אחד ביום: פייר, שעממתם!

אחד ביום עם המחזור האחרון של העונה הרגילה שאמנם יכיל כמה התמודדויות עם פוטנציאל ועניין אבל עדיין לא מעביר את הטעם הרע של החודשיים האחרונים בליגה.

לכל הטורים של 'אחד ביום'

הלילה שלא כמנהגנו, נתייחס אל המשחקים בכלליותם, וכרגיל, נעשה זאת עם אנקדוטה:

ויאצ'סלב מולטוב, שר החוץ המנוח של ברית המועצות ידוע לחובבי ההיסטוריה בעיקר בגלל שני דברים: הסכם ריבנטרופ-מולוטוב עליו חתם עם גרמניה והיה למעשה אות הפתיחה לחלוקתה של פולין ע"י שתי המעצמות ותחילת מלחמת העולם השנייה ובקבוק התבערה – בקבוק מולוטוב הקרוי על שמו.

מדוע זכה מולוטוב שבקבוק נפץ יקרה על שמו? התשובה קשורה במלחמה אחרת אותה ניהלה ברית המועצות בשנים ההן – מלחמת החורף עם פינלנד. הדב הרוסי שניסה לחקות את השותף הזמני שלו, היטלר, החליט 'להחזיר' לשטחו, שטחים שהיו של האימפריה הרוסית בעבר ובכך 'להגן' על גבולותיה של רוסיה. בנובמבר 1939 ניסו הסובייטים לפלוש לפינלנד והחלה מלחמה אשר בסופה, אחרי כמעט ארבעה חודשים, חתמו שתי המדינות על הסכם שלום במסגרתו נתנה פינלנד לברית המועצות שטחי מחלוקת אבל יצאה בכבוד גדול ממלחמה בה הצליחה לעמוד מול כוחות כפולים מכוחותיה ולהרוג פי 5 חיילים מחייליה שנפלו.

כך או כך, בימים הראשונים של המלחמה, החלו הרוסים להפציץ את פינלנד אבל מולטוב שסירב לקחת את האחריות על-כך בשם הממשל שלו נשמע ברדיו אומר ש'אנחנו מספקים לפינים המורעבים מנות מזון הומניטאריות מן האוויר'. הפינים, פחות קנו את ההסבר הזה והחלו מחזירים לרוסים בפצצות מצרר אשר זכו לכינוי 'סלסלות לחם למולטוב' ולצידם בקבוקי תבערה שזכו לכינוי 'קוקטייל מלטוב' ולתיאור 'בקבוק שתייה להגיש יחד עם האוכל…'.

והמסקנה מכל הסיפור הזה? כשיורקים עליכם, אל תגידו שיורד גשם, תחזירו ליורקים כגמולם. ממש כמו הפינים שלעגו בחזרה למי שלעג להם (ועל הדרך השפילו את הצבא הסובייטי הכבד פעם אחר פעם).

ואת כל זה אני אומר כי הלילה מגיע ערב המשחקים האחרון של ה-NBA ואני מתקשה למצוא בו מתח רב או עניין מיוחד. כן, אנחנו נדע אם דטרויט, למרות הכישרון הרב שלה בלהיכשל תעלה לפליאוף או ששארלוט תעשה קמבק(ה) מהסרטים וכן אנחנו נדע מי יהיו סדרות הסיבוב הראשון והאם אוקלהומה תינצל ממלתעותיהן של יוסטון או גולדן סטייט ותשלח לגוב האריות את הקליפרס החביבים. וכן, ניפרד מדירק נוביצקי באופן סופי וגם מדווין ווייד ואולי גם מוינס קרטר (סתם, לא, גם לא בעוד אלף שנה) אבל אחרי שהליגה מאז פגרת האולסטאר נראית כמו מסטיק שאיבד את הטעם שלו ואנחנו ממשיכים ללעוס אותו במהלך נהיגה מחשש שנירדם, אין לי באמת דברים טובים להגיד על הסיומת הזו שחוץ מתחושה של גאולה מ-82 מחזורים משמימים ותקווה לפליאוף מוצלח, לא מביאה איתה דבר.

שאלו פה לפני שבוע ב4 על 4, מה כדאי לעשות בשביל למנוע טנקינג בסיום העונה והתשובה שלי היא בפשטות 'לקצר את העונה'. אז נכון, יגידו כולם, שיש זכויות שידור והכנסות ממכירת כרטיסים ויותר מדי כסף מעורב בעניין הזה ואני, הקטן, אומר לכם שאם עושים משהו על הדרך ולא בצורה רצינית בסופו של דבר הוא ייאבד מיוקרתו. ה-NBA פוגעת באיכות המוצר שלה בשביל תאוות ממון וחושבת ששום דבר לא יקרה בשל זה אבל השחיקה הזו, שנה אחרי שנה של מרץ-אפריל מעוררי נחירות (אוקסימורון?), תגרום בסופו של דבר לפחות רייטינג, פחות כרטיסים, פחות זכויות שידור ופחות כסף.

אני בכל אופן, אפסיק להתייחס ליריקה בפרצוף של האוהדים כמים.

*

אז מה בכל זאת יש לנו הערב:

Post Up:

3:00: ברוקלין נטס (40-41) – מיאמי היט (42-39) – מיאמי לא תהיה בפליאוף אבל דווין וויד במשחקו האחרון זה משהו ששווה להציץ בו, גם אם זה קורה בברוקלין האפרורית שרוצה ניצחון בשביל להבטיח מקום שישי אבל יכולה גם להחליט אם היא רוצה במקרה לפגוש את טורונטו (אם תפסיד ואורלנדו תנצח).

3:00: שארלוט הורנטס (42-39) – אורלנדו מג'יק (40-41) – שארלוט תרצה לנצח את אורלנדו אבל גם תציץ כל הזמן למשחק של דטרויט בניו יורק בתקווה לקבל ניסים משם כאשר ניצחון שלהם והפסד של דטרויט (עליה הם רשמו סוויפ עונתי) יעלה את ההורנטס. אורלנדו מצידה תרצה לשפר עמדות (במידה וברוקלין תפסיד היא תהיה שישית) ולחתום עונה בניצחון אבל גם תיזהר מלהתדרדר למקום השמיני (במידה והיא תפסיד ודטרויט תנצח).

3:00: ניו יורק ניקס (64-17) – דטרויט פיסטונס (41-40) – הניקס הרשו לעצמם לנצח אתמול את שיקגו לאחר שהבטיחו את המקום האחרון בליגה ועכשיו נראה כמה ספורטיביים הם מול דטרויט שחייבת ניצחון בשביל להעפיל לפליאוף. לא יודע למה אבל יש לי תחושה של הפתעה אדירה פה. בלייק גריפין פצוע אבל אמור לשחק והפיסטונס יודעים שניצחון שלהם יעלה אותם מהמקום השמיני או אפילו מהשביעי אם אורלנדו תפסיד בשארלוט.

3:00: מילווקי באקס (21-60) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (33-48) – למילווקי אין הרבה על מה לשחק זולת הרצון לסיים את העונה הרגילה הטובה ביותר של המועדון מאז שנות ה-70' בניצחון מול הקהל הביתי. עם זאת, סיכוי סביר שיאניס וברוק לופז ינוחו הערב, מה שיקטין את הסיכויים שלה לעשות כן. אוקלהומה, המנצחת הגדולה של משחקי ליל אמש, אחרי שלשה של פול ג'ורג' מול יוסטון, תנסה להמשיך במומנטום ולסיים במקום השישי שכנראה ישלח אותה למפגש עם פורטלנד. מה שבטוח, שהפסד שלה וניצחון של הקליפרס והספרס (די סביר שיקרו) והיא שמינית, כך שאין לה פה הרבה מדי ברירות…

3:00: סן אנטוניו ספרס (34-47) – דאלאס מאבריקס (48-33) – כל-כך הרבה עונות של דירק נוביצקי נגמרו מול הספרס כך שאין סימלי יותר מלסיים את הקריירה מול הקבוצה שאימללה אותו (והפוך) כל-כך הרבה פעמים.  מלבד ההזדמנות האחרונה לשזוף עיניים בגרמני, המשחק הערב אמור להיות מעניין בגלל הספרס שיודעים שניצחון ייתן להם מקום שביעי לכל הפחות, ימנע מהם את גולדן סטייט וישלח אותם להתמודדות מול פורטלנד או דנבר (וייתכן גם יוסטון) ששתיהן נראות כמו יריבות שפופ יכול לעשות להן בית ספר.

5:30: דנבר נאגטס (28-53) – מינסוטה טימברוולבס (45-36) – גם בעונה שעברה שתי הקבוצות הללו נפגשו בערב המשחקים האחרון אבל איזה הבדל. אז השתיים נאבקו על כרטיס לפליאוף למשחק בו מנצחים או הולכים הביתה (כמו שקרה לדנבר שהפסידה בהארכה) ואילו היום, מינסוטה חוזרת אל מקומה מחוץ ל-8 הגדולות של המערב ואילו דנבר יודעת שניצחון היום והיא מסיימת שנייה לראשונה זה עשור.

5:30: לוס אנג'לס קליפרס (34-47) – יוטה ג'אז (31-50) – הקליפרס יודעים שרק ניצחון שלהם והפסד של אחת מיריבותיהם על הדירוגים, סן אנטוניו ואוקלהומה ימנע ממנה מפגש טראומתי עם גולדן סטייט בסיבוב הראשון. יוטה, שהבטיחה את המקום החמישי, תשתדל לא להפריע לה בדרך.

5:30: פורטלנד טרייל בלייזרס (29-52) – סקרמנטו קינגס (42-39) – אם נעשה אנלוגיה מהבחירות בישראל נגיד שפורטלנד היא כמו ש"ס. תמיד מספידים אותם בתחזיות והם תמיד מוצאים את עצמם איכשהו יותר רלבנטיים ממה שחשבנו. אז הלילה, בניגוד לכל מה שחשבנו, פורטלנד אם תנצח את סקרמנטו (שעשתה עונה נהדרת שמסתיימת בקול ענות חלושה. כמו פייגלין) תזכה במקום השלישי במערב, עונה שנייה ברציפות. לילארד ודרעי זה היינו הך.

Post Down:

3:00: ממפיס גריזליס (49-32) – גולדן סטייט ווריירס (24-57) – הדובים מסיימים עונה שהתחילה טוב ותיגמר במכאוב, בגלל שכל הסגל שלה פצוע. גולדן סטייט, תמשיך איתכם בפליאוף ודי נכנסה לכושר עם 6 ניצחונות רצופים.

3:00: אטלנטה הוקס (52-29) – אינדיאנה פייסרס (34-47) – ההוקס מסיימים שליש הירואי אחרון של העונה בהיותם אחת הקבוצות הבודדות מתחתית הליגה ששיחקו כדורסל תחרותי. אם היו משחקים ככה כל העונה הם בהחלט היו שווים פליאוף במזרח. המצב של אינדיאנה הפוך, ומאז פגרת האולסטאר הם ניצחו 9 פעמים והפסידו 14, אם הם היו משחקים ככה מתחילת העונה הם היו שווים לוטרי…

3:00: פילדלפיה 76' (31-50) – שיקגו בולס (59-22) –  פילדלפיה עדיין לא התעוררה לקראת הפליאוף ותצטרך לקוות שהיקיצה לא תהיה מורכבת מדי. שיקגו בעיר תשיר 'עוד תראה כמה טוב יהיה בשנה הבאה'.

4 תגובות

  1. תודה רבה יאיר
    אני חושב שזה לא משתלם לאף אחד לקצר את העונה
    בעיקר בגלל הכסף שכל משחק מכניס מקהל ומשידורי טלוויזיה

  2. בגזרת ההתחמקויות המוזרות של העונה פורטלנד תיתן ללילארד ומקולום לנוח כדי לסיים מקום רביעי ולהימנע ממפגש צפוי עם אוקלהומה.
    מסתפקים בסיבוב שני?

  3. תודה יאיר.
    לצערי אין סיכוי שיקצרו את העונה.
    אני גם חושב שרוב הטעם המר הוא בגלל התוצאה הידועה מראש ולא בגלל העונה עצמה.
    סך הכל הארכת העונה בשבועיים ופגרת האולסטאר עשו די טוב.
    לדעתי היתה אחלה עונה רגילה עם לא מעט משחקים טובים וקבוצות צעירות ומרעננות לעתיד (מילווקי, סקרמנטו, דאלאס וגם אטלנטה פתאום הפכה מעניינת).
    טכנית ליוסטון יש עדיין סיכוי תיאורטי למקום שני אם דנבר מפסידה (למינסוטה ולכן תיאורטי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם