דאלאס ניצחה בפילדלפיה בערב מעורר פיהוק – סיקור משחקי שישי

יש לילות של כדורסל שמבטיחים ומקיימים, יש כאלה שמבטיחים ובסופו של דבר מאכזבים, יש כאלה שלא מבטיחים ובכל זאת קורים בהם דברים נהדרים ויש את הלילה האחרון שלא הבטיח וגם לא קיים. בלי משחקים מרתקים ואפילו כמעט בלי משחקים צמודים. נו מילא גם כאלה יש.

אז מה בכל זאת היה לנו? דאלאס ממשיכה להפתיע, גם בלי דונצ'יץ', אוקלהומה סיטי נאחזת במקום השביעי במערב ודנבר ממשיכה ברצף הניצחונות שלה.

פילדלפיה 76' (10-20) – דאלאס מאבריקס (9-19) 117-98

במשפט אחד: פורזינגיס ממשיך לטעון בתוקף שלדאלאס בכל זאת יש שני סופרסטארים עם הצגה נגד פילדלפיה.

הרבה מילים נכתבו העונה על דאלאס מאבריקס, ללא ספק הקבוצה המפתיעה של העונה. אף אחד לא ציפה שהקבוצה הצעירה של ריק קרלייל תתברג כל-כך מהר וכל-כך גבוה בצמרת המערב אבל לילה אחר לילה העונה הקבוצה הזו מוכיחה שהתקרה שלה גבוה הרבה יותר ממה שמי מאיתנו חשב בתחילת העונה.

אבל אם בוררים את המחמאות לקבוצה עד כה, הן בדרך כלל מתכנסות לשתי מילים – לוקה דונצ'יץ'. הכוכב הסלובני של המאבריקס, שחקן השנה השנייה בליגה בלבד, הוא המוציא והמביא של ההצלחה של הקבוצה, האיש שכותב את ההיסטוריה העכשיוית שלה, זה שמוביל אותה למקום בו היא נמצאת. אלא שהשבוע, בגלל נקע בקרסול במשחק מול מיאמי בתחילת השבוע, דונצ'יץ' נעדר.

האם זה עוצר את דאלאס? לא בהכרח. אחרי שניצחו את מילווקי באמצע השבוע והנחילו לה הפסד ראשון אחרי 18 ניצחונות רצופים, הגיעה העדר ללא רועה הזה לעיר אחוות האחים והנחיל לסיקסרס הפסד ביתי שני העונה. דאלאס עומדת על מאזן חוץ מרשים של 2-11, אולי אחד מסודות ההצלחה היותר מרשימים שלה וקריסטפאס פורזינגיס הלטבי, איש שלצד הערכה, מקבל לא מעט השמצות, גילה לנו שוב שיש לריק קרלייל עוד בנאדם לסמוך עליו. עם 22 נקודות ושיא קריירה של 18 ריבאונדים, הוא היה הלילה האיש הגדול של המנצחת, תרתי משמע.

ויש גם מפסידה למשחק, וצריך להתייחס גם אליה. הפסד שני ברציפות לפילי בולאס פרגו סנטר והדרך די דומה. אחרי ערב קליעה נוראי מול מיאמי מחוץ לקשת, פילי חוותה עוד אחד הערב. קרלייל עלה עם אזורית 3-2 והסיקסרס פשוט הטיחו לבנה אחרי לבנה. הם קלעו 10 זריקות משלוש מתוך 34 ניסיונות וככה, בוודאי לא מנצחים משחקים. כל זה כמובן מעלה שוב את השאלה לגבי היכולת של הקבוצה להתמודד מול קבוצות מוכשרות שמתכוננות אליהם טקטית, מהסוג שהם יפגשו בפליאוף. בינתיים התשובה לשאלה הזו לא בהכרח חיובית, לסיקסרס יש עוד כל-כך הרבה מה לתקן התקפית, כשגם ההגנה די חרקה מול הקו האחורי היעיל של קרלייל.  לא ערב מוצלח של פילדלפיה והם יקוו שקבוצות אחרות לא ייראו את מה שקרה הלילה ויעשו העתק-הדבק.

אז מה היה לנו? כבר על ההתחלה המאבריקס הפגינו כדורסל קבוצתי יעיל:

אבל ההתחלה הייתה דווקא של פילדלפיה שפתחה פער קטן של 5-13 אחרי 5 דקות:

שתי שלשות של טים הרדוואי ג'וניור שהיה חם היום מהרגע הראשון צמצמו ל16:15, השלישית שלו כבר העלתה את דאלאס ליתרון ראשון 18:20 והרביעית והחמישית שלו (באמצע היו עוד שתי נקודות ובסך הכל 19 נקודות ברבע הראשון) כבר שמו את דאלאס ביתרון 9 – 21:30:

ריאן ברוקהוף, עם שלשה על הבאזר קבע את תוצאת הרבע 28:35 לאורחים:

פילי עוד צמצמה ל-3 בתחילת הרבע השני אבל המאבריקס יצאו לריצה ולא עצרו עד שהגיעו ליתרון 17, 40:57 אחרי דאנק מהדהד של פורזינגיס:

ברט בראון סוף סוף מצא חמישייה שעובדת עם פורקן קורקמאז כווינג-מן ושלשות שלו ושל אמביד צמצמו את הפער ל57:63 במחצית. יש עוד תקווה לקבוצה הביתית.

5 רצופות של אמביד בתחילת החצי השני המשיכו את הסיום הטוב של החצי הראשון שלו ושל קבוצתו והורידו את הפער לנקודה בלבד 62:63:

אבל דאלאס שמרה על היתרון שלה בשיניים וג'יילן ברונסון עם משחק יעיל היה שוב בעניינים לשמור על מרחק קטן מהיריבה:

שלשה של סת' קארי, 1.11 דקות לסיום הרבע השלישי העמידה את דאלאס שוב על יתרון דו ספרתי וגם קבעה את תוצאת הרבע השלישי 77:88 למאבריקס.

פילדלפיה המשיכה לייצר עצירות בתחילת הרבע האחרון ודאלאס הפליגה בביטחה לעבר הניצחון שלה. פורזינגיס עם המהלך הנפלא הבא, העמיד את היתרון של דאלאס על יתרון שיא שגם חתם את תוצאת המשחק: 98:117 לדאלאס:

.

טים הרדוואי ג'וניור סיים עם 27 נקודות כקלע המוביל של דאלאס. פורזינגיס ניפק 22 נקודות ו-18 ריבאונדים כאמור, פייני-סמית', ברונסון וסת' קארי העמידו 11 נקודות כל אחד. מקסי קלבר סיים עם מניין נקודות בדיוק.

אמביד היה הסיקסר היחיד עם מספרים מרשימים כשקלע 33 נקודות וגרף 17 ריבאונדים. סימונס סיים עם 12 נקודות ו-8 ריבאונדים אבל נתקע מול ההגנה לא פעם וג'וש ריצ'רדסון סיים עם 10 נשלו. אל הורפורד (9 נקודות) וטוביאס האריס (7) זייפו בגדול כמו שאר הקבוצה שלהם שיוצאת עם הפסד שני ברציפות.

אינדיאנה פייסרס (9-20) – סקרמנטו קינגס (16-12) 105:119

במשפט אחד: אינדיאנה ממשיכה לעשות חיל בבית ועם ניצחון על הקינגס הם במקום החמישי במזרח.

כלל כדורסל ישראלי ידוע מלמד שאחרי טיפוס לפסגה (בדרך כלל ניצחון על מכבי ת"א) לרוב מגיעה נפילה כואבת במשחק הבא. הישראלי של אינדיאנה פייסרס, טי.ג'י ליף, אמנם לא ממש שיחק בליגת העל שלנו אבל מאותו סימפטום בדיוק חששו מאוד בפייסרס לפני המשחק. אחרי הניצחון המרשים על הלייקרס באמצע השבוע, נפילת מתח מול הקינגס, הפחות מרשימים, הייתה אחת הדאגות של נייט מק'מילן לפני המשחק.

אבל דאגות לחוד ומציאות לחוד. אינדיאנה הגיעה חדה גם למשחק הערב ובהובלתו של טי.ג'י אחר, וורן הפעם, היא התגברה על הקינגס בקלות. "פשוט היינו צריכים להגיע באותה גישה שבה ניצחנו את הלייקרס" אמר כוכב הערב של אינדיאנה אחרי המשחק. "עקבנו אחרי תוכנית המשחק והוצאנו לפועל אותה לאורך כל הערב, שיחקנו חזק, הקשבנו למאמן והאמנו בעצמנו" הוסיף וורן על הסיבות שהובילו את הפייסרס לניצחון החמישי ברציפות שלהם.

אינדיאנה הייתה חדה מאוד הלילה, בעיקר במחצית הראשונה אותה היא סיימה עם 68 נקודות מול 57 של הקינגס בלבד וכשהם קולעים ב64% אחוז מהשדה. זה המשיך גם למחצית השנייה כשהיתרון עולה ברבע השלישי עד ל-22 נקודות יתרון לקבוצה הביתית. הקינגס קלעו את 9 הנקודות האחרונות ברבע וצמצמו ל79:92 אחרי הדבר המטורף הזה של ג'סטין ג'יימס:

אבל הם לא התקרבו יותר מדי גם ברבע האחרון ולא ירדו הפיגור הדו-ספרתי שלהם עד הרגע האחרון. אינדיאנה מנצחת בסיום 105:119.

וורן עם 23 נקודות הוביל את אינדיאנה אבל הוא לא היה היחיד שנצץ בשורות המנצחת. מיילס טרנר סיים עם 17, טי.ג'י מקונול סיים עם 15 משלו, סאבוניס קלע גם הוא 15 וקטף 'רק' 9 ריבאונדים. ברוגדון סיים עם 13 נקודות, 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים ודאג מק'דרמוט סיים עם 13 מהספסל. ארון הולידיי היה הפייסר האחרון בדאבל פיגר עם 11 נקודות אישיות.

רישון הולמס הוביל את פילי עם 20 נקודות, בגלי הוסיף 17 וג'סטין ג'יימס סיים עם 14 נקודות משלו. בייליצה סיים עם 13 נקודות וקורי ג'וזף קלע 10 לקינגס שחסרו את בוגדן בוגדנוביץ' וטרבור אריזה.

מיאמי היט (8-21) – ניו יורק ניקס (22-7) 114:129

במשפט אחד: אחרי שלושה ניצחונות בארבעה משחקים, חשבתם שאפשר לקחת את הניקס ברצינות? ובכן, מיאמי חשבה אחרת.

חמושה במאמן זמני וביועץ מקצועי חדש, הגיעה ניו ניקס במומנטום חיובי לפגוש את הצ'ילבה של משכבר הימים, מיאמי היט ובתקווה להוכיח לעולם כולו שלא מדובר באותה קבוצה נרפית שהייתה שם מתחילת העונה.

אבל מחשבות לחוד ומיאמי היט לחוד. ההיט, בעונה נפלאה מבחינתם התפוצצו ברבע הראשון המשיכו במומנטום בשני והגיעו בשלישי עד ליתרון 34 נקודות ולניקס לא נותר אלא לצמצם עד לסיום את ההפרש ולהפנים שיש להם עוד הרבה עבודה לעשות…

גוראן דראגיץ' שנעדר לאחרונה וחסרונו בהחלט הורגש חזר הערב לפרקט והיה מצוין בשורות ההיט שחזרו לנצח בבית אחרי ההפסד ללייקרס בשישי שעבר וגם השוו את שיא ההפרש שלהם במחצית מול ניו יורק ניקס (פער של 23 נקודות), סתם בשביל העניין.

באם אדאביו היה הקלע המוביל של ההיט עם 20 נקודות, דראגיץ' הוסיף 18 נקודות ו-8 אסיסטים ודאנקן רובינסון קלע את אותו מספר נקודות עם 3 אסיסטים בלבד. קנדריק נאן עם 15, דרק ג'ונס עם 14, טיילר הירו עם 12 וקלי אוליניק עם 10 סייעו גם הם. ג'ימי באטלר ויתר הפעם על הקליעה וסיים ערב של 3 זריקות בלבד מהשדה עם 9 נקודות אותן תיבל ב-8 אסיסטים.

בשורות הניקס בובי פורטיס סיים עם 30, מיטשל רובינסון הוסיף 18 ואילו מרכוס מוריס עם  15, ג'וליוס רנדל עם 13 וקווין נוקס עם 11, קלעו גם הם בספרות כפולות שלא היו קרובות להספיק.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (14-14) – פיניקס סאנס (17-11) 108:126

במשפט אחד: שיא קריירה של שיי גילגוס אלכסנדר המשיך להפוך את היוצרות בין הת'אנדר לפיניקס

רק לפני שלושה שבועות היה המצב של שתי הקבוצות שנפגשו הלילה באוקלהומה סיטי שונה בתכלית. המארחת, אחרי פתיחת עונה מאכזבת עם המון הפסדים במשחקים צמודים, מצאה את עצמה במאזן שלילי, לא כזה שהיא התרגלה אליו בשנים האחרונות של שישה ניצחונות ואחד עשר הפסדים ואילו האורחת, שהפתיעה מפתיחת העונה, מצאה את עצמה עם מאזן חיובי של שמונה ניצחונות מול שבעה הפסדים. גם כאן, לא כזה שהיא התרגלה אליו בשנים האחרונות.

ואז הגלגל החל להסתובב. שמונה ניצחונות באחד עשר משחקים של הת'אנדר ועשרה הפסדים בשלושה עשר משחקים של הסאנס, העמידו כל אחת מהקבוצות במקום בו היא התרגלה להיות בשנים האחרונות. אנשי הרעם בעמדת זינוק מצויינת לפליאוף עם המקום השביעי במערב ולא פחות חשוב, פער של שני ניצחונות מהבאה בתור והמפסידה, הרחק משם כשהמגמה כלפי מטה.

הלילה הנוכחי רק חידד את המגמה כשהת'אנדר הראו ליריבה שלהם מי הקבוצה החזקה יותר ולאן השאיפות שלהם מגיעות והסאנס שוב הציגו את ההגנה החלשה שלהם, זו שמהווה את הגורם העיקרי לנפילה שלהם לאחרונה.

אחרי שגילו אופי מול קבוצות התחתית במהלך השבוע האחרון וחזרו מפיגורים של 26 נקודות מול שיקגו ו-24 נקודות מול ממפיס בשביל לצבור עוד צמד ניצחונות, החליטו הפעם באוקלהומה סיטי לחסוך את התקפי הלב לאוהדים המסורים שלהם והובילו ברוב שלבי המשחק.

הסאנס רשמו יתרון 10:12 ברבע הראשון אבל אף אחד לא סיפר להם שזה הולך להיות היתרון האחרון שלהם במשחק כשסל של סטיבן אדאמס ושלשה של שיי ג'ילגוס אלכסנדר העבירו את היתרון לצד הביתי ומשם הוא לא חזר עד סוף הערב. הרבע הראשון הסתיים ביתרון זעום 23:26 לת'אנדר, בשני הם ברחו מספר פעמים ליתרון 9 וסיימו אותו ב50:57.

דקות טובות של דווין בוקר בתחילת המחצית השנייה הורידו את היתרון לנקודה בלבד 65:66 אבל הת'אנדר רצו 3-10 והמשיכו להגדיל את הפער עד ל-13 נקודות (88:101) כשרבע אחרון מוצלח של 17-25 הבטיחה את הניצחון הקליל יחסית שלה.

גילגוס אלכסנדר היה המנוע של הת'אנדר הערב עם 32 נקודות, הכי הרבה שלו אי-פעם (עד עתה…). ב13/18 מהשדה. שרודר הוסיף 24 מהספסל, גלינארי 22 מהחמישייה וכריס פול סגר ערב מוצלח מאוד של טריו הרכזים של הת'אנדר עם 15 משלו. סטיבן אדאמס ונרנס נואל תרמו 10 נקודות כ"א בצבע.

פיניקס קיבלה 24 נקודות ו-8 אסיסטים מריקי רוביו, 18 מדווין בוקר, 16 מדריו שאריץ' ו-13 קלי אוברה ג'וניור אבל בערב של 38/87 מהשדה, זה היה רחוק מלהספיק. ואכן, מה שיש לסאנס כרגע נראה רחוק מלהספיק…

פורטלנד טרייל בלייזרס (16-13) – אורלנדו מג'יק (17-12) 103:118

במשפט אחד: מסע החזרה לרלבנטיות של פורטלנד נמשך עם ניצחון קליל על אורלנדו שפשוט לא טובה בחוץ (או בכלל).

לא שיש יותר מדי מה להסיק מניצחון ביתי על אורלנדו מג'יק שברוב הערבים בהם היא יוצאת מפלורידה, היא מתקשה מאוד אבל פורטלנד טרייל בלייזרס שוב נראתה טוב הלילה, טיפסה למקום השמיני במערב והיא שוב נראית כמו קבוצת פליאוף. דמיאן לילארד וסי.ג'י מקולום עם 67 נקודות משותפות, הזכירו לנו למה היא הייתה כזו כל הזמן ולמרות פציעה של כרמלו אנתוני ברבע השני שהתגלתה כלא-חמורה (רק חבלה בברך, לא יותר מזה) היא לא התקשתה מול המג'יק החלשים.

פורטלנד התנפלה על המשחק מהרגע הראשון, עלתה קשוחה בהגנה וניצחה את 12 הדקות הראשונות 13:31 אחרי ריצת 0-14 בפתיחה. הדקות של הספסלים היו של אורלנדו שהתקרבה בהמשך אבל רבע שלישי בו הקו האחורי של פורטלנד עם מקולום ולילארד ניפק 26 נקודות סגר את המשחק הרמטית. הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד וגם נוצל בשביל שהקהל של פורטלנד יעשה סטנדינג אוביישן לשחקנה הפצוע של אורלנדו, אל פארוק אמינו שהעביר כמה רגעים יפים בשורותיה בעונות הקודמות.

לילארד סיים עם 36 נקודות, מקולום הוסיף 31 וזולתם רק קנת' ביזמור עם 11 נקודות וחסן ווייטסייד עם 10 נקודות (וגם 17 כדורים חוזרים) קלעו בדאבל פיגרס. אורלנדו קיבלה 23 נקודות ו-12 ריבאונדים מניק ווצ'ביץ', 17 מדי.ג'י אוגוסטין, 16 מפורנייה ו-11 מארון גורדון שהיה נורא עם 4/17 מהשדה.

קליבלנד קאבלירס (21-8) – ממפיס גריזליס (19-10) 107:114

במשפט אחד: קליבלנד הפכה פיגור של 12 נקודות ברבע האחרון לניצחון על ממפיס במשחק שלא ממש עניין איש.

אחחח קליבלנד קליבלנד. רק לפני שנה וחצי מדובר היה בקבוצה ששלטה במזרח ומצאה את עצמה 4 פעמים ברציפות בגמר ה-NBA. ומה היום? קבוצה חלשה שאפילו רבע רביעי נהדר שלה לא גורם למישהו להתרגש ממנה. בטח לא כשמדובר בניצחון שלישי בלבד ב-16 המשחקים האחרונים.

אחחח ממפיס ממפיס. אילו היא הייתה מתייחסת באותו כובד ראש למשחקים מול נמושות כמו שיקגו וקליבלנד, אולי מאזנה היה טוב יותר היום והיא כבר הייתה מאיימת על הפליאוף במערב. הרבה כישרון יש שם שעירו של אלביס אבל חוסר הניסיון, חוסר היציבות, הנעורים והעובדה שהקבוצה הזו לא בהכרח מכוונת למעלה, מונעים ממנה להצליח יותר. בינתיים, אוהדיה יסתפקו רב בניצוצות שהיא מפיקה מפעם לפעם.

וחוץ ממילות אבל היה לנו גם משחק לא רע הלילה בו היתרון עבר 25 פעמים מצד לצד עד שבסופו של דבר נשאר בצד של הקבוצה הביתית. הרבע הראשון היה של ממפיס שסיימה אותו ביתרון סל 25:27 אבל רבע שני מוצלח יותר של קליבלנד הוריד אותה למחצית ביתרון 4 משלה 51:55.

הרבע השלישי היה שוב בחזקת האורחת שניצחה אותו בעשר נקודות (26:36) וסיימה אותו ביתרון של 6 – 81:87. שש רצופות של גבוהי ממפיס בתחילת הרבע האחרון הביאו אותה ליתרון שיא (81:93) ועושה היה רושם זה הולך להיות הערב שלה בסופו של דבר. אבל ריצת 0-10 של קליבלנד בראשות מצטיין הערב, ג'ורדן קלרקסון עם 5 נקודות בריצה הזו הורידו את הפער ל-2 נקודות בלבד. ממפיס עוד מתחה את היתרון ל-7 (96:103), אבל קליבלנד שובר רצה 0-10 ושלשה של קווין לאב נתנה לה את היתרון.

ג'ה מוראנט, במשחק החלש ביותר שלו מבחינה התקפית מאז הצטרף לליגה (8 נקודות בלבד) העלה את ממפיס ליתרון אחרון 106:107, 1.25 דקות לסיום אבל זה היה הסל האחרון של ממפיס שפשוט שבקה בדקות האחרונות. לאב היכה בעוד שלשה וקליעות עונשין מוצלחות של סקסטון וגארלנד סגרו את המשחק לטובת המארחת 107:114.

קלרקסון סיים עם 33 נקודות, לאב עם 21, עוסמאן עם 14 וגארלנד עם 13 למנצחת. טריפל ג'יי עם 24, ברוקס עם 16 וולנצ'יונאס עם 14 בנקודות ובריבאונדים הרבו לממפיס המאוכזבת.

בוסטון סלטיקס (7-19) – דטרויט פיסטונס (18-11) 93:114

במשפט אחד: גם בלי גורדון היוורד ובערב לא מוצלח של קמבה ווקר, לדטרויט פשוט אין מספיק יכולת בשביל לעצור את בוסטון.

בשקט בשקט ובעיקר לא ממש באור הזרקורים, הקבוצה של בראד סטיבנס מגלה יציבות ונחישות וממשיכה להיות אחד הכוחות החזקים בליגה. הלילה הייתה לה משימה קלה והקבוצה מעיר השעועית שזולת הפסד מקרי לסקרמנטו, לא הפסידה העונה לאף קבוצה עם מאזן שלילי, עשתה זאת בסטייל כשצמד הג'ייז – ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון ממשיכים להיות מנועי הצמיחה של הקבוצה העונה ובאופן סימולטני קולעים 26 נקודות כל אחד, בשלושה רבעים בלבד, בדרך לניצחון שאין יותר מדי מה לספר עליו.

"יש הרבה ורסטיליות במשחק ההתקפי שלהם" פירגן להם מאמנם, סטיבנס בסוף המשחק, בלי להבחין בין השניים. "הם יכולים לשים את הכדור על הרצפה, הם יכולים להגיע עד לטבעת, הם שניהם אגרסיביים ושניהם היו נהדרים הלילה".

גם במשחק בו קמבה ווקר לא קלע סל שדה (והיה היחיד מ-12 השחקנים של בוסטון ששיחקו הלילה שלא עשה כן), הסלטיקס לא התקשו מול הפיסטונס החלושים, ששיחקו ללא בלייק גריפין, לוק קנארד וכריסטיאן ווד ועם רבעים שניים ושלישיים מוצלחים שאת כל אחד מהם הם ניצחו ב-10 הפרש (למרות שכבר פיגרו ב-14 באמצע הרבע השני), הם ברחו לניצחון קל.

מלבד התרומה של בראון וטייטום בוסטון קיבלה גם 18 נקודות מגרנט וויליאמס, 8 נקודות ו-18 ריבאונדים מאנס קאנטר שהביס את אנדרה דראמונד, מלך הריבאונדים בתחום (דראמונד קטף 11 כדורים חוזרים בלבד) וגם 11 אסיסטים (ו-2 נקודות בלבד) מקמבה ווקר. טאקו פול רשם דקות נדירות, קלע 5 נקודות וזכה לקריאות 'MVP'  מהקהל.

ענק מגושם אחר, ת'ון מאקר הוביל את דטרויט עם 15 נקודות, דרק רוז הוסיף 14 ואילו דראמונד וסבי מיכאלצ'יוק עם תריסר נקודות כל אחד סייעו גם כן במאמץ חסר התכלית של הקבוצה מעיר המכוניות.

טורונטו ראפטורס (8-20) – וושינגטון וויזארדס (19-8) 118:122

במשפט אחד: גם בלי שלושה מהשחקנים הבולטים שלה, טורונטו לא התקשתה מול הוויזארדס למרות 37 נקודות של בראדלי ביל.

עומק. זה הסיפור של האלופה העונה והוא זה שמוביל אותה שוב להיות קבוצה בולטת בעונה הרגילה וכזו שאי אפשר שלא לקחת אותה ברצינות. אחרי שאת הפריצה הראשונה שלה העונה השיגו הראפטורס בתקופה בה קייל לאורי וסרג' איבאקה חסרו בשורותיה, מוצאים את עצמם הראפטורס בתקופה האחרונה בלי שחקני מפתח אחרים – קודם פרד ואנ'וליט והלילה, פסקל סיאקם, מרק גאסול ונורמן פאוול – אבל התוצאה לא משתנה. הראפטורס ממשיכים להיות קטלניים וגם הלילה הם התגברו על יריבתם מהבירה, למרות שזו צמצמה את הפער בסיום ואף הגיעה לשוויון.

"כל ניצחון הוא קשה בליגה הזו. במיוחד שחסרה לך חצי מהקבוצה שלך" התפייט ניק נרס בסיום. "למרות שזה היה מכוער, אני די בטוח שתרמתי לניצחון" הוסיף בצניעות פרד ואנ'וליט. "היינו צריכים לנצח, אבל לא היינו עצמנו בסיום" העיד באכזבה ברדלי ביל שהיה נהדר אבל לא הספיק.

הרבע הראשון היה בשליטת האלופה בלבד והיא סיימה אותו עם 23:40 מוחץ. המשך המשחק התנהל ביתרון של הראפטורס כשוושינגטון מכרסמת קצת בפער אבל לא באמת מתקרבת. במצב של 85:96 לראפטורס בתחילת הרבע האחרון, התחילו הוויזארדס להתקרב ממש ושלשות של ביל וסקופילד צמצמו ל-2 נקודות בלבד.

זה לא נגמר שם, שלשה של איש סמית' בערב מוצלח משלו (26 נקודות) השוו את התוצאה ל107 לכל, 5:21 לסיום.

שתי דקות ללא נקודות הסתיימו עם שלשה של פטריק מק'או שלימד גם הוא כמה עומק יש לאלופה. שלשה נוספת של לאורי, דקה לאחר מכן העלתה את הוויזארדס ליתרון 6 (110:116) ומשם היה קשה לאורחת לחזור. טרוי בראון וביל עוד צמצמו ל-2, 21 שניות לסוף אבל ואנ'וליט עם קליעות עונשין הבטיח את הניצחון למאחרת שרושמת ניצחון ביתי שלישי ברציפות.

לאורי עם 26 נקודות ואיבאקה עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים הובילו את הראפטורס. אי.ג'י אנונובי ופרד ואנ'וליט עם 18 כל אחד היו יעילים גם כן ורונדה הוליס-ג'פרסון עזר עם 14 מהספסל וכמותו עשה גם פטריק מק'או עם 11 משלו. ביל עם 37 נקודות, איש סמית' עם 26 ואיזיאה תומאס עם 13 הובילו את וושינגטון שהפסד שלה הוא בוודאי לא משהו יוצא דופן…

דנבר נאגטס (8-19) – מינסוטה טימברוולבס (17-8) 100:109

במשפט אחד: טריפל דאבל של ניקולה יוקיץ' הנחיל לזאבים הפסד תשיעי ברציפות

דנבר נאגטס מתמחה העונה בדבר אחד – להיות חכמה על חלשים. רצף של חמישה ניצחונות שלה המשיך הלילה כשהיא פגשה קבוצה נוספת עם מאזן שלילי, מינסוטה טימברוולבס, שנכון להיום היא גם הקבוצה בכושר הרע ביותר ב-NBA ועוד לא ניצחה בחודש דצמבר. הטימברוולבס שעוד חשבו על פליאוף רק לפני כמה שבועות ממשיכים ללכת מדחי אל דחי ולמרות שהיו קרובים בדקות מסוימות ברבע השלישי שוב מצאו את עצמם עם הפסד.

דנבר מצידה, מנצחת שוב, במשחק ביתי ובכלל, אבל היכולת המשופרת שלה תיבחן ביום ראשון הקרוב כשתפגוש את הלייקרס ותלמד אותנו אם היא למדה משהו חדש או שפשוט נהנתה מלוח משחקים קליל יחסית לאחרונה.

הלילה מול מינסוטה זה היה קל למדי, בטח בהתחשב בכך שמינסוטה עלתה שוב ללא קרל אנתוני טאונס הפצוע. הזאבים קלעו 10 שלשות מ-42 ניסיונות (יותר נכון החטיאו 32 שלשות…) וכשאלה נתוני הפתיחה דנבר לא הייתה צריכה יותר מכמה דקות בהן ג'מאל מורי לחץ על הגז ועוד ערב בו ניקולה יוקיץ' היה בכל מקום, בשביל לנצח. הנאגטס הובילו מהרגע הראשון של המשחק ועד סופו כשמינסוטה מתקרבת במיוחד לקראת סוף הרבע השלישי (70:72) ורואה את מורי קולע 7 נקודות רצופות בשביל לקטוע את חלום ההפתעה שלהם באיבו.

מורי סיים כקלע המצטיין במשחק עם 28 נקודות. יוקיץ' סיים עם 22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים ובסימן '10' הוא גם השווה את כמות הטריפל-דאבלים של בוב קוזי בקריירה ונכנס בצמוד אליו למקום העשירי בכל הזמנים בקטגוריה הזו. הוא גם השחקן הצעיר ביותר ברשימה. את מינסוטה הוביל אנדרו וויגינס עם 19 נקודות וגורגי ג'נג עם 18 ניסה לעזור וגם קלע 4 שלשות מתוך ה-10 של הטיוולבס. לא שזה עזר למישהו…

גולדן סטייט ווריירס (24-6) – ניו אורלינס פליקאנס (22-7) 102:106

במשפט אחד: אז היה משחק אחד צמוד, רק חבל שהוא בין שתי הקבוצות הגרועות בליגה.

חבל להכביר מילים על משחק בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה (אם לא ה…) שגם זוכות לתואר 'שתיים מהקבוצות המאכזבות של הליגה'  (אם לא ה…) מה שבכל זאת נגיד שלמרות הפוטנציאל הירוד בהתמודדות הזו, קיבלנו לפחות קצת דרמה כשגולדן סטייט מבזבזת יתרון של 20 נקודות רק בשביל לנצח בכל זאת בסיום בזכות קליעות עונשין טובות של דריימונד גרין והובלה של די'אנג'לו ראסל.

הלוחמים הובילו 16:31 בסוף הרבע הראשון, הגדילו ל-20 ברבע השני אבל ראו את הפליקאנס עולים למחצית השנייה נחושים יותר ועם 22:37 ברבע השלישי וסל עם הבאזר של ג'רו הולידיי יורדים ביתרון לקראת הרבע האחרון:

ברבע האחרון היתרון של השקנאים גדל ל-6 (91:97) אבל 7 נקודות רצופות של גולדן סטייט עזרו לה לקחת את היתרון אותו היא לא שמטה יותר.  כשהסל של דיאנג'לו ראסל הוא הרגע אותו יקחו אוהדי הוורירס מהמשחק:

ראסל עם 25 נקודות הוביל את הלוחמים שהמדים החדשים שלהם עליהם כתוב 'סן פרנסיסקו' ולא 'גולדן סטייט' נראים כמו הדבר הנכון בקבוצה שהיא ממש לא גולדן סטייט שהתרגלנו אליה. דמיון לי הוסיף 20 ואלק ברקס כהרגלו תרם מהספסל לא מעט, כשהפעם זה נגמר בח"י נקודות. אינגרם והולידיי הובילו את הפליקאנס עם 25 נקודות כל אחד כשלונזו בול ורדיק הוסיפו 14 פר קפיטה.

5 תגובות

  1. בקשר לדאלאס
    חומר השחקנים משובח הארדאווי וסת קארי פשוט קיבלו את הביטחון הנדרש
    ומציגים את פירות ההשקעה בהם בשנים
    עברו .
    פורטלנד פשוט לא השתמשו בסת נכון והבחור חזר לדאלאס והפעם הוא בריא.
    מאחר ופורזינגיס מפציץ מהשלוש כל פעם , הפצצה שלא ניתנת לעצירה.
    מאחר וקבוצה מאד מהירה לקחת כדורים חוזרים בהתקפה , קשה מאד לקבוצות לסגור ארבעה קלעים כמו לוקה פורסינגיס קארי והארדאווי והתוצאה חופש יחסי בזריקות .
    בנוסף לכך עוד מספר שחקנים עם התקפת מעבר מצוינת ,שליטה יפה בכדור ,וקריאת מהלכים ומקבלים כדורסל מהיר תענוג לצפיה .
    אם נשווה קבוצה זו לקבוצת הטנקים מעירנהמלאכים , הרי שהרגליים הזקנות
    יקרסו בסופו של משחק …מעומס המשקל.
    דאלאס פשוט בנו בשקט קבוצה נהדרת עם הגנה מצוינת ,ותודה רבה לדולן על התרומה הלטבית…

  2. תודה יאיר סיקור נהדר.
    יש הרבה מאמנים ראויים לתואר מאמן העונה, אבל מבחינת ציפיות לעומת תוצאות, קרלייל לדעתי עומד בראש. עוד משחק שבו האימון שלו נתן לקבוצה את ה- W.

  3. תודה רבה על הסיקור וההשקעה.
    לא נעים לומר מילים כאלה, אבל זו האמת, מי שחושב שדאלאס היא לוקה, או אפילו פורזינגיס, פשוט לא רואה משחקים.
    הקבוצה עם לוקה בתחילת המשחק לא מצליחה ליצור יתרון נגד קבוצות טובות, וגם פורזינגיס לא תמיד יעיל.
    מה שמנצח להם משחקים הוא הרמה הגבוהה של הספסל, הם בד"כ שומרים על אותו הפרש, ולפעמים גם מגדילים אותו.
    הספסל של דאלאס שוחק את הכוכבים של היריבה, וכשלוקה חוזר אחרי הרבע השלישי, הוא טרי, ומסוגל לגמור את המשחק.
    אז נכון שלוקה הוא המוצא לפועל העיקרי בהתקפה, לפעמים גם הזינגר, אבל לשניהם אין יכולת לסחוב קבוצה משחק שלם, בטח לא בהגנה.
    הקרדיט צריך ללכת למאמן ולצוות המקצועי של דאלאס, שעושים עבודה טובה בלי אף שחקן מוכר מהספסל, אולי חוץ מהרדאווי.

  4. תודה זעפרני.
    דאלאס ממשיכה לעשות חייל באופן יחסי. די מדהים לראות את ההבדל בין שתי קבוצות בבנייה שבנויות על שני כוכבים, דאלאס מול מינסוטה. הבסיס של המועדון של קובאן כל כך הרבה יותר טוב.
    בינתיים יש להם אפקט יואינג כנראה.
    ג׳ה מוראנט ניסה להטביע מעל קווין לאב כמו שוינס קרטר עשה בזמנו, לא הצליח לו אבל זה רץ ברשתות החברתיות.
    בוסטון טובה ויציבה, הלילה אפילו טאקו בל שיחק.

    1. תודה יאיר.
      הזהובים מהמפרץ קוראים כאן ומחשבים קיצים…
      אם ינצח בכל המשחקים שנשארו יגיעו ל 58 נצחונות די מדהים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם