אחד ביום: לא אחד, שניים. לברון ולוקה בדו-קרב במשחק מוקדם!

אחד ביום עם לילה של ארבעה משחקים מוקדמים והדובדבן שבקצפת שבהם - דו-קרב בסטייפלס סנטר בין שני שחקנים מהיותר שלמים שיש לליגה להציע, אחד בזקנתו ואחד בנעוריו. לוקה נגד לברון טייק 2, לא תצפו?

23:00: לוס אנג'לס לייקרס (2-17) – דאלאס מאבריקס (6-12)

כשאומרים את המשפט 'נשיא ארה"ב הגדול רוזוולט' מתייחסים לרוב לפרנקלין דלינו רוזוולט האיש שהוביל את ארצו של הדוד סם בתקופה של ההתאוששות מהשפל הכלכלי הגדול ומלחמת העולם השנייה והנהיג אותה במשך שלוש קדנציות עד למותו. אבל אם רוצים לדבר על 'נשיא ארה"ב המעניין רוזוולט' אזי הכוונה צריכה להיות לתאודור 'טדי' רוזוולט, שהיה נשיא ארה"ב כ-30 שנה לפניו ועד למיודענו דונלד טראמפ, היה כנראה הנשיא ההזוי ביותר של ארה"ב. בקטע טוב כמובן.

צרה היריעה מלספר את כל מעלליו של האיש שכיהן כנשיא ארצות הברית בין השנים 1901 ל-1909 ויש עוד מספיק ערבים העונה ובכלל בשביל שנחזור אליו שוב אבל רק בשביל לסבר את האוזן בואו נספר לכם כמה עובדות מעניינות עליו:

רוזוולט שנולד ב1858 היה הנשיא הצעיר ביותר בתולדות ארצות הברית (שיא שלא נשבר עד היום) והתיישב בבית הלבן בגיל 42 בלבד.

לפני שהגיע לכהן במשרה הרמה שימש רוזוולט כסגן נשיא, מושל ניו יורק, נשיא המפלגה הפרוגרסיבית, סגן נשיא הצי וגם שימש כבוקר בחווה שבנה לעצמו.

לצד עיסוקו הפוליטי והמדיני, היה רוזוולט גם היסטוריון חובב וכתב מספר ספרים על הצי האמריקאי. לצד זה הוא כתב גם ספרים על ביולוגיה וסיפורי מסעות. סה"כ פירסם 18 ספרים בימי חייו.

הוא זכה בפרס נובל לשלום בשל התערבותו לכינון הסכם שלום במלחמת רוסיה-יפן בשנת 1905 אבל עם זאת היה גם לוחם מצטיין ששירת את ארצו נאמנה במספר עימותים וזכה לאותות הוקרה וצל"שים.

הוא היה חבר פעיל בתנועת הבונים החופשיים.

הוא אהב לטפס על הרים ואחד הסיפורים המעניינים ביותר עליו הוא שבימי ירח הדבש שלו עם אשתו הראשונה, אליס בשוויץ הוא נעלם לה. כשחזר אחרי יומיים הסתבר שהוא טיפס על פסגת המטרוהורן שבאלפים (גובה של 4,487 מטרים).

רוזוולט היה חובב חיות וחובב איכות הסביבה. בימי נשיאותו הוא דאג לחוק הפארקים הלאומיים והקים חמישה מהפארקים הגדולים בארצות הברית לשמירה על הטבע. אבל לצד חיבתו לחיות הוא גם אהב לצוד אותן ובמסע שערך באפריקה אחרי פרישתו מהנשיאות, צד למעלה מ11,000 חיות שונות, ביניהן קרנפים נדירים. הבית הלבן בתקופת כהונתו היה סוג של גן חיות ושכנו בו לצד כלבים וחתולים בהם מתהדרים רוב הנשיאים גם סנאים, נחשים, ציפורים נדירות וחיות שונות ומשונות אחרות. ועם זאת, הזיכרון המשמעותי ביותר שנשאר ממנו ונוגע לחיות הוא בובת ה'טדי בר', הדב הממולא הענק, שקרויה על שמו בשל העובדה שבשנתו הראשונה, כשיצא לצוד בקרבת העיר ממפיס הצטלם עם גור דובים שעל חייו הוא חס.

רווזוולט היה חובב ספורט מושבע והיה בין ההוגים של חוקי משחק הפוטבול בצורתו המודרנית. באופן אישי הוא אהב להרים משקולות, לרוץ, לשחק טניס, לצלול ולהתאבק. במהלך נשיאותו הוא השתמש במספר קרבות איגרוף ובאחד מהם ספג חבטה קשה בעינו השמאלית ובשל כך איבד את היכולת לראות בה. גם זה לא גרם לו להפסיק את פעילותו הספורטיבית ואחרי התקרית הוא החל להתאמן בג'ו ג'יטסו…

הוא מת בגיל 60 מקריש דם שפגע במוחו בזמן שישן. סגן הנשיא באותן שנים, תומאס מרשל אמר עליו לאחר היודע דבר מותו שרק כך המוות היה יכול לו ואם היה פוגש את 'האריה הזקן' כשהוא ער, רוזוולט בטח היה נלחם בו ומנצח…

אפרופו אנשים גדולים שעושים המון דברים מגוונים, הלילה ייפגשו בסטייפלס סנטר שניים כאלה לקרב מרתק. בפינה הימנית מחכה לברון ג'יימס, אריה זקן בעצמו, למוד קרבות, מנוסה, מגוון שמראה לנו בגיל 34 (בסוף החודש יומולדת 35) שהוא יודע גם טריקים חדשים עם שיאי קריירה באסיסטים שמעידים על חכמת המשחק המדהימה שלו.

בפינה השמאלית יתייצב בחור רק בן 20, סלובני בשם לוקה דונצי'ץ' שעושה פלאים על המגרש בעצמו, מפליא לקלוע מכל הטווחים, לחדור, למסור בצורה עיוורת, לקחת ריבאונדים ולהוביל קבוצה בכוחות עצמו אל מקום לפליאוף כשהוא רק בעונתו השנייה בליגה

הקרב הראשון ביניהם העונה היה פשוט נהדר, 'התדרדר' להארכה ובסופו לברון ג'יימס והלייקרס ניצחו בנקודה את המארחים שלהם מדאלאס (119:120) לא לפני שהמאבריקס פספסו הזדמנות לנצח את המשחק בזמן הרגיל כשלא עשו עבירה בשנייה האחרונה על דני גרין שקלע שלשה. בקרב האישי גם ניצח המלך הזקן עם 39 נקודות, 16 אסיסטים ותריסר ריבאונדים אבל קשה להגיד שהטוען לכתר פיגר אחריו בהרבה כשניפק 31 נקודות לצד 15 אסיסטים ו-13 ריבאונדים.

אחרי כל זה אין פלא שאנחנו מגיעים למשחק הערב בצפייה דרוכה לעוד תצוגה נהדרת של השניים שיקראו תיגר האחד על השני ובשמחה על כך שמדובר במשחק מוקדם שעוד אפשר לראות בטרם הולכים לישון ולחלום עליו בהמשך הלילה…

הלייקרס מגיעים למשחק בכושר נהדר עם 10 ניצחונות רצופים ותחושה שהם מצליחים לנצח כל משחק צמוד ולא משנה עד כמה היריבה מקשה עליהם. היכולת שהם מביאים למשחק מצוינת הגנתית ומשתפרת התקפית אבל בעיקר מזכירה את הצורה בה אלופות נראות, עם כדורסל יעיל בדקות הסיום ומאזן הרתעה שגורם ליריבה לעשות טעויות במאני טיים.

דאלאס מצידה רחוקה מלהיות מושלמת אבל משתפרת ככל שהעונה מתקדמת ולמרות כמה הפסדים לאחרונה הם עדיין עומדים על מאזן 3-7 בעשרת משחקיהם האחרונים כשלצד לוקה דונצ'יץ' מתגלים מדי פעם גיבורים תורניים ובעיקר נראה שיש בקבוצה הזו אנרגיות שלא נראו ממנה מזמן.

כל אלה כאמור, הם מתכון לערב מוצלח ולמרות שהנתונים נוטים בבירור לטובת הלייקרס, אל תתפלאו אם תראו את דאלאס מתעלה בערב בו היא יודעת שעיניי העולם נשואות אליה. זה כמובן לא אומר שהיא מסוגלת לנצח בסטייפלס סנטר אבל מתח ועניין בהחלט אמורים להיות ואם לא, גם שני שחקנים גדולים בדו-קרב זה משהו משמח…

*

וחוץ מהמשחק המוקדם המרכזי יש לנו עוד שלושה משחקים מוקדמים (!) בערב לא רע בכלל. אז מה מחכה לנו:

Post Up:

22:00: ברוקלין נטס (9-10) – מיאמי היט (5-13)

ברוקלין מתחילה להיכנס לעניינים והאמת שזה לא מפליא שזה קורה בלי קיירי. הכוכב של הנטס אמור לחזור ממש בקרוב אבל הלילה זה לא יקרה וספנסר דיוונדי ינסה לסחוב את הקבוצה לניצחון נוסף, הפעם מול מיאמי היט החזקה, שפחות טובה בצורה משמעותית מחוץ לאולמה הביתי.

22:30: מינסוטה טימברוולבס (8-10) – ממפיס גריזליס (13-5)

הזדמנות לצפות בשעה מוקדמת בזאבים ולראות אם שאיפות הפליאוף שלהם רציניות. מול ממפיס שתגיע בלי ג'ה מוראנט היא אמורה להגדיל את המאזן החיובי שלה ולשמור קצת חיוביות לימים הקשים שבאים בלו"ז הלא פשוט שמחכה לקבוצה.

1:00: טורונטו ראפטורס (4-14) – יוטה ג'אז (7-12)

משחק בין שתי קבוצות עם אופי בבירת אונטריו כשהאלופה, שעוד לא הפסידה בבית העונה (0-8) מארחת את יוטה הקשוחה שהקושי העיקרי שלה העונה הוא לשחק מחוץ לבית (שישה משבעת ההפסדים שלה הגיעו כשהיא מתארחת). זה עדיין לא אומר שלא צפוי לנו משחק מעניין, הגנתי, עם תחושה קלה של הפתעה אצלי בבטן.

Low Post:

22:30: ניו יורק ניקס (15-4) – בוסטון סלטיקס (5-13)

אמנם משחק מוקדם אבל העובדה שהוא כולל את הניקס מונעת ממנו להיות במומלצים של הערב. הקבוצה של דיויד פיזדייל כבר מתחה את הסלטיקס העונה במדיסון סקוור גארדן והפסידה רק בשתי נקודות אבל אחרי שהסלטיקס הפסידו בצד השני של גשר ברוקלין לנטס, קשה לי להאמין שהם ירשו לעצמם הפסד נוסף בביקורם בתפוח הגדול.

00:00: דטרויט פיסטונס (13-6) – סן אנטוניו ספרס (13-7)

השחזור של גמר 2005 לא נראה נוצץ בעונות האחרונות בגלל הפיסטונס וכשהספרס מג'עג'עים אז יש עוד סיבה לא להתרגש מהמשחק. סן אנטוניו תנסה לרשום ניצחון שני ברציפות אחרי ההצגה מול הקליפרס אבל לא בטוח שהפיסטונס יעשו להם את החיים קלים.

00:00: ניו אורלינס פליקאנס (13-6) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (11-7)

לפני יומיים שתי הקבוצות נפגשו בצ'יזפיק ארינה וזה נגמר בניצחון דחוק של הת'אנדר, אם ניו אורלינס רוצה שניקח אותה ברצינות עוד לפני שזאיון וויליאמסון חוזר, באמצע החודש הנוכחי כנראה, אסור לה להפסיד לת'אנדר שנית. אולי מאזן ה7-1 של הת'אנדר מחוץ לביתם, ישכנע אותם לגבור עליהם הלילה.

1:00: אורלנדו מג'יק (11-7) – גולדן סטייט ווריירס (16-4)

אורלנדו הפסידה לטורונטו בבית ביום שישי והלילה היא תפגוש את היריבה שלה בפיינלס האחרונים. אבל יחי ההבדל הקטן, מולה תעמוד הפעם הקבוצה החלשה בליגה, שאמורה להחזיר את המג'יק לתלם הניצחונות גם ללא אל פארוק אמינו, ניק ווצ'ביץ' ומייקל קרטר-וויליאמס שייעדרו.

5:00: לוס אנג'לס קליפרס (6-14) – וושינגטון וויזארדס (11-6)

אחרי שנכנעו לתצוגה הגנתית של הספרס, יקבלו הערב הקליפרס מפגש עם ההגנה של וושינגטון, שאיך נאמר זאת בעדינות – לא בדיוק באותה רמה… בקיצור, צפו להתפוצצות התקפית של קוואי ושות'.

9 תגובות

  1. תודה זעפרני על עוד סיפור מהקופסא (והלוואי והייתי זוכר את כולם).
    הנה חידה באדיבות סתאם מהופס:
    שחקן A:
    24 נקודות, 12 אסיסט, 6 ריבאונד, 1.5 חטיפות, 0.5 בלוק, 4 איבודים. 52% מהשדה, 20% מהשלוש, אפקטיב 0.525, על 36 דקות למשחק.

    שחקן B:
    26 נק', 11 אסיסט, 7 ריבאונד, 1.5 חטיפות, 0.5 בלוק, 3.5 איבודים. 50% מהשדה, 35% מהשלוש, אפקטיב 0.546, על 35 דקות למשחק.

    מי שני התאומים הסיאמיים האלה?

    1. אם זה הוא אז זה בטח קשור בלברון אבל אין שחקן בליגה עם 12 אס' למשחק. לברון מוביל עם 11.

  2. נהדר יאיר, טדי רוזוולט בהחלט מקומו על הר ראשמור, יחד עם לברון.
    מה שלברון עושה השנה זה לא פחות ממדהים, אחרי שלא מעט קברו אותו ואת הקריירה שלו.
    אחלה משחק מול המתמודד היחיד הנראה באופק לקחת מקום בהר.

  3. סיפור מדהים שממש לא הכרתי כמו הקודם ואלו שלפני (למרות קריאת ספרים רבים עם סיפורים כאלו בילדותי) גם סיפורים ישראלים ואמריקאים, נראה שרובנו או כולנו לא מכירים, תודה על הכתיבה הפנומונלית וההקראה ? הטובה לאור מדורת הפוסט אפ (גם למידן ניב סער והמגיבים המקריאים המצוינים).
    אולי הפעם לוקה יכה בסלע, יחי המלך החדש, למרות שהזקן עדיין חזק.
    רב תודות ????⁦⁦

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם