אינדיאנה פייסרס מכורים

מדינת אינדיאנה היא בין היתר בייטסוויל. 119 מייל מפרנץ' לייק, איפה שאחד, לארי לג'נד נולד. 20 מיילים ממילאן, איפה שהשלטים מפנים למוזיאון של נבחרת הכדורסל של התיכון המקומי שלקחה ב-1954 את אליפות המדינה (שיחק היטב את המאמן בסרט "הוסיירס" – ג'ין הקמן). בייטסוויל, 6,603  תושבים, מחזיקה בשני מרכזי תאגידים של מיליארדי דולרים: הילברנד והיל-רום, שניהם נבנו מאותו השטנץ: עסקי ארונות הקבורה המשגשגים של בייטסוויל הפכו את חטיבת ה-death care, לפרה מייצרת מזומנים (cash cow). כמה משגשגים? בירידה מ-900 מיליון הכנסות לשנה לפני חמש שנים ל- 500 מיליון לשנה בסוף 2018. כמה משגשגים? כל פעם שבני משפחת ג'קסון מתים ומוזמן ארון בשווי של 50 אלף דולר עבורם, TMZ וערוץ E מציפים את המטה בכתבים לרגע שמנסים להשיג בלעדיות על חתיכות קטיפה בתוך עץ שיעטפו את הג'קסון הנוכחי. אי שם במאה הקודמת, בייטסוויל (כעת היל-רום) החלה לפתח יחידת מכשירים רפואיים ע"י מיזוגים ורכישות שהפכה עם השנים לתאגיד ששוה מיליארדים (7 מיליארד דולר נכון לאתמול). ב-2008 בעלי המניות של היל-רום דרשו שהחברה תפצל את יחידת ה-death care מאחר ואיננה קשורה לעסקי הליבה של החברה. בייטסוויל מיתגה את עצמה כהילברנד, והשתמשה בכספי המוות כדי לרכוש עוד ועוד חברות, לאחרונה הכריזה על מיזוג ענק עם מילכרון שהכפיל את החברה בגודלה משווי של 1.5 ל-3 מיליארד. תקראו את זה שוב, שעה מסינסינטי, אוהיו, שעה ורבע מאינדיאנפוליס, אינדיאנה, במקום שבו אין מוניות או אובר, אין שירותי משלוחי מזון, כ-40 עד 50 דקות לכל כיוון של נוף כפרי מלא חוות, חיות משק, בתים קטנטנים בערבה, מכוניות חבוטות עם סטיקרים של ישו, כנסיות קטנות מעץ, שלטי חוצות ענקיים שמזהירים מפני הפלות שוכנים שני מרכזים של תאגידי פורצ'ן 500 והשלטים בדרך מפנים אותך למוזיאון על קבוצת תיכון מקומי שלקחה את אליפות המדינה לפני יותר מ-60 שנה. ברוכים הבאים לאינדיאנה.

אולם ביתי: בנקרס לייף פילדהאוס, נוסד 1999, יכול להכיל עד 17,923, 16,812 נכחו בממוצע למשחק בשנת 2018-19, מקום 22 בליגה.

מאזן בעונה שעברה: 48-34. ויקטור אולדיפו, כוכב הקבוצה נפצע בינואר אבל היכולת שלו מספיקה כדי להבחר לאול-סטאר. מאז הקבוצה מחזיקה במאזן הפסדי של 19-16 שמספיק לה למקום חמישי במזרח ולסוויפ מול הסלטס בסיבוב הראשון. ההפסד הרביעי ברציפות של הפייסרס ב-4 השנים האחרונות. הקבוצה שנבנתה מחדש לאחר הטרייד של אולדיפו-ג'ורג' בקיץ 2017, מיתגה את עצמה כקבוצת הגנה קשוחה עם שילוב מנצח של צעירים כמו טרנר וסאבוניס, ווטרנים כמו קוליסון ויאנג וכוכב אחד – אולדיפו.

לידה ומוות:

כבר לא עימנו: איקה אניבוגו (נופה בשלהי 2019), בויאן בוגדונביץ' (שחקן חופשי חתם עם הג'אז על 73 מיליון ל-4 שנים), דארן קוליסון ( פרש כדי להתמקד בפעילות שלו בעדי יהווה) טייריק אוונס (הושעה מה-NBA על סמים עד ל-2021), קורי ג'וזף (שחקן חופשי, חתם עם הקינגס), ווס מתיוס (חתם בפברואר לשארית העונה, סיים חוזה וחתם השנה עם מילווקי), קייל אוקווין (שחקן חופשי, חתם עם פילי), דבון ריד (היה על חוזה דו צדדי שלא חודש, חתם עם מיאמי).

נולדו מחדש: טי ג'יי וורן (והבחירה ה-32 בדראפט 2019 הגיעו בשביל מזומן), נאז מיטסו לונג, בריאן בואן וסי.ג'יי וילקוקס (חוזה דו-צדדי), מלקולם ברוגדון (85 ל-4 שנים בסיין אנד טרייד עם מילווקי תמורת שלוש בחירות דראפט, אחת מהן סיבוב ראשון), גוגה ביטדזה (גרוזיה, סנטר, בחירת סיבוב ראשון), ג'רמי לאמב (שחקן חופשי, 3 שנים 31 מיליון), ג'אקאר סמפסון (שחקן חופשי, שנה  על מינימום), אמידה ברידה (מינימום לשנה), ג'סטין הולידיי (שחקן חופשי, 4.7 מיליון לשנה), טי ג'יי מקונול (7 מיליון דולר לשנתיים, שחקן חופשי מפילי)

סוחבים בנטל: אולדיפו, יאנג, טרנר, סאבוניס, אהרון הולידיי, טי גיי ליף, אדמונד סאמר, דאג מקדרמוט

מאמן: נייט מקמילן, שלוש עונות מאמן ראשי בפייסרס, שלושתן עם מאזן חיובי ועלייה לפלייאוף לסיבוב ראשון.

חמישייה צפויה: ברוגדון, טרנר , סאבוניס, וורן ו???

הבא עלינו ל?:

הנעלם הגדול באינדיאנה הוא לעונה הקרובה הוא מי ייקח את המושכות עד שאולדיפו יחלים. ההשלכות יכולות להיות מכריעות עבור הקבוצה. שנה שעברה בהיעדרו כאמור הקבוצה התדרדרה ל19-16, מאזן שלא יספיק אפילו במזרח הפגום להגיע לפלייאוף, אולדיפו שצפוי לחזור בין ינואר לדצמבר, יצטרך להיות במלוא כוחו על מנת להביא את הקבוצה לפלייאוף שלישי ברציפות שלו עם הקבוצה.

הקבוצה החליטה השנה לא להחתים מחדש את בוגדונביץ' שנראה לפרקים שנה שעברה כשחקן שלישי-רביעי במועמדת. בוז'אן 8'6, 18 נק' למשחק שקלע שתי שלשות למשחק ב42% מהשדה יחסר לקבוצה, ובמקומו ינסה להשלים את החסר מלקולם ברוגדון, רוקי השנה משנת 2017, קלע 15 נק' עם 1.6 שלשות ב42% שנה שעברה ונחשב לשחקן מס' 2 עד 3 במילווקי בריצת הפלייאוף שלה (ודש להתמוטטות של בלדסו), מביא איתו אייקיו כדורסלני גבוה, רכז בגובה של 5'6 (ממתין למדידה ללא נעליים..).

הנעלם הקטן הוא הצמד חמד טרנר-סאבוניס, שניהם גבוהים וזריזים, האחד חוסם יותר וחתום על 72 ל-4 שנים (טרנר) השני מוסר יותר וחתום על חוזה לשנה הקרובה (סאבוניס). האם בליגה של ימינו יש מקום לשני שחקנים כמו סאבוניס וטרנר בחמישייה? שמו של סאבוניס כבר נקשר למספר טריידים אפשריים ע"י פרשנים במהלך שאולי ייתן לקבוצה יותר מהקליעה שהלכה עם בוגדונביץ'

הנעלם הענק הוא מהו המהלך העתידי? אינדי היתה קבוצה שאמורה היתה ללכת לטנקינג אחרי הטרייד על ג'ורג'. כשהקבוצה החלה להתחבר ואולדיפו נראה כמו פרנצייז פלייר בתחילת 2017-18, הם החליטו לשמור על השלד הצעיר ולנסות להתחרות. השאלה היא עד כמה הם יכולים לעלות משם, במזרח ללא לברון, אבל עם יאניס וקיירי ודוראנט, ומיאמי עם באטלר, האם הם יכולים לראות עתיד בו הם נהיים מועמדים עם אולדיפו ברוגדון וטרנר שתופסים 60% מתקרת השכר? (וזה עוד לפני ההעלאה הצפויה לאולדיפו ב2022). האם הם יהיו יותר טובים מאטלנטה של עוד שנתיים?

הנעלם הביזארי הוא האגירה של שחקנים עם שמות פרטיים כמו טי גיי ומשפחה כמו הולידי.

תחזית:

אופטימי: 48-34 עונה שלישית ברציפות, פלייאוף מהמקום ה-5. הדחה בסיבוב הראשון בגנטלמן סוויפ ע"י מיאמי.

פסימי: 39-43, מקום עשירי. בינוניות לא מתגמלת, החזרה של אולדיפו לא מספיקה להציל להם את העונה, מקמילן, שאימץ את רוח המקום, לא מוכן לעשות טנקינג.

12 תגובות

  1. אדיר אתה אייל!

    אינדיאנה יכולה להפתיע לטובה אבל גם לאכזב. מסוג הקבוצות שאי אפשר לדעת לגביהן עד אמצע דצמבר.

  2. מאמר מצויין.הכתבה על המדינה אידיאנה מעולה.
    הייתי מוסיף שזה מקום מעולה לחובבי סטייקים (מי לא?)
    בממוצע 20$ לסטיק לפני זה אתה מקבל לחמניות עם חמאה פנטסטית.ציפס מצויין. בחלק מהמסעדות יש מילוי מחדש עוד לחמניות עוד ציפס. הטעם מעולה מאחר והאיזור חקלאי , הכל טרי.השרימפס פשוט ליגה לאומית. ויש מסעדה קמבודית מהמעולות בארה"ב ובכלל.
    הנוף פסטורלי. מתים שם על פוטבול. (תכינו 300$ לפחות לכרטיס).

  3. תודה איל. ברוגדון לטעמי אוברפייד ואינדי צריכה להטריד או את סאבוניס או את טרנר ולהביא 1 נורמלי ( חבל שלא הלכו שם על קונלי או אפילו על סאטורנסקי). אולדיפו שחקן נהדר אבל לא מס׳ 1 בקונטנדרית. בקיצור אינדי נדונה לבינוניות וחייבת להתחיל לעשות מהלכים כדי להשתדרג

  4. תודה רדו מצוין.
    אני דוקא חושב שזו קבוצה מאוד מאוד נחמדה ועשתה דוקא דברים חיוביים בקיץ הזה. מכל אלה שהלכו רק בוגדנוביץ זה משהו ששווה להתבאס עליו היתר ממש לא (קוליסון שחקן מיותר טוב שפרש , אוונס – הבטחה שמעולם לא מומשה האחרים לא משמעותיים) לעומת זאת הגיעו כמה שחקנים סבבה. ברוגדון מיותר לדבר – הגניבה של הליגה בעייני שחקן על, וגם לאמב הולידי מקונול וביטזדה שחקנים מאוד נחמדים. כשזה מתווסף למה שכבר קיים ובתקוה שאולדיפו יחזור ברמה דומה למה שהיה זו קבוצה לא רעה בכלל ואולי אף מעבר לכך.

    1. תודה !!!
      באמת אני לא בטוח שהם מגיעים לפלייאוף אם אולדיפו חוזר בפברואר במקום ינואר. ברוגדון בתור אופציה מס' אחת בקבוצה? באמת? נשמע כמו מתכון ל-40% הצלחה. אם נניח שמילווקי, פילי, בוסטון, ברוקלין, טורונטו, מיאמי יותר טובות ואורלנדו, דטרויט, אטלנטה, שיקגו, יש סיבה לשיפור השנה, ייתכן וזה יהיה גבולי. מצד שני המזרח כ"כ חלש (שוב) שכנראה זה יספיק

  5. פריוויו נהדר ! הולך על האופטימי, קבוצה שנראתה אופי עונה שעברה בלי הכוכב שלה ומאמן מאוד לא מוערך מספיק לטעמי.

  6. פריוויו לפרצוף נתת פה. קבוצה סימפטית ביותר, אם המטבע נופל בכיוון שלהם והם יהיו בריאים והפציעות יכו קצת גם ביריבות יש פוטנציאל לריצה יפה בפלייאוף. בפועל זה יגמר בהפסד למילווקי בסיבוב הראשון בטח

  7. שם את זה כאן בשבילכם : הגיאורגי הולך להיות אולסטאר. תודה רדו

  8. פגז של פרוויו
    צריך לתת המון קרדיט לנייט מק׳מילן
    ללא פול ג׳ורג׳ הקבוצה לא עצרה
    תמיד יש תירוצים אבל אינדי ממשיכה בשלה
    מקווה בשבילם שיעשו חצי גמר קונפרנס

  9. מאז שאולידיפו הגיע לאינדיאנה אני ממש מחבב אותו. הוא כל הזמן נראה לי במוד של הוכחה עצמית – מלא בזעם עצור אבל שומר על שקט קטלני.
    יאללה שיחזור כבר
    🙂

  10. תענוג רדו, קיץ מוזר עשו באינדיאנה.
    גם תדאוס יאנג עזב ויחד עם בוגדנוביץ' נראה לי שסך הכל הקבוצה נחלשה לעומת שנה שעברה.
    התסריט האופטימי שלך הוא הריאלי, האופטימי הוא מקום רביעי והדחה בסיבוב שני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם