המהלכים ההזויים של העונה

אחרי מסיבת העיתונאים של מג'יק ג'ונסון, שאין דרך אחרת להגיב אליה מלבד שלוש האותיות WTF? ביל סימונס צייץ את רשימת המהלכים ההזויים של השנה שלו. אז הרמנו את הכפפה, וננסה לבחור מתוך רשימה שנראית אינסופית של אירועים ביזאריים שהתרחשו השנה בליגה.

1) דיוויס/קלאץ'/לברון/לייקרס/ניו-אורלינס:

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס

בעולם שבו שחקנים דורשים טריידים בפומבי (קיירי), מסרבים לשחק בקבוצתם (קוואי) או סתם מביעים חוסר שביעות רצון תמידית (דוראנט), נראה שלא היה מקרה שקבר 2 קבוצות בצורה כל כך בולטת כמו בקשת הטרייד הפומבית של אנתוני דייויס שנייה לפני פקיעת מועד ההעברות בטריידים. אלווין ג'נטרי תיאר את זה כאווירה הכי רעילה שהוא זוכר ב-31 השנים שהוא נמצא בעסק.

בואו ונחזור למהלך האירועים: אנת'וני דייויס הגיע למשחק באל.איי. בתחילת פברואר בה אכל ארוחת ערב מתוקשרת עם לברון. כמה שבועות אחרי זה, סוכנות קלאץ' פרסמה שדיוויס דרש טרייד מניו אורלינס והוא רוצה לשחק רק בלייקרס. עד כאן נראה מהלך די מוכר, גם אם בתזמון קצת מוזר אבל שרשרת האירועים שבאה לאחר מכן תוכל למלא טלנובלות טורקיות. הלייקרס מיד הוציאה דרך כתבי חצר רשימה של כל השחקנים הצעירים שיהיו מוכנים לתת. בערך כל הקבוצה מלבד לברון וקלדוול פופ (ניחשתם נכון, סוכנות קלאץ'). דל דמפס משך ומשך ומתברר שמעולם לא הגיב להצעת הלייקרס. בינתיים הלייקרס התפרקה לחלוטין כשהכוכבים הצעירים נראים פגועים ביותר, דל דמפס פוטר, דיוויס נקנס על ידי הליגה בשל דרישת הטרייד הפומבית והקבוצה איימה להשביתו עד סיום העונה. לאחר התערבות הליגה הפליקנס עשו לו טיפול של 20 דקות בערב וקרסו לתוך עצמם. סאגת דיוויס תימשך אל תוך הקיץ, ובשל השפעתה ההרסנית נבחר כאירוע ההזוי של השנה.

2) מג'יק ג'ונסון מתפטר:

מג'יק מתפנה לדברים אחרים

אחרי פחות משנתיים בתפקיד יצא מג'יק בהודעה שהוא מתפטר מתפקיד 'הנשיא לענייני כדורסל' של הלייקרס. התזמון המוזר, ובמיוחד הדברים שאמר השאירו את כולנו פעורי פה. מתברר שמג'יק עוד לא הודיע לבעלי הלייקרס שהוא מתפטר כי "לא היה לו נעים". אז בוודאי שמסיבת עיתונאים זו הדרך הנכונה לעשות זאת. הסיבות שלטענתו גרמו לו להחלטה המרעישה היו לא פחות מוזרות. מתברר שמג'יק רוצה ליהנות ולהיות 'מג'יק'. מי היה מאמין שעבודה כנשיא לענייני כדורסל טומנת בחובה גם עבודה ולא רק כיף?

3) ג'ימי באטלר נלחם בשחקני מינסוטה:

לאחר שמינסוטה לא נענו לבקשת הטרייד של באטלר בקיץ והוא סרב בתחילה להופיע למחנה האימונים של הקבוצה, הוא שינה את דעתו. באטלר הופיע למחנה כשהוא מקלל את כוכבי הקבוצה ואת המאמן תיבודו, לוקח איתו שחקני סוף ספסל ומביס את החמישייה הראשונה של מינסוטה במשחק אימון תוך שהוא צועק "אתם לא יכולים לנצח בלעדי". המצב עם באטלר הפך כל כך רעיל שהיו חייבים להיפטר ממנו. זמן קצר לאחר מכן, פוטר גם תיבודו. בכל שנה אחרת זו היתה יכולה להיבחר כפרשה ההזויה של השנה.

באטלר, בזמנים יפים יותר

4) ג'ון וול נפצע במקלחת:

ג'ון וול הגיע לתחילת העונה שמן ונראה לא בכושר, כאשר לחשושים על המחויבות שלו למשחק לאחר חתימת חוזה הסופר-מקס הזכירו את החוזה המפלצתי האחרון של וושינגטון לגילברט ארינאס. והתוצאות דומות. וול נפצע פציעה יחסית קלה כשהדיווחים היו על כמה שבועות החלמה. קצת לפני מועד החזרה החלו לעלות שמועות שוול פצע עצמו באורח מסתורי בביתו, פציעה מסיימת עונה, שהתרחשה במקלחת. בן רגע החוזה של וול הפך לחוזה הכי לא סחיר בליגה וקבוצתו עומדת בפני פירוק, כשהיא נאלצת לשחרר גם את אוטו פורטר בתהליך שחרור כספי מס.

5) קיירי מלכלך על המאמן והשחקנים כל העונה במפגן מנהיגות מרשים:

קיירי אירווינג הכריז עצמו כמנהיג הקבוצה מתחילת העונה ונראה כי לקח מלברון שיעורים פרטיים במנהיגות. זה התחיל מהצהרות שהשחקנים הצעירים של הקבוצה (אלו שלקחו אותה לגמר המזרח בשנה שעברה כן?) לא יודעים מה צריך בשביל לקחת אליפות. המשיך בתנועות כעס כלפי גורדון הייוארד שהעז למסור לטייטום שלקח את הזריקה האחרונה במשחק והשיא לפני כמה שבועות כשביקר באופן פומבי את המאמן שלא עשה דאבל טים על קמבה ווקר. ככה מנהיגים קיירי. בעולם שטוח.

קיירי אירווינג
קיירי אירווינג, לכלן על הזמן

6) פורזינגיס והניקס:

קריספס פורזינגיס היה נראה כעתיד של ניו יורק. חד הקרן היה הדבר היחידי שהביא ניצוצות של תקווה בעתיד הקבוצה והדבר היחידי הטוב שהגיע בירושה מפיל ג'קסון. אך מרמורים החלו לעלות כבר בסיום העונה שעברה ממחנהו של פורזינגוד, כשאת העונה הנוכחית בילה מחוץ לקבוצה כשהוא מושבת מפציעה. באופן מפתיע לחלוטין, שעתיים לאחר שנפגש עם סטיב מילס וראשי הניקס בה הביע חוסר שביעות רצון מהתקדמות הקבוצה, נשלח פורזינגיס בטרייד לדאלאס. הטיעונים של הניקס היו כי פורזינגיס אמר שהוא לא רוצה להיות שם. פורזינגיס עצמו טען כי "יום יבוא ותדעו את האמת". אז מה באמת קרה אצל מקבלי ההחלטות בקבוצה? זה הניקס, איך לעזאזל אפשר לדעת?

7) כרמלו אנתוני מסיים את הקריירה לאחר 10 משחקים ביוסטון:

כרמלו בזמנים טובים יותר

היו לא מעט אוהדים ופרשנים שחשבו שכרמלו אנתוני יהיה החתיכה החסרה בריצת האליפות של הרוקטס. ההול אוף פיימר אפילו הסכים לעלות מהספסל לאחר שסירב לעשות זאת בעונתו האחרונה באוקלהומה. הציפיות היו לאולימפיק מלו. המציאות: כרמלו יצא מהרוטציה לאחר 10 משחקים ונעלם מהקבוצה באופן מסתורי. למרות ששמו קושר עם לא מעט קבוצות, אף קבוצה לא קפצה על שירותיו ונראה שכרמלו סיים את הקריירה בצורה הכי מוזרה לחבר עתידי בהיכל התהילה.

8) ווסטברוק מאיים על אוהדים:

ראסל ווסטברוק ידוע בתור אישיות אימפולסיבית. אחד שמרבה לדבר ולהתכסח עם שחקנים יריבים. אך בחודש מרץ נתפס לעיני המצלמות כשהוא מאיים במכות על אוהד יוטה וחברתו. האוהד הורחק לכל החיים ממשחקי הג'אז לאחר שהוכח כי צעק אמירות גזעניות ראסל ווסטברוק עדיין לא קפץ ליציעים כדי להתעמת עם אוהדים. אבל יש למה לחכות.

9) מרקל פולץ, הבחירה הראשונה בדראפט, מתפוגג ונעלם לאורלנדו:

מרקל פולץ היה סיפור הזוי כבר בשנה שעברה. מעולם לא נדע אם פציעת הכתף גרמה לו לשנות את הזריקה או שמא היה זה אלמנט פסיכולוגי. לפני פתיחת השנה הבטיחו לנו שהכתף הבריאה, אך הקליעה עדיין נשארה בקולג'. פולץ לא הצליח להשתלב ברוטציה והועבר בטרייד לאורלנדו בקול ענות חלושה תמורת ג'ונתן סימונס ובחירת סיבוב ראשון מאוחרת. גם באורלנדו פולץ עדיין לא הופיע ורק לאחרונה הצטרף לקבוצה בנסיון להוכיח כי הוא לא אנתוני בנט.

10) שיקגו – מרד שחקנים, הקמת קבוצת מנהיגות וסולחה מיוחדת:

לאחר שפוטר פרד הויברג הרך, החליף אותו ג'ים בוילן הקשוח, הידוע כמאמן לא פשרן בלשון המעטה. לאחר ששיקגו הפסידה ב-56 הפרש לבוסטון, בוילן העצבני, בשבוע הראשון בתפקיד, החליט להביא את שחקני הקבוצה לאימון לא מתוכנן. השחקנים המבוהלים פנו לאיגוד השחקנים נגד הטקטיקה האכזרית ואיימו לא להופיע לאימון. לאחר המאורע החליט בוילן להקים 'מועצת מנהיגות' שתגשר בין המאמן לשחקנים. שיקגו לא ממש הצליחה להתרומם אבל נראה שהדרך הקשוחה של בוילן עבדה כי לאחר שקיבל עבירה טכנית ברבע האחרון של העונה, זאק לאבין, ממנהיגי המרד, ביקש מהקבוצה לשלם את הקנס של מאמנו.
עוד מאורעות ביזאריים ששכחנו?

אשמח לשמוע את הבחירות שלכם.

16 תגובות

  1. מעולה ניב. כבר שכחתי כמה תופעות הזויות היו השנה. מבחינתי התעלומה הגדולה היא מרקל פולץ, לחלוטין לא ברור לי מה קורה שם ואני בטוח שישנו אספקט פסיכולוגי מרכזי בחולשה של פולץ. אני עדיין מקווה שהוא יחזור להיות שחקן לגיטימי. . .
    הפארסה עם מג׳יק ודייוויס באמת מביכה אבל בסך הכל היא היתה הימור שאם היה מצליח כולנו היינו מדברים אחרת. ככה זה בהימור, כשנופלים בגדול החרבות נשלפות

  2. ניב קראתי וכרגיל מעולה. והאתר שלכם מתחיל להצטייר בעייני יותר ויותר כבאמת איכותי – עם אהבה אמיתית למשחק עצמו וקצץ פחות רעש… 🙂
    בכל מקרה הסיפור עם AD הלייקרס לברון ודמפס הוא משהו בסדר גודל שלא זכור לי אף פעם בליגה שלא חסרים בה סיפורים והטבת לתאר אותו. פשוט סיפור כל כך הזוי 9 בסולם ריכטר הצליח לחרב שתי קבוצות ובדיעבד המעורבים הראשיים בו כבר לא בליגה. שניהם. הזוי זה לא מילה.
    תודה ניב… 🙂

  3. בראש ובראשונה . ברכות לאתר הנמצא כל הזמן בתהליך שיפור. יחסית לזמן הקצר שעמד לרשותכם. התוצאה מעולה.
    לגבי הכתבה, קודם כל נושא הכתבה שזה הדבר החשוב ביותר, הוא רעיון טוב. הכתבה טובה. בסה"כ מדובר בכותבים מוכרים לי, כך שאני לא מופתע.
    כמה מהדברים שהזכרתם די מעציבים. הויזרדס ישלמו בשלב מסוים 47 מליון לשנה עבור הקיר(וול).הם הכניסו את הראש בקיר. מה כבר יקבלו בתמורה? איך מנהל חותם בקלות כזו על חוזה מטורף?
    לגבי פורזניגיס, פיל גקסון רצה טרייד עבורו. כולם טענו שהוא מטורף.הם יכלו לקבל עבורו תמורה משובחת במחזור רוקיס משובח. חבל כי אם יש משהו שגקסון מאוד מבין בו , זה שחקני כדורסל .הוא הבין מהר מאוד שכדאי להפטר מפורגו.
    לגבי מגיק הוא ניסה לערוך מהלך נועז מאוד שלו היה מצליח לו , הלייקרס היו באמצע יולי עם לברון +דיוויס+כוכב על נוסף. זה אומר איום על אליפות. זה לא הצליח.

    1. תודה נזיר 🙂
      אין ספק שזה מאתגר ליצור אתר חדש, אבל החבר'ה יודעים מה הם עושים ועובדים קשה .
      זה עוד ישתפר

  4. תודה ניב,

    מרגיש כי העונה הרבה אנשים יצואו מפרופורציות והתנהגו בצורה חסרת אחרייות. כפי שכתבתם בפוסט אחר המתוג נחלש מעט ושחקנים\מנהלים מרשים לעצמם החלטות הזויות.
    הקטע עם כרמלו לא כל מפתיע כי הוא אמר מזמן שהוא איבד את החשק לשחק, המשיך רק בגלל החוזה. לעומת זאת, פולץ זאת בהחלט תעלומ שמיטב הבלשים לא מצליחים להבין אותה לחלוטין. מקווה שמתישהו נראה אותו, הזלזול המתמשך באדם יכול להוביל אותו למקומות אפלים.

  5. נפלא ניב!

    כל מה שקורה בלייקרס השנה הוא הזוי, החל מהסגל שנבנה, כלה בטרייד שלא היה על דיוויס וכמובן מג'יק המתפטר וכל הטיפול הלקוי בלברון. לדעתי, זה עוד יימשך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם