אין דוראנט, אין בעיות – הווריירס מנצחים את הבלייזרס בפתיחת גמר המערב

גולדן סטייט ווריירס 116 – פורטלנד טריילבלייזרס 94 (הווריירס מובילים 0:1 בגמר המערב)

הטריילבלייזרס המרוצים אך עייפים הגיעו היישר מדנבר, אחרי מלחמת שבעת המשחקים מול הנאגטס, רק כדי לגלות שהפרס על מאמציהם היה הצטרפות לדאג וטוני במסע במנהרת הזמן, ומפגש עם הווריירס מודל 2016, הקבוצתית והקטלנית, מובלת ע"י סטף ספלאש ואחיו האמיתי קליי, ולצידם שחקן ההגנה של העונה, דריימונד גרין, אנדרה איגודלה צעיר בשלוש שנים, ואפילו אוסטרלי ברוטלי אחד, שלא לוקח שבויים בדקות שלו על המגרש. וכאילו לא הספיק זה, יש לחברים מהמפרץ מה להוכיח. וכך, כשהתפזר העשן הסתבר, שוב, שגם אחרי שקווין דוראנט יקבל בטקס חגיגי את מפתחות העיר ובעלות על פסל החירות, הווריירס עדיין יהיו הטים טו ביט.

עוד לפני הפתיחה קיבלנו תשובה לשאלה הבוערת באמת, איך יסתדרו בני הזוג קרי שביציע עם העובדה ששניים מיוצאי חלציהם מתרוצצים על הפרקט בגופיות שונות. אז סוניה, כך נראה, משכה את הקש הקצר ולבשה 31 פורטלנד, של סת, ודל קיבל מספר 30 גולדן סטייט. על המגרש היו למשפחת קרי 39 נקודות ועשר שלשות, 36 ו-9 לבכור, והיתר… ליתר.

מה עם המשחק עצמו אתם בטח שואלים. ובכן, ברבע הראשון היה צמוד. למעשה, 4:08 לסיום הרבע אמינו מטביע ומצמצם לנקודה, 16-17. קרי, סטף, ומקיני עונים בשלשות, הבלייזרס מצמצמים חזרה, ואז קרי חובר לג'רבקו לצמד מחוץ לקשת, האורחים שוב מצמצמים, וארבעים שניות למחצית קרי חובר רק לעצמו לשני טילים ארוכי טווח תוך 20 שניות, ובמחצית ההפרש הוא 9, 45-54, ולקרי יש כבר 19. החיים בלי הנשיכות והשריטות של הרקטות נראים מוארים הרבה יותר, וסטף, כמו גולדן סטייט כולה, הגיב כמו נבט שעועית שראה את השמש בפעם הראשונה.

המחצית השנייה נראית דומה. שוב קרי עם שלוש שלשות בשלוש דקות עושה את זה 17, 50-67, ושוב הבלייזרס חוזרים, הפעם עד מינוס שש בסיום הרבע השלישי, 71-77. במהלך הקאמבק הקטן לילארד והוד, כל אחד בזמנו תופסים את הירך וצולעים קלות למספר שניות. רפואה שלמה לתשושים, עוד כמה ימים דוראנט יחזור, אז תתעודדו.

את הרבע הרביעי פותח דווקא קווין קוק עם תזכורת בת שתי שלשות שיש לסטף מחליף על הספסל. ואז תומפסון מזכיר שיש גם, ספלאש, אח ומחמם את הידית, וליווינגסטון, ואיגודלה מוסיפים דגשים משלו, ופתאום, 6:18 לסיום, אנדרה הענק בדאנק אופייני אחרי מהלך קבוצתי אופייני, והנה אנחנו ב81-97. ואז שוב תומפסון, וקרי מציין את נוכחותו מעבר לקשת, והשלשה של גרין מהפינה, 3:07 לסיום, עושה את זה 92-108 וחותמת את גורל המשחק. המאמנים מאווררים את יושבי הספסלים האחוריים, ובסיום 94-116, 0:1 לטובת הווריירס בגמר המערב.

36 נק', 7 אס', 6 ריב' ו15-9 מחוץ חקשת היו לסטף קרי ללא נוכחותו הדורשנית של דוראנט, ולצדו תומפסון עם 26 והגנה נהדרת על מקולום ולילארד, שהתבטאה באחוזים נמוכים של הצמד שממול, 3 חט' ו-2 חס'. גרין נתן בכל המובנים עם 12 נק', 10 ריב', 5 אס, 2 חט' ו-3 חסימות. הספסל תרם 36 לווריירס, ויחד עם 30 אסיסטים על 14 איבודים, 9 מהם במחצית הראשונה, האלופים הראו שליטה מהי.

בצד המפסיד קלע לילארד עם 19 ומקולום, הארקלס והוד מהספסל חלקו שווה בשווה 51. קאנטר הראה שלטון טורקי מהו עם 16 קרשים, לצד 10 נקודות. 28-7 מחוץ לקשת, ו36% מהשדה פשוט לא מספיקים מול הלוחמים בתצורה הנוכחית.

17 תגובות

  1. דובי, איזה כיף שאתה פה והבאת איתך את הסיקורים המבריקים. פורטלנד הייתה פשוט מביכה בהגנה על קליי וקרי. ראו פעם אחרי פעם איך חסימה פשוטה משחררת את קרי לשלשה כשקנטר/ קולינס נשארים למטה במקום לעזור. קרי יכל לקלוע גם עשרים שלשות אתמול בלי בעיה. מקולום וליליארד היו אכזבה קלוסאלית, אם הם לא יתאפסו על עצמם ומהר הטיטוא בדרך. גולדן סטייט כל כך הרבה יותר אסטתית לעין בלי דוראנט שזה מדהים. אם הם לוקחים את האליפות, זאת האחת שהכי מגיעה להם- אני עדיין מקווה שיאניס/ קוואי יראו להם איך זה נראה לשחק מול סופרסטאר אמיתי (ולא, הארדן לא נחשב בפלאייאוף).

    1. פורטלנד כאילו חזרו אחורה בזמן 3-4 שנים לתקופה שסטף וקליי היו משתוללים חופשי. יוסטון כבר למדה להצר את צעדיהם וחבל שהשיעור לא נלמד (מה שכן יש להם שחקנים שונים אז זה לא פשוט כל כך)

  2. אחלה סיקור דובי.
    פורטלנד נשארו לישון בדנבר,
    ולמרות הגנה גרועה ויום קליעה גרוע של לילארד ומשולם,
    עדיין היו במשחק ברבע הרביע.
    הרבה סיבה לאופטימיות.

    הלוחמים צריכים להיות מבסוטיים שסטף קרי יצא מ"משבר" הקליעה שלו,
    בדרך בשאיפה ל-FMVP,
    לסתום את הפה לכל המקטרגים וההייטרים,
    ולתחילת עבודות הסיתות של הקלסתרון שלו על ה-MOUNT RASHMORE של ה-PG.

  3. תודה דובי. אהבתי את הדימוי של נבט שעועית שסוף סוף רואה אור שמש, זה מה שקרה לג"ס אחרי שהם יצאו מההגנה והמכות של יוסטון (שלא מוערכת מספיק בזכות ההגנה המצוינת שלה). סטוטס צריך לראות את ההקלטות של מה יוסטון עשתה ולנסות ליישם.
    הסדרה הזו היא אנטי קליימקס גדול. תמיד פורטלנד הפסידה ביג טיים לג"ס. גם אם פורטלנד הגיעה עייפה ועוד תתעשת על עצמה אין כאן סיכוי אמיתי להפתעה, מקסימום פציעה של שחקן מוביל.
    יש לזכור שפורטלנד ניצחה ב-7 משחקים את דנבר שגם היא בתורה ניצחה בקושי את ס"א שנכון להיום היא האולימפיאקוס של הליגה.
    קאנטר כצפוי בתקופת צום הרמדאן הולך ומתדרדר ביכולת.

  4. תודה דובי, סיקור מצוין כרגיל.
    הווריורס נראו טוב אבל בעיניי פורטלנד היא הסיפור והיא גם המקור לאופטימיות לסדרה צמודה יותר. לילארד ומקולום היו בערב קליעות רע כדיין גם מאבד כדורים בסיטונות וגורם להמון נק' קלות בצד השני. אני בטוח שהם יתאפסו ויעלו את הרמה שלהם.
    ההגנה שלהם על קארי היתה מביכה ברמות וברור לי שסטוטס יעשה את ההתאמות הנדרשות. זה אולי יעלה לו בכמה חדירות קלות עד הטבעת אבל ימנע את המטווח הקליל מהלילה.
    למרות כל המשתנים האלה הם היו בעניינים עד אמצע הרבע האחרון. המשחק הבא יהיה צמוד בהרבה עם אפשרות להפתעה.

  5. אז לגולדן יש 2 סופר סטארים , 3 אולסטארים ספסל ראוי ומאמן מצויין. סדרה הבאה

  6. אחלה סיקור תודה דובי . שריטות נשיכות מכות פסקי זמן לחץ. ככה עד עכשיו נראה הפליאוף הזה. אצל הלוחמים הערב באורקל כל הדברים האלה היו מיותרים גרין אפילו סגר משחק בלי טכנית והכל נראה קליל. 9 מ 16 וסגרת עניין. זה נראה יותר כמו משחק קדם עונה מאשר גמר מערב.
    ברור שזו לא פורטלנד האמיתית . הם הגיעו מותשים מהקרב בדנבר ועדין עם הראש שם ואי אפשר להסיק מסקנות קדימה כי היא לא היתה במשחק הזה. יומיים מנוחה והתארגנות ואז נוכל לנתח קצת יותר מה הסדרה הזאת הולכת להיות למרות שעל פניו עושה רושם שגמר המערב האמיתי כבר מאחורינו.

  7. תודה רבה על סיקור מבריק.
    זה נראה ממש קל ולא פייר. לילארד חייב להתעורר. הוא לא יכול לחבר שני משחקי נפל (גיים 7 נגד דנבר ועכשיו).

  8. תודה רבה דובי
    גולדן סטייט שיחקה מעולה !
    לגביי דוראנט כנראה שאפשר בלעדיו הוא אמנם השחקן הכי טוב של הקבוצה אבל יש משהו מוזר בציוות שלו עם קארי
    עקרונית זה פוטנציאל לצמד הכי גדול בתודלות המשחק בפועל משהו לא עובד כששניהם כל המגרש ביחד (יותר נכון עובד פחות טוב)

  9. תודה דובי. תכנית משחק נהדרת של סטוטס.
    לרדת מתחת לחסימות על סטף קרי.
    אפילו קר שנשאל על זה במסיבת העיתונאים ניסה להגיד בעדינות- די, תמשיכו.

  10. תודה על הסיקור
    הטקטיקה של פורטלנד ברורה. לזרוע את זרעי השאננות לקראת חזרתו של דוראנט….
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם