השחקנים שבאמת יכריעו את גורל המזרח-קייל לאורי מול אריק בלדסו

כשאנחנו חושבים על גמר המזרח שבא אלינו לטובה אנחנו מיד חושבים על הפייט האדיר שיהיה בין יאניס לקוואי, אבל לדעתי מי שיכריע אותו אלה השחקנים שליד החייזרים ואני החלטתי לשים זרקור על 2 הגארדים לאורי ובלדסו

בצד הירוק-אריק בלדסו

אני מניח שבשלב הזה כולנו התאהבנו באל היווני יאניס והבנו שהוא הדבר האמיתי, אבל כמו שכולנו יודעים כדורסל זה משחק של 5 על 5 ולכן צריך לראות מה נותנים החבר'ה האחרים. כשאני חשבתי מי השחקנים החשובים באמת בסדרה ישר אמרתי לעצמי ממי אני לא מצפה להרבה או במילים אחרות-מי אני מצפה שיאכזב אותי?.בלדסו קפץ ישר לראש. שחקן שעבר הרבה עליות וירידות בקריירה שלו-התחיל בקליפרס בתקופה הרעה שלהם,ואז הגיע כריס פול ותפס לו את המקום והוא מצא את עצמו בפיניקס. גם שם העסק לא עבד מי יודע מה טוב, והוא עבר בטרייד לאחר סאגה די ביזארית ומצא את עצמו במילווקי המתפתחת. שם הוא נכנס ישר לחמישייה ונתן מספרים לא רעים בכלל בעונה הסדירה, אבל בפלייאוף הוא סיים בתור דרו בלדסו, אחרי שטרי רוזייר חגג עליו כל הסדרה וקרא לו דרו(דרו בלדסו היה הקווטרבק של הפטריוטס, לפני שהגיע אחד טום בריידי).

את העונה הנוכחית בלדסו התחיל טוב, בעיקר התבטא הדבר בהארכת חוזה שהוא קיבל מהבאקס ל-4 שנים קדימה, מה ששחרר הרבה לחץ. הבאקס נתנו עונה סדירה טובה ובלדסו תרם את שלו.אבל אנחנו יודעים שהלחץ האמיתי מגיע בפלייאוף, ואחרי סדרה ראשונה קלילה מול הפיסטונס האומללים שבה הוא תרם 19 נק פלוס 5 אס למשחק הגיע המפגש מול הסלטיקס. למרות נצחונם הקליל של הבאקס בלדסו לא נתן תחושה שהוא האיש שאפשר לסמוך עליו, כשהוא מסיים עם ממוצעים לא מרשימים של 13.4 נק ו-3.6 אס וזה בלי לדבר על אחוזי הקליעה המעליבים. אם מילווקי רוצה להגיע רחוק בלדסו חייב לתת תפוקה, ואני מתקשה לסמוך עליו.

אריק בלדסו הפרקים הקודמים

בצד שמעבר לחומה-קייל לאורי

ואם דיברנו בפסקה הקודמת על שחקנים שאנחנו מצפים שיאכזבו אותנו-קייל לאורי הוא מלך המועדון. הקריירה של לאורי לא התחילה חלק והוא נאלץ להיאבק על מקומו במשך שנים בממפיס וביוסטון(לפני שהארדן הגיע) בלי הצלחה יתרה. אבל ב-2012 המזל האיר לו פנים והוא מצא את עצמו בטורונטו שם מצא בית חם בארץ קרה, והצליח להגיע עם הקבוצה להישגים יפים בפלייאוף ונהיה אול סטאר. אבל הסיפור לא היה ורוד לחלוטין, כשפעמים רבות טורונטו הודחה בבושת פנים בפלייאוף-מילא לחטוף סוויפ מלברון, אבל סוויפ מוושינגטון ב-2015?אוי לבושה.

אם מסתכלים על המספרים היבשים בפלייאוף הנוכחי אפשר לקבל חום. לאורי נותן תפוקה דלה למדי, למרות שהוא עושה הרבה דברים שלא מתבטאים בסטטיסטיקה(למשל חטיפת הכדור מאמביד לקראת הסוף במשחק 7). אבל המשחק בסוף הוא לשים את הכדור בסל, ולאורי רחוק מלהצטיין בתחום. מול קבוצה בעייתית כמו פילדלפיה 13 נק ו-6 אס הספיקו כדי לגרד נצחון ברגע האחרון(ותודה לקוואי על מעשי הגבורה), מול מילווקי המאומנת זה לא יספיק בכלל. אם טורונטו רוצים לעשות גמר ראשון בתולדות הפרנצ'ייז, לאורי חייב להיות מעולה.

קדימה קייל תנגב את הדמעות ותתכונן לקרב

"הגיבור יעשה את שלו, השאלה איך החיילים יתפקדו בקרב"-ציטוט שהמצאתי בזה הרגע ומתאר את מה שיקרה בסדרת גמר המזרח הנפלאה שמחכה לנו.

12 תגובות

  1. סליחה לאורי. ניצחון מוחץ במשחק 1.
    אבל דובי צדק והיה מישהו אחר שעשה את ההבדל. ברוק פאקינג לופז. איזה משחק ענק להציל למילווקי את הביתיות

  2. אחלה פוסט ולדי תודה. אני ממש מסכים עם הרעיון המרכזי שהסדרה הזו לא תוכרע לפי מה שיעשו יאניס וקוואי כי שניהם בלתי עצירים ואת התפוקה שלהם הם יתנו. ובניגוד לקבוצות אחרות בשתי הקבוצות אין כוכב משנה נוסף (כמו שלדוגמא בפורטלנד יש את לילארד ואחר כך את מקולום ואחריו כל השאר) אלא שחקנים מצויינים אבל משלימים. קוואי בעייני הוא שחקן שניצח קבוצה שלמה של כוכבים (פילי) ובעייני לפחות כנגד כל הסיכויים לכן לכאורה יש לו יתרון. אבל לדעתי הצוות שיש בבאקס הוא הטוב ביותר בליגה אחרי הלוחמים גם התקפית וגם הגנתית והוא יותר מוכשר מהצוות של טורונטו. אני לא יודע אם זה דוקא בלדסו מול לאורי אלא בגדול הקבוצה כולה ושם אני חד משמעית עם הבאקס והולך איתה למרות עודף הנסיון של טורונטו שאנחנו יודעים שמהווה פקטור מדמעותי כמעט תמעד.

  3. אותי לאורי לא מאכזב פשוט כי אני לא מצפה ממנו ליותר מדי. הוא שחקן טוב מאוד אבל מוגבל, קצת נמוך מדי, קצת שמנמן, מה לעשות, הוא לא כוכב גדול ואף פעם לא היה והמשכורת שלו סתם מבלבלת. בלדסו גם לא כוכב גדול אבל יכול לתת הגנה טובה. שניהם שחקנים טובים וקצת לא צפויים שאם יתפסו יד טובה הם יכולים להכריע משחק. מי שצריך להתעלות מצד אחד זה סיאקם ומצד שני לופז. הלוואי ש גאסול יהיה טוב וישחזר את ימיו מקדם.

  4. מצוין ולדי!
    אני מחזיק יותר מבלדסו. הוא קשוח יותר וחזק יותר.
    במילווקי הוא יכול להרשות לעצמו להיעלם כי הסגל שם כשרוני מאוד. לעומת זאת בלי לאורי טוב טורונטו תובס.

  5. לא הייתי קורא להם שחקני משנה כי הם יציבים כמו הפסקת אש במזרח התיכון.
    הייתי אומר שהם שחקנים שיכולים להתפוצץ ולקנות את עולמם (במיליוני דולרים) בריצה של כמה משחקים בפלייאוף.
    ויכולים גם לא. לא יפתיע אף אחד
    :+)

  6. תודה רבה ולדי
    לאורי גדול האוברייטד
    אני חושב שהוא פתח את הפלייאוף עם משחק נפל של 0 נקודות ומשם הוא הוכיח שאי אפשר לרדת יותר נמוך
    בלדסו מצא במילווקי בית להצלחות אחרי שנים של יאוש
    בקיצור 2 שחקנים שיורידו קוף מהגב

  7. אני לא רואה בלאורי ובלגבו שחקני מפתח, בטח לא עד כדי השפעה על גורל הסדרה.
    אין שום דבר שבלדסו עושה שברוגדון ושאר הגארדים לא יכולים לפצות עליו במקרה שהרכז נסגר, בטח לא לנוכח היכולת של יאניס להוביל כדור, בנוסף לשאר הדברים שהוא עושה.
    כנל ואפילו יותר בצד השני. שני השחקנים הדומיננטיים בטורונטו עד עכשיו הם סיאקאם וכמובן קוואי, ומהספסל ון וליט תורם הובלת כדור כשלאורי לוקח עוד משחק מנוחה.
    אם כבר אקס פקטורים, דווקא הסנטרים יכולים להיות לשון המאזניים, היד המדהימה של לופז מבחוץ מול הניסיון של גאסול שעדיין לא בא לידי ביטוי כמו שיכול להיות.

  8. מעולה ולדי.
    אגב בלדסו היה אדיר בפלייאוף הקודם מול בוסטון.
    השנה קצת אכזב אבל הוא כזה חזק ושומר מצוין שזה אמור להספיק לתת את האדג' על לאןרי

  9. יפה מאד ולדי, אהבתי. לאורי אמנם הפסיק להעלם ורוח הווינריות של קוואי הולכת איתו; אבל זה עדיין לא זה. לדעתי הוא יתפקד טוב יותר מבלדסו, שעד עכשיו בעיקר משקשק יותר ככל שהפלייאוף ממשיך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם