הלייקרס רצו לעשות מחווה לקובי אבל 'רוח קובי' נחה דווקא על לילארד – סיקור משחקי שישי

המשחק הראשון של הלייקרס לזכרו של מספר 24 שלה, הסתיים עם פעמיים 24, אבל דווקא מהצד של לילארד שהוביל את פורטלנד לניצחון. ומה עוד היה לנו הלילה? רגע השיא בעונה של דנבר, 54 נקודות של קיירי ועוד אחד עם 24 - זאיון וויליאמסון שמו.

לוס אנג'לס לייקרס (11-36) – פורטלנד טרייל בלייזרס (27-22) 127:119

בלוס אנג'לס לייקרס כנראה לא למדו כלום מפרשת מותו של קובי בריאנט בתחילת השבוע. התרסקות המסוק של כוכב העבר של הלייקרס בתחילת השבוע הייתה אמורה ללמד את החבורה מלה-לה לאנד שלא משנה מי ומה אתה, לא כדאי להתעסק עם הגורל אבל הלקח הזה לא הופנם ולא נלמד.

הלייקרס ביקשו לדחות את המשחק שלהם מול הקליפרס בתחילת השבוע כדי להתמודד טוב יותר עם  מותו של הקלע הגדול ביותר בתולדות המועדון. אלא שיש מי שאמרו שהסיבה האמיתית לדחיית המשחק הייתה אי-רצונם של הלייקרס להפסיד במשחק הראשון אחרי מותו של מספר 24 המנוח מול הקליפרס החזקה. וכאן בדיוק התערב הגורל. הלייקרס שכחו שבמשחק הבא שלהם הם הולכים לפגוש את דמיאן לילארד, מי שבחמשת המשחקים לפני ההתמודדות הערב רשם ממוצע של 48.5 נקודות למשחק. לילארד  נתן את המנה הקבועה שלו לאחרונה עם 48 נקודות והוביל את פורטלנד לניצחון מרשים על הלייקרס, שאיך נאמר זאת בעדינות – עשו לקובי קצת בושות…

אבל לפני שנגיע ללייקרס ולקובי, יש שני שחקנים שכדאי לדבר עליהם אחרי המשחק הערב ושניהם שיחקו הלילה בשחור-לבן. הראשון הוא כמובן דמיאן לילארד, שעם כל הכבוד לשאר השחקנים על הפרקט, הפגין הכי הרבה מ'רוח קובי' הלילה. לילארד נתן הלילה עוד אחת מההופעות הבלתי עצירות שלו, עם 23 נקודות ברבע השלישי, קבלת החלטות מושלמת בחצי השני, 10 אסיסטים, תשעה ריבאונדים, סל שסגר את הסיפור הרמטית וכל-כך הרבה מנהיגות.

קשה לי שלא לצאת מהמשחק הזה עם התחושה שלילארד צריך למצוא קבוצה אחרת. שעם כל הכבוד לסי.ג'י מקולום החביב, גארי טרנט המשתפר ואפילו חסן וויטסייד שתיכף תוקדש לו כאן פסקה, לילארד נושא בעול לבדו וכנראה לא יצליח לקחת את המועדון הזה רחוק יותר ממה שהוא הביא אותו בעונה שעברה. וחבל, כי לשחקן הכל-כך נפלא, כל-כך עקשן, כל-כך מתמיד, יעיל ומיוחד מגיע כל-כך הרבה יותר מהחבורה הבינונית שלצידו (ומריו האזוניה, שאפילו לדרגת בינוני לא הייתי מעלה אותו). האיש שניצח את הלייקרס היום כמעט לבדו הוא פשוט פנומן אדיר שאם היה משחק במועדון קצת יותר מנצח, כנראה היה נחשב בשורה של הגדולים. במשחקים האחרונים עושה רושם שהוא מנסה לקחת את פורטלנד על גבו, עוד יותר מתמיד, כדי לשים אותה בפליאוף ויש סיכוי לא קטן שהוא יצליח בסופו של דבר במשימה הזו. אבל האם הופעה כקבוצה השמינית בטיבה במערב בפליאוף, תהיה באמת משהו שיהיה שווה להתעכב על הקריירה שלו בגללו? כנראה שהתשובה היא לא ומכיוון שכך, אין לי אלא להביע פה משאלה (שמי יודע, אולי תתגשם יום אחד) – תנו לדמיאן ללכת!

אבל לילארד לא היה שם לגמרי לבדו כי מי שעוד היה אדיר הלילה היה חסן וויטסייד או כמו שמגיע לו שיקראו למה שהוא עשה הערב – 'ווי ווי ווייטסייד'. הסנטר הלפעמים-מושמץ הזה, שההגנה שלו זוכה לביקורות תכופות עשה היום כבוד לעצמו ולמקצוע הסנטר. הנוכחות שהוא הפגין בכל מקום בהגנה הוציאה את הלייקרס משיווי משקל, הרכות של הקליעה שלו והמיקום המצוין הצילו את פורטלנד בכל פעם שהיה צריך שמישהו יקרא לדגל. 30 נקודות, 13 ריבאונדים, 5 בלוקים ו13/14 מהשדה היו השורה הסטטיסטית שלו הלילה אבל יותר מכך הוא פשוט היה הדבר הזה שללייקרס כבר לא הייתה תשובה אליו.

ומהצד השני, ראינו את הלייקרס בהפסד שני ברציפות, בערב בו ההגנה שלה שבתה והשלשות מיאנו להיכנס. הלייקרס התעסקו יותר מדי הלילה בקובי ופחות בלנסות לנצח את המשחק ובסופו של דבר נכשלו במשימה להקדיש לכוכבם המנוח את הניצחון. אנתוני דיוויס היה מצוין, קייל קוזמה תרם המון מהספסל אבל למרות יתרון של 41:61 בריבאונד הם לא היו קרובים לנצח הלילה. הפוקוס היה רחוק מהם, הנוכחות של וויטסייד הפריעה להם ורוחו של קובי לא שרתה עליהם. בדקות הסיום הם עשו קולות של רוצים לנצח אבל לא ממש עשו משהו בשביל למנוע מפורטלנד את הניצחון.

אבל לפני כל זה, לפני 48 הנקודות של לילארד ו-48 הדקות של שתי הקבוצות על הפרקט, היו לא מעט רגעים מרגשים שעיכבו את פתיחת המשחק משמעותית והיה טקס מרשים לזכרו של אחד הלייקרים הדגולים. מה לא היה שם: בכי, נרות, רגעים גדולים, נעליים צבועות בצבעים מיוחדים, גופיות מעוטרות במספר 24, סרטים מקושטים ומה-לא.

העיר לוס אנג'לס עשתה מחווה לקובי כמו שרק הוליווד יודעת:

לברון, כמובן, דמע והצליח לרגש גם לבבות ציניים כמו זה שלי:

חמישה קובי בראיינטים פתחו בהרכב של הלייקרס:

ורק אחרי שתי הפרות של 24 שניות ו-8 שניות לזכרו של המנוח וקריאות עידוד רמות מהקהל, התחילו שתי הקבוצות לשחק:

בכל מה שקשור לכדורסל, העניינים היו הרבה יותר רגועים. המשחק התחיל בצורה שקולה והלייקרס היו הראשונים לפרוס את חסותם עליו כשברחו ל18-25, עם אנתוני דיוויס שנהנה לסחוט עבירות ולקלוע:

אבל נאסיר ליטל, דמיאן לילארד וסי.ג'י מקולום עם שלשה 1.1 שניות לסיום הרבע לא ויתרו והעלו את פורטלנד ליתרון אחרי 12 דקות – 36:38.

הרבע השני היה שקול מאוד, הלייקרס שוב עלו ל-6 פורטלנד שוב הייתה צעד אחד אחורה ודיווויס שוב קלע וסחט עבירות באותו מהלך בדרך ליתרון זעום של הלייקרס במחצית 60:62:

ואז הגיע הרבע השלישי ואת האווירה הכבדה ששררה באולם, עמעם דמיאן לילארד שפשוט היה בכל מקום. הוא חדר, הוא קלע, הוא צלף מחוץ לקשת, מסר, סחט עבירות והיה פשוט בכל מקום כשלרגע השיא הוא הגיע אחרי הדבר הבא:

בין לבין הוא הוביל את הבלייזרס עם 23 נקודות ברבע אחד ליתרון 96:103 לקראת הישורת האחרונה.

בתחילת הרבע האחרון לילארד יצא לנוח, אבל גארי טרנט ג'וניור היה שם בשביל האורחים שברחו ליתרון דו-ספרתי 96:108, לברון וקוזמה החזירו את הלייקרס ל3- בלבד עם ריצת 0-9 אבל שנראה היה שהסיפור הידוע על הקאמבק יופיע שוב, מוקולום ולילארד עם שני סלים העלו את פורטלנד ל-7 הפרש ומכאן עד לסיום, שתי הקבוצות התחילו במשחק חתול ועבר, כשהלייקרס לא מתקרבת אל מתחת ל-3 הנקודות הפרש וסטפ-בק של לילארד סוגר את הסיפור, כדקה וחצי לסיום. 119:127 בסיום לפורטלנד שבזבזה את 24 השניות האחרונות שלה ללא תכלית מבלי שהלייקרס אפילו מנסים לעשות עבירה ובכך למעשה הסתיים המשחק כמו שהוא התחיל…

לילארד סיים עם 48 נקודות בפורטלנד ועשה זאת עם 17/30 מהשדה ו7/12 מחוץ לקשת, הוא גם מסר 10 אסיסטים וקטף 9 ריבאונדים. וויטסייד הוסיף 30 נק' וקטף 13 ריבאונדים ומקולום היה סביר עם 19 נקודות. גארי טרנט ג'וניור, שקולע 15.4 נק' למשחק בשבועיים האחרונים, סיים עם 10 נקודות מהספסל. דיוויס הוביל את הלייקרס עם 37 נקודות ועשה ככל העולה על רוחו במגרש כשהוא קטוטף גם 15 ריבאונדים. לברון הוסיף 22 נק', מסר 9 אסיסטים וקטף 8 ריב' (יש בערך 5 שחקנים הלילה שהיו במרחק נגיעה מטריפל-דאבל)  וקוזמה תרם 25 דקות יעילות עד מאוד עם 17 נקודות ו-15 ריבאונדים. בראדלי היה היחיד בדאבל-פיגר זולתם עם 10 נקודות וזו בערך הייתה הבעיה של הלייקרס הלילה. כרמלו אנתוני לא שיחק, למי שהרגיש בחסרונו…

מילווקי באקס (7-41) – דנבר נאגטס (15-34) 127:115

יותר מכל הדברים, השבוע האחרון שעבר על הליגה הטובה בעולם היה שבוע של מחוות לקובי בראיינט. שחקנים שמחליפים את מספר הגופיה ל-24, כאלה שדווקא מפסיקים ללבוש את גופיות 24 ו-8, אחרים שמתייפחים בשידור חי ומספרים על ההרוג שהיה להם כאח וכאלו שהסתכלו על הטרגדיה הרחבה ודיברו על תשעת האנשים שנהרגו בתאונת המסוק ועל הכאב שהדבר גרם להם.

ובתוך כל אלה, יש סיכוי שגם דנבר נאגטס מצאה דרך להנציח את הסופרסטאר המנוח שנהרג השבוע – הנאגטס הפגינו בין משחק אמש ביוטה למשחק הלילה במילווקי את 24 השעות הכי טובת שלהם העונה..

כשהם עייפים ותשושים אחרי ניצחון אמש על יוטה החזקה ואחרי שקמו לטיסה בשעה 4:30 לפנות בוקר, כשהם עולים למשחק בלי ג'מאל מוריי, פול מילסאפ, גארי האריס ומייסון פלאמלי – דנבר הצליחה לנצח את הקבוצה בטובה ביותר בליגה כיום אחרי שפיגרה מולה במחצית. רבע שלישי מצוין של הנאגטס עם 7 שלשות מ-13 ניסיונות אל מול השתנקות התקפית של הבאקס בדקות האלו נתנו לנאגטס ניצחון יוקרתי, השמיני שלהם באחד עשר המשחקים האחרונים (מוריי לא שיחק בתשעה מהם. רק אומר…) ונוטע בלב אוהדי הנאגטס תקווה להמשך.

וויל ברטון עם סוג של מחוות קובי משלו שהסתיימה ב-24 נקודות ו-8 אסיסטים, ניקולה יוקיץ' עם מנה די סטנדרטית של כמעט-טריפך-דאבל, מייקל פורטר-ג'וניור עם דאבל-דאבל, מאליק ביסלי עם 5 שלשות וג'רמי גארנט עם 7 בלוקים, כולם הובילו את דנבר לניצחון שהיווה את ההפסד הביתי השלישי בלבד של הבאקס העונה.

"זה הניצחון הכי מרשים שלנו העונה. אני גאה מאוד בבחורים" אמר מייק מאלון, המאמן מנופח החזה של הנאגטס שיכולים לפנטז על חזרה למילווקי עוד העונה לסדרת גמר… (הפנטזיה של דנבר היא הסיוט של הליגה אבל זה כבר לפעם אחרת).

ומהצד השני, למילווקי הדברים פשוט לא התחברו. יאניס סיים גם הוא עם כמעט טריפל-דאבל, כשהוא חסר רק אסיסט אחד מההישג אבל זה גם כמעט היה הנתון שלו במחצית הראשונה אותה הוא סיים עם 12 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. הבאקס לא מצאו את עצמם יחד בחצי השני וקלעו 48 נקודות אחרי ההפסקה במה שהרס להם את הערב ועצר אותם על תשעה ניצחונות רצופים.

הערב דווקא התחיל במגמה שונה לחלוטין. במילווקי החליטו לציין הלילה את 'ליל התרבות ההלניסטית' ולשם כך העלו לפרקט, לראשונה בתולדותיהם, את צמד האחים יאניס ותיאנסיס בחמישייה במה שגרם להתרגשות אצל ה-MVP:

פחות מ-3 דקות אחר-כך יאניס מצאה את אחיו לסל קל ומילווקי מצאה את עצמה ביתרון 4-16 מהיר:

יאניס המשיך להפגין נוכחות והראה ליוקיץ', מי שולט בעניינים ביניהם:

אבל שתי שלשות רצופות של בארטון ציננו את ההתלהבות המקומית, הורידו את הפער ל-5 בלבד (13:18) והעידו על כך שאולי בכל זאת לדנבר יהיה מה להציע הערב.

מילדטון עם 13 נקודות ברבע הראשון הפגיז והוביל את הבאקס שוב ליתרון דו-ספרתי 23:37:

ועד לסיום הרבע המוגזם-התקפית של שתי הקבוצות, הנאגטס צמצמו קצת. 35:43 אחרי 12 דקות.

מייקל פורטר ג'וניור היה מצוין בדקות האלה ועזר לדנבר לצמצם ל44:47 עם סלים כמו שעושים הגדולים:

מילדטון ויאניס לא נבהלו והחזירו את ההפרש לחוף מבטחים עם כמה סלים וקליעות עונשין – 49:60. אבל אחרי כמה דקות מאוזנות, הנאגטס הפגינו נחישות מספקת בשביל לצמצם במעט 67:60 לבאקס בהפסקה.

הרבע השלישי סימל את שינוי המגמה. ריצת 2-9 של הנאגטס שמה את המשחק על שוויון. ברוק לופז עם דאנק ויאניס עם הדבר שתיכף תיראו, עוד ניסו להשיב מלחמה שערה:

אבל בארטון שוב קלע שתי שלשות, ביסלי הוסיף אחת וגראנט העלה את הנאגטס ליתרון 4, 79:83:

מילווקי התקשתה לקלוע, דנבר שיחקה קבוצתי ויעיל ווויל בארטון עם שלשה 1.9 שניות לסיום הרבע קבע 91:100 ומשחק שהולך בכיוון של האורחים.

הקבוצתיות וגאוות היחידה של הנאגטס המשיכה גם ברבע האחרון וכל מי שעלה לשחק בנאגטס (תעשה שחקנים במספר) קלע בסופו של משחק בדאבל-פיגרס:

מייקל פורטר ג'וניור נפצע ונטש, 10:30 דקות לסיום (לא משהו רציני) ומילווקי ניצלה את זה בשביל לצמצם מעט כששלשה של קאנוטון מצמצמת ל-5 בלבד, 100:105:

אבל דנבר רצה משם 2-10 ושוב מצאה את עצמה ביתרון 13 וכשמילווקי התקרבה שוב, 3:21 לסיום ומצאה את עצמה במינוס 6 בלבד, הגיע וויל ברטון כדי לגדוע את חלום הקאמבק בעיבו ולהבהיר למי הערב הזה שייך:

115:127 לנאגטס בסיום בערב שכולו שיר הלל ליכולת הקבוצתית שלהם.

כפי שצוין לבארטון היו 24 נקודות ו-8 אסיסטים והוא סיים כקלע המוביל של הנאגטס. אבל שימו לב למה שקורה אחריו ברשימת הקלעים: ביסלי סיים עם 16, פורטר (11 ריב') ויוקיץ' (10 ריב', 9 אס') עם 15, מונטה מוריס עם 14, הרננגומז עם 12, טורה קרייג עם 11 וג'רמי גראנט ופי.ג'י דוזיר סיימו עם 10 נקודות פר קפיטה.

יאניס עם 31 נקודות, 16 ריבאונדים ו-9 אסיסטים שבר צלחת בסיום ערב יווני כושל, מילדטון עם 24 נקודות ותשעה אסיסטים סייע לו ללא הועיל, בלדסו קלע 15 ותאנסיס קלע 4 נקודות ב-5 דקות על הפרקט והלך לאכול ציזיקי על הספסל ואת הלב מאוחר יותר.

דטרויט פיסטונס (33-17) – טורונטו ראפטורס (14-35) 105-92

האלופה היא הקבוצה החמה ביותר בליגה ולניצחון העשירי ברציפות שלה נוסף גם בונוס – מקום למאמן, ניק נרס על הקווים באולסטאר (מייק בודנהולצר מאמן מילווקי לא יוכל לייצג את המזרח מכיוון שאימן בשנה שעברה באולסטאר). מאז שובו של סיאקם וכשהם כמעט בריאים לחלוטין, האלופים מקנדה נמצאים בכושר נהדר, מתבצרים במקום השני במזרח ומהווים כוח רציני שאסור לזלזל בו לקראת הבאות.

מול הפיסטונס שהגיעו אחרי 5 הפסדים ברצף וללא לוק קנארד (לצד המנה הרגילה של היעדרות בלייק גריפין), האורחת לא התקשתה. סיאקם צלף 13 נקודות (בדרך ל-30) כבר ברבע הראשון והרפאטורס מצאו את עצמם ביתרון מוקדם של 13 נקודות ו-20:30 בסוף הרבע.

המגמה נמשכה ברבע השני והפער צמח ל-13 (47:60) בהפסקה, כשאנדרה דראמונד מסיים את המחצית הראשונה ללא נקודות ונותן הסבר מסוים למשחק החלש של דטרויט. הרבע השלישי היה הרבע היותר טוב של דטרויט שצמצמה בסיומו את ההפרש ל-9 נקודות בלבד (69:78) אבל ריצה של 5-18 בתחילת הרבע המכריע סגרה את הסיפור והשאירה את הראפטורס עם עוד ניצחון ואת פרד ואנ'וליט ספק מתבדח, ספק מתלונן על מאמנו שהוציא אותו 5 דקות לסיום כשהוא עומד על 16 נקודות, 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים ומנע ממנו טריפל-דאבל.             

סיאקם הוביל את הראפטורס עם 30 נקודות באחוזים מצויינים (12/18), איבאקה הוסיף 21 (9/14 מהשדה) ויחד הם הובילו את הקנדיים לנוק-אאוט בצבע (28:66 בנקודות). את השורה של ואנ'וליט כבר פירטנו והבא בתור היה נורמן פאוול עם 12 נקודות כשקייל לאורי, אולסטאר טרי מסיים עם 7 נקודות בלבד.

דרק רוז עם 21 נקודות הוביל את הפיסטונס בדרך למשחק 14 שלו ברצף עם 20 נקודות ומעלה. אנדרה דראמונד, למרות החצי הראשון, סיים עם 20 נקודות ואליהן הצמיד מספר זהה של ריבאונדים. סבי מיכאליוק, שנבחר לקבוצת שחקני השנה השנייה באולסטאר סיים עם 13.

ברוקלין נטס (21-26) – שיקגו בולס (32-19) 133-119

לפני המשחק הביטו בנטס, שמדורגים במקום השמיני במזרח, בדאגה למטה וראו שם את שיקגו בולס, שעם השנה בטופ-10 של הליגה, סוגרת עליהם את הפער. אבל מי שלא דאג היה קיירי אירווינג שעם 54 נקודות הוביל אותם לניצחון ולמרחק סביר מהשוורים.

"זה פצע פתוח" אמר מצטיין הערב של הנטס אחרי המשחק כשהוא מתייחס למותו של קובי ברייאנט אותו העריץ. "אבל בהתחשב באווירה שהייתה כאן וברמת הקשר העמוק ביננו, יש הרבה היגיון במה שקרה כאן". אירווינג הפך להיות שחקן הנטס הראשון בהיסטוריה עם למעלה מ-45 נקודות, 3 פעמים בעונה ועשה זאת עם אחוזים  מרשימים מתמיד – 19/23 מהשדה.

הוא נכנס למשחק מצוין עם 6/6 מהשדה ברבע הראשון והנטס הוליכו במשחק מהרגע הראשון ולא נקלעו לפיגור אפילו פעם אחת. אחרי רבע ראשון של 23:35, הגיע רבע שני מוצלח שבסיומו קלע אירווינג 5 נקודות ב-4.9 שניות(את הבאזר-ביטר תוכלו לראות תיכף) והעלה את הנטס ליתרון 57:73 במחצית ואת עצמו ל-27 נקודות עם 10/10 מהשדה:

הבולס צמצמו את הפער ל-7 בסוף הרבע השלישי (96:103) אבל אירווינג שסיים גם את המחצית השנייה עם מספר זהה של נקודות כמו הראשונה, דאג לוודא שהניצחון יישאר הלילה ברובע הניו-יורקי, כשקליעות עונשין שלו 3:50 לסיום, מעמידות אותו על שיא עונתי חדש (הקודם היה 50 מול מינסוטה בערב הפתיחה) וגוררות קריאות 'MVP' מהקהל.

ספנסר דיוונדי בלט לצד קיירי עם 20 נקודות ו-7 אסיסטים, טאורן פרינס הוסיף 16 ו-8 ריבאונדים, ג'רט אלן סיים עם 12 וגארט טמפל עם 11 למנצחים. זאק לאבין, המאוכזב עמוקות מכך שלא זומן לאולסטאר הביתי הוביל את הבולס עם 22 נק' ו-8 אסיסטים, לוק קורנט סיים עם 19  נק', תומאס סטורנסקי עם 15 ואילו ת'דיאוס יאנג עם 14.

ניו אורלינס פליקאנס (29-20) – ממפיס גריזליס (25-24) 111-139

עם 9 ניצחונות ב-11 המשחקים האחרונים ולראשונה מאז פתיחת העונה – ללא מאזן שלילי, התייצבה הלילה ממפיס גריזליס למשחק חוץ נגד אחת הקבוצות שטוענות למקום שלה, השמיני במערב שמוביל לפליאוף. זו הייתה הזדמנות של הקבוצה הצעירה שמפתיעה את כולנו לפוצץ עוד בלון, אלא שהרוקי המוביל של העונה והבחירה מספר 2 בדראפט, ג'ה מוראנט מצא מולו את הבחירה מספר 1 ואת הקבוצה הנחושה שלו. 24 נקודות שלא זאיון וויליאמסון (Aיא קריירה…) הובילו את הפלס לסימן קריאה מהדהד מול יריבהם ועושה רושם שהקרב על הכרטיס האחרון במערב פתוח מתמיד.

וויליאמסון היה נהדר הערב והפגין ניידות וזריזות עם שלושה אלי-אופים שגררו תשואות רבות מהקהל. מוראנט מצידו סיים את המשחק עם 16 נקודות אבל 3 אסיסטים בלבד, נתון שאפשר להסביר אותו בשל היעדרותם של חבריו לקבוצה ברנדן קלארק (פצוע) וג'ארן ג'קסון ג'וניור (מושעה בכלל אירועי ניו יורק) מה שמלמד אותנו שהיה לו פחות למי למסור.

למרות זאת העומק של הגריזליס החזיק אותם במשחק במחצית הראשונה, כשהם יורדים למחצית בפיגור 7 בלבד (66:59) אבל תצוגה התקפית של זאיון וחבורתו ברבע השלישי שהסתיים ב27:44 לשקנאים סגרה את החותם על המשחק כשיציאתו של יונאס ולנצ'יונאס ב-6 עבירות, 8 דקות לסיום, מחרבת כל חלום של הגריזליס על קאמבק, במה שהסתיים מבחינתה בתבוסה צורבת.

זאיון סיים עם 24 כאמור ב-29 דקות בלבד , אינגראם, האולסטאר של הפליקאנס בשבילכם, סיים עם 20 נק' ב-24 דקות, לונזו סיים עם 19 נקודות ו-8 אסיסטים וג'רו הוליידי היה לא רע גם כן עם 18 נקודות ב-26 דקות, רדיק טרם 16 מהספסל. ולנצי'ונאס הוביל את הגריזליס עם 18, מוראנט הוסיף 16, קראודר קלע 15, קייל אנדרסון הפציץ (במונחים שלו) עם 14 וג'וש ג'קסון הפציע עם 13 נקודות במשחקו השני העונה (סחבק עדיין חולם על חמישייה של ולנ'ציונאס, ג'קסון ג'וניור, קראודר, מוראנט וג'וש ג'קסון שכולה שחקנים שהשם הפרטי שלהם מתחיל ב-J…).

יוסטון רוקטס (18-30) – דאלאס מאבריקס (19-29) 121:128

משבר הקליעה של ג'יימס הארדן שנמשך מזה מספר שבועות נתן את אותותיו על היוסטון רוקטס, שהתחילו לאבד גובה עם שישה הפסדים בתשעת המשחקים האחרונים, כשהם רואים את אוקלהומה סיטי ת'אנדר נושפת בעורפם. הארדן שלא קלע בלפחות 50% מהשדה מאז המשחק הראשון של יוסטון ב-2020, המשיך אמנם הלילה ברצף השלילי הזה שלו אבל מצא דרך אחרת לעזור לקבוצה שלו – ריבאונדים. 16 כדורים חוזרים, שיא עונתו מבחינת האיש והזקן היו לכוכב של יוסטון הלילה ולצד 35 נקודות איתם סיים הוא עזר להרכב הסופר-נמוך של הרוקטס לנצח את דאלאס מאבריקס. זה שלוקה דונצ'יץ' פצוע, בוודאי שלא הזיק…

עושה רושם שמייק ד'אנטוני ודריל מורי ממשיכים להמציא את משחק הכדורסל מחדש ולאתגר את החשיבה המקובלת. הלילה הם עלו לפרקט עם חמישייה שכללה את פי.ג'י טאקר כסנטר (1.96 מטר ביום טוב), דנואל האוס כפאוור פורוורד (1.98) והארדן, ווסטברוק ואריק גורדון כגארדים. השחקן הגבוה ביותר מהספסל היה תאבו ספלושה (1.98) אבל למרות פיגור משמעותי של 52-30 בריבאונד, יוסטון הצליחה לפלס את דרכה לניצחון במה שנראה לפעמים נוגד את כל חוקי הפיזיקה והכדורסל.

הרבה מזה קורה בגלל שדאלאס ללא לוקה דונצ'יץ' היא עדר ללא רועה. החמישייה של דאלאס התקשתה מאוד מול יוסטון הקטנה וגם המחליפים שלה שעשו עבודה טובה, הצליחו רק למזער את הנזק. דונצ'יץ' אמור להחמיץ את המשחקים הקרובים והמאבריקס עלולים לשלם על כך מחיר.

הרבע הראשון התחיל צמוד אבל לקראת סופו השתלטו הרוקטס על העניינים בדרך ל28-35 בסיום 12 הדקות הראשונות. תריסר הדקות הבאות שמרו על המגמה ודאלאס הצליחה לצמק קצת עד למחצית – 65:60. אבל שוב היו אלה משחקי החמישיות שנתנו ליוסטון את האפשרות לברוח ודקות טובות של ראסל וובסטברוק העלו אותה ליתרון 75:92 בדרך 85:101 בסוף הרבע.

דקות טובות של סת' קארי ומחליפי דאלאס עזרו להם לצמצם עד ל100:106 כשבהמשך הפער ירד בכמה הזדמנויות ל-4 נקודות אבל ליוסטון תמיד היו תשובות וההרכב הקצר שלה (תרתי משמע) השכיל למשוך את העניינים עד לניצחון בסיום – 121:128.

הארדן סיים את המשחק עם 35 נקודות (10/25 מהשדה) והוסיף, כאמור, 16 ריבאונדים. ווסטברוק הוסיף 32 נקודות ותרם לחבריו 9 אסיסטים, גורדון סיים עם 17, דנואל האוס עם 14 ומק'למור הוסיף 13 מהספסל. פורזינגיס חגג במדינת הגמדים עם 35 נקודות ו-12 ריבאונדים, אבל חוץ מקארי עם 16 וטים הרדוואי ג'וניור עם 15 הוא לא קיבל עזרה משמעותית מחבריו שרושמים הפסד שלישי בארבעת המשחקים האחרונים.

אוקלוהמה סיטי ת'אנדר (20-30) – פיניקס סאנס (28-20) 107:111

פתיחת העונה החלשה של הת'אנדר קרתה לא-מעט תודות להפסדים במשחקים צמודים. את שבעת המשחקים הראשונים שלה שנגמרו בהפרש של 5 נקודות ומטה, 'הצליחו' הת'אנדר להפסיד במה שנתן לנו רושם שגוי על הקבוצה אחרי החודש הראשון. אלא שמאז, הת'אנדר הם אחת הקבוצות שמסיימות את המשחקים שלהן בצורה טובה יותר ועדות נוספת לכך קיבלנו הלילה כשהת'אנדר ניצחו את פיניקס עם דקות מוצלחות סיום ובכך גם רשמו ניצחון שביעי בשמונת המשחקים האחרונים וגם נצמדו לדאלאס מאבריקס בקרב על המקום השישי במערב.

"זה היה מיוחד, זה היה כיף מאוד" אמר כריס פול, הנבחר הטרי לאולסטאר ואחת הסיבות המרכזיות להצלחה של הת'אנדר בסוף המשחק על הבחירה שלו למשחק הכוכבים, "הקבוצה שלנו היא בלתי יאמנת וזה החלק הטוב ביותר בזה. זה תמיד כבוד להיבחר לאולסטאר, בטח אחרי שלא עשיתי זאת כבר ארבע שנים".

הבחירה של פול לאולסטאר עלתה לו בקריאות בוז בכל פעם שנגע בכדור בחצי הראשון מצד אוהדי פיניקס. לא שלקהל של הסאנס יש משהו אישי נגד פול (אולי כן?) אבל השריקות הגיעו כמחאה על כך שהגארד של הת'אנדר הועדף על הגארד המצטיין של הסאנס, דווין בוקר ששוב נותר בחוץ והפעם יותר מתמיד, נראה שהעניין לא בהכרח מוצדק (ללא קשר לפול בהכרח).

על הפרקט, הסאנס ניסו להוכיח לת'אנדר שהם (ובוקר) אכן ראויים ליותר כבוד. למרות שעלו למשחק ללא פרנק קמינסקי, ארון ביינס, קמרון ג'ונסון ואף איבדו את דריו סאריץ' שנקע את הקרסול אחרי 4 דקות משחק ולא חזר, הם הצליחו להיות בתמונה כל הערב ו-4:30 דקות לסיום מצאו את עצמם ביתרון מבטיח 92:99. אלא שאז, כמו שהת'אנדר הוכיחו לא פעם, הגיע זמנו של הרעם להרעיש. ריצת 0-13, במהלכה פיניקס מחטיאה את כל הזריקות שלה הגיעה לשיאה עם סל של פול 1:03 לסיום שהעלה את הת'אנדר ליתרון. במינוס 6, בוקר עצר את הריצה עם קליעות עונשין אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

שרודר איבד את הכדור בהתקפה, קלי אוברה ג'וניור קלע שלשה שצימקה לנקודה 107:106, 9.5 שניות לסיום אבל גילגוס-אלכסנדר בקור רוח קבר שתי קליעות עונשין בצד אחד, אוברה החטיא אחת בצד השני וגלינארי עם 2 נוספות מהקו קבע את תוצאת המשחק 107:111 לת'אנדר שרושמים ניצחון חוץ שביעי ברציפות.

הבינלאומיים – גלינארי האיטלקי עם 27 ושרודר הגרמני עם 24 הובילו את הת'אנדר, פול סיים עם 20 נקודות ו-10 אסיסטים וגילגוס-אלכסנדר היה חלש יחסית עם 12 נק' בלבד, אבל גם 19+ של קבוצתו כשהוא על הפרקט, נרנס נואל סיים עם 10 וסטיבן אדאמס שיחק 23 דקות בלבד בגלל 3 עבירות ב-7 דקות שצבר ברבע הראשון והשביתו אותו למשך רוב המחצית הראשונה.

בוקר ואוברה קלעו באופן סימולטני 27 נקודות כשהשני גורף גם 11 ריבאונדים והראשון מאבד 7 כדורים. אייטון עם 16 נקודות היו הסאנס היחיד הנוסף בדאבל-פיגרס עם 16 נקודות לקבוצה שרושמת הפסד רביעי בשישה משחקים ויכולה כבר להתחיל להגיד קדיש על העונה שלה.

6 תגובות

  1. תודה זעפרני. חסן וויטסייד מגדיר מחדש את המושג ״שנת חוזה״.
    בוקר באמת צריך להיות באולסטאר, זה עד כדי כך פשוט. למרות שאני גם בעד כריס פול שהותן עונה טובה מאוד ובכלל הוא מצוין במאני טיים.

  2. אתה ורבים מכם ראויים למומחיות בכתיבה והבנת כדורסל שכחתי לבושתי את האשך המקוריצחגי חיים אבי ורבים אחרים וסליחה

  3. מאד מזדהה עם האביר בקשר לדיימו באמת בקבוצה אחרת יצליח אך הוא אולי נאמן מידי, בחור מיושן לטובה.
    סיקור פיצוציישאן

  4. פגשתי היום בחור שרץ 160 קילומטר ללא הפסקה עם סנדלים טיפה מיוחדים אך פשוטים, הבחור צנוע ושמו עדן פז (סלב אצל הפרותנים והטיבעונאים אוכלי הרואו ללא בישול)( איפה הבן הסטוקטוני הטיבועוני ולא דייויד סטוקטון שאני מאיים ליהות בעד הלייקרס בגללו)
    הוא כמו יאיר מידן ניב מאנו שי אייל גיא גילרי סמיילי ואחרים, רצי מרתון בכתיבה שהורסים כל פעם מחדש לטובה.

  5. קובי היה אומר: נוט סופט, הארד היאיר הזה (במבטא אמריקאי) חתיכת משקיען ונראה שקם בבוקר ב5:30 להרים משקולות, קאאממן יאאייר להר ראשמוררר של המסקרים.

  6. אני מניח שלא התכוונת ברצינות, אבל אני לא חושב שאפשר או צריך לייחס את דחיית המשחק מול הקליפרס לשיקולי נצחון או הפסד. תודה יאיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם