אחד ביום: פורטלנד מחפשת תרופה

אחד ביום עם פורטלנד טרייל בלייזרס ופתיחת העונה הנוראית שלה והפיתרון המשונה שהיא מצאה לבעיות בסגל שלה - כרמלו אנתוני.

3:30: פורטלנד טרייל בלייזרס (8-4) – סן אנטוניו ספרס (7-5)

רק אתמול בפריוויו למשחק של אינדיאנה ביוסטון, סיפרתי לכם על גילוי שקרה במקרה והנה היום  נספר על עוד אחד ונאשש את מסקנתו של 'עגל' בתגובות – דברים טובים קורים לפעמים במקרה. אם כי במקרה דנן, עוד חזון למועד בשביל לדעת אם מדובר בגילוי גדול, או סתם השערה שלא תלך לשום מקום.

וזה מתחיל כך: בתחילת המאה ה-20 חלתה אישה איטלקייה בסרטן צוואר החרם, סרטן שאז כמו גם היום, עשוי להיות קטלני ביותר. זה היה נראה כמו גזירת גורל לאישה הצעירה שכן הגידול כבר התפשט ברחמה. אלא שאז, קרה לה דבר משונה בו חוסר מזל התגלגל לכדי מזל גדול – היא ננשכה על ידי כלב.

מכיוון שאיש לא ידע אם מדובר בכלב נגוע בכלבת אם לאו, קיבלה האישה חיסון נגד מחלת הכלבת. באורח פלא, זמן קצר אחרי שקיבלה האישה את החיסון, נעלם הגידול שלה בצוואר הרחם. הדבר העלה אצל הרופא שלה חשד שיש קשר בין שני המקרים והוא החל להזריק לחולות בסרטן צוואר הרחם בהן טיפל, את החיסון לכלבת ושמח לגלות שהגידול נעלם גם אצלן.

הסוף היה פחות טוב. אצל מרבית החולות, על אף ההתמהמהות בהתפתחות הגידול, חזר הסרטן ותקף עד שהכריע אותן ואילו אותה אישה איטלקייה, בה פתחנו את סיפורנו, חיה עוד שמונה שנים לפני שהגידול תקף אותה שנית והוביל עשור לאחר מכן למותה.

אבל למרות שהרעיון של אותו רופא איטלקי נכשל בסופו של דבר, הוא פתח פתח לרעיון חדש – טיפול במחלות בעזרת נגיפים, או כפי שזה מכונה בעגה הרפואית – טיפול נגיפי אונקוליטי. לקראת סוף המאה ה-20 הפכה השיטה למוכרת יותר ובשנים האחרונות נעשה שימוש בה במדינות מערביות שונות לטיפול בסוגי סרטן שונים ואף כי עוד רחוק היום שהאפקטיביות של השיטה תהיה מלאה ומשמעותית מספיק בשביל שימוש נרחב בה – מדובר בסוג של פריצת דרך ורעיון שיש הרבה היגיון מאחוריו.

את הרעיון של שימוש במחלה אחת בשביל 'להרוג' מחלה אחרת אפשר לקחת לתחומים אחרים ועושה רושם שביום חמישי האחרון נעשה בו שימוש באורגון, ארצות הברית כשקבוצת ה-NBA המקומית, פורטלנד טרייל בלייזרס החתימה את כרמלו אנתוני בתקווה 'להבריא' מפתיחת העונה הנוראית שלה.

את מלו כולנו כבר מכירים היטב מעלילותיו הלא מוצלחות בשנים האחרונות ואנחנו מרבים ללגלג עליו ולהסתלבט על הקבוצות שנופלות שבויות בקיסמו. אבל לפורטלנד, שפתחה את העונה בצורה רעה מאוד, פתיחה שמבליטה מאוד את החיסרון שלה בשחקני כנף, החדשות כנראה לא הגיעו והם החליטו להחתים את אנתוני על חוזה לא מובטח. אז נכון, אנתוני אולי יכול לספק כמה נקודות שחסרות לבלייזרס שהתדרדרו העונה מהמקום השלישי בליגה באופנסיב רייטינג בשנה שעברה למקום ה-15, אבל הוא גם עשוי להביא לחדר ההלבשה מחלה אחרת, אולי גרועה יותר, של מריבות, אגו וגישה רעה למשחק. האם זה יהיה שווה את זה? המחקרים העדכניים בנושא, מעריכים שלגמרי לא…

וחוץ מהתרופה הזו שקוראים לה כרמלו אנתוני שצפויה לשחק בפורטלנד החל מיום שלישי (בכפוף לבחינה רפואית של מצבו הפיזי), לבלייזרס אולי מחכה עוד תרופה למצב הלא סימפטי בו היא נתקלה – מפגש מול סן אנטוניו ספרס. הדורבנות אמנם ניצחו כבר את הבלייזרס העונה, ממש באותו אולם 110:113 אבל מאז חווים התדרדרות רבתי ואחרי שישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים, כולל אחד ממש אמש באורלנדו, הפנים שלהם נפולות בדרכם למטה ולעונה שאולי לא תסתיים בפליאוף, לראשונה מזה 22 עונות.

מאידך, הבעיה של הבלייזרס שגם היא מגיעה למשחק עם שישה הפסדים בשבעת המשחקים האחרונים וכשלפניה רצף לא קל בכלל של שישה משחקי חוץ שכוללים גם משחקים אצל יוסטון ומילווקי, שיכולים לדרדר אותה עוד. ניצחון הלילה בסן אנטוניו אם כן, הוא הכרחי.

אבל גם הספרס כאמור לא יכולים להרשות לעצמם להמשיך להפסיד ואחרי ששמטו יתרון בחצי הראשון מול המג'יק והפסידו אתמול, הם יקוו ליותר יציבות חיובית במשחק שלהם הלילה. הספרס פתחו את העונה עם הסגל הצעיר ביותר שפופוביץ' ראה מאז התחיל לאמן את הקבוצה ב-1996. ממוצע הגילאים של שחקני הקבוצה עומד על 26.3 שנים, עם תשעה שחקנים מתחת לגיל 25, מה שמסביר קצת את חוסר הניסיון של הקבוצה בלסגור משחקים ואת הקושי בלהעמיד רמת משחק אחידה.

ועם זאת, המורשת של המועדון פשוט לא יכולה להרשות לעצמה נפילות כאלה ובטח לא הגנה כל-כך גרועה שמדורגת במקום ה-26 בליגה וסופגות 113.9 נקודות למשחק. גם הספרס יוצאים אחרי המשחק לסדרה של משחקי חוץ, ארבעה במספר וניצחון הלילה הוא בגדר חובה, ולו רק בשביל לנשום קצת אוויר.

אז יש לנו הלילה שתי קבוצות שחייבות לנצח, את למרקוס אולדריג' מול קבוצתו לשעבר (יש שמועות על כך שהוא רוצה שזו גם תהיה הקבוצה שלו בעתיד, זו שהוא יסיים בה את הקריירה) ואת דמיאן לילארד וגרג פופוביץ' בניסיון להציל את הקבוצה שהם כל-כך מזוהים איתה, כל אחד מצד אחר של המגרש. כל אלו הם מתכון למשחק מעניין ונקווה שלפחות כאן, הקבוצות לא יאכזבו.

ויש עוד כמה משחקים הערב וכמה מהם לא רעים בכלל:

Post Up:

2:00: אינדיאנה פייסרס (5-7) – מילווקי באקס (3-8)

אינדיאנה האמיצה מתחה אתמול את יוסטון אבל בסגל קצר בלי מלקולם ברוגדון שנטש ברבע הראשון, היא לא עמדה בפני ג'יימס הארדן וחבורתו. היום ברוגדון יעשה את כל המאמצים לחזור ולהראות למילווקי שלא נלחמה מספיק על שירותיו, מה היא הפסידה. הבאקס מצידם עם חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים שלה, תרצה להמשיך ולאיים על ראשות המזרח כשיאניס אנדקטומבו, ממשיך להיות מועמד בולט לבק טו בק MVP.

3:00: מינסוטה טימברוולבס (5-7) – יוסטון רוקטס ((3-9)

שתי קבוצות נוספות שמגיעות בבק טו בק למשחק הערב, אם כי מינסוטה בהחלט נחה אתמול בצד אחד של המגרש (הגנה קוראים לו) בעוד יוסטון עבדה קשה בשני הצדדים ועם הגנה משופרת ניצחה את אינדיאנה. שאלת השאלות לפני המשחק היא אם אנדרו וויגינס, הקלע הבולט של הזאבים העונה (25.9 נק' למשחק) שכל-כך חסר אתמול, בשל מוות במשפחה, יעלה לשחק. אם הוא יעשה כן, אז לטימברוולבס בהחלט יש סיכוי מול הרוקטס הקצרים שיחסרו את קאפלה, האוס וגורדון. ואם לא – אז כנראה שההתקפה של יוסטון, שהיא בימים כתיקונם אחת הטובות בליגה, תחגוג כל הדרך לניצחון שביעי ברציפות.

3:30: דאלאס מאבריקס (5-6) – טורונטו ראפטורס (3-8)

טורונטו מסיימת הערב סידרה של חמישה משחקי חוץ במערב וניצחון אפשרי שלה ייתן לה מאזן 1-4 מרשים במשחקים הללו וזאת למרות היעדרם של קייל לאורי וסרג' איבאקה מהמשחקים הללו. כן, הראפטורס בהחלט משחקת כמו אלופה גאה ומגיעות לה הרבה מחמאות על מה שהיא עושה עד כה. דאלאס מצידה, מיישרת את הסטטיסטיקה שלה ושני הפסדים שלה בשבוע לניו יורק ניקס שחגגה על חשבונה פעמיים באותה תוצאה כמעט, הופכים אותה להיות מה שצפינו שהיא תהיה – קבוצת סף פליאוף במערב שצריכה להשתפר ולהתגבר בשביל שניקח אותה יותר ברצינות. אולי הלילה היא תגרום לנו לשנות קצת את דעתנו.

5:30: לוס אנג'לס קליפרס (5-7) – אטלנטה הוקס (7-4)

למה שמתי את המשחק הזה בחלק הטוב של הערב? זה לא שאני חושב שאטלנטה הוקס, מסוגלת להפתיע את הקליפרס וזה לא שאני חושב שהקליפרס יכולים להרשות לעצמם, אחרי שני הפסדים רצופים להפסיד בבית לקבוצה הרבה פחות טובה ממנה. אבל כשפול ג'ורג' (הופעת בכורה מוצלחת של 33 נקודות מול ניו אורלינס) וקוואי לאונרד הולכים לשתף פעולה בפעם הראשונה העונה יחד על אותו מגרש, אז יש סיבה לקום בבוקר מוקדם ולצפות בזה. טרה יאנג וחבורתו (קווין הוארטר ייעדר) ישמשו הלילה רק כתפאורה.

Post Down:

1:00: שיקגו בולס (8-4) – ברוקלין נטס (7-4)

אחרי סדרת משחקים הפסדים במערב, חוזרת ברוקלין מזרחה למפגש עם קבוצות מולן היא תוכל לרשום כמה 'W'. שיקגו תהיה הראשונה ברשימה אבל אל תיקחו ניצחון של הנטס כמובן מאליו. לא הלילה ולא באף משחק…

2:30: ניו יורק ניקס (9-3) – שארלוט הורנטס (7-5)

שתי קבוצות מפתיעות ייפגשו הלילה במדיסון סקוור גארדן. הניקס שכיוונו קצת יותר גבוה, שוב מתרסקים ואלמלא מפגשים מול האקס פורזינגיס שהובילו לשני ניצחונות, מצבם היה הגרוע בהרבה. שארלוט מפתיעה לטובה ונמצאת בין שמונה הראשונות במזרח כרגע, לא מעט בזכות סגל צעיר ושאפתן ויותר מזה בזכות העובדה שמייקל ג'ורדן כיוון לטנקינג… כשלא הולך בניהול, אז לא הולך עד הסוף…

3:00: מיאמי היט (3-8) – ניו אורלינס פליקאנס (8-3)

הפליקאנס רשמו את הניצחון המרשים ביותר שלהם העונה ביום רביעי מול הקליפרס למרות היעדרם של שחקני החיזוק שהגיעו תמורת אנתוני דיוויס מהלייקרס והרבה בזכות התעוררות של הוטרנים של הקבוצה – ג'רו הוליידי (36 נקודות), דרק פייבורס, איטואן מור וג'י.ג'י רדיק. הלילה, כשגם רדיק בספק ומול מיאמי שהיא קבוצה טובה בהרבה ממנה, הפליקאנס, שגם הם טובים יותר ממה שהטבלה מראה, אמורים לחזור אחר כבוד להפסדים.

10 תגובות

  1. תודה יאיר על עוד סיפור מהקופסה. במקרה של אנתוני אני חושב שההימור של פורטלנד קטן ושאין להם הרבה מה להפסיד, מקסימום יעשו מה שיוסטון עשו ויפטרו ממנו מהר. נראה לי גם שכרמלו יבוא בגישה חיובית סוף סוף.

  2. פורטלנד קיבלה (כנראה) תרופה.
    הארדן שבר שיאים. אבל לא שיאים מהסוג הרצוי, עם 41 זריקות מהשדה, מתוכן 22 שלשות. הווה אומר יותר מ 5 שלשות בכל רבע, ועוד מספר דומה של זריקות מטווח ה 2. ועוד מיליון הליכות לקו. לא שיא האסתטיקה אבל מה זה חשוב, העיקר הניצחון . . .

  3. כל פעם שוקל פרישה אך בלתי אפשרי עם הרמן הסה שכמותך יאיר וסיהרתא כמו אפלטון מידן רדו שי מתן סער עגל וכותבים שנותים גם תגובות נהדרות
    אוהב אותך יאיר
    אוהב אתכם, כל אחד מכם.

    1. *סידהרתא ספר אדיר שאפלטון בזמנוהמליץ עליו. הסופר הרמן הסה אחד המיתולוגיים.

  4. הסיפור הרפואי הזה מטורף.
    ההשוואה אחת המצחיקות וקורעות.
    פיצוץ יאיר האביר
    ותודה גם על סיינפלד ועל זרקור על אינדיאנה שלא הייתי שם לב לולא האביר האפל.
    תודה על חוש ההומור הנפלא
    והאביר בעל הנובל לספרות כבר שנים, (בנובל עדיין לא יודעים אבל אנו כן)

  5. כ99 98 סיפורים מתוך 100 איננו מכירים, וקראתי על כל שאלה תשובה ועוד ספרים ואינציקולפדיות עם סיפורים יוצאי דופן.
    אז כמובן יאיר היקר על תהסס לירות בנו את הסיפורים המדהימים

  6. תודות על הסיקור המורחב והסיפור הקודם המצוינים שמקווה שעוד אספיק לקרוא

  7. לא יכלו לשים דאלאס טורונטו בחמש וחצי שנראה את לוקה כמו בני אדם בשעה סבירה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם