אחד ביום – לא צריך עזרה מאף אחד

אחד ביום עם ליל משחקים סביר (6 כזה) ועם ה-MVP המכהן שעושה את הדברים בכוחות עצמו וממשיך לשבור שיאים, אולי בדרך לתואר בסוף העונה

3:30: מילווקי באקס (3-12) – דטרויט פיסטונס (10-5)

אוסטרליה וניו זילנד, שני האיים הגדולים של יבשת אוקיאניה, הקטנה ביבשות העולם, היו מנותקות מהעולם שנים רבות עד שיושבו בידי אירופאים במאה ה-17. הניתוק שנבע מנידחותן והעדר קירבה יבשתית אל ארצות אחרות, גרם לכך שלא רק בני אדם הגיעו אליה בשנים הללו אלא גם טורפים, מזיקים וחיות שונות שנמנעו מלהגיע לאזור הזה של הגלובוס.

כל זה גרם לכך שהאבולוציה באוסטרליה התפתחה בצורה שונה והחיות בשתי הארצות הללו, שונות ומשונות דוגמת חיות הכיס (והמפורסמת שבהן היא הקנגורו), כלבי דינגו, דובי קוואלה, ברווזנים ועוד חיות מוכרות ופחות. בין יתר בעלי החיים האלו ניתן למצוא את ציפור הטאקהה, עוף באורך של כ-60 סנטימטרים ובמשקל של בין 2 ל-4 קילו בערך, שאיננו מסוגל לעוף וניתן למצוא אותו בניו זילנד בלבד.

הסיפור על ציפורי הטאקהה מעניין במיוחד בשל העובדה שאחרי שהוא נודע לאדם לראשונה, אי אז בשנת 1847, החלו אלו צדים אותו, בשל חוסר יכולתו לברוח מהם, דבר שגרם בסוף להכחדתו הסופית 50 שנה אחר כך (דבר דומה קרה לציפורי הדודו, שאבולציונית היו כנראה יונים שאיבדו את כושר התעופה בשל העובדה שאף אחד לא רדף אחריהם במדגסקר בה הם שכנו. כשהגיעו לשם הספנים הפורטוגלים במאה ה-16 הם התחילו לצוד את הציפורים שלא ברחו מפניהם עד שאלה נכחדו. בשל כך הם זכו לכינוי 'דודו' שזה בפורטוגזית של אז 'מטומטם', הכינוי בו כינו הספנים הפורטוגזים את הציפורים הדביליות שלא בורחות מפניהם).

אלא שציפורי הטאקהה לא לגמרי נעלמו. ההלך הניו זילנדי ג'ופרי אורבל, החליט להתחקות אחריהם והגיע למסקנה שבאחת מהעמקים הנידחים של האי דרומי של ניו זילנד, סמוך להרי מורקיסון, ניתן למצוא כמה מהם. הוא צדק ובשנת 1948 נמצאה מושבה שמנתה 225 ציפורי טאקהה. אורבל, שהיה נרגש מהגילוי פרסם את הדבר ובניו זילנד הפכו את הטאקהה לחיה מוגנת שאוכלוסייתה גדלה ב10% מדי שנה. כיום עומד מספר הטאקהות על 418 פריטים, שזה עדיין עושה אותה ציפור בסכנת הכחדה, אבל היא הרבה יותר קרובה להיעלמות ממה שנראה היה לפני 120 שנה…

והלקח? יש דברים שאנחנו חושבים שנעלמו מהעולם אבל הם חיים וקיימים. קחו למשל את הרעיון של קבוצת NBA מובילה עם כוכב אחד בלבד. בשנות ה-80' וה-90' זה היה מקובל. אינדיאנה של רג'י מילר, ניו יורק של פטריק יואינג (ויסלח לי ג'ון סטארקס שקלע היטב מ-3 אבל כוכב הוא לא היה), פיניקס של צ'ארלס ברקלי ויוסטון של האקים אלג'ואן (לפני שדרקסלר הגיע)– כולן היו קבוצות טובות שנשענו על כוכב אחד וחבורה מוצלחת של שחקנים משלימים ברמה גבוהה שהצליחו להתחרות על האליפות.

אלא שנדמה היה שהשיטה הזו נעלמה מהעולם. העשור הראשון של המאה הנוכחית, הביא לנו בהתחלה צמדים ובהמשך את עידן טריו הכוכבים, הכה אהוב על לברון ג'יימס. דירק נוביצקי אמנם הפציע עם אליפות ב-2011 אבל זה היה היוצא מן הכלל שלא העיד על הכלל. כוכב אחד לבד כבר לא העז…

והנה העונה זה שוב קורה. במילווקי הולכת ונבנית קבוצה שבנויה כולה על איש אחד ובניגוד לעונה שעברה, לא נראה שיש יומרה לתת לו יותר כלים ממה שיש לו. אבל האיש הזה יאניס אנדקטומבו, ה-MVP המכהן, לוקח את האתגר הזה בשתי ידיים וסוחב את מילווקי למאזן הטוב ביותר במזרח כשהוא פשוט עושה על המגרש הכל מכל כל, ככל העולה על רוחו.  30.1 נקודות למשחק, 14.4 ריבאונדים, 6.1 אסיסטים, כולם שיאים אישיים של הגריק פריק שבגיל 25 אפילו קולע 1.3 שלשות למשחק (עדיין באחוזים לא טובים – 29% בלבד) ומגיע לאחוזים אפקטיביים של 60%.

המשחק האחרון של הבאקס מול פורטלנד הראה עוד אספקט מרשים במשחק של יאניס, שמסר לחבריו 15 אסיסטים, שיא קריירה חדש בשבילו. וכשאנדקטומבו טוב – מילווקי טובה, וגם בלי כוכב המשנה שלה, קריס מידלטון שלא משחק מזה 12 ימים וייעדר עוד שבועיים לפחות, היא לא מפסיקה לנצח ורושמת שישה ניצחונות רצופים בלעדיו ועשרה ניצחונות מאחד עשר המשחקים האחרונים שלה, שבעה מהם במשחקי חוץ.

הלילה מחכה למילווקי, חברה לבית, דטרויט פיסטונס שאתמול קטעה רצף הפסדים שעמד על ארבעה הם ניצחון על אטלנטה וההגנה הדחלילית שלה. למרות הניצחון, הפיסטונס נראים רע על המגרש, כשעדות לחומרת מצבם אפשר למצוא בעובדה שהם מתגעגעים לרכז הבינוני שלהם, רג'י ג'קסון…

שתי הקבוצות נפגשו בפליאוף בשנה שעברה וזה נגמר בסוויפ קליל של הבאקס עם ניצחונות בהפרש ממוצע של 23.75 נקודות למשחק. כמו שזה נראה כרגע, הפיסטונס ישמחו לחזור למצב בו הם מפסידים בסוויפ בפליאוף ולו רק בגלל שהם רחוקים משם כרגע (אם כי במזרח גם 33.3% אחוזי ההצלחה שלהם עדיין רחוקים משחק וחצי ממקום בפליאוף…). הפציעה של בלייק גריפין שהחמיץ 11 משחקים העונה, היא תירוץ חלקי למצבם של הפיסטונס שפשוט חסרים להט ואנרגיה העונה וסובלים מהתקפה בינונית והגנה על גבול הגרועה (20 בליגה).

מי שיפספס את המשחק הערב הוא טוני סנל, שהייתה לו הזדמנות לפגוש את קבוצתו לשעבר אבל פצוע במותן וייעדר. במילווקי ייעדר אקס רחוק של דטרויט, קריס מילדטון. ואל תתפלאו אם גם המתח ייעדר מהמשחק הזה, שאמור לנטות בברור לצד של הבאקס והכוכב הגדול שלה.

*

ויש עוד כמה משחקים הלילה, הנה הרשימה:

Post Up:

00:00: מינסוטה טימברוולבס (7-8) – פיניקס סאנס (7-7)

משחק חשוב לשתי הקבוצות שמפנטזות על מקום מפתיע בפליאוף המערב. האורחת נמצאת בדעיכה וכבר פחות מצליחה להפתיע את היריבות שלה ואחרי שלושה הפסדים רצופים, מדורגת שמינית במערב עם הפנים למטה. הטימברוולבס מצידם גם הם רושמים שלושה הפסדים בארבעת המשחקים האחרונים, כשוויגינס, המשתפר הגדול של הטיוולבס העונה, נעדר משלושה מהם ולא מצליח לעזור בהפסד הביתי ליוטה ברביעי. זה אמור להיות קרב מעניין והמנצחת בו תשיג יתרון קל על יריבתה להמשך הדרך, בטח בכל מה שקשור למומנטום.

2:30: פילדלפיה 76' (5-10) – מיאמי היט (3-11)

אחרי שביקר אתמול אצל הקבוצה הראשונה שלו, שיקגו בולס ולהט עם 27 נקודות, ג'ימי באטלר מגיע לאקסית האחרונה שלו, פילדלפיה 76' ורוצה לרשום צמד ניצחונות בק טו בק. קשה להאמין שדווקא הקבוצה של באטלר מגיעה עם המאזן הטוב ביותר למשחק, אבל זה לגמרי המצב שכשמיאמי עומדת על חמישה ניצחונות רצופים ו8 ב-10 המשחקים האחרונים. מאידך, גם פילי התאוששה קצת מההפסדים בסיטונאות שחוותה במערב ועם שלושה ניצחונות רצופים ומאזן ביתי מושלם (0-6) היא רוצה לסגור קצת את הפער מהיריבה שלה הערב, שגם היא טובה בעיקר בבית (0-6 בבית, 3-5 בחוץ). ג'וש ריצ'רדסון אקס מיאמי בספק הערב אחרי שלא שיחק אתמול בלילה מול סן אנטוניו.

3:00: ממפיס גריזליס (9-5) – לוס אנג'לס לייקרס (2-13)

הלייקרס ממשיכים לנצח ועומדים כרגע של שישה ניצחונות ברצף, אחרי משחק התקפי משובח מול אוקלהומה אמש. ממפיס בתקופה יותר טובה עם שלושה ניצחונות בארבעת המשחקים האחרונים תנסה לעשות לה צרות ואולי תצליח.

4:00: יוטה ג'אז (5-10) – ניו אורלינס פליקאנס (9-6)

הג'אז גמגמו אתמול לפני שניצחו את גולדן סטייט ולמרות המאזן הטוב שלהם, בעיקר בבית (1-7) הם לא משחקים כדורסל מרשים במיוחד, בעיקר בהתקפה שמדורגת במקום ה-24 בליגה (אבל ההגנה ראשונה, מה שנותן להם את המאזן הנוכחי). הלילה אמור להיות להם קשה מול הפליקאנס שהרשימו (לפחות אותי) במשחק מול פיניקס ביום חמישי כשהם מתחילים להבריא ואם תשאלו אותי, יגיעו לפליאוף בסוף העונה.

Low Post:

2:00: שארלוט הורנטס (10-6) – שיקגו בולס (11-5)

הצרעות עם שלושה הפסדים רצופים מארחת את השוורים עם שישה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים. מי יפסידו הערב? האוהדים שיצפו בזה.

2:00: אינדיאנה פייסרס (6-8) – אורלנדו מג'יק (8-6)

המג'יק עוד לא ניצחה עונה בחוץ בחמשת משחקיה מחוץ לאמוואי סנטר מה שלא מפריע לה להיות קבוצת פליאוף במזרח. אינדיאנה סולידית אבל מנצחת ברוב המקרים ועם שבעה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים בטוחה במקום השישי במזרח. ובטוחה גם בזה שהיא תנצח הערב.

2:30: אטלנטה הוקס (11-4) – טורונטו ראפטורס (4-10)

ההוקס מזכירים את הפרסומות הישנה של פמפרס – הם סופגים וסופגים וסופגים עם רצף של 8 הפסדים עם יריבה שקולעת לפחות 120 נקודות. שבעה מהם הסתיימו בהפסד של הנצים שעומדים על 5 משחקים ברצף בהם הם יצאו עם ידם על התחתונה. מהצד השני הראפטורס שומרים על יציבות כשפרד ואנ'וליט ממשיך לנפק הצגות כאילו שהפליאוף נמשך כל השנה. הלילה זה אמור להיות של האלופה.

2:30: ניו יורק ניקס (11-4) – סן אנטוניו ספרס (11-5)

אחרי שמונה הפסדים רצופים הרופא רשם לספרס את התרופה הטובה ביותר בנמצא – משחק אצל הניקס. אם הם לא ינצחו הלילה, אז לא ברור מתי זה יקרה וגרוע מכך – לניקס יהיה מאזן טוב משלהם…

3:00: קליבלנד קאבלירס (11-4) – פורטלנד טרייל בלייזרס (11-5)

פורטלנד נראית נורא והפסידה תשעה מתוך אחד עשרה המשחקים האחרונים שלה. לפני שהפליאוף במערב יתרחק ממנה (והוא עדיין לא עשה את זה, עם מינסוטה ופיניקס הבינוניות) היא חייבת לחזור לנצח וצמד המשחקים הקרובים אצל קבוצות המרכז, קליבלנד ושיקגו הוא הזדמנות לכך (בטח כאשר אחר-כך מחכות לה אוקלהומה ושוב שיקגו בבית). לילארד ווייטסייד בספק אבל לבלייזרס אין את הפריבילגיה להשתמש בתירוצים.

7 תגובות

  1. תודה יאיר.
    יאניס ממש נראה לי כמו הצורה שאולג'ואן היה משחק בימינו. להאקים היתה אולי קליעה מעט יותר טובה אבל ההתמצאות ברחבה של יאניס ועבודת הרגליים שלו פשוט מדהימה. הוא השתפר משנה שעברה והקטע הפסיכי זה שיש לו עוד להשתפר.

  2. מתעקש שהזאבים והשמשות בשנת פריצה,
    אחלה שבוע למגיבים (תגובות מצוינות) לכותבים ולכל אוהדי הכדורסל השמיימי ההוא,
    אוהבים אתכם
    תבורכו

  3. תופינים ומגדניות לילדים שבתוכנו מסבא/אבא יאיר,
    לא ידעתי על הציפורים אלא על אחרות שלא בורחות כי האדם לא ניסה לצוד אותן או מיעוט בני אדם כבניו זילנד,
    תענוג של באטמן יאיר שמדריך טיולים שלנו לכל העולם.
    אוהב אותך מדהים ????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם