רגעי העשור הגדולים שלי – חלק א'

בעוד שבוע תתחיל 2020. אם לא יהיה רגע בלתי צפוי בשבוע החולף אז הפוסט הבא יסכם את עשרת הרגעים הגדולים ביותר בעשור החולף. הבחירה סוביקטיבית לחלוטין וכאוהד של הלייקרס אין לי ספק שהוא מוטה קצת לטובת הצהוב-סגול(בגבולות הטעם הטוב). העשור החולף הוא אחד העשורים הטובים שהליגה הזו ידעה. זה התחיל מאליפות של הלייקרס המשיך עם 8 גמרים רצופים של לברון בהם נוביצקי והספרס רשמו אליפויות רומנטיות הייתה גם שושלת של הוורירס והסתיים עם אלופת NBA שהגיעה מקנדה. 10 הרגעים שבחרתי לאחר מחשבות ולבטים רבים יהיו רגעים שילכו איתי לשנים הבאות.משהו שאתה יכול לשחזר בכל שעה של היממה בכל מצב צבירה (שפוך אחרי 6 כוסות וויסקי או סחי אחרי 4 שוטים של אספרסו).

10. קובי בריאנט קורע אכילס ודופק 2 מ 2 מהקו –

12 לאפריל 2013. הלייקרס של עונת הסופט גאלקטיקוס וחמישיה ששיחקה 7 משחקים בלבד באותה העונה(והפסידה את כולם).קובי,נאש,שלום עולמי ארטסט,פאו גאסול ודוויט הווארד. הלייקרס הייתה המועמדת מס 1 לאליפות באותה עונה יחד עם הסופר-טים של מיאמי. בפועל הלייקרס לא התחברה. מייק בראון איבד את המשרה שלו לאחר 5 משחקים בלבד והלייקרס מצאה את עצמה מחוץ לפלייאוף. סיום עונה הירואי של קובי בריאנט משך את הלייקרס לכיוון הטופ 8. 3 משחקים לסיום העונה כשכל משחק הוא בחזקת – הפסד ואין פלייאוף הלייקרס מארחת את הלהיט החם של הליגה הגולדן סטייט וורירס. קובי הגיע למשחק הזה אחרי ששיחק 48 דקות רק יומיים קודם מול הבלייזרס ו 45.7 דקות למשחק ב 6 המשחקים שקדמו למשחק(הלייקרס ניצחו 5 מ 6). קובי לא ירד מהפארקט(שוב) וגופו נכנע למאמץ כ 3 דקות לסוף המשחק הוא קרע את האכילס. קובי הוביל ריצה של הלייקרס ועם אכילס קרוע הוא עמד על קו העונשין וקבר 2 מ 2. הלייקרס ניצחה את המשחק ואת 2 המשחקים הבאים והגיעה לסדרה מול הספרס מוכה וחבולה לחטוף סוויפ ולא להופיע מאז בפלייאוף.

אני לא יודע כמה פעמים יצא לכם לראות שחקן שקרע את האכילס וקבר 2 מ 2 בטרם עזב את הפארקט. קובי לא חזר יותר לעצמו מאז הפציעה ושנותיו האחרונות בליגה היו עגומות(להוציא ערב אחד)

9. רון ארטסט עם שלשת קלאץ' בגיים 7 מול בוסטון(ומודה לפסיכיאטירת שלו בסוף המשחק)

גיים 7 הקבוצה שאתה אוהב מול הנמסיס הגדולה מכל שרק שנתיים קודם פירקה את הלייקרס בגמר. המשחק היה מותח ועצבני כשקובי לא במשחק מאוד גדול שלו. הלייקרס ניפקו את אחד המשחקים הכי מכוערים שלהם עם 32 אחוז מהשדה כשוקבי קטף 15 ריבאונדים אבל בערב של 6 מ 24 מהשדה ו 23 נקודות. פאו גאסול עם 19 ו 18 ריבאונדים והגיבור התורן של הלילה היה רון ארטסט כשקלע את השלשה הגדולה שלו דקה לסוף המשחק ולקבור את שאיפות האליפות של בוסטון. הראיון של ארטסט בסיום המשחק היה לפנתאיון וגדול לא פחות מהשלשה שלו. 20 נקודות בגיים 7 עם ה 3 הכי חשובות שלו.

8. סטפן קארי עם השלשה ה 400 שלו(עונת 2015-6)

עונת 2015-6 הייתה אחת העונות הכי משובוחות בליגה מאז ומעולם. ה 13 לאפריל גולדן סטייט מארחת את ממפיס מנצחת וקובעת היסטוריה כשהיא קובעת עונה של 9-73. זאת הייתה ה-עונה של סטף קארי. ה MVP היחיד שנבחר פה אחד בעונת 90/50/40 עם ממוצע של 30.1 למשחק. קארי הגיע למשחק עם 14 שלשות (בלבד…) ב 4 המשחקים שלפני המשחק כולל ערב של 3 מ 12 מול ממפיס ארבעה ימים לפני המשחק האחרון לעונה. לקארי היו חסרות 8 שלשות להגיע לטרייד מארק הדמיוני של 4-0-0 שלשות בעונה. קארי הרים את האורקל ארינה 50 שניות אחרי החצי עם השלשלה ה 400 שלו העונה וסיים את הערב עם 10 שלשות ו 46 נקודות לסיים את העונה עם 402 שלשות. קארי לא שחזר מאז את עונת 2015-6. בנוסף יש לו ירידה מסויימת באחוזים מדאון טאון (היה קרוב להיות מס 1 בכל הזמנים ומאד ירד למקום 5 מיד אחרי אחיו סת'). השלשה של קארי הוא לא רק טרייד מארק הוא סימן את המיטב של השחקן שרשום יותר מכולם על מהפכת השלשות של העשור. זה אולי נראה כמו שיא לדורות אבל כרגע ג'ימס הארדן בקצב של 419 שלשות בעונה עשוי לנפץ את ההשג של קארי שרק לפני 3 וחצי שנים נראה לי כמו ציון דרך שרק שחקן כמו קארי מסוגל לשבור.

9 תגובות

    1. תודה סוס יקר
      לצערי ניסונות הקאמבק שלי (מומי) להופס עלו על שרטון לאחר פוסט אחד בלבד

  1. קובי הזה קילר, איזה קור רוח. שאפו שלא הדחקת את הרגע הזה.

  2. נפלא מידן. בחרת נקודות מענייניות.
    קריעת הגיד של קובי כואבת, לא היה עדיף לך לשכוח ממנה?
    🙁

  3. נפלא !
    קובי, אכן הווינר האולטימטיבי, אבל העונות האחרונות היו חושך קבוצתי ושבירת שיאים אישיים בלבד.
    קטעי הוידאו – תענוג – קצרים כאלה עם הפואנטה על ההתחלה.
    ממתין להמשך

  4. נהדר.
    רגעים מעולים בחרת. יהיה קשה להחליט מבין כולם. אולי את זה של קארי הייתי מוריד. בוחר רגע יותר זכור שלו.

    1. יהיו עוד חלקים לפוסט
      יש עוד 7 רגעים בטופ 10
      על האש גם הטופ נוט 10

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם