אחד ביום: פילדלפיה תנסה להתאושש במשחק המוקדם בקליבלנד

אחד ביום עם איש אחד שהצליח בניגוד לכל הנתונים המוקדמים ואחד שלמרות הנתונים הגופניים מתקשה לספק את הסחורה. ויש לנו הערב גם שני משחקים מוקדמים

22:00: קליבלנד קאבלירס (7-4) – פילדלפיה 76' (5-7)

מארגני אליפות העולם בשבץ-נא בשפה הצרפתית לשנת 2015 לא היו יכולים לסגור את הפה מרוב תדהמה. בתחרות, שנערכה בעיירה לובין החדשה שבבלגיה, זכה דווקא מתמודד מארץ שאינה דוברת צרפתית, ניו זילנדי בן 48 בשם נייג'ל ריצ'רדס. אבל זה לא היה הדבר היחיד שהפתיע את המתמודדים כי ריצ'רדס לא רק שלא חי מעולם במדינה שדוברת את שפת התחרות, אלא הוא גם לא היה דובר צרפתית כלל…

ניג'ל ריצ'רדס נולד בניו זילנד בשנת 1967 את שנות ה-20' לחייו הוא בילה בחברת מים שם עסק בתיקון משאבות ומאוחר יותר התגורר במלזיה שגם עבד בחברת אבטחה. בגיל 28 הוא נחשף לראשונה למשחק השבץ-נא אותו הוא שיחק עם אימו ומאז הבין שהמשחק נועד בשבילו. הזיכרון הצילומי של ריצ'רדס תרם ליכולת שלו לשנן מילים רבות ועד מהרה הוא החל לוקח חלק בתחרויות מקומיות ובינלאומיות וגורף פרס אחרי פרס עד לסך פרסים של למעלה מ-200,000 דולרים בקריירה שלו כולה.

אחרי שזכה באליפות העולם בשבץ-נא ב-2007, באליפות ארה"ב ב-2008 ובשלל אליפויות בתאילנד, סינגפור ובריטניה החליט ריצ'רדס לעלות מדרגה ולהשתתף באליפות בשפה אותה איננו דובר. הוא ישב במשך תשעה שבועות שלמים עם המילון הצרפתי המקיף ביותר שהיה בנמצא ושינן את המילים שנמצאות בו, מבלי להבין כלל את משמעותן. באליפות שנערכה בבלגיה ביולי 2015 הוא גבר בגמר על שייליק רקווה מגבון והוסיף לארון שלו תואר נוסף.

"היינו כולנו בהלם גדול" סיפר הדובר של התחרות אנטוני רוסו לאינדיפנדט הבריטי. "בשלב מסוים בכלל חשבנו שהוא מחביא מיקרופון בזקן שלו". "הוא בכלל לא דובר צרפתית" ציין סגן נשיא ההתאחדות בלגית לשבץ נא (בחיי שלא המצאתי את הגוף הזה), יובס ברניז "אם אתה מדבר איתו בצרפתית, כל מה שהוא יודע להגיד זה בונז'ור ולהקריא את הניקוד שלו בצרפתית, כי זה מה שכללי התחרות דורשים…".

ריצ'רדס מצידו המשיך לזכות באליפויות העולם בגירסה הצרפתית לשבץ-נא גם בשנתיים הבאות וממשיך לעשות קריירה ממשחק הלוח המפורסם עד היום. צרפתית הוא עדיין לא למד, אבל כל זה לא משנה כשחוזרים בסוף הטורניר הביתה עם עוד תואר לאוסף.

לא רחוק ממולדתו של ריצ'רדס ניו זילנד, נמצאת אוסטרליה שם בעיר מלבורן נולד לפני 23 שנה גירסת הכדורסל של ריצ'רדס – האיש שמגיע לדרגת אולסטאר למרות שהוא לא יודע לקלוע משלוש – בן סימונס. 10 משחקים אישיים בתוך העונה וסימונס עוד לא זרק העונה מחוץ לקשת, במה שמעמיד אותו על 170 משחקים רשמיים בליגה הטובה בעולם בהן הוא זרק 17 פעמים מחוץ לקשת ולא קלע אפילו פעם אחת (רובן זריקות סוף שעון מטווחים רחוקים). במשחק האחרון של הקבוצה נראה שסימונס לוקח את קשיי הקליעה שלו רחוק יותר (או במקרה שלו – קרוב יותר) כשאת כל 16 הנקודות שלו הוא קלע מסלי שדה מקירבת הסל והוא אפילו לא מתיימר לקלוע מחצי מרחק.

"אני רק משחק את המשחק שלי ותוקף את הסל" אמר סימונס סיום המשחק אבל קשה היה שלא להבחין בעובדה שהקבוצה שלו נוצחה בידי אוקלהומה סיטי ת'אנדר לא מעט בזכות חוסר היכולת שלה לגלות גיוון בהתקפה. ההפסד באוקלהומה היה החמישי של הקבוצה העונה, כולם בשבעת המשחקים האחרונים ועושה רושם שפילדלפיה שפתחה את העונה היטב, פשוט לא מספיק טובה כרגע כשסימונס בעונתו השלישית בליגה הוא זה שלגביו יש סימני שאלה רבים.

האם הרכז של פילי מספיק טוב בשביל להביא את הקבוצה צעד נוסף? האם שחקן שמפחד לזרוק מחוץ לקשת ולצאת מאזור הנוחות שלו מסוגל להיות 'מנהיג' של חבריו לקבוצה? פילדלפיה חייבת שהתשובה לשאלות הללו תהיה כן, אבל בינתיים מסתמן שהתשובה דווקא הולכת להיות שלילית. ועד שלא נראה שיפור בגזרת מה שסימונס יודע לעשות, כנראה שהדריכה במקום של פילדלפיה תימשך.

הלילה תתארח פילדלפיה אצל קליבלנד קאבלירס בתקווה שמאזנה החוץ החלש שלה (5-3) יישתפר. בעיר אחוות האחים מקווים לנצל לשם כך את העובדה שהיריבה מהעיר שליד האגם היא לא בדיוק מהזן המאיים. קליבלנד אמנם לא רחוקה ממקום בפליאוף המזרח אבל זה בעיקר בגלל חולשת היריבות בקונפרנס, שהן גם אלו שנידבו לה את ארבעת ניצחונותיה עד כה.

לקאבס יש לא מעט כישרון בקבוצה אבל קווין לאב כבר לא בשיאו (וגם בשיאו לא הוביל קבוצה לפליאוף. רק אומר), קולין סקסטון מוכשר אבל לא מספיק קבוצתי (2.4 אסיסטים בלבד לרכז הצעיר) וטריסטן תומפסון טוב רק כשנחה עליו הרוח (אם כי ממוצעיו השתפרו משמעותית העונה).

הקאבס פגשו את פילי לפני מספר ימים באולם הביתי של פילדלפיה אבל למרות שהובילו בחמש נקודות לקראת סיום המשחק מצאו את עצמם מפסידים כשהם לא קולעים בשלוש וחצי הדקות האחרונות של המשחק.

אנטה זיזיץ' ולארי נאנס ג'וניור שניים מהמעומדים לשמור על ג'ואל אמביד בספק להערב, מה שגם עלול להקשות על הקאבס וכשפילדלפיה מגיעה עם רצון לחזור קצת למסלול ההצלחות כשלפניהם סדרה של שישה משחקי בית משמונה משחקים סה"כ, היא עדיין הפייבוריטית לניצחון. לא שזה מבטיח משהו…

וחוץ מהמשחק הזה יש לנו ערב חלש יחסית, אבל לפחות עוד משחק אחד מוקדם.

Post Up:

22:30: סקרמנטו קינגס (7-4) – בוסטון סלטיקס (1-10)

הקינגס נכנעו לאחר מאבק ביום שישי האחרון לקבוצה עם המאזן הטוב ביותר במערב ובתור בונוס על ההתמדה הם יקבלו הערב משחק ביתי מול הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה. הסלטיקס קצת מרוטים וקצרים אבל ממשיכים לנצח, אבל הלילה מול הקבוצה השאפתנית של לוק וולטון שמחפשת לחזור לעניינים, אני צופה לה הפסד שני העונה, אחרי 10 ניצחונות רצופים.

1:00: ממפיס גריזליס (7-5) – דנבר נאגטס (3-8)

הופה הופה, הגריזליס עם שני הרוקיז הנהדרים שלהם מוראנט וקלארק, רושמים כבר שלושה ניצחונות ברציפות, האחרון על יוטה נאה במיוחד. אז האם אפשר כבר לקחת את ממפיס ברצינות ולא לחכות ל-2022 או משהו בסגנון? דנבר, למרות שהיא מגמגמת עד כה, צפויה לצנן קצת את ההתלהבות של האוהדים בפדקס פורום.

Post Down:

1:00: אורלנדו מג'יק (7-5) – וושינגטון וויזארדס (7-3)

וושינגטון ניצלה את הכנסת האורחים (לרחבה) של מינסוטה בשביל לרשום ניצחון שלישי העונה אבל מול אורלנדו, שניצחה פעמיים ברצף במשחקי בית קבוצות טובות ממנה, קבלת הפנים אמורה להיות צוננת יותר. ג'ונתן איזק בספק בשורות המג'יק.

2:00: ניו אורלינס פליקאנס (9-3) – גולדן סטייט ווריירס (11-2)

הלוחמים חוזרים למגרש היחיד בו הם ניצחו העונה, מלבד המגרש הביתי (שגם בו הם ניצחו רק פעם אחת) וינסו לנצל את העובדה שהיריבה שלהם בבק טו בק ועם רשימת פצועים ארוכה יותר מרשימת דרישות למו"מ קואלציוני של מפלגה ממוצעת בישראל (ראו למטה את הרשימה) בשביל לנצח בסמות'י קינג שוב. בלי די'אנג'לו ראסל שיישר קו עם שאר האולסטארים של הקבוצה וייעדר לפחות כמה שבועות, זה לא יהיה פשוט.

4:30: לוס אנג'לס לייקרס (2-10) – אטלנטה הוקס (8-4)

בק טו בק בסטייפלס סנטר מול שתי הקבוצות של הוליווד זה סרט האימה החדש של הליגה ואטלנטה שחטפה 49 נקודות הפרש ו-150 נקודות סה"כ כבר בערב הראשון, נכנסת לכוננות ספיגה לקראת משחק הלילה מול לברון ושות'. הלייקרס מצידה, כבר נמצאת כל העונה בכוננות ספיגה ולכן אולי ההגנה שלה נראית כל-כך טוב, במה שבסיכוי גבוה מאוד, יספיק מול הנצים הצעירים.

10 תגובות

  1. סיפור השבץ נא גדול. זה שהוא גם אמיתי זה בכלל הזוי.
    סקרמנטו אכן טובה ממה שהמאזן שלה הראה ובוסטון לא הצליחה לנפק נס הלילה.

  2. ענק אביר ענק איזה זיכרון יש לו שיקחו אותו לאנלטיקס בליגה הוא יקרע את המחשב.
    סימונס לא ראוי לאיזכורך ? אך אני סובייקטיבי ומתעבו (יאיר אובייקטיבי והוגן כמובן)
    וסליחה אם לא הודתי במאמרים הקודמים.
    האתר הטוב בעולם
    אוהב אתכם ??????

  3. ממש לילה להשלמת שעות שינה, ממפיס דנבר פוטנציאל למשחק יופי. ההתאחדות הבלגית לשבץ נא נשמעת כמו ארגון יותר רציני מההתאחדות לכדורגל הישראלית, רק אומר

    1. ?? אל תחסוך את החוש הומור ולדי צחקתי בקול. ואכן נכון

  4. תענוג יאיר תודה 🙂
    סקרמנטו נגד בוסטון נראה מעניין, אני אחרים על המשחק הזה

  5. גדול הסיפור
    גם הניו זילנדי וגם ההתאחדות לשבץ נא הרשימו אותי בקיומם
    ממש חזרנו לשנות השמונים כשהלייקרס, הסלטיקס ופילי שלטו/שולטות בליגה.
    הקבוצה מניו יורק חסרה אבל קיבלנו במקומה את מילvוקי. אוי לבושה….
    🙂

  6. ענק
    הסיפור על השבץ נא כמעט גרם לי לשבץ נע
    לילה פרווה
    אני מקווה שההוקס לא יתאוששו מול הלייקרס

    1. ?? אתה חייב להמשיך עם החוש הומור במשחקי מילים יא כוכב מולד (מידן אחרי כוכב נולד או חד המולד בקליעת ג'מסי מ3/4 מגרש. ענק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם