זה לא היה הלילה של בויאן בוגדנוביץ', עד לרגע אחד…

סיקור משחקי ראשון בלילה עם הקרואטי שניצח את הרוקטס, השחקן החכם שניצח את אוקלהומה, הלוחם הבלתי מתפשר שניצח את ההיט וגם טריפל דאבל ראשון לג'ה מוראנט.

יוסטון רוקטס (20-33) – יוטה ג'אז (18-34) 114:113

זה לא היה משחק טוב של בויאן בוגדנוביץ'. אחד השחקנים המרכזיים של יוטה, שקולע בממוצע לערב 21.2 נקודות, התקשה להיכנס למשחק ומצא את עצמו עם חמש נקודות בלבד ו1/6 מהשדה. אבל כל זה לא היה משנה כשהוא קיבל את הכדור ליד כשעל השעון פחות משתי שניות לשחק. יוטה מצאה את עצמה בפיגור 113:111 מול הרוקטס כשהקרואטי השתחרר מהשמירה של פי.ג'י טאקר קיבל את הכדור ומול שני שומרים קבר זריקה קרקסית וסגר את הסיפור על הבאזר:

"המהלך הזה עוצב בשבילי, כדי שאני אזרוק את השלשה". אמר גיבור הערב של הג'אז. "זה דבר גדול מצד החברים שלי להאמין בי ולתת לי את הביטחון לקחת את הזריקה הזאת אחרי המשחק שהיה לי. היו עליי בערך שני שומרים, בהתחלה חשבתי שהם יחסמו אותי  או שאצליח לסחוט עבירה, אבל ברגע שהצלחתי להוציא את הכדור מהיד, ראיתי אותו צולל פנימה".

הסל של בוגדנוביץ' נתן ליוטה ניצחון חשוב על יריבה על מיקום בפליאוף ונתן לה גם מרחק מסוים מהיריבה שלה. הוא הגיע אחרי משחק הפכפך, בעיקר ברבע האחרון, במהלכו היתרון עבר מצד לצד 9 פעמים, ארבע מתוכן בחצי הדקה האחרונה של המשחק.

יוטה התחילה את המשחק טוב יותר וכבר מצאה את עצמה ביתרון 7-12 לפני שיוסטון רצה 0-12 ולקחה את השליטה לידיים שלה. דקות טובות של בן מק'למור וראסל ווסטברוק עזרו לה לרדת עם יתרון 25:33 בסוף הרבע הראשון. השליטה של הרוקטס שקיבלה משחק טוב מווסטברוק (38 נקודות) נמשכה ברבע השני וכבר הביאה אותם ליתרון דו-ספרתי (46:56) לפני שדונובן מיטשל הוביל את הג'אז לצמצם את הפער עד להפסקה – 54:58 לרוקטס במחצית.

יוסטון הובילה גם לאורך רובו של הרבע השלישי, אבל ג'ורדן קלארקסון התעלה והשווה את התוצאה בדקה האחרונה של הרבע לפני שראסל ווסטברוק קבע את תוצאתו עם ליי-אפ 81:83 לרוקטס לפני הישורת האחרונה.

ואז הגיע הרבע האחרון המותח. סל של מייק קונלי, במשחק טוב למדי, נתן לג'אז יתרון ראשון מזה עידנים 85:87, קלרקסון בעוד מקבץ סלים העלה את הג'אז כבר ל88:93:

אבל ווסטברוק והארדן הפכו ושלשה של קובינגטון השלימה ריצת 0-9 של הרוקטס ששוב מצאו את עצמם בעמדת הובלה. פי.ג'י טאקר עם שלשה נתן לרוקטס יתרון 98:100, קצת פחות מ-6 דקות לסיום:

אלא שיוסטון לא מצאה את הסל בשתי הדקות הבאות והג'אז ניצלו אותן לריצת 0-9 משלהם וליתרון 100:107. נגמר? ברור שלא. שלשה של דנואל האוס ג'וניור צמצמה ל-2 נקודות בלבד:

שלשה נוספת של קובינגטון נתנה יתרון 109:110 לקבוצה הביתית כשעל השעון 28 שניות לסיום. טאקר שלח את מיטשל לקו, 15.6 שניות לסיום והאחרון קלע שתיים והעלה את הג'אז ליתרון. יוסטון הלכה, באופן לא מפתיע, לשלשה ופי.ג'י טאקר מהפינה נתן לה את היתרון בפעם האחרונה, 1.6 שניות לסיום.

ואז הגיע בוגדנוביץ'…

קלארקסון עם 30 נקודות ב-20 דקות הוביל את יוטה מהספסל. מיטשל היה הבא בתור עם 24 נקודות וקונלי סיים עם 20 נקודות נאות. רודי גובר הצטיין במחלקת הריבאונד עם 15 כדורים חוזרים ותרם גם 12 נקודות למאמץ המלחמתי. ווטסברוק בערב של 39 נקודות ב-33 זריקות הוביל את יוסטון, הארדן קלע 28 משלו וסיים עם טריפל דאבל עם 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים כתוספות, קובינגטון עם 14 והאוס עם 10 סיימו גם הם בספרות כפולות.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (21-32) – בוסטון סלטיקס (15-37) 112:111

המשחק המוקדם הבטיח וקיים ובסיום משחק שפיתח תכונות דרמטיות, בוסטון הצליחה לרשום ניצחון שביעי ברציפות למרות שאיבדה יתרון גדול בדקות הסיום.

הת'אנדר היו טובים יותר במחצית הראשונה ומצאו את עצמם ביתרון נאה בסיומה 52:61 אבל כבר מתחילת הרבע השלישי היה ברור שהאופוריה באוקלהומה סיטי מוקדמת. בוסטון רצה 1-7 והורידה את הפער ל-3 נקודות וג'ייסון טייטום שהיה אנמי במחצית הראשונה השלים 9 נקודות ב4.5 דקות והעלה את הסלטיקס ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון 68:70. עד סוף הרבע התוצאה נשארה מאוזנת בדרך לשוויון 84 לקראת 12 הדקות האחרונות.

בוסטון לקחה את היוזמה ברבע האחרון ולמרות שהת'אנדר נצמדו ולא נתנו לברוח הם מצאו את עצמם ביתרון די נוח 101:110 כשעל השעון דקה וארבעים לסיום. פול קלע שתיים מהקו, בראון החטיא ושלשה של שרודר צמצמה לארבע נקודות בלבד. קמבה ווקר קלע אחת מהקו בלבד, פול שיב בשתיים ושרודר חסם את האוורד, 11.8 שניות לסיום ונתן את הכדור לת'אנדר להתקפה אחרונה בה הם יכלו להשוות.

בוסטון הייתה צריכה מישהו שיצעד קדימה ובאופן לא מפתיע, מרכוס סמארט היה האיש הזה.

חטיפה שלו משיי גילגוס אלכסנדר סגרה את הסיפור, ווקר קלע עוד אחת מהקו ששמה את הסלטיקס ביתרון 4 ושלשה של פול עם הבאזר רק צמצמה את הפער לנקודה בלבד 111:112 בסיום לאורחת.

ווקר הוביל את הסלטיקס עם 27 נקודות, טייטום קלע נקודה אחת פחות וגרף 11 כדורים חוזרים, ג'יילן בראון סיים עם 17 ואילו דניאל ת'יס וגורדון היוורד סיימו עם 13 כל-אחד כששניהם מלווים את זה במספר דו-ספרתי של ריבאונדים. ת'יס עם 11 והיוורד עם 10. אלכסנדר וגילינארי עם 24 פר קפיטה הובילו את הת'אנדר. פול ושרודר לא היו רחוקים מהם עם 22 לאיש.

פורטלנד טרייל בלייזרס (29-25) – מיאמי היט (18-34) 119:125

דמיאן לילארד הגיע למשחק הלילה עצבני. אחרי השריקה אותה לא קיבל במשחק מול יוטה ביום שישי (חסימה בלתי חוקית שמנעה ממנו להשוות את המשחק), הבין הכוכב של פורטלנד שהוא ממשיך לפגר בסקרים אחרי ממפיס, בקרב על המקום השמיני בפליאוף המערב וההפסד הבלתי מחייב מול הג'אז, עוצר אותו בדרך לשם. אולי בגלל זה בסיום הרבע השלישי, או ליתר דיוק 0.9 שניות לסיומו, כשנשרקה עבירה של לילארד על גוראן דראגיץ', לקול זעמו של הגארד של פורטלנד, החליט טרי סטוטס לנצל את הצ'אלנג' שלו ולבקש מהשופטים לבדוק את המהלך. שופטים מצאו שהבלוק של לילארד היה נקי, שדראגיץ' עשה עליו עבירה ולילארד הלך אחר כבוד לקו והוביל את פורטלנד ליתרון 10 בסוף הרבע השלישי.

לילארד נרגע. הוא ידע שהלילה אף אחד לא יעצור אותו בדרך לניצחון נוסף במרוץ הקשוח. סל שלו 25 שניות לסיום נתן לבלייזרס יתרון 5 (118:123) הבטיח את הניצחון. פורטלנד, למרות הרכב חסר מאוד, רק שמונה שחקנים שמישים (מריו הזוניה נפצע אחרי ששיחק 5 דקות ולא חזר) ורק שישה שחקנים קולעים – ממשיכה במומנטום המוצלח שלה עם ניצחון שישי בשמונת המשחקים האחרונים.

והייתה גם יריבה שהגיעה בהרכב חסר. בלי ג'ימי באטלר, בלי טיילר הירו ואפילו בלי מאיירס לאונרד שפספס הזדמנות לשחק בפעם הראשונה כשחקן אורח בבית שהיה ביתו במשך שבע עונות. מי שכן עלה לשחק, לראשונה מאז סדרת הגמר, היה אנדרה איגודאלה. מצטיין הפיינלס של 2015 עלה לפרקט למשך 22 דקות, חמוש במספר חדש (28) אבל נראה חלוד למדי וחוץ מכמה מהלכים הגנתיים, מסירות נאות ושניים-שלושה מהלכי הגנה, לא השפיע יותר מדי על המשחק.

מי שכן עשה עבודה נאה היה ג'יי קראודר שבהופעת בכורה שלו במדי ההיט סיים עם 18 נקודות ו-11 ריבאונדים. טוב, היו כאלה ששיחקו בממפיס וכאלה שרק חיממו את הספסל…

המשחק עצמו היה נתון לשליטת פורטלנד מתחילתו ועד סופו, למעט כמה דקות ברבע השני בהן מיאמי הובילה ביתרונות זעומים. סל של אקס מיאמי, חסן וויטסייד נתן לפורטלנד יתרון נוח 103:111 כשעל השעון דקה וחצי לסיום המשחק אבל שלשה של דראגיץ' וסל של אדאביו אחרי מהלך הגנתי טוב של קראודר על לילארד, צמצמו ל-3 בלבד. אלא שלילארד, כאמור, לא הסכים לתת עוד משחק…

הכוכב הלוהט של פורטלנד סיים עם 33 נקודות ו-8 אסיסטים. גארי טרנט ג'וניור היה היחיד שקלע בפורטלנד מהספסל כשסיים עם 22 נקודות, טרבור אריזה, במשחקו הטוב ביותר מאז הצטרף לסוללי הדרכים קלע 21, כרמלו סיים עם 15, מקולום היה חלש עם 13 בלבד (5/15 מהשדה) וחסן וויטסייד לא התרגש במיוחד מהמשחק מול האקסית כשסיים עם מנה ממוצעת של 11 נקודות ו-17 ריבאונדים.

במיאמי בלט דראגיץ' שהשתדל להיות איש במקום בו לא היו אנשים וסיים עם 27 נקודות. דאנקן רובינסון קלע 19, על קראודר כבר סיפרנו, אדאביו סיים עם דאבל דאבל של 13 נק' ו-12 ריב' שרשמה הפסד חוץ שלישי ברציפות ועומדת בפני ארבעה משחקים נוספים מחוץ לחום של פלורידה.

אטלנטה הוקס (39-15) – ניו יורק ניקס (37-17) 135:140

בדרך כלל אין הרבה מה לספר על משחקים בין נמושות כמו אלו שנפגשו הלילה בג'ורג'יה אבל הפעם אפשר לציין שלמרות העובדה שלא מדובר ב'אריות הליגה' בלשון המעטה, היה כאן משחק מרתק שהוכרע רק אחרי שתי הארכות.

הניקס דווקא היו בעניין של ניצחון חמישי ברציפות (כן, כן, חמישי ברציפות. כן, כן, ניו יורק ניקס) ואחרי שאיבדו יתרון גדול שעמלו עליו ברבע הראשון וחזרו מפיגור 7 בשתיים וחצי הדקות האחרונות של הזמן החוקי, מצאו את עצמם ביתרון 8 שתי דקות לסיום ההארכה הראשונה. אבל טרה יאנג היה נחוש מדי, הניקס היו עצמם מדי ו-6 נקודות של האולסטאר של אטלנטה בתוספת 2 של קולינס סגרו את ההפרש ונתנו לאלפריד פייטון רק את הזכות להחטיא עם הבאזר ושלוח את המשחק להארכה שנייה. בתוספת הזמן האחרונה, קלע יאנג עוד 11 נקודות בדרך ל-48 במשחק כולו וניצחון של ההוקס שבעצמם לא רעים כל-כך לאחרונה.

48 הנקודות של יאנג הובילו את ההוקס והוא הוסיף להן גם 13 אסיסטים. אולסטאר כבר אמרנו?!. קולינס עם 32 נקודות וחצי מזה בריבאונדים סייע לו במלאכה, האנטר עם 19 והוארטר עם 16 היו גם הם שם בשביל הנצים. ג'וליוס רנדל היה הניקס הבולט עם 35 נקודות וח"י ריבאונדים. רג'י בולוק סיים עם 21, מיטשל רובינסון ווויין אלינגטון תרמו 15 ואלפריד פייטון קלע תריסר ומסר 9 אסיסטים בשורות המפסידה.

קליבלנד קאבלירס (40-13) – לוס אנג'לס קליפרס (16-37) 133:92

בחיים – הכל יחסי. כך למד הלילה אנדרה דראמונד שאחרי קריירה די מדכדכת בשורות הפיסטונס, גילה הלילה שיכול להיות גרוע יותר. מלך הריבאונדים של הליגה, בהופעת הבכורה שלו בקליבלנד סיים עם 19 נקודות ו-14 ריבאונדים אבל חטף על הראש 41 הפרש מהקליפרס במה שמיצב את הקבוצה החדשה של הסנטר כגרועה בליגה.

ומה שגרוע עוד יותר מבחינת קליבלנד שהקליפרס שהשחיטה של הקליפרס אותם, נעשתה אפילו ללא הקצב הראשי קוואי לנארד, שקיבל מנוחה הלילה. את מקומו של לנארד, תפס מרכוס מוריס בהופעת בכורה אותה סיים עם 10 נקודות ב-22 דקות וזאת אחרי שאת משחקו האחרון במדי הניקס בילה גם כן על הפרקט בקליבלנד אבל אז קלע 26 נקודות.

ומה עוד נספר לכם על המשחק?

שכבר אחרי רבע אחד היה ברור לאן הרוח נושבת ליד האגם, עם יתרון 21:36 של הקליפרס שקלעו ב-70% אחוז מהשדה ב-12 הדקות הראשונות.

שיתרון השיא עמד על 45 נקודות ברבע האחרון לפני שדוק ריברס ריחם על הקאבס והעלה את המחליפים.

שטריסטן תומפסון קלע ברבע השני את השלשה הרביעית בקריירה שלו.

שהקאבס הפסידו בפעם ה-13 ב-14 המשחקים האחרונים.

שדוק ריברס קרא למשחק של קבוצתו 'הסערה המושלמת' ואולי התכוון לכך שאחרי ההפסד המביך למינסוטה, הקליפרס קיבלה את 'היריבה המושלמת'.

וחוץ מאלו, נסכם בשורה הסטטיסטית שמלמד אותנו שלו וויליאמס היה הקלע המוביל של הקליפרס עם 25 נקודות ואחרי הסתדרו בשורה – םול ג'ורג' עם 22, מונטרזל הארל עם 19, לאנדרי שאמט עם 11, מוריס ואמיר קופי עם 10 כל אחד. בקליבלנד, לצד דראמונד שסיים כקלע המוביל בלט קווין פורטר ג'וניור עם 17.

וושינגטון וויזארדס (33-18) – ממפיס גריזליס (26-27)

קבוצות טובות נמדדות לא רק בימים בהם הכל הולך חלק אלא בעיקר בימים בהם שום דבר לא הולך. ממפיס גריזליס מנסה להוכיח לנו כבר תקופה ארוכה שהיא קבוצה כזו ואם לא השתכנעתם עד כה, אז אולי ערב קליעה גרוע שלה ומהפך בדקות הסיום ישכנעו אתכם שממפיס לוקחת את העניינים השנה ברצינות, בדרך אל המקום השמיני בפליאוף בו היא מדורגת כיום.

הגריזליס פיגרו לאורך רוב המשחק בבירת ארה"ב ושש דקות לסיום עוד מצאו את עצמם במינוס 2, 93:91. אלא שההגנה שלהם הייתה שם בדיוק בזמן וביום נהדר של ג'ה מוראנט שגם רשם את הטריפל דאבל הראשון בקריירה שלו היא הצליחה להפוך את התוצאה ולנצח. וושינגטון מצידה, הובילה ב-12 הפרש בסוף הרבע הראשון אבל נחלשה ככל שהמשחק התקדם ורשמה עוד הפסד שבעיקר עוזר לה לתלוש עוד דף מהלוז עד סוף השנה.

מוראנט עם 27 נקודות, 10 ריב' ו-10 אסיסטים הוביל את הגריזליס שקלעו 5 שלשות בלבד מ-32 ניסיונות. קייל אנדרסון היה הקלע הבא ברשימה (מה שמעיד קצת על משבר הקליעה…) עם 16 משלו וג'ארן ג'קסון ג'וניור תרם דאבל-דאבל של 14 ו-11 ואם לוקחים בחשבון החטאות (10) היה לו גם טריפל-דאבל… טיוס ג'ונס עם 13 בלט מהספסל ויונאס ולנצי'ונאס אמנם קלע רק 8 אבל היו לו הרבה כדורים חוזרים לתפוס בערב הקליעה הקשה והוא קלט 18 מהם.

בוושינגטוון היה זה כרגיל בראדלי ביל עם 26, מוריץ ואגנר הוסיף 19, דיויס ברטאנססיים עם 15 ורוי הצ'ימורה, הרוקי היפני סיים עם 12 נקודות ו-11 אסיסטים מרשימים.

פילדלפיה 76' (21-33) – שיקגו בולס (35-19) 111:118

זה לא היה קל כמו שציפינו אבל בסופו של דבר גברה על שיקגו בולס, ניצחון שני ברציפות לסיקסרס, אחרי ארבעה הפסדים. פילי ממשיכה לא לשכנע אבל המאזן הביתי המאוד מוצלח שלה (2-24, הטוב בליגה) ממשיך להשאיר אותה עם הראש מעל המים. מי שעוד תרם לה במשימה החשובה הזו הוא קורקמאז הטורקי עם משחק שני ברציפות עם למעלה מ-30 נקודות ולצד ג'ואל אמביד שהיה בעניינים למעלה זה בהחלט הספיק מול השוורים שלא דוהרים לשום מקום ורשמו הפסד שישי ברציפות.

לצד קורקמאז שסיים עם 31 ואמביד שרשם 28 נקודות ו-12 ריבאונדים, קיבלו הסיקסרס גם טריפל דאבל (10-10-19) מבן סימונס ו-14 מטוביאס האריס, גלן רובינסון, הרכש מגולדן סטייט תרם 10 נקודות ואילו אלק ברקס לא שיחק.

הבולס חסרו את לאורי מרקנן, אוטו פורטר ג'וניור, קריס דאן, דנזל ולנטיין ודניאל גפורד וההרכב החסר שלה הצליח למשוך עד תחילת הרבע הרביעי, לפני שראה את הסיקסרס בורחים לניצחון. זאק לאבין היה הקלע הבולט של האורחת עם 32 נקודות, לוק קורנט הוסיף 25, פליסיו תרם 13 ותומאס סטורנסקי ות'דיוס יאנג סיימו עם מניין נקודות כל אחד.  

8 תגובות

  1. מוריד א הכובע בפני הסיקור המקיף מרשים .
    ובהתפעלות מהמהלך המדהים שעליו חתום בויאן במעבר חד ליבשת וענף אחר .
    דואיטמה קולומביה ענף האופניים
    במקום שבו למיטב זכרוני נכתבה היסטוריה באליפות העולם בה זכה
    ספרדי מסוים וספרדי אחר אברנם אולאנו זכה במקום השני כן , באותו מקום
    בו זכה מיגל אידוריאן באליפות העולם
    עולה ישראלי לפודיום ממש כך .
    ישראלי ,לא רוכב בקבוצה ישראלית
    אלא ישראלי ממש ,איתמר איינהורן
    היה שקט שקט בוולטה של סן חואן
    בה הדהים רודי בארבייה מקבוצתינו
    והנה מקום ראשון קולומביאני מקום שני הודג' מקוויק סטפ ןמקום שלישי ישראלי
    ועוד מוסיפים סייקלינג ניוז מקום שלישי
    רק מקום שלישי כי נחסם על ידי רוכב אחר מקבוצתינו שלא זז הצידה בזמן כדי לתת לאיתמר לצאת.לספרינט .
    הזוי ,אך כתוב , שחור על גבי לבן .
    וגם אני לא האמנתי , כן האמנתי
    בדרך אך לא בתוצאה ,לא שתגיע כה מהר ,מסתבר שגם לי גם באופניים יש עוד מה ללמוד .

    1. תיקון כן אכן הסטוריה אכן מיגל ,אכן אולאנו , אכן 95 ,אכן דואיטמה אך המעטתי מגדולתו של אינדוראיין , באותו קטע באותו מסלול הכתיב קצב רצחני
      בעליה קצב בלתי נתפס שרק אדם אחד בעולם יכל לעמוד בו ,רק הוא ,אך לכל הרוכבים מאחוריו היה קל יותר , מאחר והרוח התנפצה עליו ורק עליו , הרוכב הבא מאחוריו התאמץ.פחות ,למעשה אינדוראיין הכתיב קצב התאבדות קצב אשר הבטיח כי הוא לא ינצח, מיגל הקריב אצ הניצחון לטובת מה ומי ?
      כאשר פרץ אברהם אולאנו לפנים מיגל האט כדי שלא יתפס.
      מיגל הקריב את הניצחון לטובת בן ארצו
      וסיים במקום השני .

  2. סמקור מעולה ממש
    תענוג
    וכבוד לכריס פול שאני אישית חשבתי שסיים את הסוס
    🙂

    1. כל הכבוד לכריס פול שעדיין מצליח לסחוב (והוא יותר נמוך ממני לא בקצת אלא בהרבה)

  3. מקווה שלא תתאמצו לכתוב כל יום,
    ממש מבקש של תתאמצו,
    גם פעמיים בשבוע זה מצוין.
    זה כמעט בלתי אפשרי וגוזל זמן.
    שומר אתכם לפלייאוף.
    בעקבות מה שאפלטון כתב.
    נדירות בפוסטים זה טוב
    ??????

  4. יאיר אתה הקמע ולוכד המזל לממפיס (יש לוכד חלומות ועכשיו הומצא ליאיר מלקט ולוכד מזל?????) ונסיון עלוב של חסר כשרון באימוג׳ים לשיקוף ??

  5. הסיקור ענק ויותר מידי טוב??? קראתי חלק בינתיים.
    שכחתי מקונלי שחזר בתחיית המתים ??.
    כנראה ששווה לראות את יוטה ויוסטון (הניסוי הכי קיצוני ומעניין בליגה כרגע) ופורטלנד.

  6. איזה סל א ד י ר של בויאן בוגדונביץ,
    נסו לעקוב לראות איפה הוא רץ לפני, נראה שלא היה מתוכנן.
    עקבתי כמה פעמים.
    סל ענק שמשקף ודומה מאד
    לחכמה של יאיר
    פקחות של אפלטון
    שיכליות עליונה של מידן…
    ואחרים נהנה מכתיבתכם לפחות כמו הסל המדהים הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם