מעקב טאנדם (4)

מעקב הזוגות המובילים בליגה חוזר לאחר היעדרות של קרוב לחודשיים (תודה תאילנד, היית נהדרת). בואו ונבדוק מה השתנה בזמן הזה ואילו זוגות חדשים נכנסו לרשימה ומי יצא ממנה. בניגוד למעקבים קודמים הפעם התמקדתי בחמשת הצמדים המובילים, כשהצמדים שנשארו בחוץ בהחלט יכולים להרגיש מקופחים, אך אולי יכנסו במעקב הבא
  • למעקב טאנדם האחרון
  • ברוכים הבאים ובאמת שהגיע הזמן לפרגן לצמד המוביל של הקבוצה הטובה בליגה – כריס מידלטון ויאניס אנטטקומבו.
  • בברכת ברוך הבא לליגה נציין גם את ביאת המשיח הגואל מציון – וויליאמסון. כמה חיכינו, ןהא לא מאכזב. אמנם לא חלק מצמד אבל שווה את האזכור.
  • כמובן אי אפשר שלא לציין את מותו הטראגי בטרם עת של קובי בריאנט, שהיה חלק מהטאנדם הדומיננטי בהיסטוריה של הליגה – שאקובי. כל אוהדי הכדורסל מרכינים ראש, בין אם אהבנו או שנאנו.
  • הנתונים נכונים ל – 02.02.2020 – יום נחמד לחובבי הפולינדרומים

1) יאניס את מידלטון (מאזן קבוצה 7-41) 3-24 מאז המעקב האחרון

הצמד הטוב בליגה (?) בקבוצה הטובה בליגה (!)

לא יאומן שאנחנו הרבה אחרי נקודת האמצע של העונה וזו הפעם הראשונה שמידלטון ויאניס נכנסים למעקב. התירוצים הם רבים: הסיקור התקשורתי המתעלם ביחס לקבוצות השוק הגדול. העובדה שיאניס כל כך דומיננטי (MVP הכי ברור מאז עונת 2015) עד כי אין זה ממש צמד. השאלה עד כמה מידלטון הוא באמת כוכב שני או שהמעטפת שבנה בודנהולצר מסביב ליאניס היא הכוכב האמיתי. דרור האס מהכדור הכתום המצוין, כתב לא מזמן על כך שמידלטון הפך אולי לכוכב המשלים הטוב בליגה. ממליץ לקרוא את הפוסט ולחזור. הטענה, וזו אולי הטענה שהטתה את הכף לתת את המקום הראשון לצמד, היא שמידלטון, שהולך לקראת עונה של 50%/40%/90% – הוא אולי לא הכוכב השני הטוב בליגה, אבל בהחלט הכוכב המשלים הטוב בליגה. כמה ימים אחרי אותו הפוסט מידלטון תפר 51 נק' בהיעדרו של יאניס כדי לחתום את מקומו בראש הפירמידה (אמנם מול וושינגטון אבל נפרגן).

2) לברון – דייויס (מאזן קבוצה 11:37) 9:20 מהמעקב האחרון

נשארו במקום השני בדירוג.
אם בדירוג הקודם עוד היה ספק אם הלייקרס היא אכן כזו עוצמתית ביחס לשאר קבוצות המערב, בשלב הזה אין ספק. הלייקרס היא ה-Team to beat ולברון, הוא עדיין השחקן שדרכו יצטרך לעבור כל מי ששואף לאליפות. הסיבה שהצמד הוא במקום השני היא העובדה שמילווקי כל כך הרבה יותר דומיננטית על הליגה (מקום 1 בדירוג הגנתי ונט רייטינג ומקום 2 בדירוג התקפי).
אנתוני דייויס, למרות המספרים המרשימים ומקום מובטח בחמישיית ההגנה של העונה (מוצדק? לא בטוח), כשהוא יושב על הספסל הנט רייטינג הוא +8, לעומת +6 כשהוא במגרש. לברון לעומתו ב+ 11 וקבוצתו במינוס 4 כשהוא יושב על הספסל.
נקודה למחשבה- לברון עדיין עומד על 35 דקות בממוצא למשחק, ללא שינוי מאז המעקב האחרון. האם זה נכון מבחינת ווגל?

כבוד לטאנדם הלייקרי הטוב מכולם

3) הארדן – ווסטברוק (מאזן קבוצה 18:30) 12:18 מאז המעקב האחרון

הכי הרבה תפוקה, הכי מעט יעילות. העולם על פי ווסטברוק

עלייה של 3 מקומות בדירוג.
62.1 נק', 14.4 ריב', 14.6 אס' ו-3.7 חטיפות למשחק לצמד הכי פורה בליגה. זו הסיבה שהם ממוקמים מעל לצמדים שקבוצתם מצליחה יותר. תוסיפו לזה 9 איבודים, 47% אפקטיבי של ווסטברוק (23% מהשלוש), וחודש ינואר נורא ואיום של ג'יימס הארדן, תקבלו את הסיבה מדוע יש צמדים שקבוצתם מעליהם. יוסטון יכולה רק לחלום על שני המקומות הראשונים בקונפרנס שיבטיחו סיבוב ראשון ללא מוקש רציני.
עד כמה גרוע החודש האחרון של ג'יימס הארדן? בעשרת המשחקים האחרונים הארדן קולע ב-34% מהשדה ו-22% משלוש, החודש הגרוע בקריירה שלו מבחינת אחוזים. הוא נראה פצוע, הגנת הפרימטר חזרה למה שהיתה לפני 3 שנים ושפת הגוף שלו משדרת שמשהו לא בסדר, אז למה הוא לא יושב לנוח מלבד 2 משחקים בשל פציעת ירך?
אך בזמן זה גם גילינו מדוע הבאת ווסטברוק על פני כריס פול היתה כה חשובה. ווסטברוק בפרק הזמן הזה קולע 34.3 נק' למשחק ב54%, כשהוא מצמצם למינימום את זריקות השלוש (1.4 זריקות למשחק), ומוסיף 9 אס' ו-9.5 ריב' למשחק. כשיוסטון עוברת להרכבי סופר דופר סמול בול בהיעדרו של קפלה שסובל מפציעה חוזרת בכף הרגל, ווסטברוק למעשה אחראי לריבאונדים ומשחק הרבה יותר בפוסט, היכן שהוא מרגיש נוח. יוסטון עדיין לא קיבלו את גורדון, הארדן ו-ווסטברוק כשהם בכושר ביחד, אבל יהיה מעניין לראות אותם אחרי פגרת האולסטאר.
בינתיים, כשהם ממוקמים במקום ה-3 בדירוג ההתקפי, 15 בדירוג ההגנתי ובמקום ה-5 במערב, יש לדאנתוני הרבה עבודה לפניו.

לפעמים הם מופיעים גם ביחד

4) לאונרד – ג'ורג' (מאזן קבוצה 15:34) 9:20 מהמעקב האחרון

עלייה של מקום אחד בדירוג.
המחשבה הראשונית היתה להכניס אותם במקום השלישי בדירוג, במיוחד כאשר מסתכלים על המספרים היבשים ומאזן הקבוצה. קאווי לאונרד בשקט בשקט נותן עונה ראויה לדיוני MVP, אבל השניים שיחקו רק 19 משחקים ביחד ופחות מחצי כמות הדקות המשותפות משאר הצמדים. הקליפרס לא נותנים לשום דבר להסיט אותם מהמטרה הסופית – בריאות בפלייאוף. בינתיים הקבוצה לא סובלת מכך יותר מדי כשהם ממוקמים במקום השלישי במערב עם אותו מספר הפסדים כמו לדנבר במקום השני. הסיבה היא עוד עונה נהדרת של לו וויליאמס ומונטראז הראל שמספקים 40 נק' משותפות מהספסל.

5) סיאקם – לאורי (מאזן קבוצה 14:35) 10:23 מהמעקב האחרון

ירידה של 2 מקומות בדירוג. די מדהים שטורונטו ממוקמת במקום השלישי בליגה כולה. עוד יותר מדהים כשמתחשבים בהיקף הפציעות שלהם. לאורי וסיאקם החמיצו 11 משחקים כ"א, וואן ווליט ופאוול החמיצו עשרה משחקים ומארק גאסול לא התלבש ל-14 משחקים. גם כשמסתכלים על המספרים מהמעקב הקודם כמעט ואי אפשר לדעת שהחלפתי בין וואן ווליט לקייל לאורי. השניים נותנים עונה כמעט זהה מספרית, אבל הוותק הכריע לטובת לאורי כשנתתי לו את המקום בטאנדם לצד סיאקם הנהדר. סיאקם מצידו ממשיך לתת עבודה בשני צידי המגרש כשקבוצתו אמנם מחוץ לטופ 10 בדירוג ההתקפי (13), אבל מקום שני בדירוג ההגנתי.

אין מאמן יותר ראוי – ניק נרס מאמן המזרח לאולסטאר

המקופחים

יש לא מעט זוגות שיראו עצמם מקופחים ובצדק רב.

  • בוסטון סלטיקס נפגעת מכך שלא יכולתי להפריד בין קמבה (22 נק') , טייטום (21.5 נק') ובראון (20.4 נק').
  • ניקולה יוקיץ' (20 נק', 10 ריב', 6.6 אס) וג'מאל מורי (17.6 נק') ראויים לדרוש פיצויים כמו גם באטלר (20 נק', 6.8 ריב', 6.3 אס) וכל מי שתשימו מההיט (7 שחקנים קולעים בספרות כפולות).
  • כמובן המקופחים הקבועים – יוטה ג'אז, שם רודי גובר (15 נק', 14.5 ריב') ודונובן מיטשל (24.6 נק') התגברו על פתיחת העונה הקשה ונותנים הופעות אולסטאר ראויות (מזל טוב!).
  • עוד מי שהצטערתי לא לכלול אותו בדירוג הנוכחי הוא דמיאן לילארד, שאמנם קבוצתו ממוקמת במקום ה-9 במערב עם 27 הפסדים אבל חודש ינואר ההיסטורי שלו מגיע לשיאו בעשרת המשחקים האחרונים בהם קלע 41 נק' בממוצע וכמעט 10 אסיסטים למשחק.

8 תגובות

  1. ניב!
    מחמאות על הסדרה!
    נשאלת השאלה האם כמו בקבוצת כדורגל טובה , הנשענת על עמוד שדרה של בלם וחלוץ מרכזי מעולים משכמם ומעלה, ניתן לזווג שני שחקנים ב"קווים" זהים (אחורי או קדמי), דוגמת לילארד ומקולום או הארדן וראסל,או רצוי להגביל את הצמדים לרכז וסנטר קלאסיים דוגמת קוזי את ביל ראסל של שנות השישים המעוטרות של הסלטיקס, מגיק וקארים של שנות השמונים של ה"שואו טיים" בלייקרס של שנות השמונים או במחוזותינו של שלמה "לייבלה" דובדבני וחיים "איקסי" בוכבינדר של מכבי חיפה של פעם או דוגמת לברון ודייויס דהיום?

    1. תודה, נשתדל לא לקחת יותר חופשים עד סיום העונה 😉
      לכאורה גם לברון ודייויס וגם קאווי וג'ורג' משחקים בעמדות דומות ולא זו של 'רכז וגבוה'.
      אני חושב שבסוף מה שמשנה זה כמה כישרון תוכל לשים ביחד, והם כבר יסתדרו.
      הארדן ו-ווסטברוק למרות החששות לא דורכים אחד לשני על הרגליים ואפילו מבחינת היוסג' שניהם דומה למה שהיה בשנה שעברה. הבעיה שם לדעתי שלקח ו-ווסטברוק זמן ללמוד את השיטה ועד שהוא למד אותה הארדן נכנס לסלאמפ שלו.
      סך הכל יהיה מעניין מאוד לראות מה דאנאוויי יוציא משניהם אחרי האולסטאר, במיוחד עכשיו כשאין בכלל סנטר לקבוצה

  2. כמו שמידן אמר, הלייקרס תלויים בלברון באופן מוחלט וזה לא בריא בהתחשב בגילו המופלג. התאונה עוד תגיע.
    יאניס ומידלטון במקום הראשון המוצדק.
    הארדן תפס תקופה חלשה מאוד, כנראה שזה קשור לעייפות. ווסטברוק קצת מפתיע אותי לטובה לאחרונה כשבחירת הזריקות שלו די השתפרה. ועדיין מבדר לראות את השטויות שהוא עושה, למרוט את השערות לפעמים.
    פול ג'ורג' די חלש בעיני, ישנם משחקים שהוא מאוד אנמי, לא לוקח על עצמו כלום, ומסתכל על סוויט לו עושה פלאות.

  3. תודה רבה
    לברון ודוויס זה למעשה לברון
    הבן אדם בלתי נדלה
    בלעדיו הלייקרס לא אותה קבוצה
    כל כך חבל לי שוויגנס את KAT וסימונס את אמביד לא הופכים לצמדים אימתניים בליגה
    בגזרת הצערים שווה לפקוח עין על JJJ וג׳ה מוראנט
    נראה שעם הפציעות של קיירי הוא ודוראנט לא יהיו בסט סלר

  4. אהבתי תוך חיוך את פינת המקופחים, ודורשי הפיצויים,
    רעיון נפלא ומצחיק בהחלט.
    תודה רבה ניב, סידרה מרתקת.
    (אגב לרגע נראה מיקום גבוה לזקן והצ׳יטה, אך מכירים את אפלטון כביש הסרגל עקום לידו)
    הבן אדם כמו יאיר מידן ואחרים כותבים בהגינות ויושר מושלמים.
    ???

  5. https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%A0%D7%93%D7%9D. הסבר על טנדם, מילה שלא ידעתי ולא שמעתי.
    סידרה נהדרת
    יאניס את מידלטון
    וגם לברון והגבה
    מתרחבים כמו הקורונה
    (לא הבירה הנגיף שלא נדע ???
    נהדר ועוקב בעניין אפלטון היקר
    והכישרון הענק בכתיבה לניב
    אוהבים אותך ????

    1. מי זה הפורגזינגר בכלל?
      עזוב אותך סער
      ספר דחוף איך היה בויפאסנה (שיטת מדיטציה)
      או כאן או בפוסט שלך
      באמת מעניין
      מה גם שספורטאים וסלבים רבים עושים זאת (קלינט איסטווד..)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם