אחד ביום: I'm still satnding

אחד ביום עם טורונטו ראפטורס, האלופה בשבילכם שכנגד הציפיות המוקדמות ממשיכה להיות אחת מאריות הליגה והיום תנסה להוכיח את זה פעם נוספת מול פילדלפיה החזקה.

2:30: טורונטו ראפטורס (4-11) – פילדלפיה 76' (5-11)

ויולט ג'וזף נולדה בשנת 1887 בארגנטינה למשפחת מהגרים אירית. בילדותה היא חלתה בשחפת אבל למרות נבואות הזעם של הרופאים הצליחה לשרוד ובגיל 16, אחרי שאביה מת, עברה עם משפחתה לאנגליה שם התקבלה לתפקיד של דיילת באוניית הפאר 'RMS אולימפיק' שהפליגה לאורכו ולרוחבו של האוקיינוס האטלנטי.

מספר חודשים אחרי שהחלה לעבוד על סיפונה של האולימפיק, בשנת 1911 יצאה הספינה מהנמל בסאות'המפטון והתנגשה בלב ים בספינה HMS Hawke, האולימפיק החלה לשקוע אבל תושייה של הצוות הצליחה לגרור את הספינה חזרה לחוף מבטחים מבלי שאיש מהנוסעים על סיפונה ייהרג. בשל התאונה יצאה האולימפיק מכלל שימוש באופן זמני וג'וזף נאלצה למצוא עבודה בספינה האחות שלה, ספינת פאר מפלצתית בשם 'RMS טיטאניק'.

 וכך מצאה את עצמה הצעירה בת ה-25 על סיפונה של הספינה הגדולה ה'טיטאניק' ב-16 באפריל 1912 כשזו התנגשה בקרחון. מתוקף תפקידה עמדה ג'וזף על הסיפון והדריכה את הנוסעים שלא דיברו אנגלית בשפת הסימנים כיצד ללבוש את חגורת ההצלה שלהם וכיצד לטפס אל סירות ההצלה. בסופו של דבר עלתה ג'וזף על סירת ההצלה מספר 16 ומספר שעות אחר-כך נאספה על ידי הספינה 'RMS קרפטיה' שנחלצה לעזרת הנוסעים האבודים בלבד ים.

ג'וזף ניצלה מטביעה בפעם השנייה אבל לא היה בכך מבחינתה שום סימן לכך שעליה להפסיד לשמש כדיילת. בשנת 1914, עם פתיחתה של מלחמת העולם הראשונה, מצאה את עצמה ג'וזף שוב בלב ים, הפעם כאשת צוות בספינת ההצלה של הצלב האדום הבריטי 'בריטניק'. בבוקר ה-16 בנובמבר 1916 בעת שהספינה הייתה בלב הים האגאי, היא נתקלה במוקש ימי גרמני והחלה לשקוע. תוך 55 דקות טבעה הספינה כולה אבל ג'וזף יחד עם נוסעים נוספים הצליחה לחלץ את עצמה תוך שהיא נחתכת מהפרופולור של הספינה שפגע בה, קופצת ראש אל ספינת ההצלה וחוטפת מכה קשה אבל נשארת בחיים גם בפעם השלישית.

היא החלימה במהרה ובשנת 1920 שבה לעבוד בתור דיילת ימית עד לפרישתה מהעבודה בשנת 1950 כשהיא בת 63. הספינות שלה, חשוב לציין, לא טבעו עוד והיא מתה בשיבה טובה בשנת 1971.

האם ויולט היא אדם עם מזל או לא? את השאלה הזו נשאיר לפילוסופים, אבל דבר אחד בטוח – כושר עמידות בהחלט היה לה ואת התוכנה המרשימה הזו, היכולת להמשיך להיות בעניינים מול כל סערה שלא תבוא, אפשר בהחלט לייחס גם לאלופת ה-NBA, טורונטו ראפטורס (עדיין לא מצליח לכתוב את זה בלי לצבוט את עצמי) שתארח באמצע הלילה את פילדלפיה 76'.

אחרי הזכייה באליפות בעונה שעברה והקיץ במסגרתו נפרדה הקבוצה מקוואי לנארד, האיש שהביא אותה לתואר הזה, ניבאו רבים שזמנה של טורונטו בצמרת ה-NBA ייגמרו. היה הרבה היגיון במה שניבאו הנביאים, שכן הקבוצה של ניק נרס ללא השחקן המרכזי שלה ועם קייל לאורי מזדקן, בהחלט צפויה הייתה לסגת בכושרה אלא שזה ממש לא מה שקורה. למעשה, ניצחון הלילה והראפטורס יעמדו אחרי 16 משחקים בדיוק על אותו מאזן בו הם היו בשנה שעברה.

איך זה קורה? נחישות, תחושת ביטחון והרבה מאוד כישרון. פסקל סיאקם השתלט על העונה מהרגע הראשוןו עם 25.7 נק' למשחק הופך להיות מועמד מוביל לשחקן המשתפר של העונה, שנה שנייה ברציפות. פרד ואנ'וליט שידרג את המספרים שלו ואחראי על 7 נקודות ו-3 אסיסטים למשחק יותר מבעונה שעברה. אי.ג'י אנונובי, כריס בושה,טרנס דיוויס נורמן פאוול, רונדה הוליס-ג'פרסון – כולם שחקנים ראויים שעיבו את הסגל והפכו אותו להיות עמוק מאוד ועם התקפה בטופ-10 של הליגה והגנה באותו מעמד פתאום יש לנו קבוצה שצריך לקחת אותה ברצינות.

וממש כמו במקרה של ויולט ג'וזף גם מכות נוספות שקיבלה הקבוצה, למשל, העובדה שקייל לאורי לא משחק כבר שלושה שבועות כמעט או היעדרותו המתמשכת של סרג' איבאקה, לא מונעים ממנה לרוץ קדימה. ככה זה שהתשתית של הקבוצה, בחסות הג'נרל מנג'ר מסאי יוג'ירי והמאמן ניק נרס, כל-כך איתנה.

הלילה יפגשו הראפטורס קבוצה שחולקת איתם את אחד מהרגעים הגדולים של הפליאוף הקודם – פילדלפיה 76' שסל ניצחון של אותו קוואי לנארד נוטש בשנייה האחרונה של משחק מספר 7, שלח אותה הביתה. לסיקסרס ולראפטורס מאזן דומה וגם ההתפלגות שלו די דומה כששתי הקבוצות לא הפסידו בבית (0-7 לסיקסרס, 0-6 לראפטורס) ומחזיקות במאזן לא יותר מסביר בחוץ (4-5 לראפטורס, 5-4 לסיקסרס). פילדלפיה שיחקה כדורסל משוחרר במשחק האחרון מול מיאמי ואחרי סידרה של 7 משחקים בהם ניצחה רק 2 ועוד 3 משחקים בהם ניצחה בלי לשכנע, סוף סוף נצפתה זרימה אצל החבורה של ברט בראון, דבר שהתבטא בניצחון ב-27 הפרש על יריבתם לצמרת המזרח.

מי שהיה נהדר בניצחון של פילי היה אקס ההיט ג'וש ריצ'רדסון עם 32 נקודות באחוזים מעוררי השראה (11/15 מהשדה) ודווקא בן סימונס, אחרי חגיגות השלשה, נראה עייף וסיים עם 4 נק' בלבד. הלילה נראה אם פילדלפיה מתחילה מגמה או שההתפרצות לא הייתה יותר ממקרית. הראפטורס, תהיו בטוחים, לא יוותרו להם בקלות וגם בסוף המשחק הזה, ימשיכו בכל מקרה לעמוד עם ראש מורם.

*

ויש עוד משחק אחד או שניים או אלף הלילה. והנה הם:

Post Up:

2:30: בוסטון סלטיקס (4-11) – סקרמנטו קינגס (8-7)

אחרי שלושה הפסדים במערב ועדיין בלי קמבה ווקר, שיצא בנס עם נקע בצוואר בלבד (ויחזור תוך מספר ימים, יש טוענים שאולי בכל זאת אפילו הלילה), בוסטון סלטיקס חוזרת הביתה למפגש עם קבוצה שרק לפני שבוע ניצחה אותה על חודה של נקודה אבל תגיע עייפה אחרי ניצחון אמש על וושינגטון. צפוי להיות מעניין.

2:30: מיאמי היט (4-11) – שארלוט הורנטס (11-6)

משחק שלא אמור להיות ברשימה הזו בשל יחסי כוחות נותנים בבירור לטובת המארחת אבל בהתחשב בזה ש7 מתוך 17 המשחקים של הצרעות העונה הוכרעו על חודו של סל, אין לי אלא לקוות שהסטטיסטיקה תעשה את שלה ונקבל פה איזו דרמה.

3:00: מילווקי באקס (3-13) – יוטה ג'אז (5-11)

מילווקי הפסידה רק פעם אחת ב-11 המשחקים האחרונים שלה ויוטה הייתה זו שניצחה אותו במשחק הזה. הזדמנות מצוינת ליווני הענק לנקום מצד אחד, אבל גם לג'אז להוכיח שהם מסוגלים לנצח גם משחקים קשים ממש.

3:30: סן אנטוניו ספרס (11-6) – לוס אנג'לס לייקרס (2-14)

אחרי שמונה הפסדים רצופים, סן אנטוניו התאוששה מול הניקס (מזל שיש את הניקס) אבל אחרי שפגשה את הקבוצה הגרועה ביותר במזרח, היא תפגוש הלילה את הטובה ביותר במערב וזו כבר אמורה להיות אופרה אחרת. ועם זאת, זה בהחלט יכול להיות המשחק בו הספרס יקומו על רגליהם וילעגו למספידים שלהם. אבל יכול גם להיות שלא…

Low Post:

2:00: קליבלנד קאבלירס (11-5) – ברוקלין נטס (8-8)

בלי קיירי אירווינג שפצוע כבר שבוע הנטס מגיעים סוף סוף למאזן לא-שלילי. הלילה הוא כבר יכול להיות חיובי כשמולם מתייצבת קליבלנד החלשה שכבר מילאה את מצבת הניצחונות שלה השבוע עם ניצחון על פורטלנד המביכה.

2:00: דטרויט פיסטונס (11-5) – אורלנדו מג'יק (9-6)

איזו דרמה צפויה לנו הלילה בקרב האימתני על המקום השמיני במזרח בין שתי קבוצות פליאוף בשנה שעברה כמו דטרויט ואורלנדו! נו, טוב, לא ממש. מה שכן, הפיסטונס ינסו לרשום ניצחון ביתי שני ברציפות מול המג'יק שלא ניצחו העונה מחוץ לביתם עדיין.

2:00: אינדיאנה פייסרס (6-9) – ממפיס גריזליס (10-5)

משחק על גבול המעניין בין הפייסרס שממשיכים לנצח גם בלי הכוכבים המקומיים ברוגדון ואולדיפו לממפיס, שמתקרבת ליריבתה בלא מעט משחקים ואיכשהו תמיד יוצאת עם סל אחד פחות.

2:30: אטלנטה הוקס (12-4) – מינסוטה טימברוולבס (8-8)

האם הלילה מינסוטה תגיע סוף כל סוף למאזן השלילי הכל-כך מזוהה עימה? אחרי שישה הפסדים רצופים ותשעה מתוך עשרת המשחקים האחרונים באטלנטה בהחלט מאמינים שהזאבים הם אלו שיעזרו להם לסיים את הנאחס.

3:00: שיקגו בולס (6-11) – פורטלנד טרייל בלייזרס (12-5)

מה יותר גרוע מתולעת בתפוח? חצי תולעת בחצי תפוח! ומה יותר גרוע מחצי תולעת בחצי תפוח? פורטלנד טרייל בלייזרס!. הקבוצה שרק בעונה שעברה הגיעה לגמר אזורי פשוט לא מוצאת את עצמה העונה וההפסדים נערמים ונערמים כשרגע הם עם ארבעה רצופים ו10 מתוך 12 המשחקים האחרונים שלהם, כולל אחד מביך במיוחד בקליבלנד. לפחות הלילה מסע ששת משחקי החוץ שלהם יסתיים. ומה נגיד על שיקגו? שהם בטח כבר לא זוכרים מה זה להיות פייבוריטים.

5:30: גולדן סטייט ווריירס (14-3) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (10-5)

משחק בין שתי קבוצות של כמעט. אוקלהומה כמעט מנצחת משחקים ומתוך עשרת הפסדיה, שבעה היו בהפרש של 5 נקודות ומטה (ככה זה שמביאים לקבוצה יותר מדי אקסים של הקליפרס – נהיים לוזרים). גולדן סטייט מצידה היא כמעט קבוצת NBA…. הת'אנדר ניצחו פעמיים העונה את הלוחמים ואם ישיגו עוד ניצחון מולם הלילה, אז חצי מניצחונותיהם העונה יהיה מול החבורה של סטיב קר. אז למה לא כל יום שבת?!

7 תגובות

  1. פרוויו מעולה
    כדאי גם לציין שהאולימפיק, הטיטאניק והבריטניק היו ספינות פאר "אחיות" של אותה חברה.
    הבריטניק הוסבה לבי"ח מושט עם פרוץ מלחה"ע הראשונה.
    🙂

  2. הסבר: אם הקרמה שלך לחיות עד גיל מסוים, לא תעזור טיטאניק פיגוע התרסקות, אחי וחבריו עברו תאונת דרכים קטלנית כמעט אחרי קורס קצינים, מסוק צבאי הטיסני אליו, מכירים לי מישהו ורוצים שאלחץ את ידו, עזבו אותי אחי גוסס אני חושב, ואותו אחד ללא שריטה שלם ובריא מאוטו שהתגלגל עשרות פעמים לאחר עקיפה,
    אגב, אחי שהיה 90% בסכנה למות, התחתן עם החובשת הצבאית מרם2 הצבאית, נשואים באושר פלוס 3 וגם המשפחות הפכו למשפחה גדולה.
    אם הקרמה שלך לחיות אז תחיה וזהו.

    1. אותו אחד היה עם אחי באוטו 3פצועים ואחד ללא פגע, לא להאמין כמו בפיגוע באוטובוס נהרגים ואחד שלם ללא רבב

  3. תודה על הפרוויו, ולגבי הסיפור על הגברת ג'וזף, אז מוסר ההשכל של "אגדת עם מקסיקנית" לא תמיד נכון – אפשר להיגמל מזה.

    1. הסיפור ממש גרם לי לחייך, איזה כיף מול מדורת השבט של זעפרני,
      כמו ברב סיפורי האביר המציל (ניצלה הרי) אני קורא מרותק דרוך ואף מחויך לעיתים באמצע הסיפור,
      דרך מדהימה להעביר סיפורים,
      תבורך זעפרני המופלא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם