אחד ביום: קרב יריות בטקסס

אחד ביום עם שניים מהשחקנים היותר טובים שיש לליגה להציע שיפגשו הלילה למשחק מוקדם ראש בראש ולמרות ששניהם מגיעים עם סימן שאלה לגבי הקבוצה שלהם, סימני הקריאה שנראה משניהם ברמת היכולת האישית, אמורים להיות סיבה מספיק טובה למסיבה.

22:30: יוסטון רוקטס (5-11) – דאלאס מאבריקס (5-10)

זר לו יסתובב בין העיירות השונות לאורכה ולרוחבה של המדינה הענקית של טקסס יתהה בוודאי לגבי שמה של העיירה DISH (הכל באותיות גדולות) הנמצאת בצפון המדינה וזוכה לאחד השמות המוזרים ביותר. מדוע מקור השם (שמשמעו 'צלחת')? האם מדובר בראשי תיבות כלשהם? ולמה לעזאזל תושבים של ישוב קוראים לו בשם כמו 'צלחת'? (בעברית היה אפשר לעשות מזה יופי של מטעמים)

אבל גם דמיון הפורה ביותר יתקשה לתאר לעצמו את הסיבה האמיתית בגינה זכתה העיירה לשם הזה והיא התרחשה בשנת 2005. אל העיירה שמנתה אז כ-200 איש (והיום יש בה 100 איש יותר) ונקראה בשם קלארק, על שם מייסד העיירה לנדיס קלארק, הגיעו נציגים של תאגיד ענקי שמכר צלחות לווין ונקראה בשם DISH. אלו החליטו לתת לתושבים המקומיים הצעה שהם לא יוכלו לסרב לה – שינוי שם העיירה על שם חברת הלוויין ובתמורה התקנה של צלחת לוויין וצפייה חינמית בתכנים של למעלה מ-200 ערוצים לכל אחד מתושבי העיירה. ובכך לא תמה התשורה של אנשי חברת הלוויין שהציעו גם לכל תושב מכשיר DVD יוקרתי..

מועצת העיירה החליטה לכנס את כל התושבים ולהצביע על ההצעה, אבל רק 12 איש הטריחו את עצמם למבנה המועצה. ברוב קולות, ללא אף מתנגד, הוחלט לשנות את שם העיר לDISH ומאז ועד היום היא נושאת בשם הזה וזאת למרות שתקופת הצפייה החינמית נגמרה כבר לפני 4 שנים ושמכשירי DVD לא שווים היום דבר…

אחד התושבים של העיירה, אדם בן 60 בשם באדי קייני, נשאל על ידי הניו יורק טיימס בשנת 2013 אם יש לו חרטות על כך שתושבי העיירה ויתרו על כבודם בשביל תאגיד עסקי? "האמת" אמר קייני "לא כל כך אכפת לי אם למקום בו אני גר קוראים 'דיש' או 'קלארק', אני רק מצטער על זה שחברת הלוויין היא זו שמצאה אותנו לא החברה שמייצרת ג'ק דניאלס…".

ועוד מעניין לציין לסיכום שאמנם DISH זה שם משונה ביותר לעיר אבל טקסס מלאה בעיירות עם שמות הזויים ותוכלו למצוא בה את 'דינג דונג', Cut and Shut", 'Cool', 'Blessing', 'Gun Barrel City' (עיר קנה הנשק בתרגום חופשי), לוקו (משוגע בספרדית), קרמיט ואחרות. לכולם סיפור מיוחד אבל יש עוד הרבה משחקים העונה ואולי נגיע לכך בפעם אחרת J

בקיצור, חברים, הרבה דברים יוצאי דופן קוראים בטקסס ושניים מהם ייפגשו הלילה במשחק המוקדם ובשעה נוחה כשיוסטון רוקטס תארח את דאלאס מאבריקס למשחק מסקרן מאוד. לכל אחת מהקבוצות שישחקו הערב יש את הדבר יוצא הדופן שלה – הרוקטס מגיעים עם ג'יימס הארדן בעונה שבה כנגד כל הסיכויים הוא ממשיך לנפח מספרים עם 38.3 נק' למשחק (בכל פעם שאנחנו חושבים שהוא מגיע לשיא, הוא שובר אותו עוד קצת) וממולו לוקה דונצ'יץ', כוכב-על סלובני שבעונתו השנייה ב-NBA בלבד, מפלרטט עם ממוצע של טריפל דאבל שבאמתחתו עד עכשיו כמעט 30 נקודות למשחק (29.9 למעשה, הכי כמעט שיש), 10.4 ריב' ו9.7 אסיסטים, נתונים שאף אחד לא חשב שהוא מסוגל להעמיד בגיל כל-כך צעיר.

נתחיל במזוקן שמארח את המשחק הערב. יוסטון מגיעה למשחק אחרי שני הפסדים רצופים מול יריבות פוטנציאליות לצמרת המערב, דנבר והקליפרס ואחרי שהארדן נעצר במשחק הראשון על 27 נקודות מול הגנת דאבל-אפים של הנאגטס וזכה לטיפול דומה בדקות המכריעות מול קוואי וחבריו, מה שהוביל להפסד השני של הרוקטס. הארדן באמת עושה גדולות ונצורות על המגרש אבל שאלת השאלות שעולה משני המשחקים האחרונים של יוסטון היא 'האם הוא מסוגל לעשות זאת לבדו?', ראסל ווסטברוק לא דומיננטי כמו פעם וגם פעם התקשה לנצח משחקים מכריעים, קלינט קאפלה הוא כמו נמלה עמלנית שניזונה משאריות שמשאירים לה כששוכחים לנקות בפינות אבל מתקשה להשיג את מזונה בכוחות עצמה, אריק גורדון פצוע וגם כשהיה על הפרקט, נראה רע העונה ויוסטון ככלל תלויה בהארדן בצורה אבסולוטית. כמו שזה נראה כרגע, יש מצב שזה לא מספיק.

אולי בטויוטה סנטר, ומול דאלאס שחלשה יותר מהיריבות הקודמות של הרוקטס, הארדן יצליח להסתדר לבדו אבל השאלה תהיה תלויה ועומדת כנראה לפחות עד הפליאוף.

ואולי זה לא יספיק גם מול דאלאס, כי המאבריקס מגיעים למשחק אחרי שתי תצוגות שיא, אמנם מול נמושות הליגה כמו גולדן סטייט וקליבלנד (נמושות הליגה שהיו 4 שנים ברצף אחת מול השנייה בגמר. איזה עולם מוזר!) אבל 90 הפרש מצטברים בשני משחקים זה לא דבר שהולך ברגל.

על החגיגה כמובן מנצח נער הפלא הסלובני שב-53 דקות בשני המשחקים האחרונים קלע 65 נקודות, מסר 25 אסיסטים וקטף 17 ריבאונדים, כל זאת כשהוא מפעיל את כל חבריו לסגל, מכניס אותם למשחקים, מדרבן ומנהיג. "הוא מיוחד, מיוחד ועקבי והוא יוכל להמשיך ולהוביל אותנו" אמר עליו חברו לקבוצה ג'יי'.ג'יי בריאה, ,הוא יוביל אותנו לעוד ניצחונות".

דונצ'י'ץ אמנם מדהים אבל גם במקרה שלו, עוד יש שאלות לשאול ואת התצוגות האדירות מול הפיינליסטיות לשעבר של הליגה, הוא יצטרך להראות לנו אם הוא מסוגל לשחזר בסדרת המשחקים הלא קלה שמחכה לדאלאס השבוע וכוללת מלבד המשחק הערב גם את הקליפרס בבית, פיניקס בחוץ והלייקרס בחוץ. למעשה, בחודש הקרוב המאבריקס הולכים לפגוש את 7 מ-10 הראשונות במערב, את כל 4 הראשונות במזרח  ואת הפיסטונס (…). אחריו נדע הרבה יותר טוב לאן מועדות פניה של דאלאס והאם דונצ'יץ' מסוגל כבר בעונתו השנייה לקחת את קבוצתו לפליאוף או שאנחנו נצטרך להמתין קצת עם זה…

כך או כך, אם שאלות או בלעדיהן, לראות את שני הכוכבים הפנומנאליים האלה על אותו מגרש הלילה אמורה להיות חווייה שגורמת לי לשאול למה לא מפסיקים מדי פעם משחקים ונותנים לקהל כמה דקות של אחד על אחד. לי נראה שזה יכול היה להיות הרבה יותר כיף…

*

ומה עוד צפוי לנו הערב? לא הרבה מדי:

Post Up:

3:00: דנבר נאגטס (3-11) – פיניקס סאנס (7-8)

פיניקס עדיין עם מאזן חיובי אחרי ניצחון קשה אתמול במינסוטה שהבליט את ההגנה שלה. דנבר, שמגיעה עם 4 ניצחונות רצופים, אמורה להוציא אותה זמנית לפחות מההישג הזה. המשחק הקודם בין השתיים הלך להארכה ונסתיים בניצחון קשה של הנאגטס על פיניקס ההירואית. שחזור בבקשה.

4:00: לוס אנג'לס קליפרס (5-11) – ניו אורלינס פליקאנס (10-6)

הפליקאנס מתחילים לשחק כדורסל ברמה גבוה ולמרות הפסד כואב אתמול ביוטה, הם עשויים לעשות צרות לקליפרס שהרבה מדי דקות במשחקים שלהם הם לא ממש במוד של לנצח.

Low Post:

1:00: ניו יורק ניקס (12-4) – ברוקלין נטס (8-7)

דרבי אמור להיות משהו מעניין ויוקרתי, דרבי של אחת הערים הגדולות בעולם, אמור להיות מעניין ויוקרתי שבעתיים. לצערם של תושבי ניו יורק סיטי, הדרבי שלהם כולל את הניקס…

1:00: וושינגטון וויזארדס (8-5) – סקרמנטו קינגס (8-6)

למרות שמיקמתי אותו פה, אני לא חותם לכם שהמשחק הזה יהיה לא מעניין. עם הוויזארדס הסופר התקפיים והקינגס המשתפרים שחייבים לנצח אחרי ששמטו משחק מיותר אצל ברוקלין, יש סיכוי שהולכת להיות דרמה הלילה בבירה. מי ייתן.

7 תגובות

  1. לוקה מול טאקר, סתם. דאלאס ירו יותר 15 מהארדן רבע 3

  2. הסיקורים של מידן וזעפרני יותר טובים מהעיתונות המקצועית לעין ערוך,הרבה יותר(אני עוד משלים ומתפעל)
    אחלה מערבון (אוהב) מעניין מי הטוב דונציץ הארדן קרלייל?
    הרע הארדן ווסטברוק
    המכוער: כבר לא נעים להתבדח שמישהו מאוהדי ווסטברוק יעלב,
    אין מכוער

  3. שימו סיפור כזה אצל אדם רגיל וזה ישעמם,
    אצל באטמן זה: יושבים מול המדורה וזעפרני מביא סיפור כל כך חמוד וכושה חשק לשמוע את שאר העיירות.

  4. תודה זעפרני. לוקה אדיר והוא למד מהארדן את כל התנועות והמובים המלוכלכים, כולל התלונות לשופטים.
    יהיה משחק טוב.
    יוסטון, כמו שהיא משחקת עכשיו, לא תגיע רחוק כי ההסתמכות על הארדן מוגזמת. אבל יש עוד זמן אז נחכה ונראה.
    יש לי הרגשה שפיניקס תפתיע.

  5. תודה רבה יאיר
    הסיפור עם דיש לא כזה נורא
    הדו קרב בין דונציץ להארדן הוא משחק ברמה של מייקל מול קובי הצעיר
    2 שחקנים בעונות היסטוריות
    אני מקווה שהארדן יסיים עם 37 ומעלה למשחק ודונציץ עם ממוצע טריפל דאבל, זאת תהיה עונה שתזכר לדורות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם