דטרויט פיסטונס – תקועים בתחנה / איתי קדם

אולם ביתי – Little Caesars Arena  עם מקום ל 20,491 פועלי ייצור . רק שהפועלים מזמן אינם ולכן בעונה החולפת ממוצע התפוסה עמד על 16,481 שהם 78.5% בלבד ומקום 30 אחרון ומפואר באחוזי התפוסה מבין קבוצות הליגה במשחקי הבית.  נשקיע ונוסיף כי למשחקי הפיסטונס בעונה האחרונה טרחו והגיעו אחוז הצופים הנמוך ביותר בליגה גם בשילוב עם משחקי החוץ , כלומר ישנם מקומות שבהם אנשים עם מנוי – בכלל לא טרחו לסמן ביומן את המפגש של קבוצתם האהובה עם דטרויט כשזו הגיעה העירה. איתות לקומישינר – אולי בעיר שמתרוקנת מיושביה ורמת האטרקטיביות שלה דומה לכנס של מפלגת העבודה בקרית ארבע – יש צורך בשינוי ? נניח שנעביר את המפעל לטוקיו – שם אולי ידעו לייצר מוצר טוב יותר לקהלה האמריקאי.

מאזן בעונה שעברה – 41-41 שהספיק למקום ה 8 המפואר במזרח והדחה בסוויפ מהדהד מול מילווקי כשרק משחק אחד מסתיים בפער של פחות מ 20 נקודות.

מאמן : דווין קייסי שהוגלה מטורונטו ומתחיל עונה שנייה במועדון. מחזיק במאזן של 414 ניצחונות מול 348 הפסדים . מכיר מקרוב קבוצות לוטרי ( מינסוטה/ טורונטו של תחילת העשור) . יודע גם איך זה להוביל קבוצה עם 50+ ניצחונות. לא עזר לו עד היום – ועכשיו הוא תקוע במקום מיוחד , כזה שאפילו במטריקס היה צריך למצוא לו תיאור :

הסגל הקיים

השלישיה המרכזית ממשיכה – בלייק גריפין , אנדרה דרמונד ורג'י ג'קסון. הסנסציה הלאומית דריק רוז מושך את הקריירה לעוד עונה ומגיע גם הוא לעזור.

מחזקים מסביב טוני סנל וטים פרייזר שמגיעים ממילווקי , תון צעיר לנצח מייקר , לנגסטון גאלאווי, לוק קנארד, מרקיף מוריס שמגיע מהתאנדר , ג'ו ג'ונסון האינסופי , כריסטיאן ווד שמגיע אחרי סיום עונה מוצלח בפליקנס שם תפר 16 נקודות למשחק ב 7 המשחקים האחרונים בעונה למי שממש אבל ממש מתעקש להיות עכבר. ברוס בראון קיירי תומאס וסבטוסלב (סבי) מיכאיליוק משלימים סגל מפואר.

על הנייר יש כלמיני רוקיס אבל זה לא באמת מה שמעניין אתכם – עד שאחד מהם יהיה שחקן לספר עליו. דטרויט בחרה בדראפט את Sekou Doumbouya הנה לכם  :

משהו שאולי לא ידעתם על דטרויט – בשנות ה 50 גרו בדטרויט סיטי קרוב לשני מיליון איש שעבדו במרץ על תעשיית המכוניות המפוארת של אמריקה,  גם בתחילת ואמצע שנות ה 90 עדיין גרו בעיר מעל למיליון בני אדם. בעשור וחצי האחרונים בעקבות סגירת מפעלי הענק וסיבות נוספות העיר הולכת ומתרוקנת מיושביה ובשנת 2018 מנתה פחות מ 700 אלף תושבים ובמקום ה 23 בארה"ב.

מה היה ? מה יהיה ? תראו לכתוב פריוויו לדטרויט פיסטונס זה אולי האתגר הגדול ביותר בעונה שלה – הסביר את זה הכי טוב ראש ממשלתנו

כבר לא מעט שנים שהבוכנות משמשים כמחסן לחלקי חילוף וחוזים מיותרים בליגה. אין באמת אופק לקבוצה ולא רואים איזו תכנית עבודה מסודרת שאמורה לשמן את המנוע.

בלייק גריפין עדיין סופרסטאר שמוכר מנויים ויכול ביום נתון להשתלט על משחקים, רג'י ג'קסון רכז לגיטימי בליגה ויכול להחזיק קבוצה בבאופן סביר. דרמונד הוא סנסציה ונותן תפוקה בעיר שיודעת להעריך פועלים שחורים אבל כאן זה נגמר. הסגל המשלים בינוני מאוד , יש מחסור גדול בקליעה מבחוץ ואף מילה על הגנה.

דריק רוז נתן עונה חלומית והיה הכוכב של מינסוטה בהרבה רגעים כשגם ברמה הלאומית דיברו קצת על ה MVP לשעבר. אם הוא יתן עונה דומה גם השנה זה יעזור לדטרויט להעביר עוד עוד עונה בשלום.

הפיסטונס תקועים בחנת הרכבת – לא יודעים אם לעלות או לחכות. ועד לא יחליטו, המצב לא ישתנה.

תחזיות

אופטימי – דטרויט מתגבשת בעזרת האוהדים ליחידה מלוכדת שגדולה מסכום חלקיה המשומשים. כקבוצה של וטרנים היא משתמשת בניסיונה הרב כדי להתגבר על מחלוקות , פציעות , ימי חורף קרים והיעלמות נוספת של רוז ל 25 משחקים לטובת מכון גמילה מ "חוסר עניין" . היא מסיימת במקום ה 6 במזרח ומדיחה  2:4 בסיבוב הראשון את  המג'יק שסובלת מדיכאון של גורדון והסתבכות של פורנייה עם בלונדינית מסתורית בריביירה הצרפתית. בחצי הגמר הפיסטונס פוגשים את אינדיאנה , נאלצים לשחק הגנה, מרימים ידיים סופית ומודחים 4:1 . בסיום העונה בלייק עובר בטרייד ורוז מודיע על פרישה, הפיסטונס עוברים לעיר שמחה יותר ומתחילים מחדש.

ריאלי – הפיסטונס עושים קופי פייסט לעונה החולפת מסיימים 8 ומודחים או 9 ונחים. הסגל מספיק כשרוני כדי לנצח פה ושם במזרח , מספיק שרוב החברה יהיו בריאים בחלק מהזמן – וזהו. עניין גדול לא יהיה פה זה בטוח והעיקר שמישהו ייקח ממנה את גריפין כדי שתוכל להתפתח מחדש.

פסימי – במקרה של הפיסטונס עונת טנקינג עלולה להיות קטסטרופה – המרכיב האנושי בקבוצה הזו פריך מדי בשביל להעביר עונה של 20 ניצחונות בשקט תעשייתי. בלייק ייקלע לצרות מחוץ לפרקט , ג'קסון יחשוב רק על המספרים , דרמונד ידרוש טרייד באמצע העונה , ג'ונסון ורוז ישארו פצועים לכל העונה והליגה תצביע פה אחד לסגור את הפרנצ'ייז. אין צעירים לקדם (חוץ מתון מייקר) אין אוהדים אין תקווה – דטרויט סיטי על כל המשתמע.

10 תגובות

  1. איזה שעמום… אני זוכר איזה רבע אחד של גריפין נגד הספרס שהייתי בטוח שהוא באמת וי פי הבא

  2. תודה איתי.
    קבוצה שתקועה עמוק בבינוניות וכל עוד בלייק שם היא לא תגיע רחוק. שיחליפו אותו תמורת ג'ון וול, פשוט כי וול פצוע.

  3. מה שעצוב הוא נתוני התפוסה במשחקים. דטרויט זו עיר עם עבר מפואר, בטח יותר מאורלנדו, וושינגטון, מילווקי ושות, ועדיין הם לא מצליחים לייצר קשר טוב עם הקהילה. הם צריכים ללכת על כיוון של קבוצה צעירה, לוחמת ומגובשת, סביב שחקן על (גריפין). לדעתי זה יכול לעזור למכור מינויים.

  4. חייבים לקחת הימור עם איזה טרייד על דראמונד/גריפין שיעזור לשנות כיוון ועל הדרך להיפטר מרג'י ג'קסון.
    עוד עונה פרווה בעיר המכוניות

  5. תודה איתי, די שיגמר סבב המזרח הזה אני מת כאן.
    לוק קנארד דווקא נתן עונה מאוד מבטיחה ודמבויה נראה פוטנציאל סיאקם כזה.
    אולי אם טורונטו יתחילו ממש חלש את העונה שווה להם לנסות ללכת על לאורי כדי לתת להם קצת יותר סיכוי ממקום רביעי והדחה בסיבוב ראשון/שני שזה התסריט האופטימי שלהם

  6. קבוצה שהיא כמן הכוכב הגדול שלה
    פשוט עצוב שככה תיגמר הקריירה של בלייק גריפין
    פוטנציאל עצום שלא יעשה הרבה בפיסטונס
    מקום 6 במזרח זו התקרה שלהם

  7. איתי תודה רבה. הכותרת מתארת את המצב מצוין.
    מה שהיה הוא שיהיה 7-8 והדחה בסיבוב ראשון …

  8. כמה קבוצות אפורות ומדכאות יש במזרח, גאד. ערמה של בינוניות מרגיזה. מקום 7-8 והדחה מהירה בסיבוב הראשון בנוהל

  9. במזרח החלש דטרויט יכולים להשתלב בכל מקום 4-8
    אין לחץ להישגים וזה יעזור
    🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם