: מיאמי היט (8-21) – יוטה ג'אז (11-18)

יוטה בתקופה טובה וכבר סופרת חמישה ניצחונות רצופים. אבל אף יריבה שהיא פגשה לאחרונה לא טובה כמו זו שהיא תפגוש הלילה, בטח לא שכמדובר במגרשה הביתי. בקיצור, מבחן לא קטן לג'אז ונראה האם יעמדו בו בכבוד.

4:00: פיניקס סאנס (18-11) – דנבר נאגטס (8-20)

דנבר לוהטת עם שישה ניצחונות רצופים ואתמול אפילו הביסה את הלייקרס. טוב, נו, זה היה בלי לברון. היא תקווה לא להיות עייפה מדי מול השמשות השוקעות שכבר מתחו אותם פעם אחת העונה אבל הפסידו להם פעמיים…

Post Down:

2:00: קליבלנד קאבלירס (21-8) – אטלנטה הוקס (24-6)

קליבלנד החלשה מארחת את אטלנטה החלשה עוד יותר. יש יותר מדכא מזה? האמת שכן, תקראו כמה שורות למטה…

2:00: דטרויט פיסטונס (19-11) – פילדלפיה 76' (10-21)

שתי קבוצות שהיו יכולות להיות טובות יותר ייפגשו הלילה בעיר המכוניות. אלא שבעוד דטרויט במקסימום הייתה קוראת תיגר על המקום השביעי במזרח בערך, פילי הייתה יכולה ממש לדבר חזק בתמונת האליפות. בינתיים, נסתפק בקרב רב בין גבוהים עם אמביד, הורפורד, גריפין ודראמונד כשלא בטוח שכולם ישחקו (גריפין ואמביד לפחות, בספק. הורפורד תמיד בקבוצת סיכון…)

2:00: ניו יורק ניקס (23-7) – וושינגטון וויזארדס (20-8)

הניקס ששכחו מה זה לשחק כדורסל תחרותי מארחים את הוויזארדס ששכחו מה זה לשחק כדורסל הגנתי. יש יותר מדכא מזה? תתפלאו אבל עוד כמה שורות נגיע גם לזה…

2:00: אורלנדו מג'יק (17-12) – שיקגו בולס (19-12)

אורלנדו חוזרת אל הבית החם אחרי שיצאה אל הרחוב הקשה, אל העולם ושכחה כבר מתי עפה, עם שלושה הפסדים רצופים. מול שיקגו, שניצחה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים ופתאום חומדת את המקום השמיני של המג'יק, לא תהיה לה חזרה קלה.

3:00: ממפיס גריזליס (19-11) – סן אנטוניו ספרס (17-11)

הקליפרס וקוואי לנארד היכו את הספרס שוק על ירך במוצאי שבת ואמנם לא נעים להגיד בגלל שיש פה כל-כך הרבה אוהדי ספרס בקהל (טוב, נו, שלושה…) אבל סן אנטוניו קרובה יותר לממפיס מאשר למקום בפליאוף. ניצחון של הדובים היום וגם הם יהיו לפני הדורבנות והאמת? כמו שממפיס נראית לאחרונה זה בהחלט אפשרי. וגם כמו שהספרס נראים…

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (16-14) – ניו אורלינס פליקאנס (23-7)

פורטלנד ממשיכה לחזור לעצמה ותוקעת יתד במקום השמיני במערב. הפליקאנס? חוץ מלהיות מכחישי ציון ולטעון שאין להם מושג מתי הוא יחזור, אין יותר מדי מה לדבר עליהם. בקיצור, עוד ניצחול של הבלייזרס בדרך מול הקבוצה שהם נוטרים לה טינה מאז שהדיחה אותם בסוויפ בפליאוף 2018.

5:30: גולדן סטייט ווריירס (24-6) – מינסוטה טימברוולבס (18-10)

הנה זה בא! נקודת השפל של הלילה, היא גם זו שתסיים אותו. הקרב הפתטי בין הקבוצה הכי גרועה בתקופה האחרונה (עשרה הפסדים רצופים) לקבוצה הכי גרועה נקודה. תצלינה עיניו של מי שיצפה בזה כי אין יותר מדכא מזה.

4 תגובות

  1. אחלה סיפור זעפרני.
    לא בטוח איזה מועדון יותר גרוע בשנים האחרונות, סקרמנטו או מינסוטה . . .

  2. כחלה פרוויו
    עושה חשק לקום ב 6 ולראות שהחבר'ה שאני משחק אתם פעם בשבוע לא כ"כ גרועים יחסית ל NBA
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם