הקליפרס כתשו את דנבר, מילווקי את אוקלהומה סיטי ושארלוט הפתיעה בטורונטו – סיקור משחקי שישי

ערב סביר עבר על הליגה הטובה בעולם, עם התפוצצות של הקבוצה הטובה בליגה ועוד אחת של הקבוצה השנייה בטיבה בלוס-אנג'לס, עם עקיצה של הצרעות בקנדה ועם עוד הפסד לממפיס שמתחילה לראות את ניו אורלינס וסקרמנטו סוגרות עליה. ומזל טוב ללוקה על יומולדת 21 (פחות על המשחק הלילה במיאמי)

לוס אנג'לס קליפרס (19-40) – דנבר נאטס (19-40) 103:132

במבט על משחקי הערב זה היה אמור להיות המשחק שמוקד תשומת הלב ילך אליו. קרב בין שתיים מהקבוצות הטובות ביותר במערב ויריבות בין שתי קבוצות שטוענות לכתר הסגנית של בר-כוכבא מהצד הצהוב של עיר המלאכים.

אלא שלריבות הללו התייצבו שתי קבוצות שונות בתכלית. מהצד הביתי, התייצבה הקליפרס כולה על עומקה ועל תפארתה. פול ג'ורג' ניווט, קאווי לנארד עשה את שלו בשקט כהרגלו, לו-וויל והארל היוו את הכוח השני מהספסל והקליפרס כולה הגיעה למשחק עם 9 שחקנים בסגל עם 7 נקודות לפחות. מהצד השני, ראינו את דנבר שהתרגלנו לראות העונה לא מעט – זאת שנעלמת במשחקים מכריעים ונאלמת ברגעים החשובים. במקום לבסס את מעמדה ולפתוח פער קטן על הקליפרס, הנאגטס מוצאים את עצמם צמודים להם כשלכולם ברור אחרי הערב – מי הקבוצה הטובה יותר.

הקליפרס, שרשמו שיא מועדון עם עונה תשיעית ברציפות של 40 ניצחונות לפחות (רק לסן אנטוניו עם 20 ולאוקולהומה סיטי עם 10 עונות יש רצף ארוך יותר כרגע בליגה), אותתה על כוונותיה כבר ברבע הראשון עם התקפה משודרגת ויתרון 27:37 כשדנבר לא מובילה אפילו פעם אחת (דבר שנשמר עד הסיום). הרבע השני היה שקול יותר אבל היתרון של הקליפרס נשמר, לא מעט בזכות רג'י ג'קסון שהיה יעיל בשני צידי המגרש (כן, כן, רג'י ג'קסון).

הרבע השלישי נתן את האות לקליפרס לחסל את המשחק ובסיומו הם הובילו כבר ב-19 הפרש. 7:12 לסיום המשחק הוביל לו וויליאמס את הקליפרס ליתרון 25 נקודות ששם את הפלומבה על האפשרות שנראה כאן משהו מעניין יותר והשאיר את יתר המשחק לגארבג' טיים המוחלט בו הגיעו הקליפרס עד יתרון 33 נקודות, לפני שנעצרו על 29.

ובאמת שהיינו רוצים לכתוב יותר על המשחק הזה, אבל עוד יותר באמת שאין מה…

ועל-כן, הנה הסטטיסטיקה: פול ג'ורג' עם 24 הוביל את הקליפרס, לנארד הוסיף 19 ב-25 דקות בלבד (25 היה השיא מבחינת כמות הדקות של כל שחקן קליפרס על הפרקט. לא היה טעם…), הארל הוסיף 18, לו וויל סיים עם 17, שאמט קלע 12, זובאץ' עם 10 היה האחרון בדאבל-פיגרס.

דנבר קיבלה 21 מיוקיץ' שגם קטף 9 ריבאונדים. ג'רמי גראנט הוסיף 20, ברטון סיים עם 18 ומורי עם 11 במשחק שדנבר תרצה לשכוח מהר.

מיאמי היט (22-37) – דאלאס מאבריקס (24-36) 118:126

כששאלו לפני המשחק את ריק קרלייל, מאמן דאלאס מאבריקס בן ה-60,– איך הוא חגג את יום הולדתו ה-21 – הוא השיב בצחוק שהוא לא זוכר אבל זה בטח לא היה בציפייה לטריפל-דאבל ה-22 בקריירה שלו. התשובה והשאלה התייחסו כמובן ללוקה דונצ'יץ', נער הפלא הסלובני שחגג הלילה 21 חורפים ונראה, שממש כמו אצל מאמנו – הוא ירצה לשכוח את הלילה הזה.

וזה לא שדונצ'יץ' היה גרוע כל-כך, הוא סיים את המשחק עם 23 נקודות ו-10 אסיסטים (אבל רק עם 4 ריבאונדים. ללא טריפל דאבל) אבל הילד המתבגר שהופך להיות גבר שבגברים העונה, התקשה להוביל את קבוצתו שהפסידה בסופו של דבר להיט ויתרה מכך – חטף מכה מהכדור באגודל במה שמנע ממנו להציג יכולת טובה וגרם לו לסיים עם 7/17 מהשדה ו0/6 מחוץ לקשת.

"לא היה לי מושג שהאגודל כל-כך חשוב" גילה דונצ'יץ' בגיל 21 את עובדות החיים. "היה לי קשה אפילו לתפוס את הכדור" תירץ.

יום הולדתו ה-21 של דונצ'יץ' לצד ה'דרבי' בינו לבין חברו לקו האחורי של נבחרת סלובניה גוראן דראגיץ' היוו הזדמנות מצוינת למנהלי ההיט לערוך ערב מורשת סלובני באמריקן אירליינס ארינה במסגרתו הונפו דגלי סלובניה ברחבי העולם ושירים סלובניים עממיים נשעמו ממערכת הכריזה. קרב הסלובניים הוכרע לטובת דונצ'יץ' שגבר על דראגיץ' שתרם 16 נקודות ב-33 דקות אבל בקרב הקבוצות ניצחו דווקא הקבוצה הביתית ששלטה ברוב שלבי המשחק ונהנתה מערב מצוין של ג'ימי באטלר ודאנקן רובינסון.

מי שכן הצטיין בדאלאס היה סת' קארי שקלע שיא קריירה של 37 נקודות. מיאמי צברה יתרון של 8 נקודות ברבע השני ומצאה את עצמה ביתרון דו-ספרתי בשלישי לפני שקארי התפוצץ בשלישי והוביל את דאלאס לריצת 2-14 שנפתחה ונסגרה עם שלשות שלו והעלו את המאבריקס ליתרון 85:88. אלא שלמיאמי שהתרגלה במשחקים האחרונים לשמוט יתרונות גדולים נמאס ויתרון 88:93 של דאלאס בתחילת הרבע האחרון נמחק עם ריצת 0-13 ברבע המכריע. משם מיאמי לא הסתכלה אחורה ודונצי'ץ' לא רק שלא הצליח לתפוס את הכדור, אלא גם נכשל בלתפוס את היריבה.

באטלר שאחראי על הנתון המיותר של הלילה (השחקן ה-31 בהיסטוריה של מיאמי שמגיע ל-1,000 נקודות לעונה) הוביל את ההיט עם 26 נקודות. רובינסון שרשם משחק מספר 44 ברציפות עם שלשה (רחוק 4 משחקים משיא המועדון ששייך לראפר אלסטון. הנתון המיותר השני של הלילה) סיים עם 24 ו6 צ'אקות מחוץ לקשת. נאן ודראגיץ' תרמו 16 כל אחד ואילו באם אדאביו, שקרוב לוודאי יהיה השחקן ה-32 של מיאמי בקטגוריה שהוזכרה לעיל הצטנע עם 14 נקודות ו-11 ריבאונדים. אוליניק היה הכי קרוב לטריפל דאבל עם 13 נק', 9 אסיסטים ו-7 ריב' ב-19 דקות בלבד (20+ של ההיט כשהוא על המגרש).

דאלאס קיבלה 37 נקודות מסת' קארי ב13/15 מהשדה (!), פורזינגיס הוסיף 24 נקודות ו-13 ריבאונדים ועל דונצ'יץ' כבר דיווחנו. טים הרדוואי ג'וניור שאביו ליווה אותו במבט מהיציע וגם מאגף הגופיות התלויות של ההיט, סיים עם 15.

ממפיס גריזליס (31-28) – סקרמנטו קינגס (34-25) 104:101

ממפיס גריזליס ממשיכה לקלל את פגרת האולסטאר שהרסה לה את המומנטום וגרמה לה להיתקל בקיר. הדובים שדווקא לא ישנו בחורף, נכנסים לתרדמת לקראת בוא האביב ורשמו הלילה הפסד חמישי ברציפות ודווקא מול קבוצה שמתחילה להתגלות כיריבה ישירה על הפליאוף.

הקינגס מהצד השני, רושמים ניצחון רביעי החמשת המשחקים האחרונים מאז האולסטאר (שניים מהם מול ממפיס) והם מוצאים את עצמם פתאום בעמדת זינוק לפליאוף, עם מומנטום חיובי וכשלפניהם סידרה של משחקים ביתיים (שבעה משמונת המשחקים הבאים) הם בהחלט עשויים להיות ההפתעה שתיקח את הכרטיס השמיני.

די'ארון פוקס היה הגיבור המרכזי של הניצחון של הקינגס. פוקס שהחמיץ את הפסד קבוצתו לאוקלהומה סיטי אמש בגלל מתיחה בשרירי הבטן, התלבט אם לעלות לשחק ובסופו של דבר החליט שלא לוותר על ההזדמנות במשחק החשוב. הוא הצליח להוכיח את עצמו עם 25 נקודות ולא מעט מנהיגות כש-16 מהנקודות שלו מגיעות במחצית השנייה.

"הרגשתי בסדר גמור" הרגיע פוקס שגם סובל מכאבים בכתף "כשאתה בתוך העניינים, אתה לא מרגיש את הדברים האלה".

ממפיס מצידה שוב לא מצליחה לנצח ושוב נכשלת בניסיונה לעשות קאמבק מאוחר. הפעם הגריזליס פיגרו ב-9 נקודות הפרש (91:100) כשעל השעון 2:47 לסיום אבל לא ויתרו. מהלך של שלוש נקודות של ג'ה מוראנט צימק ל102:101, 10.2 שניות לסיום. הגריזליס השתהו בביצוע עבירה ובאדי הילד קבר שתיים אדישות מהקו 4.4 שניות לסיום במה שהשאיר לממפיס הזדמנות אחרונה להשוות. טיוס ג'ונס נבחר למשימה אבל השלשה שלו קיפצה על הטבעת ויצאה החוצה והשאירה את אוהדי הדובים עצובים וחוששים לקראת הבאות. המומנטום ממש לא בצד שלהם.

ממפיס דווקא פתחה את משחק טוב וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 9, לפני שאיבדה את המושכות של המשחק וראתה את הקינגס מנצחים את הרבע השני 17:29 ויורדים להפסקה ביתרון 3. הרבע השלישי היה שקול אבל הקינגס הרחיבו קצת את יתרונם וברבע הרביעי כבר הגיעה ליתרון 11 לפני הקאמבק הכושל של הדובים בסיום, שרק המתיק את הגלולה במקצת, אבל לא מעבר לזה.

הקינגס סיימו את המשחק עם 9 איבודי כדור בלבד וניצחו למרות פיגור בריבאונד (47:52) שהגיע הרבה בזכות תצוגת כדורים חוזרים של יונאס ולנצ'יונאס שסיים עם חצי יובל כדורים חוזרים במה שהוא מעכשיו שיא הקריירה שלו.

ה-25 של פוקס נתנו לו את תואר הקלע המוביל של סקרמנטו כשאחריו הסתדרו בשורה – הארי ג'יילס עם 16, באדי הילד עם 14 ונמניה בייליצה וקנת' ביזמור עם 13 כל אחד. דילון ברוקס עם שיא אישי של 32 נקודות, ג'ה מוראנט עם 20 נקודות ו-11 אסיסטים והליטאי הענק שלצד 25 ריבאונדים גם תרם 13 נקודות, הובילו את ממפיס המאוכזבת שהמשחק הבא שלה הלילה (הלייקרס בבית) גם הוא לא ממש מבשר טובות…

טורונטו ראפטורס (17-42) – שארלוט הורנטס (38-21) 99:96

אם יעשו סקר פעם בקרב אוהדי NBA בשאלת הקבוצה הכי משעממת בליגה, אין ספק ששארלוט הורנטס, תהיה טוענת מרכזית לכתר. הקבוצה המשעממת מצפון קרולינה שחובבת מרכז טבלה ונמנעת באופן מכוון מלעבור את הסיבוב הראשון בפליאוף מאז שנולדה מחדש ב-2004, מציגה לעולם הכדורסל את מהות המונח "סתמיות". קבוצה שקטה, עם שחקנים מובילים חסרי איכויות כוכביות ונטולי הילה ודירוג קבוע במרכז הטבלה ומטה ללא איום משמעותי לא על הפליאוף ולא על הלוטרי.

אבל לפעמים גם תרנגול עיוור מוציא גרגיר וגם שארלוט מעוררת הפיהוקים, מוצאת את עצמה לפעמים במרכז העניינים. כך היה הלילה כשהצרעות עקצו את האלופה טורונטו ראפטורס במגרשה בהפתעת הערב. הניצחון של ההורנטס הפתיע לא רק בזכות המנצחת, שאנחנו לא רגילים בהפתעות מצידה אלא גם בזכות המנוצחת שרושמת לראשונה מזה חודשיים שני הפסדים ברצף. הראפטורס רשמו ב-20 המשחקים האחרונים בסה"כ שלושה הפסדים ובניגוד להפסד הביתי הקודם, שהיה בו הרבה היגיון (מילווקי בבית…) הפעם אף אחד לא חזה את המפולת.

"כנראה אחד הניצחונות הכי גדולים שלנו העונה" שמח המאמן המנצח ג'יימס בורגו בסיום המשחק. "הם קבוצה נהדרת, מאומנת היטב והם יודעים מה הם עושים. זה ניצחון נהדר עבורנו".

האסטרטגיה של ההורנטס במשחק עבדה – להרדים את הראפטורס בהתחלה, להישאר קרובים בסוף ואז לגנוב ניצחון. הם הפתיעו את הראפטורס השאננים במחצית הראשונה וירדו להפסקה ביתרון 11, 41:52, הרבה בזכות רבע קליעה אסוני של הראפטורס ברבע השני (6/27 מהשדה).

 לכל אוהד באולם היה ברור שזה רק שאלה של זמן מתי הקבוצה הביתית תחזור למשחק ואכן הרבע השלישי קירב את המגמה והקנדיים צמצמו את הפער ל-7 נקודות בסיומו (66:73). הראפטורס שעלו לשחק בלי פרד ואנ'וליט וסרג' איבאקה, במה שמסביר אולי קצת את המחסור באנרגיה בקבוצה, המשיכו לנגוס בהפרש של האורחת ו2:29 לסיום עלו ליתרון ראשון אחרי שלשה של לאורי.

אבל אלו היו הדקות של טרי רוזיר והוא החליט להשיב בשלשה ויחד עם קליעת עונשין מוצלחת של דבונטה גראהם היתרון חזר לצרעות 90:93. לאורי הגיב עם חמש נקודות משלו והראפטורס מצאו את עצמם ביתרון 2:  93:95 כשעל השעון 1:14 דקות לסיום. מיילס ברידג'ס הגיב בשלשה והעלה את קבוצתו ליתרון נקודה וקייל לאורי, השווה את התוצאה מהקו כשקלע רק את הזריקה השנייה.

בשלב הזה, 52 שניות לסיום, דבונטה גרהאם, נורמן פאוול וקייל לאורי החליפו החטאות מחוץ לקשת וכשעל השעון 2.1 שניות לסיום שלח רונדה הוליס-ג'פרסון את טרי דבונטה גרהאם לקו. השופטים שרקו עבירה רחוק מהכדור שזיכתה את האורחת בזריקת עונשין נוספת. רוזיר, מצטיין הערב, התכבד בלקלוע אותה, גרהאם הוסיף שתיים ונורמן פאוול החטיא את זריקת היאוש שהייתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה. הפסד שני ברציפות לראפטורס. לא נעים, לא נורא.

רוזיר סיים עם 18 לזכות המנצחת וכמוהו גם דבונטה גרהאם. מיילס ברידג'ס קלע 17. פי.ג'י וושינגטון הוסיף 15 וביסמרק ביומבו חגג עם 13 נקודות ו-11 ריבאונדים מול האקסית. טורונטו קיבלה 24 נקודות מסיאקם, 22 מנורמן פאוול, 21 מקייל לאורי ו-16 מאו.ג'י אנונובי אבל רק 9 נקודות מהספסל במה שעוזר להסביר את ההפסד המרגיז.

מילווקי באקס (8-51) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (23-37) 86:133

זה היה אמור להיות מהמשחקים המעניינים של הערב, זה שאפשר להכביר עליו הרבה מילים בסקירה אבל זה הסתיים במשחק במעמד צד אחד בלבד ובעוד תצוגה של מילווקי – קבוצה שבהחלט ראויה למילים רבות בשבחה.

הבאקס שוב גילתה לעולם כמה עומק, כמה נחישות, כמה רעב וכרגיל – כמה יאניס יש לה ופשוט כתשה את האורחת האומללה. זה התחיל מרבע שני בו בליץ של הבאקס הוביל אותה ליתרון של למעלה מ-20 נקודות, נמשך עם ניצחון בהפרש דו-ספרתי בשני הרבעים הבאים ונגמר בהפסד הכי גדול של הת'אנדר העונה וגם בניצחון מוחץ של הבאקס בריבאונד 36:67, כמעט פי 2 הזדמנויות.

הבאקס שעלו לשחק ללא קריס מידלטון שטפו את המגרש וקלעו שיא עונתי של 21 שלשות שהגיעו מתוך 45 ניסיונות בלבד (46.7%). לעיני קארים עבדול ג'אבר, האחרון שראה אליפות עם מילווקי, הם מסרו 34 אסיסטים והגיעו ליתרון שיא בן 51 נקודות ברבע האחרון.

הת'אנדר מהצד השני נראו אומללים. הם סיימו את המשחק עם 6 שלשות ו-14 אסיסטים בלבד ובאופן כללי רשמו ערב של 36% אחוזים מהשדה. ועם נתונים כאלה לא מנצחים את הקבוצה הטובה בליגה בביתה. וכנראה אפילו לא את גולדן סטייט.

נקודות המפנה הייתה לקראת סוף הרבע השני. 3:43 לסיומו כשמילווקי ביתרון 11, שרקו השופטים לעבירה טכנית כנגד מייק בודנהולצר, מאמן הבאקס, בגלל שפנה לצוות השיפוט במהלך טיים אאוט. העניין הזה הוציא את הבאקס משלוותם ודירבן אותם לריצת 4-17 שפשוט סגרה את הסיפור.

יאניס ליהטט כהרגלו ושלט בצבע ם 32 נקודות ו-13 ריבאונדים. סייעה לו רשימת קלעים ארוכה (13 שחקני מילווקי סיימו עם נקודות הלילה) כשהבולטים בה הם פאט קונטון, ג'ורג' היל ווסלי מת'יוס עם 14 לראש ורובין לופז עם 12. באוקלהומה כריס פול עם 18 ושיי גילגוס-אלכסנדר עם 11 היו היחידים שקלעו מספר דו-ספרתי של נקודות במשחק שהת'אנדר ינסו לשכוח ומהר.

יוטה ג'אז (22-39) – וושנגטון וויזארדס (37-21) 119:129

יוטה חזרה לנצח אחרי ארבעה הפסדים רצופים ועשתה זאת, עם לא מעט דפיקות לב לאוהדי הקבוצה. הג'אז ראו את דונובן מיטשל קולע 10 נקודות בקצת פחות מדקה וחצי מכריעות בדקות האחרונות של הרבע האחרון ואלו הכריעו בסופו של דבר את האורחים מהבירה. בראדלי ביל המשיך עם הרצף האימתני שלו כשסיים עם 42 נקודות (45.5 נקודות למשחק בארבעת המשחקים האחרונים). לצערו, גם המשחק הזה, כמו המשחקים הקודמים ברצף – הסתיים בהפסד.

המשחק היה הפכפך למדי והיתרון החליף צד 10 פעמים עם 8 שיוונים לפני שיוטה השתלטה על המשחק בגשר שבין סוף הרבע השלישי לתחילת הרבע הרביעי עם ריצת 0-11 שנתנה להם יתרון 89:104. וושינגטון לא אמרה נואש וברדלי ביל, שקולע מאז האולסטאר 17 נקודות בממוצע רק ברבע האחרון, הוביל את הוויזארדס לריצת תגובה של 0-12 כששלשה שלו מורידה את הפער ל101:104, 5:18 לסיום.

אלא שכאן נכנס דונובן מיטשל לפעולה. אחרי שהחטיא 8 זריקות ברצף, קלע מיטשל 10 נקודות ב1:22 דקות ולצד סל של קונלי, מצאה את עצמה יוטה ביתרון 108:121. זה כבר היה יותר מדי לוושינגטון שפשוט הרימה ידיים ונתנה ליוטה לרשום W, דבר שהיא לא עשתה מזה זמן.

מיטשל סיים עם 30 (משחק רביעי ברצף עם 30 נקודות לפחות), בוגדנוביץ' הוסיף 21, קלרקסון תרם 20, קונלי 16 ואינגלס 10. רודי גובר היה חלש עם דאבל 9 בנקודות ובריבאונדים. ביל עם 42, תומאס בריאנט עם 16 ורוי הצ'ימורה עם 15 הובילו את האורחת המנוצחת.

ניו אורלינס פליקאנס (33-26) – קליבלנד קאבלירס (42-17) 104:116

אחרי הפסד ללייקרס שקצת עצר את המומנטום שלה, השקנאים כמו קיבלו יריבה בהזמנה – קליבלנד קאבלירס החלשה – וניצלו את המפגש מול הפרשים בשביל לרשום עוד ניצחון ולצמצם את הפער מממפיס ל-2 משחקים בלבד. הפליאוף בהחלט נראה בהישג יד בלואזיאנה.

אינגראם וויליאמסון הצטיינו והובילו את הפליקאנס ליתרון של 21 נקודות לקראת סוף הרבע הראשון (22:43) והשקנאים בילו את רוב המשחק ביתרון דו-ספרתי. קולין סקסטון עזר לקליבלנד לצמצם את הפער במחצית ל-15 (55:70) בזכות 19 נקודות אישיות בחצי הראשון, ברבע השלישי הוא קלע שלוש שלשות בריצת 2-13 של קליבלנד שעזרה לצמצמם פער של 23 נקודות ל-12 נקודות בסוף הרבע אבל בסופו של דבר, גם לו היה קשה לבד וקליבלנד לא מצאה את הדרך לחזור למשחק מול הקבוצה הנחושה שמנגד. הולידיי ואינגרם חזרו לשחק בתחילת הרבע הרביעי, ניו אורלינס רצה 2-10 וסגרה את הסיפור. לקליבלנד נותר רק לצמצם עד לסיום.

אינגרם סיים עם 29 נקודות והוביל את קלעי המנצחת. וויליאמסון סיים עם 24 נקודות ב-30 דקות ועשה זאת ב11/16 מהשדה וללא התנגדות מצד הקאבס. ג'רו הולידיי סיים עם 22, איטוואן מור וניקולו מלי עם 10 ואילו דרק פייבורס בריבאונד (15) ולונזו בול באסיסטים (12) תרמו באספקטים אחרים במשחק של 10 נקודות משותפות של שניהם שהתחלקו שווה בשווה.

קליבלנד קיבלה 31 מסקסטון, 16 מקווין פורטר ג'וניור ו-15 מגרלנד. הוותיקים – טריסטן תומפסון עם 13 ולאב עם 10 – תרמו פחות.

אטלנטה הוקס (43-18) – ברוקלין נטס (32-26) 118:141

תצוגה התקפית של אטלנטה עזרה לה לגבור בקלות על ברוקלין המתדרדרת שעם הפסד רביעי בחמשת המשחקים האחרונים, ראתה את אורלנדו עוקפת אותה ומורידה אותה למקום השמיני במזרח. שם פוגשים את יאניס.-

ההוקס שביום רגיל הם קבוצת השלשות הכי גרועה בליגה, התפוצצה על הנטס עם 19 שלשות ב-48.7% אחוזים מהשדה ונהנתה מערב מוצלח מאוד של הצעירים שלה – ג'ון קולינס שסיים עם 33 נקודות ו-13 ריבאונדים, טרה יאנג שלצד 22 נקודות פינק את חבריו ב-14 אסיסטים וקאם ראדיש שרשם שיא קריירה עם 26 נקודות, 17 מתוכן ברבע השלישי. ההוקס נמנעו בעזרת הניצחון מסוויפ עונתי של הנטס מולם.

"היום הייתה דוגמא חיה לצעירים שהולכים בכיוון הנכון" התגאה מאמן אטלנטה לויד פירס בסוף המשחק "לרשום ניצחון כזה זה בהחלט דבר מעודד בשבילם".

לצד השלישייה שהוזכרה, קיבלה אטלנטה גם 18 מדינאדרה האנטר ו-15 מקווין הוארטר. ברנדון גודווין תרם 10 מהספסל. ספנסר דיוונדי הוביל את הנטס עם 24 נקודות, ג'ו האריס וכריס לא'ברט תרמו 18 כל אחד, גארט טמפל קלע 16 מהספסל וכמותו גם טאורן פרינס ששיחק מול קבוצתו לשעבר ונשאר מלא קנאה ללילה אחד לפחות.

אורלנדו מג'יק (32-27) – מינסוטה טימברוולבס (41-17) 125:136

המג'יק נהנו ממפגש עם אחת מההגנות הכי מכניסות אורחים בליגה בשביל לרשום ערב עם לא מעט שיאים עונתיים: שיא קבוצתי: הכי הרבה נקודות שקלעה אורלנדו במשחק העונה, שיא אישי: 33 נקודות שקלע טרנס רוס – הכי הרבה שלו העונה ושיא תודעתי: הטריפל דאבל הראשון בקריירה של ארון גורדון.

וחוץ מזה היה לנו גם משחק בו מינסוטה, הרבה בזכות 28 נקודות של דיאנג'לו ראסל מחקה פיגור בן 13 נקודות ברבע השלישי בשביל להוביל 83:89. אלא שמרגע זה ראסל לא הכניס שוב את הכדור לסל והמג'יק, הרבה בזכות רוס עם 10 נקודות רצופות בתחילת הרבע המכריע, השתלטו על המשחק, עלו ליתרון 17 והשלימו את הניצחון.

הטימברוולבס ששיחקו ללא קרל אנתוני טאונס ואלן קראב רשמו הפסד מספר 19 ב-21 המשחקים האחרונים וחזרו לסורם אחרי ניצחון מפתיע במיאמי בסדרת משחקי החוץ האימתנית שלהם (11 מתוך 15 המשחקים האחרונים). הקרב על המקום האחרון בליגה נמשך…

רוס עם 33 נקודות מהספסל ב-34 דקות הוביל את קלעי אורלנדו, ווצ'ביץ' הוסיף 27 נקודות ו-10 ריבאונדים, גורדון סיים עם 17 נק', 12 אסיסטים ו-11 ריבאונדים, פולץ קלע 14, אוגוסטין 12 ופורנייה 11 ואילו מו במבה רשם גם הוא סוג של שיא כשב-13 דקות על הפרקט הוא הצליח לקלוע 7 נקודות ולגרוף 8 ריבאונדים אבל יותר מכך – לצאת ב-6 עבירות.

מינסוטה קיבלה 28 מראסל, 18 מווילי הרננגומז, 17 ממאליק ביסלי ומג'יימס ג'ונסון ו-14 מג'וש אוקוגי כולל מהלך של 5 נקודות ברבע השלישי. לא הפסיק.

פיניקס סאנס (36-24) – דטרויט פיסטונס (41-20) 113:111

אם פיניקס עוד מתכננת להגיע לפליאוף העונה, והיא לא רחוקה משם (4 משחקים בלבד) אסור לה להפסיד משחקים כאלה, כמו זה מול דטרויט הלילה. ואולי, בעצם, היא לא ממש מתכננת…

הסאנס הגיעו למשחק עם 2 ניצחונות ב-3 המשחקים האחרונים וכשמולם ניצבת קבוצה שלא ניצחה מאז שאנדרה דראמונד עזב אותה ורשמה עד הערב 7 הפסדים רצופים גם באופן כללי וגם במשחקי חוץ. אלא שהסתכלות מקרוב על הסטטיסטיקה גילתה נתון מעניין שהיה מכריע להמשך הערב – הניצחון האחרון של הפיסטונס היה על פיניקס סאנס…

ולא שהפיסטונס התעקשו בהכרח לנצח… הם הובילו ב-11 הפרש, כשעל השעון 2:37 לסיום (98:109) אבל ראו את פיניקס רצה 4-13 בדקות ההכרעה. סל של דווין בוקר 1.9 שניות לסיום צמצם את היתרון ל-2 בלבד והפיסטונס התעקשו להגיש לסאנס את המשחק על מגש של כסף כשנכשלו בהוצאת הכדור. אלא שפיניקס ובוקר לא לקחו והכדור האחרון של בוקר הלך החוצה ונתן לפיסטונס את הניצחון הנדיר.

דרק רוז היה גורם מרכזי בניצחון של הפיסטונס וממשיך להיות היחיד בקבוצה הזו שנראה שיש לו חשק ורעב לחיות. הוא סיים עם 31 נקודות וגם קלע את שני הסלים החשובים של קבוצתו בדקה האחרונה. לצידו, ברנדון נייט נראה נחוש מתמיד מול קבוצתו לשעבר עם 9 נקודות ברבע האחרון ו-19 בסה"כ. כריסטיאן ווד סיים עם הוא עם 19 וסבי מיכאליוק הוסיף 13 משלו בשורות המנצחים.

אצל פיניקס, בלט כרגיל – דווין בוקר שסיים הפעם עם 26 נקודות. דיאנדרה אייטון הוסיף מספרים עגולים של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים, ריקי רוביו סיים עם 16 נקודות ו-13 אסיסטים ומיילס ברידג'ס שעלה בחמישיה במקומו של קלי אוברה הפצוע סיים עם 13 נקודות. סאריץ' סיים עם 11.

3 תגובות

  1. לילה גדוש ומלא. ראיתי את דנבר קליפרס בשידור חוזר ודנבר ממש אכזבה (או שזה כבר רגיל).
    מה שאזכור מהערב זה כנראה רק את דרק רוז שממשיך להדהים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם