אחד ביום: לפעמים בחיים, זה לא נורא לאחר

אחד ביום עם פורטלנד טרייל בלייזרס שפתחה את העונה בקול ענות חלושה אבל הספיקה להתאושש מאז וכבר נמצאת שוב בשמינייה הראשונה במערב. הלילה הם ייפגשו את מינסוטה שבדיוק עושה את הכיוון ההפוך...

5:00: פורטלנד טרייל בלייזרס (16-13) – מינסוטה טימברוולבס (17-10)

אולימפיאדת לונדון הראשונה, זו שהתקיימה בשנת 1908, הייתה האולימפיאדה הרביעית בתולדות המשחקים בעידן החדש ומכיוון שכך, ומה גם שהקידמה עוד לא הייתה כל-כך נוכחת בעולם בשנים ההן, נפלו בה לא מעט טעויות ובעיות בארגון.

במקור האולימפיאדה הרביעית הייתה אמורה להיערך בכלל בנאפולי שבאיטליה. אלא שהתפרצות הר הגעש וזוב שנתיים קודם להתחלתה, גרמה לכך שהיא הועתקה לבירתה של האימפריה הבריטית. בנוסף, היו לא מעט מדינות שלא זכו להזמנה, או שלא אושר להן להשתתף במשחקים בשל נסיבות פוליטיות (פינלנד למשל) כשבמקביל גם לא נשאר תיעוד ברור לגבי מה שהתרחש במשחקים האולימפיים הרביעיים ועד היום לא ברור האם האימפריה העותמאנית נטלה בהן חלק או לא.

מה שכן ברור הוא שפאדיחות לא היו מנת חלקו של הועד האולימפי בלבד. האגדה מספרת שהמשלחת הרוסית למשל, לא הופיעה לטקס הפתיחה ב-27 באפריל 1908 אלא רק 12 יום לאחר מכן. כנשאלו הרוסים, היכן הם היו, הם ענו שהם סברו בטעות שהאולימפיאדה מתחילה בסוף אפריל לפי לוח השנה היוליאני, בו השתמשו אז ברוסיה ולא לפי הלוח הגרגוריאני ששימש את רוב מדינות אירופה בשנים ההן והפער בינו לבין הלוח של הועד האולימפי היה של שבועיים…

עקב האיחור והבלבול הרוסים פספסו את התחרויות באחד המקצועות החזקים שלהם – קליעה אבל למזלם היה להם עוד מספיק זמן להתחרות – המשחקים האולימפיים נמשכו חצי שנה, בשל העובדה שלא הייתה אז אולימפיאדת חורף והאולימפיאדה הייתה צריכה לכסות ענפי קיץ וחורף במקביל ולכן הסתיימו ב-31 באוקטובר (לפי לוח השנה הגרגוריאני…) מה שעזר לרוסים להספיק לזכות בשלוש מדליות…

יכול להיות שבהשראת המשלחת הרוסית לאולימפיאדה הרביעית, גם פורטלנד טרייל בלייזרס, סגנית אלופת המערב מהעונה שעברה, איחרה לפתיחת העונה הנוכחית. הבלייזרס פתחו את העונה הנוכחית במאזן 12-5 ולקראת סוף נובמבר מצאו את עצמם בתחתית המערב.

אלא שלשמחתם הליגה הסדירה נמשכת חצי שנה ומאז ראינו שיפור משמעותי אצל הבלייזרס. 8 ניצחונות ב-12 משחקים, כולל שלושה ברצף הנוכחי ואחד אתמול על אורלנדו מגי'ק, שמו אותם במקום השמיני במערב, זה שרואים ממנו פליאוף בסוף העונה. דמיאן לילארד וסי.ג'י מקולום התאפסו, כרמלו אנתוני הוסיף כוח אש בהתקפה ופורטלנד סוף סוף מצאה את עצמה ולא הזיקה לה העובדה שהם פגשו בתקופה הזו 8 קבוצות עם מאזן שלילי (מול 4 הקבוצות עם המאזן החיובי, הם הפסידו…). 

וכשבאופק שלהם יש רק שני משחקים מול קבוצות חיוביות (הלייקרס ויוטה) ושלל התמודדויות מול קבוצות כמו ניו אורלינס, הניקס, וושינגטון ופיניקס וכמובן, משחק הלילה מול מינסוטה, עושה רושם שהעתיד של פורטלנד נראה טוב יותר. לפעמים, לא נענשים על איחורים.

הלילה, תפגוש פורטלנד את מינסוטה טימברוולבס במה שנראה כמו עוד הזדמנות בשבילם להתקרב לאזור החיובי של הטבלה. אין זמן יותר טוב לפגוש את מינסוטה מאשר ההווה כאשר הקבוצה של ריאן סונדרס מגיעה לאורגון עם רצף של 9 הפסדים על הגב, כולל אחד אתמול בדנבר וכנראה גם ללא קרל אנתוני טאונס שפצוע בברך ונעדר משני המשחקים האחרונים וייתכן שהפציעה המסתורית שלו היא בכלל בשריר החשק.

הזאבים היו במקום אחר לגמרי כשפורטלנד מצאה את עצמה במאזן השלילי שהוזכר לעיל, אי אז ב-23 בנובמבר אבל מאז הם פשוט לא מנצחים וגם קבוצות כמו ממפיס וניו אורלינס חוגגות על חשבונם. לוח המשחקים של מינסוטה אמנם היה לא קל בתקופה האמורה אבל נראה שסף השבירה של הקבוצה הזו נמוך מאוד אם הם לא הצליחו ללקט אפילו ניצחון אחד מאז. או שפשוט אנחנו לומדים כלל חדש בזואולוגיה – גם זאבים נכנסים לפעמים לתרדמת חורף…

מינסוטה מגיעה למשחק עם רצף של שישה הפסדים במודה סנטר ויהיה לה לא פשוט לעצור את כדור השלג הלילה. העדרו של כרמלו אנתוני, שנחבל אתמול בברכו ובספק גדול להערב ישחק לטובתה אבל נראה שבלי קאמבק של טאונס והרבה ריכוז של שאר חברי הסגל (ואם אפשר גם לקלוע מחוץ לקשת), המגמות בהן אוחזות שתי הקבוצות והכיוון אליו הולכת העונה שלהן, כל אחת למקום הטבעי שלה – יימשכו.

*

ומה עוד יש הערב? אפשר לומר שיש כמה משחקים מעניינים וכמה שפחות.

Post Up:

00:00: שארלוט הורנטס (18-13) – יוטה ג'אז (11-17)

יוטה במגמת התאוששות ועם ארבעה ניצחונות רצופים היא רוצה להמשיך במומנטום. שארלוט שגם היא בטוב לאחרונה עם ארבעה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים תנסה להרוס לה ולא להרוס שוב לעצמה כמו שעשתה בהפסד האחרון לקליבלנד.

2:30: ניו יורק ניקס (21-7) – מילווקי באקס (4-25)

הניקס חזרו אמש בסאות' ביץ' לגודלם הטבעי והלילה אמורים לחטוף מהלומה נוספת ממילווקי החזקה. אז למה בכל זאת המשחק הזה כאן? כי יאניס הולך להכניס כמה מהלכים להייליייטס של השבוע כנראה…

3:30: סן אנטוניו ספרס (16-11) – לוס אנג'לס קליפרס (9-21)

בין אם הם משחקים בבית או בחוץ, בין אם הם יגיעו לפליאוף או יקטעו רצף של 22 שנה, בין אם הם משחקים כדורסל טוב או מחורבן למדי – המשחקים של סן אנטוניו הם לאחרונה ההצגה הטובה בליגה עם ארבעה משחקים שהלכו להארכה ועוד אחד שנגמר בהפסד בין שתי נקודות. הלילה הם ינסו לספק עוד מתח מול הקליפרס, שכבר הפסידו להם במעמד דומה לפני שלושה שבועות ועל הדרך לעשות לקוואי לנארד, האקס השנוא, זובור נוסף. אם הם רוצים להגיע לפליאוף בסופו של דבר, אלה המשחקים שהם צריכים לנצח. אבל מניסיון – אל תבנו על זה יותר מדי.

4:00: פיניקס סאנס (17-11) – יוסטון רוקטס (9-19)

הסאנס ממשיכים להתדרדר ואתמול רשמו הפסד גם לת'אנדר שירשה אותם במקום השביעי במערב. הלילה הם ינסו שוב להסתער על הצמרת במשחק מול יוסטון רוקטס שזוכה להתגלות של הכוכב השני שלה לאחרונה כשראסל ווסטברוק מספק ממוצע של 30.3 נקודות למשחק בחמשת המשחקים האחרונים.

Low Post:

1:00: ברוקלין נטס (13-15) – אטלנטה הוקס (23-6)

בגדול, ברוקלין די טובה לאחרונה חוץ מכמה זיופים פה ושם. בגדול, אטלנטה הוקס די נוראית לאחרונה, חוץ מכמה זיופים פה ושם. בגדול, זה אמור להסתיים עם ניצחון של הנטס, אבל מי יודע אולי יהיה פה זיוף…

2:00: דטרויט פיסטונס (18-11) – שיקגו בולס (19-11)

הבולס כבר ניצחו פעמיים העונה את דטרויט והם לא מתכננים להתחיל לשנות את התוצאות מולם כשהיריבה מגיעה בבק טו בק ובלי לוק קנארד, בלייק גריפין וכריסטיאן ווד. מאידך, גם זאק לאבין בספק, אז אולי כן?

2:00: פילדלפיה 76' (10-20) – וושינגטון וויזארדס (19-8)

אחרי שני הפסדים רצופים בבית, שנבעו בעיקר מהגנות טובות של היריבה, אין כמו מפגש ביתי מול הוויזארדס, שהמילה 'הגנה' לא נמצאת בלקסיקון שלהם בשביל שפילדלפיה תתאושש.

3:30: ממפיס גריזליס (19-10) – סקרמנטו קינגס (16-12)

הקינגס מגיעים בכל פעם לבאר של המקום השמיני במערב ולא שותים ממנה. אתמול הם הפסידו לאינדיאנה וראו את פורטלנד עוקפת אותם. ומה יהיה הלילה מול ממפיס?

3 תגובות

  1. תודה יאיר… סיפור הזוי על המשלחת הרוסית צחקתי בקול…
    מבחינתי להקפיא את הטבלה כמו שהיא עכשיו ולהתחיל את הפליאוף יש כמה סדרות מצוייינות במיוחד מתאים לי סדרה ראשונה כרמלו + לילארד+ משולם נגד לברון ודייויס. לא בטוח מי מנצח.

  2. אי אפשר כבר להתייחס למינסוטה כקבוצה מאכזבת, כי כדי לאכזב צריך שיהיו ציפיות קודם. לא נראה לי שלמישהו יש ציפיות למשהו מהקבוצה האומללה הזו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם