מילווקי מול טורונטו – הקרב על הצפון

הלילה, בשעה 3:30, מילווקי תארח את טורונטו בגמר המזרח. למרות ששני המועדונים סיימו 1 ו-2 בקונפרנס היו סימני שאלה איך הן יתפקדו בפלייאוף.

טורונטו עם הפרצוף החדש (חמוץ או פוקר פייס, תבחרו אתם) של קוואי מגיעה לכאן אחרי שהיא מנצחת גיים 7 על הבאזר. זה שינוי אווירה לקבוצה שזוכרים לה תבוסות עקביות בפלייאוף. מילווקי פתחה את הסדרה מול בוסטון כמו חלאסי בקרב על רמות גנים. במשחק הראשון בוסטון הפתיעו והוכיחו שהדרקון לא נורא כל כך, ואז יאניס הוכיח שגם דרקון זועם אחד מספיק לגרום לבוסטון להראות כמו לפיד בוער בטקס משואות.

מאזן עונתי:

מילווקי 1-3 כאשר היא ניצחה את טורונטו פעמיים בקנדה. קוואי היה פושר ב-2 המשחקים בקנדה עם 16 ו-20. בניצחון של טורונטו על מילווקי במילווקי הוא קלע 30. מהמשחק הראשון מול מילווקי הוא נעדר. מה האינפורמציה הזו תורמת לסדרה? לא הרבה בהתחשב בכך שהמשחק האחרון בין ה-2 שוחק אי שם בסוף ינואר. מאז הפשיר הרבה קרח בוויסקונסין ובטורנטו.

מאזן היסטורי בפלייאוף:

הקבוצות נפגשו בסיבוב הראשון של 2017 כשטורונטו כמו טורונטו הפסידה את המשחק הראשון בבית וכבר הייתה בפיגור 1-2 בסדרה אחרי הפסד של 27 הפרש בגיים 3. מילווקי כמו מילווקי בעידן קיד הפסידה 3 משחקים ברציפות כולל 2 בבית ואת הסדרה.

ראש בראש – פריוויו וניתוח של הסדרה

קצת על מילווקי: אחרי הסוויפ הקליל מול הפיסטונס, בוסטון סיפקה משחק 1 ששוב הציב סימני שאלה על מילווקי – האם בודנהולצר של הליגה הוא לא בודנהולצר של הפלייאוף?

האם הדרך לעצור את מילווקי היא לסגור את יאניס? ומילווקי יצאה מזה כמו גדולה. הגריק פריק ניפק סדרה מעולה מול בוסטון ובודהולצר לא התקשה מול מוח הכדורסל המבריק של סטיבנס. מילווקי קיבלה את ברוגדון בדיוק בזמן והאקס פאקטור שלה היה דווקא ג'ורג' היל המושמץ. בלדסו ניפק יופי של הגנה ומידלטון היה סולדי. התלכיד הקבוצתי של מילווקי עבד וברגע האמת יאניס סחב אותה על הגב כמו הדרקון שסוחב את דינאריס. ותאמינו לי הוא לא פחות מסוכן. נתתי המון קרדיט לבוסטון. חשבתי שהיא מסוגלת לעצור את הקטר ממילווקי כל הדרך לויסנקוסין. זה עבד רק משחק אחד, ואיבדתי את הפרפקטו בניחוש העולות.

קצת על טורונטו: קוואי, קוואי ועוד קוואי. היא הייתה צריכה לנצח את פילי יותר בקלות, אלא שהיא פשוט קיבלה הופעה מחרידה של חלק גדול מהשחקנים שלה, בלא מעט משחקים בסדרה. לנארד לא רק נכנס להיסטוריה עם סל ניצחון על הבאזר בסדרה של 7 משחקים (למייקל אחד כזה אבל ה-שוט מול קליבלנד וקרייג אילו היה הטוב מ-5), אלא שלנארד סיפק סדרה עם לא פחות מ 34.7 למשחק + 9.9 ריבאונדים ב-53 אחוז מהשדה. למזלו במשחק הכי חלש שלו בסדרה (גיים 5) טורונטו תפקדה ופירקה את פילי כמו פועלי הבמה שיפרקו את במות האירוויזיון. מלבד קוואי, סיאקם אדיר ולאורי כהרגלו מתפקד כמו X במשוואה עם נעלם אחד. מרק גאסול ואיבקה לא מצליחים להרים את המשחק שלהם בצד ההתקפי ומול מילווקי הם צריכים הרבה יותר מזה.

אבק כוכבים – יאניס מול קוואי:

זה מאץ'-אפ בין 2 מ-3 השחקנים הכי טובים על הפלנטה נכון לחודש מאי. אני אצליח למצוא סופרלטיבים לקוואי שמשך את העגלה של טורונטו לגבהים שאי אפשר לתאר. השקט שהוא משחק והיכולת שלו ב-2 צידי המגרש הופכת עבורו את פלייאוף 2019 לנקודה שבה צריך לקחת אותו בחשבון כ-שחקן לבנות סביבו קבוצה. מצד שני יאניס שפשוט נראה מעולה ב 4 מתוך 5 משחקים מול בוסטון. היכולת שלו לקחת כדור מקשת ה-3, לדפוק דאנק שמרים (או קובר תלוי בארנה) את כל הקהל היא תופעה. גם קוואי וגם יאניס עדין צעירים. אם נשפוט היסטורית השיא שלהם עוד לפניהם ואם הם נראים ככה לפני השיא אני לא רוצה לחשוב מה צופן העתיד. עם כל הכבוד לקבוצתיות למאמנים ולמועדונים, בסופו של יום, אם אתה רוצה לשחק ביוני, ה-כוכב שלך חייב להיות זה שלוקח אותך לשם. עכשיו כשהמזרח נקי מלברון שעשה 8 גמרים רצופים, הלפיד יעבור למי שינצח את הסדרה הזו (בהנחה שקוואי נשאר בטורונטו). העבודה של קוואי הולכת להיות קשה יותר, בעיקר בגלל הצוות המסייע שלו, שנראה מסובך כמו סודוקו דרגה 8. ההישענות של טורונטו על קוואי הרבה יותר גדולה מאשר מילווקי על יאניס.

אל תתנו למספרים של העונה הרגילה לבלבל אתכם (קוואי לכאורה לא נצץ מול מילווקי), כשהכסף על השולחן זה יהיה קוואי אחר. אני בתחושה שזה הרבה יותר תלוי בקוואי מאשר בשומרים של מילווקי. מול פילי הוא לעס את באטלר שנחשב שומר משובח כמו שוטרת תנועה במשמרת לילה שלועסת מסטיק בזוקה.

ליאניס מהצד השני יש את כל הסוואג לקחת את מילווקי כל הדרך אל הגמר. נראה שלאחר שהוא נפגע רגשית בעונה הקודמת מהעזיבה של ג'יסון קיד המספרים שלו ירדו לאחר שקיד פוטר), הוא מגלה בגרות ויכולת שגורמת לך לעמוד לבד בסלון ולמחוא כפיים מול המסך. היכולת שלו כל כך ורסטילית והוא בדרך להיות בליגה של הגדולים ביותר. היכולות של יאניס לשחק תחת הסל ומחוצה לו תהיה מפתח, אבל הוא צפוי להיתקל במשוכה לא קלה בדמות סיאקם, איבקה ואולי גם מארק גאסול או קוואי, שמסוגלים לתת עליו קצת הגנה.

לדעתי, בסדרה הזו קוואי יקח את המאץ'-אפ האישי, כי לטורונטו יש כלים לעצור את אנטדקומפו, אבל מצד שני, אם הוא יתעצבן יתר על המידה, הדרקון היווני יכול לעשות מהספרדים של טורונטו ג'ירוס בפיתה.

אני רק מקווה שנזכה לעוד הרבה מפגשים בין יאניס לבין קוואי בשנים הבאות. הם לא הולכים לאכזב בסדרה הזו.

שאר ירוקים ושאר ירקות:

לירוקים של מילווקי יש צוות מסיע אדיר. זה לא רק בלדסו ומידלטון, זה יכול להיות לופז, שיעשה כאבי ראש לטורונטו עם צ'אקות מבחוץ, ברודגון חזר וזה אדיר עבורם, היל נכנס לר'יתם מול בוסטון ובלדסו יכול לגרום ללאורי לחזור למיטה במלון ולדמוע עם געגועים לחבר דרוזן.

בטורונטו אין ספק שהקינג לצד האס הוא סיאקם, שמספק פלייאוף מפלצתי עם 20.8 למשחק. על לאורי כבר דיברתי ואני חושב שהגיע הזמן של מארק גאסול להתעורר או שאפשר לשלוח אותו בטיסה הראשונה לממפיס. המחשבה של יוג'רי להנחית את גאסול הייתה גאונית עם מחשבה של "תחייה את היום כאילו אין מחר." זה מוכיח לקוואי שכדאי לו להישאר וצריך לשפר את הקבוצה. בפועל, גאסול שימש כמו הקלגיינים כשהאט את אמביד. בסדרה מול מילווקי הוא עלול ללכת לאיבוד, אלא אם יתחיל לספק קצת מהלכים אופנסיבים, כמו בימיו היפים. הוא יכול להיות האקס פקטור בסדרה הזו.

במילווקי מידלטון הוא הקינג שצמוד לאס השאלה איך הוא יתפקד מול מר רוצח שקט קוואי. לבאקס יש המון כח אש מלבד יאניס והם מלוכדים מאוד. ברוגדון היל ובלדסו וזה מבלי להזכיר את אילוסובה ומירוטיץ', שיכול לחסל קבוצה ב 4-5 דקות שהוא חם, בעיקר מול החברים לנבחרת ספרד.

על מי לשים את הכסף?

ווגאס נותנת את המשחק הראשון למילווקי שפיבורטית במינוס 6 (בשביל לקבל את הכסף צריך ניצחון של מילווקי ב-7) המאני ליין של הסדרה הוא מילווקי 300- וטורונטו 250+ ( שאלות בתחום למומי).

עם יתרון הביתיות וכמו שהם נראים זה יהיה קשה מאוד להמר נגד מילווקי, שעשויה לגמור את הסדרה הזו ב-5. יש משהו במילווקי שמזכיר לי את גולדן סטייט 2015. קבוצה שעשתה קפיצה מטאורית, אחרי שעפה בשנה הקודמת בגיים 7 בסיבוב הראשון, והכל בזכות שינוי על הקווים. אסור לזלזל בטורונטו ששיחקה מול משוכה הרבה יותר גבוהה בסיבוב השני.

כשאני מהמר אני אוהב ללכת בגדול: קוואי עם האנרגיות של גיים 7 ייקח את טורונטו לראשונה בהיסטוריה לגמר שם הוא ינסה לנקום בלוחמים.

אם כבר קבוצה מהצפון אז עד הסוף – וינטרפל! כלומר טורונטו ב-6.

18 תגובות

  1. מייחל לניצחון של יאניס. שחקן ענק ועושה רושם שגם אישיות גדולה – אישיות של אלוף!
    קוואי כבר אלוף אבל בניגוד ליאניס, האישיות שלו אניגמטית ולי – בתור מעריץ של הארגון המפואר הזה שנקרא סן אנטוניו ספרס – יש תחושה חזקה שפענוח האניגמה לא יגלה תכונות נעלות באופן מיוחד. בכל זאת, לדעתי, הוא נטש את החברים שלו בשעה שהם היו ממש זקוקים לו.

    הולכת להיות סדרה אש הלהבה!

  2. מעולה מידן, תודה על הקדימון.
    לדעתי מילווקי תלויה ביאניס הרבה יותר משטורונטו תלויה בקוואי. לשמחתה יש לה (למילווקי) מאמן יותר טוב כך שהוא מונע ניטרול של יאניס בידי היריבה. טורונטו עמוקה מאוד אבל בסדרה נגד פילי אף אחד לא שיחק טוב חוץ מקוואי, אפילו סיאקם צריך לחזור לעצמו. לדני גרין יש המון ניסיון והגיע הזמן שהוא יראה את זה. בהחלט גאסול עשוי להיות ג׳וקר מנצח אם רק יתנו לו לעשות כמה מהלכים בהתקפה, מה שהבחור הזה כבר שכח אחרים עוד לא למדו.
    יאניס מזכיר לי את לברון הצעיר והאתלטי ואיך הוא היה מסתער ראש בקיר מול דטרויט, רק שליאניס יש מאמן טוב בהרבה ומערכת מתפקדת.
    בקיצור מילווקי ב 7 ואז יחטפו סוויפ מול ג״ס. יאניס יקבל חיבוק מקרי שיגיד לו שיומו עוד יגיע לשלוט בליגה, כמו שדאנקן אמר ללברון בזמנו אחרי הסוויפ.

  3. תענוג מידן
    בתור ים תיכוני שורשי אני אלך עם היווני, זכר לניקו גאליס שהיה היווני הראשון שכיבדתי מאז אריסטו.
    אגב, גאליס נבחר ע"י בוסטון סלטיקס. אמנם זה היה בסיבוב הרביעי והוא לא שיחק בסוף בגלל פציעה…. אבל הי…. זה משהו
    🙂

  4. ניתוח מצוין אבל מסקנה מוטעית.

    ביכולת של טורונטו בסיבוב הקודם אין סיכוי שהיא עוברת את מילווקי.

    הבאקס בשישה משחקים.

    1. אם ליפול אז עד הסוף המר
      אני חושב שטורונטו שיחקה מול קבוצה הרבה יותר טובה

  5. ניתוח נהדר. גם אני בחרתי את טורונטו שתגיע לגמר וכשאני רואה אותך עם אותו הימור אני מרגיש טוב. אני רואה היום את טורונטו גונבת את הביתיות להבדיל מהמסורת שלהם להתבזות בגיים 1.

  6. תודה מידן. ניתוח מצוין . אלה שתי קבוצות שונות לגמרי כשלכוכבים שלהן יש איכויות שונות שאיכשהוא מתקזזות. מילווקי אמנם צעירה יותר אבל הרבה יותר קבוצה ויש לה ככלל כלים יותר טובים. הנסיון ישחק לטובת טורונטו אבל למרות זאת אני הולך על מילווקי בסדרה הזאת.

  7. תודה מידן. לתחושתי נראה שדווקא קוואי חוזר להיות בן אנוש בעוד יאניס ינקנק את ההגנה של טורונטו.

  8. יופי של סקירה. פתוחה לחלוטין.
    לקוואי נטייה מסוימת לפציעות ולכן בעונה הרגילה מקבל מנוחה פה ושם.
    אצל יאניס, משהו בסגנון עדיין נראה לי כוחני מידי ולא אלגנטי. אפשר לעצור אותו להערכתי.

    1. קוואי בסדר גמור
      הוא קיבל מנוחה השנה ונמנע ממשחקי בק טו בק
      הייתה ענננה סביב הפציעה שלו בספרס
      בוא נגיד שזאת פציעה איטלקית

  9. תודה מידן פריוויו מקצועי ומעניין.
    לפני הפלייאוף הייתי בטוח שטורונטו תצא מהמזרח. עכשיו אני מתחיל להאמין במילווקי.
    מקווה שלא יאכזבו אותי. ממש הייתי רוצה לראות אותם מול גולדן סטייט בגמר.
    אם יאניס מביא אליפות בגילו איזה פסיכי זה?

    1. זה פסיכי אבל לא תלוש לגמריי
      גם מג’יק בירד קובי זכו בגיל צעיר
      גם קוואי

      1. קאווי אמנם היה מאוד צעיר וזכה בפיינלס mvp אבל גם היה עם חבורת הול אופ פיימרים של דנקן, ג'ינובילי וטוני פרקר.
        יאניס זה לגמרי לסחוב קבוצה על הגב

  10. תענוג מידן, תודה רבה. שנון ומקצועי כרגיל.
    הרפטורס הם דוגמה נהדרת לקבוצה שהתגבשה וצברה מומנטום תוך כדי הפלייאוף, אולי אפילו עד כדי סיכון המקום של הבאקס בגמר.
    מילווקי עדיין פייבוריטים בעיניי, בזכות יאניס שהוא טוטאל פריק, הצוות המסייע כמו שמידן תיאר היטב, והעובדה שהם רצים היטב כבר עונה שלמה.
    טורונטו מצד שני מגיעים עם התלהבות והמומנטום מהניצחון על פילי, ועם כל הניסיון של קוואי וגאסול.
    אני הולך הפעם על מילווקי בשבע.

    1. תודה דובי
      מתאים גיים 7
      יש לי הרגשה שמילווקי תגמור את זה ב 5 למרות ההימור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם