מילווקי באקס – הצזיקי מוכן ?

במעבר ישיר לעונת 2019/2020 יאניס שלנו מתחיל כבר את עונתו השביעית בליגה וראו איזה פלא - הוא רק בן 24 בואכה 25 בחורף הקרוב. 600 אלף האוהדים של מילווקי באקס ירצו לראות את ההיסטוריה חוזרת

למי שאינו בקיא לבאקס יש בכיס אליפות אחת, בת 48 שנה לא פחות, אותה הביא לעיר שחקן צעיר וסופר מוכשר בשם לו אלסינדור (אז בן 24 ובעונתו השניה בליגה). הבחור זכה בתואר ה MVP של סדרת הגמר אחרי שהעמיד ממוצע של 27 בנקודות ו 18.5 בריבאונדים. יום אחרי שקיבל את התארים הכריז הבחור לעולם כי הוא משנה את שמו לקארים עבדול ג'באר ומשם ההיסטוריה וההיסטריה ימשיכו איתו לאליפויות נוספות בלייקרס וכתיבת שמו כשחקן שלנצח יהיה שווה דיון בכל פרלמנט GOAT שיפתח על פני הגלובוס. אז נכון שלקארים היה את אוסקר רוברטסון לידו ובלדסו זה לא ממש אותו הדבר אבל תנו רגע ליהנות מההשוואה.

מילווקי באקס – תעודת זהות

אולם ביתי – Fiserv Forum   עם מקום ל 17500 איש . במקרה של מילווקי הצליחו להכניס בממוצע 17602 בממוצע בכל משחק ביתי מה שהביא את התפוסה לממוצע של 101.5% ואת הפרנצ'ייז למקום השני בליגה בהיבט הזה ( תתפלאו אבל הראשונה היא דווקא דאלאס עם 104% תפוסה , כנראה שבטקסס יודעים איך לדחוס אנשים לאולם כמו שצריך ) הלהקה היוונית היתה אטרקטיבית גם במשחקי החוץ ומשכה קהל – מקום 5 בליגה בתפוסה במשחקי החוץ שלה וזה יפה.  

מאזן בעונה שעברה – 22-60 מקום ראשון בליגה כולה . טאטאו את דטרויט 0:4 בסיבוב הראשון , עברו את בוסטון האומללה 1:4 בשני. נכנעו בגמר המזרח 4:2 לאלופה הקנדית שבדרך אחרי שהובילו 0:2 בסדרה ונכנעו 118:112 בשלישי אחרי 2 הארכות במשחק שהפך את כל הסדרה.

מאמן : מייק בודנהולצר שיודע להביא קבוצות ל 60 ניצחונות בעונה הסדירה אבל עדיין צריך להוכיח שהוא יודע מה לעשות איתה בפלייאוף. שעזר ליאניס להגיע למעמד MVP (הנה קליפ בשבילכם) אבל נשאר חמוץ בסיום העונה כיאה ליוצא ספרס שלא סיים עם טבעת. אחרי שש עונות כמאמן ראשי הוא מחזיק במאזן 273 ניצחונות ו 219 הפסדים.

סגל לעונה הקרובה

יאניס MVP אנטטוקומבו ואח שלו תנאסיס האיש והעידוד מהספסל. האחים חטפו בראש באליפות העולם האחרונה כשהנבחרות שהם פוגשים מצופפות את הרחבה ועושות בונקר נגד החדירה של יאניס. חומר נהדר למחשבה בליגה לא שמישהו באמת יעשה את זה עד שלבי הפלייאוף.

מחזקים מסביב:

כריס "סגרתי אחלה חוזה" מידלטון שקיבל חותמת אולסטאר בעונה האחרונה אבל לא באמת התעלה לרמה הדרושה כשהיה צריך ויהיה חייב לתת עונה טובה יותר מהאחרונה.

אריק " אני רכז אולסטאר" בלדסו – שיהיה חייב לשחק ברמה של הרכזים הטובים בליגה בשביל להגיע רחוק יותר העונה.

ברוק "קלעי שלשות" ורובין "לא יוצא מהרחבה" לופז שמעולם לא שיחקו יחד בליגה ועומדים לעשות הרבה נזק סביבתי.

תצוגת וטרנים מרשימה – קייל קורבר , ארסן איליאסובה , ג'ורג' היל , ווסלי מתיוס.

חבורת צעירים לא רעה עם פט קוננגטון , סטרלינג בראון , די ג'י וילסון ודונטה דיויצ'נזו המבטיח שנפצע ונעלם באמצע העונה.

אז מה יקרה בעונה הקרובה במילווקי?

סגל עמוק ומגוון שיתן לבודנהולצר כלים להתמודד עם מרבית האתגרים בליגה בתקווה להגיע שוב למשחקים מכריעים בגמר המזרח ולהתקדם עוד שלב אל גמר הפלייאוף וצ'אנס אמיתי לקחת אליפות . כן אם לא הבנתם הצזיקי של הבאקס קיבל את כל התיבול שהוא צריך במסגרת המגבלות האפשריות וכל עוד בן סימונס לא קולע שלשות – העונה המזרח צריך להיות חזק בידיים של יאניס.

וכן הבאקס צירפו במהלך מפתיע שאמור להעביר ואתם לרמה הבאה ולתת ליאניס את הכוכב שהוא באמת צריך לידו את לא פחות מדראגן בנדר. אם לא הבנתם זה בסדר – קבלו אוסף מהלכים של יאניס להרגעה :

חמישיות אפשריות – לופז , מידלטון , יאניס , בלדסו ותוספת של אחד מלופז /מתיוס/איליאסובה. אפשרות נוספת היא שאחד הצעירים יקבל מקום בחמישייה ויסייע בהובלת הכדור. בודנהולצר לא נעול מסורתית על חמישייה קבועה והמציאות גם מכתיבה שינויים כך שזה לא משנה. הבאקס איבדו את ברוגדון שהיה מרכיב משמעותי מאוד בחמישייה, נתן פתרונות יצירתיים כשההתקפה הייתה תקועה, ידע לקבל החלטות ברמה גבוהה מאוד ומעניין מי יצליח להיכנס לנעליו. בכל מקרה תירוצים לא יתקבלו – והשנה הולכים על אליפות.

על מה הבאקס יילכו בשנה הקרובה?

הבאקס רוצים אליפות. הם בחרו להשקיע במידלטון ולשחרר את ברוגדון , הם הביאו אחים כדי לעודד (תנאסיס) וכדי לעזור הגנתית (רובין) . הם צרפו כח אש (קורבר/מתיוס) . הם מחזיקים בצעירים שנותנים דקות איכות בליגה ( דיויצ'נזו/בראון/וילסון) יש להם נשכנים (קוננגטון) ומלטפים (בנדר) . ויש להם MVP אחד שצריך לפתח אלמנט חשוב במשחק שלו בשביל להיות בלתי עציר באמת – אחד על אחד בהתקפה עומדת. לקבל כדור עם הגב לסל ולקלוע פייד מחצי מרחק באחוז גבוה. לעמוד כמו מייקל או לברון על קצה הקשת או העונשין ולקבל החלטות ברמה של אולסטאר – לקלוע למסור או לחדור . לשחק על שטח קטן כשההתקפה לא זזה. יש אחד שיודע לעשות את כל אלה ונמצא בדרך שלו לטבעת – קוראים לו קוואי.

למי שלא זוכר כמה גבוה קארים באמת – וכאן הוא כבר "קצר" בכמה סנטימטרים טובים :

מילווקי באקס – תחזיות

אופטמי – יאניס מתפוצץ על הליגה גם בפלייאוף , מידלטון מראה לכולם כמה הוא קשוח באמת , בלדסו לא מאבד כדורים , איליאסובה ממשיך להיות קר רוח , בנדר מוצא את המוג'ו , האחים לופז הופכים לתאומי המגדל הטובים העולם ומתיוס דופק שלשות קלאצ' כאילו אנחנו בפורטלנד של 2014 . הבאקס משווים את שיא הפרנצ'ייז עם מאזן 16:66 ומקום ראשון בליגה , בודנהולצר מגלה איך עושים את זה נכון למגיע עד לגמר שם הלייקרס נכנעים 4:1 . יש אליפות.

ריאלי – מילווקי ימשיכו להיות דומיננטיים במזרח תודות למאמן וליאניס. הסגל סולידי איכותי ועמוק מה שעשוי להביא אותם שוב למקום 1 במזרח. הפרנצ'ייז שעלול לעצור אותם לפני הגמר הוא זה של פילי שאם יתחבר יש לו את הכלים לעשות הרבה צרות. ובכל מקרה – קוואי מחכה עכשיו במערב כך שהעפלה לגמר הליגה והפסד היא תחזית ריאלית בהחלט.

פסימי – כולם עושים בונקר על יאניס ממש בתחילת העונה , קורבר ומתיוס מתגלים כסוסים מתים, בנדר ממשיך להיות בנדר ובודנהולצר פותח עם תנאסיס בחמישיה אחרי 5 הפסדים. הבאקס מחליפים את המאמן באמצע העונה ומעבירים את בלדסו בטרייד תמורת כסף קצת לפני האולסטאר. הבאקס מסיימים 5 במזרח ומודחים בחצי הגמר המחוזי מול פילי 4:2 .

13 תגובות

  1. אחלה פריוויו איתי. אני מרגיש שגם השנה מילווקי לא ימצו את הפוטנציאל עד הסוף, חושב שהם יפלו מול פילי או בוסטון. אלא אם יאניס יתחיל לקלוע משלוש בעקביות ואז זה גמר קל עם אפשרות לטבעת.
    הערה-החוזה של מידלטון זוועה. יתחרטו על זה מאוד

  2. תודה על הפוסט הנהדר.
    אני גם בדיעה שהם עושים גמר איזורי.
    אני חושב שהם עוברים את פילי בגמר,
    אבל לא רואה איך הם מתמודדים עם הקליפרס במידה והיא יוצאת מהמערב.
    מה שבטוח שללא מידלטון בפלייאוף ביכולת אולסטאר, אין להם מה למכור בגמר.
    עם כל הכבוד ליאניס, ללא קליעה הוא יעצר די בקלות מול קבוצה כמו הקליפרס.

  3. פריוויו נהדר איתי תודה!
    לא מחזיק מיאניס. בטח לא אחרי אליפות העולם. חסר לו קילר אינסטינקט ואין לו יכולת הרתעה. איפה לברון בגילו ואיפה הוא. הוא מפלצת אתלטית של מספרים אבל משהו בנשמה חסר.
    מילווקי נראית כמוהו ולא תגיע יותר רחוק ממה שהיא הגיעה השנה.
    הימור שלי: הדחה מול בוסטון בחצי גמר מזרח

    1. תודה יאיר המפתחות בהחלט בין האוזניין של יאניס. אם הוא ימצא פתרון למגבלות שלו הוא יהיה בלתי עציר.

    2. יאיר למה נראה לך שאין ליאניס קילר אינסטינקט? לדעתי דווקא הראש והנשמה שלו מביאים את הקבוצה שלו להרבה יותר ממה שיש לה מבחינת כישרון. יש לו בעיות מובנות על המגרש שגם לי יש ספקות אם הוא יכול להוביל קבוצה כזו עד הסוף אבל דווקא מבחינת ה'נשמה', הוא נראה בנוי לזה.

  4. אני מקווה מאוד שיתגברו על עזיבת ברוגדון וישמרו על המקום הראשון שלהם. עם מאמן מצוין ותלכיד טוב זה אפשרי. אבל העונה הרגילה זה לא המבחן האמיתי ובפלייאוף יאניס יסגר הרמטית המבחן שלו.
    גם לקבוצה יש מבחן בשנתיים הקרובות, ושה להעמיד סביב יאניס קונטנדרית, כדי שלא נראה את סיפור לברון חוזר רק הפעם במילווקי.

  5. תודה איתי.
    במזרח הם בטוח מקום 1-2 מבלי להתאמץ.
    אני עדיין לא בטוח שיש להם מה שצריך לקונטנדרית. היה נראה שהיה להם די הרבה מזל (ולוז קל) בעונה הרגילה ואת המגבלות שלהם ראו בפלייאוף, כשדווקא ברוגדון היה זה שנראה השחקן השני הכי טוב שלהם בלא מעט משחקים.
    הם בסיטואציה שכל דבר חוץ מגמר המזרח זה כישלון וזה כבר בעייתי לדעתי, כי תכלס, חוץ מיאניס, אין שם המון כישרון

  6. ממש עסק משפחתי נהיה שם במילVוקי.
    ישמצב שסת' וסטפן קרי עוברים לשם גם ?
    מאד מעניין אם הגיעו לשיא שנה שעברה ומשם הדרך רק למטה (סטייל בוסטון לפני שנתיים) או שיתקעו יתד בפסגה לאורך זמן.
    🙂

    1. בעונה הרגילה יהיו בטוח בצמרת
      שאלת הפלייאוף היא השאלה המעניינת

  7. תודה רבה
    פרוויו מעולה
    האם תסמונת בודנהולצר תחלוף והוא באמת יצליח בפלייאוף עם קבוצה שיש לה יתרון ביתיות ?
    האם צדקה מילווקי עם החוזה שלה למידלטון ?
    איפה התקרה של יאניס ?

    1. תודה מידן
      אשמח מאוד אם התקרה של יאניס תמשיך לגבוה כי אין כאלו חיות בעולם שלנו… האתגר שלו השנה יהיה הגדול מכולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם