אחד ביום: תתפלאו, אבל בסוף השנה זה אולי יהיה גמר ה-NBA

אחד ביום עם המשחק הגדול של הלילה, השבוע ומי יודע אולי של השנה כולה בין מילווקי באקס על רצף הניצחונות הגדול שלה והיווני העוד יותר גדול לבין הקליפרס על כוכביה המרובים.

3:30: מילווקי באקס (3-19) – לוס אנג'לס קליפרס (6-16)

איש אחד בעל לב טוב במיוחד, סבל מכיעור. בשל היותו ההפך הגמור מ'יפה תואר' התקשה אותו האיש חסר המזל בחייו והרבה דלתות נסגרו בפניו הן במישור הרומנטי והן במישור התעסוקתי. בצר לו, פנה האיש אל אלוהים – "אנא ממך, אל רחום וחנון" הוא התחנן "תעזור לי, תיתן לי קצת מזל שאוכל להצליח בחיים, שאעשה שינוי".

בלילה חלם האיש על המספרים הזוכים בלוטו. הוא קם בבוקר והרגיש שאלוהים נתן לו סימן. הוא ניגש לקיוסק הסמוך ומילא כרטיס הגרלה על פי החלום. יום אחר כך הוא נוכח לגלות שאלוהים אכן שעה לתפילתו – הוא זכה!.  במילוני השקלים שהיו עתה מנת חלקו, החליט האיש ללכת ולשנות את גורלו. הוא ניגש אל המנתח הפלסטי הנודע ביותר בעולם ולאחר סדרה של ניתוחים יצא ממנו עם פרצוף חדש לחלוטין ותקווה גדולה שמעתה גורלו ישתנה.

ביציאה מהרופא הוא חצה את הכביש אל מגרש החנייה ונדרס למוות ע"י משאית. "אלוהים" הוא פנה אל מושיעו בטרוניה אחרי שנשמתו עלתה לשמיים "למה עשית לי את זה? אחרי שעזרת לי כ"כ, אחרי שהמזל שלי השתנה פתאום, ככה לתקוע לי סכין בגב?!". "סליחה" אמר אלוהים בצער, "לא זיהיתי אותך…".

במשחק המרכזי של ערב שבת זה ואולי במשחק המרכזי של השבוע ייפגשו שתיים מהקבוצות הטובות בליגה, שניים מהשחקנים הטוענים לכתר הטובים בעולם, שתי מועמדות מובהקות לאליפות ושתיים שאף אחד לא יתפלא אם המפגש הבא ביניהן יהיה בתחילת יוני בסדרת הגמר של ה-NBA.

שתי הקבוצות שיתמודדו הלילה בפייזרב פורום הן גם שתיים מהקבוצות היותר שלימזליות שהיו בליגה בעשורים האחרונים. קבוצות שהתקשו לרשום עונות חיוביות ברצף, קבוצות שלא הגיעו לגבהים המצופים, קבוצות שהאוהדים שלהם התרגלו להפסדים בערימות, מבוכות והשפלות ובעיקר תקוות שנגוזות.

וכאן בעצם משתלבת הבדיחה הנדושה שבתחילת הטור עם מה שאנחנו צפויים לראות הערב. מרוב שהתרגלנו שמדובר בקבוצות לוזריות, המילים 'מפגש בין מילווקי לבין הקליפרס' כל-כך מעוררות בנו דחייה שאוהד כדורסל ממוצע יכול לפספס אותו, פשוט בגלל שהוא לא ממש מזהה את הקבוצות שמשחקות…

אבל מי שלא יפספס את המשחק וישים שעון מעורר ל3:30 לפנות בוקר, יכול להרוויח משחק נהדר בין שתיים מהקבוצות היותר חמות וטובות בליגה. בפינת המאחרת מחכה מילווקי באקס, שמגיעה למשחק עם 13 ניצחונות רצופים,  הכי הרבה שהיו להם מאז עונת 1973-74 בה הם הגיעו לגמר (שיא הניצחונות הרצופים שלהם היה בעונת 1970-71 עם 20 כאלו ואז זה כמובן נגמר באליפות). האיילים מגיעים גם עם השחקן הטוב בליגה בשנה שעברה שעסוק ראשו ורובו בקמפיין 'לא מדיחים MVP מכהן'  וטוען לשמירה על הכתר עם 31 נק' ו13.2 נק' בממוצע למשחק. יאניס נתקל רק לפני יומיים בשיטה חדשה לשחק נגדו – אגרסיביות מוגזמת' – בה נקטו הדטרויט פיסטונס שסיימו את המשחק עם לא פחות משש עבירות טכניות במה שלא מנע מהיווני הנהדר לקלוע 35 נקודות על ראשם של הבוכנות.

גם הקליפרס סבלו כבר מנחת זרועות של הגריק פריק העונה, כשזה קלע 38 נקודות וקטף 16 ריבאונדים בניצחון של הבאקס בלוס אנג'לס בראשית נובמבר אבל אז הקליפרס עלו למשחק בלי קוואי לנארד ופול ג'ורג', שישחקו הערב ואמורים להוות אופוזיציה רצינית ליווני ומבחן מעניין עבורו ועבור הקבוצה שלו.

צמד הכוכבים של הקליפרס הספיקו לנוח שלושה ימים תמימים מאז משחקם מול פורטלנד ביום שלישי והם מוכנים לתת פייט מול הבאקס במטרה לקטוע להם את הרצף ועל הדרך להעמיד את מאזנם לאחרונה על 10 ניצחונות ב-11 משחקים (הפסד יחיד לספרס בשישי שעבר). "הדבר הכי טוב שאני יכול להגיד על הקבוצה הזו הוא שהיא עוד רחוקה משיאה" אמר דוק ריברס בסיום הניצחון על פורטלנד השבוע ולימד אותנו את מה שאנחנו כבר יודעים לגבי הפוטנציאל הגלום בקבוצה מרובת הכישרון הזו. הלילה מול מילווקי הם בהחלט יצטרכו להעלות מדרגה ולחשוף מעט מן הכישרון הנ"ל בכדי לרשום ניצחון על הבאקס במשחק שלשתי הקבוצות חשוב הרבה יותר מאשר ניצחון במשחק רגיל ואמור להיות סוג של הצהרת כוונות בשאלה – לאן הן מסוגלות להגיע בסופו של דבר.

וזה רבותיי, מתכון למשחק נהדר שנקווה שאכן יהיה כזה.

*

ומה עוד מצפה לנו הלילה:

Post Up:

2:00: דטרויט פיסטונס (14-8) – אינדיאנה פייסרס (7-14)

עוד לא חודשיים בתוך העונה וזה כבר הולך להיות המשחק הרביעי והאחרון בין שתי קבוצות בית המרכז הללו. הפיסטונס ניצחו את שני המפגשים הראשונים והפייסרס בנמצאים בכושר נהדר ירצו לאזן את התוצאה ביניהן בסיום הערב הזה. הדם הרע ההיסטורי בין שתי הקבוצות והרצון של דטרויט לצאת לדרך חדשה העונה, יהפכו את המשחק למעניין יחסית גם הערב.

3:00: בוסטון סלטיקס (5-15) – דנבר נאגטס (5-14)

הנאגטס נכשלו השבוע כבר במבחן אופי אחד כשנכנעו בבית ללא תנאי ללייקרס והלילה הם ישתדלו לא להיכשל בשני מול הסלטיקס במבצרם בו הם מחזיקים במאזן נקי מהפסדים (0-8). לפני שבועיים דנבר ניצחה את בוסטון במשחק צמוד בו נפצע קמבה ווקר, הלילה היא תצטרך הרבה יותר ממזל בשביל לצאת עם W.

3:00: אוקלהומה סיטי ת'אנדר (12-8) – מינסוטה טימברוולבס (10-10)

המומנטום הקצר של הת'אנדר נעצר עם הפסד ביתי לאינדיאנה אבל אם היא רוצה עדיין להספיק את הרכבת לפליאוף היא תצטרך לנצח הערב את מינסוטה, שעלולה לפגוש לראשונה העונה מאזן שלילי ולהתקרב אליה בקרב על שמונה הראשונות במערב.

3:30: סן אנטוניו ספרס (14-8) – סקרמנטו קינגס (12-8)

עוד משחק בין שתיים שרוצות להשיג את אחד מהכרטיסים שנראים פנויים לפליאוף במערב ויצטרכו לנצח הערב בשביל להשיג מקדמה על היריבה. הקינגס נמצאים בדעיכה אחרי שני הפסדים רצופים ולצד מנת הפציעות הרגילה (באגלי ופוקס) יחסרו אולי את בוגדנוביץ' החביב. הספרס אחרי ניצחון מזליקי על יוסטון וקימתו לתחייה של לוני ווקר ינסו לרשום ניצחון ביתי שלישי ברציפות לפני ששת ימי 'פגרה' שמחכים להם עד המשחק הבא שלהם מול קליבלנד.

5:30: פורטלנד טרייל בלייזרס (13-9) – לוס אנג'לס לייקרס (3-19)

אחרי שקיבל חוזה מובטח עד סוף העונה, כרמלו אנתוני ירצה להוכיח את עצמו הערב גם ללוס אנג'לס לייקרס, שויתרה על הרעיון להחתים אותו למרות רצונו של לברון ג'יימס. בהתחשב במאזן הנקי של הלייקרס מחוץ לסטייפלס סנטר (הפסידו אמנם משחק חוץ אחד העונה, אבל הוא היה לקליפרס וניצחו את כל עשרת משחקיהם מחוץ להוליווד עד כה), זה לא יהיה קל כלל. אנתוני דיוויס וקייל קוזמה בספק, במה שאולי יסייע לפורטלנד במלאכתה.

Low Post:

2:00: שארלוט הורנטס (14-9) – ברוקלין נטס (10-11)

שארלוט ממשיכה לעשות חיל ללא קיירי אירווינג, ולוח המשחקים הנוח, הסיבה העיקרית לכך לצד ספנסר דיוונדי, ממשיך לפרגן לנטס עם משחקים קלים יחסית. שארלוט, שמחזיקה מאזן שלילי בבית (וגם בחוץ. כמו בהפסד לנטס בחודש שעבר) נכנסת גם היא לקטגוריה הזו אבל תקווה להפתיע.

2:00: קליבלנד קאבס (15-5) – אורלנדו מג'יק (11-10)

אורלנדו נכנס למוד חיובי עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, אחד מהם באולם בו היא תשחק הערב (סה"כ ניצחה את הקאבס פעמיים העונה). הקאבס לעומתה כבר מזמן במוד של הפסדים בלבד ורשמה עשרה מפגשים מאחד עשר האחרונים כשידה על התחתונה. כל הנתונים הנ"ל הםם החלט מתכון לניצחון של המג'יק.

3:00: מיאמי היט (6-15) – וושינגטון וויזארדס (13-7)

המכשפים היו גיבורי ערב אתמול עם ניצחון ביתי על פילדלפיה אבל רגעי התהילה שלהם אמורים להיות קצרים שהם ייפגשו הלילה את מיאמי שטרם הפסידה העונה בשמונת המשחקים ששיחקה בבית ואף מנצחת את יריבותיה בהפרשים גדולים באמריקן אירליינס ארינה בדרך כלל. ההתקפה של הוויזארדס תתקשה מול ההגנה של ההיט במה שאמור להחזיר את המארחת למסלול הניצחונות אחרי הפסד בבוסטון.

3:00: שיקגו בולס (14-8) – גולדן סטייט ווריירס (14-9)

שיקגו בולס היא אחת הקבוצות הבודדות חסרות המזל / חסרות הכישרון (מחקו את המיותר) שהפסידו לגולדן סטייט העונה אבל עם שני ניצחונות רצופים, הכי הרבה שלהם העונה, הם יצפו לא לתת לעובדה הזאת להפריע להם במטרה לקטוע רצף של חמישה הפסדים מול הווריירס.

6 תגובות

  1. ״לא מדיחים mvp מכהן״
    חחח
    מסתבר שצדקת, מילווקי היו נפלאים וסגרו את הקליפרס בהגנה. קוואי מאוד חזק וחכם בתנועה מתחת לסל אבל המשחק שלו מכוער, נעדר חן לחלוטין. אפילו הריצה שלו קלאמזית כזאת, לא אתלטית, כאילו הוא גורר רגליים.
    במהלך המשחק חשבתי פתאום שזה סגנון ריצה שהוא סיגל בעצת הרופאים שלו לאחר הפציעה, אולי משהו שישמור עליו לאורך שנים (סוג של לואד מנמג׳מנט כזה?)

  2. כרמלוברון ועוד ליל תוצאות לא ידועות, חוץ משיקגו שיקחו את קבוצתי הכושלת הלוחמת ללא ארטילריה וללא חיילים חוץ מחיל שריון. תודה גם על החלק הכדורסלני לזעפרני.

  3. 1מתןך 999 סיפור שהכרתי בתור בדיחה, אך האביר האפל זעפרני סיפר וכתב את זה הכי יפה מכולם,
    מחייך מאד תענוג, (הנה דוגמה למה כדאי להחזיר סיפורים שכתבת)

  4. לילה מפנק משהו, כל הקבוצות הטובות עם כמה מפגשי ראש בראש מעניינים

  5. סיפור קולע במיוחד.
    קליפרס מול מילווקי … אופסס לא אמשיך את המשפט בשם תואר נוסף ומתבקש.

    נכון קליפרס קבוצה טובה אך התיעוב…
    יש עדיין משחקים בהרבה יותר מענינים
    כך שאפשר בקלות להתעלם מהצשחק הזה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם