מעקב טאנדם (2) – דירוג הזוגות עם כניסה חדשה

לאחר שנים של שלטון שלושת הכוכבים, הליגה חזרה לנורמליות ופיזור הכישרון בליגה הופך אותה למעניינת מתמיד.

מה שמאפיין את השנה במיוחד הוא צמדי הכוכבים המובילים את קבוצות הצמרת. אנחנו נעקוב אחריהם וננסה לגלות מיהם הצמדים הדומיננטים ביותר, וכיצד המאמנים בוחרים להשתמש בהם.

  • לדירוג הקודם של מעקב הטאנדם.
  • פול ג'ורג' כבר נכנס לעניינים ומתחמם על הקווים, אל דאגה, יכנס בסבב הבא. האם זוג אחר יצא?
  • ברוך הבא לזוג חדש שנכנס למעקב. חשיפה לצפון. האם זהו הזוג הנכון?

דירוג הצמדים:

1) לברון את דייויס (מאזן קבוצה: 2:9)

ההגנה הכי טובה בליגה, כשדייויס ממשיך להיות איום לכל חודר עם 3 חס' למשחק. אם מחפשים נק' לשיפור אז ההתקפה כקבוצה עדיין חורקת מעט וממוקמת במקום ה-13 בליגה, אבל כשניהם ביחד על המגרש, הם פשוט מפרקים קבוצות. רייטינג התקפי מעולה של 112 נק' ל-100 פוזשנים ונט רייטינג של +14, גם כששניהם קולעים בפחות מ-30% מעבר לקשת. ווגל מעדיף להפריד אותם על מנת שאחד מהם יהיה על המגרש בכל רגע, והטקטיקה הזו משתלמת. הזוג הכי עוצמתי בליגה.

כשההיילייט זו ההגנה

2) הארדן את ווסטברוק (מאזן קבוצה: 3:8)

עלייה במקום אחד מהדירוג הקודם. יש קבוצות שאינן נמצאות במעקב מכיוון שמדובר בשחקן בודד שהכל עובר דרכו (יאניס במילווקי), או שקשה להכריע מי הזוג המוביל (בוסטון). נראה שלא משנה מי ישחק לצד ג'יימס הארדן, זו ההצגה שלו, ואין שחקן בליגה שיכול לעשות מה שהוא עושה. בעשרת המשחקים האחרונים הוא עומד על ממוצע של 41.6 נק' למשחק, יחד עם כ-8 אס' והוא פשוט משתלט על משחקים ברבע הרביעי. ווסטברוק עדיין מנסה למצוא את מקומו בהיררכיה החדשה, וזה נראה שהוא מתקשה. דאנתוני מנסה להפריד בין השחקנים, אבל ווסטברוק מעט מתקשה לקחת את המושכות עם המחליפים. בעוד שבעונות קודמות הקבוצה הצליחה להחזיק מעל המים כשהארדן נח, העונה היא בנט רייטינג של 11- כשהמזוקן על הספסל. זה לא סימן טוב לקבוצה של דאנתוני, וכשלוח המשחקים מתהדק והפציעות נערמות, נראה שהכל שוב על הכתפיים הרחבות של מספר 13. לנקודות האור – בעוד שההתקפה מעט ירדה וממוקמת במקום ה-6 בליגה (1 במעקב הקודם), ההגנה מתחילה להשתפר ומטפסת למקום ה-16 (לעומת 29). הקצב נשאר גבוה במקום ה-3 בליגה.

כשההיילייט זו התקפה של איש אחד

3) סיאקם את ואן ווליט (מאזן קבוצה 3:8)

כניסה חדשה למעקב השבועי, והיישר למקום ה-3 והמכובד. צמד שרק לפני כמה שנים זכה באליפות ה-G ליג ביחד. לא תאומן ההתפתחות וההתקדמות של שני השחקנים האלו שסוחבים את טורונטו לצמרת המזרח. סיאקם שרק לפני שנתיים קלע 7 נק' בממוצע למשחק הופך לסופרסטאר לנגד עינינו המשתאות, ואילו ואן ווליט משכיח שלאורי בכלל פצוע. עד כמה הקבוצה של טורונטו מדהימה? פסקל סיאקם היחידי שהקבוצה בנט רייטינג שלילי כשהוא לא על המגרש (אם נתעלם מ1- כאשר גאסול על הספסל). 9- שלילי כאשר סיאקם יושב לנוח גם מדגישה עד כמה הוא חשוב לקבוצה של ניק נרס.

כשהשיפור לא הגיוני

4) יוקיץ' את מורי – (מאזן קבוצה: 3:8)

עלייה במקום אחד בדירוג. דנבר ממשיכים לגמגם ולנצח. הם משחקים בקצב השווה למקום 29 בליגה, יעילות התקפית במקום ה-24 בליגה, ויוקיץ' עדיין נראה יותר כמו מטיל כדור ברזל מאשר שחקן כדורסל. אבל הג'וקר יודע להטיל. 2 קליעות קלאצ' על הבאזר שהביאו נצחונות, ואולי זו הדרך לדעת שדנבר היא על אמת- היא משחקת רע ומנצחת. מייק מלון מעט הוריד את הדקות של השניים ביחד, אם כי עדיין נראה שהמאמן מעדיף לצוות את השחקנים המובילים שלו במשותף. נט רייטינג של 9- כשמורי על הספסל, אבל רק 2- כשיוקיץ' על הספסל, הרבה הודות לפתיחת עונה טובה מאוד של מיילס פלאמלי.

כשיש לך ג'וקר בחפיסה

5) אמביד את סימונס (מאזן קבוצה: 5:7)

ירידה של 3 מקומות בדירוג. הקבוצה מקרטעת מאז פוסט המעקב הראשון ועומדת על מאזן שלילי של 5:2. משהו חורק בפילי מאז הפתיחה המשכנעת. אולי זו העובדה ששני הכוכבים לא מצליחים להיות ביחד על המגרש. רק 6 משחקים משותפים, הכי מעט מבין הזוגות במעקב, מתוך זה 18 דקות בממוצע לשניהם במשותף. כשהם ביחד, הם עדיין זוג מרתיע, עם נט רייטינג של +11.5, אבל הירידה של סימונס הן בהתקפה והן בהגנה מורגשת. העורבים מתחילים לדאות מעל ראשו של ברט בראון.

כשמתעסקים בשטויות

6) לילארד את מקולום (מאזן קבוצה: 8:4)

ירידה של 2 מקומות. הקבוצה המאכזבת של פתיחת העונה עד כה. הם סובלים מפציעות של הקו הקדמי, ולוח משחקים קשה מאוד (6 משחקי חוץ בשמונת המשחקים הראשונים של העונה). אבל צמד הגארדים המנוסה היה אמור להנהיג אותם לפתיחה יותר טובה. והחלק העצוב הוא שלילארד דווקא משחק מדהים. הזוג שמשחק הכי הרבה דקות, והכי הרבה במשותף, וזה אפילו עלה מאז המעקב הקודם. הסיבה לכך היא שכאשר אחד מהם נמצא על הספסל – הקבוצה מתרסקת. נט רייטינג של 14- ללא מקולום, ו12- ללא לילארד. טרי סטוטס לא מצליח למצוא תרומה עקבית מהספסל ולמרות שאנפרני סימונס שחקן חמוד ומבטיח, קבוצה עם שאיפות צריכה ווטרנים.

כש-60 נק' זה לא מספיק

7) דונצ'יץ' את פורזינגיס – (מאזן קבוצה: 5:6)

ירידה של מקום 1 בדירוג (בשל כניסה חדשה), ואולי זוהי הפעם האחרונה שיכנסו?

גם כאן אנחנו מדברים על צמד שאי אפשר להגיד שהוא מאוזן. לוקה סוחב את הקבוצה על הגב וזה פשוט לא יאמן מה שאנחנו רואים מהילד הזה. כמעט טריפל דאבל של 30 נק', כשהוא מוביל את התקפת דאלאס לרייטינג התקפי השווה למקום ה-2 בליגה. פורזינגיס דווקא לקח צעד לאחור מאז המעקב הראשון, כשהוא קולע פחות, מוסר פחות ומגן פחות טוב. אבל זה טבעי לשחקן שלא שיחק כמעט שנתיים. העונה זוהי שנת התאוששות לפורזינגיס, והתפקיד של קרלייל יהיה למצוא תיאום בין שני הכוכבים שלו. כרגע זה לא עובד ממש והם הזוג היחיד במעקב עם רייטינג שלילי, ביחד ולחוד. העובדה שדאלאס בכלל במאזן חיובי היא בגדר נס.

כשלוקה

האם יש עוד זוגות שפספסנו? איזה זוג צריך לצאת מהרשימה במעקב הבא? ספרו לנו בתגובות

6 תגובות

  1. תודה קפטן.
    גם אני הייתי מכניס את וויגינס וקאט המפתיעים לטובה (טפו טפו, אנחנו הרי יודעים זה לא יחזיק הרבה זמן 🙁 )
    סיאקם וואן פליט מדהימים, הרבה יותר טובים מהמצופה מהם.
    אנתוני דיוויס לא ממצה את מה שצפינו מהשת"פ עם לברון.
    פורצינגיס פוגע בטאנדם עם לוקה כי הוא לא משחק מספיק באגרסיביות והכלל נראה שעוד לא חזר לעצמו.

    נ.ב. הארדן לא בטאנדם עם אף אחד, הוא בספרות משלו

  2. תודה רבה
    לדעתי דוויס משחק על הילוך שני בלייקרס, הוא מחפש נקודות קלות במיד ריינג או מדאון טאון.
    הייתי בכל זאת לוקח את יאניס ומידלטון כשגם ויגנס את טאונס בתמונה

    1. מידלטון עכשיו פצוע חודש לפחות. וויגינס וטאונס ברשותך אני אחכה איתם לפני שנכניס אותם לרשימה כזאת אקסקלוסיבית.

  3. אחלה סדרה
    הפריצה של הצמד הקנדי לא פחות ממדהימה. עומדת ביחס הפוך לקריסה של הלוחמים. וואו.
    🙂

  4. תודה רבה ניב. זה די מדהים המאזן של נאגטס, מגמגמים כל הדרך לטופ 2 במערב בסוף העונה. שים ליד יאניס אולסטאר אמיתי ולא מידלטון וזה יהיה צמד מס 1 בפער.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם