מרקל עשה קסם – סיקור משחקי הלילה בפליאוף 2020

פליאוף 2020 מתחיל לקבל צורה וכנראה שמילווקי באקס לא תאהב את הצורה הזו... בצד השני של המפה, קוואי לימד את דונצ'יץ' שיעור וקירב את הסדרה בין הקליפרס למאבריקס לסיומה

אורלנדו מג'יק – מילווקי באקס 103:111 (2-2 בסדרה)

אם יש מישהו שהיה מאמין שנגיע למצב של 2-2 סדרה אחרי ארבעה משחקים, שיקום עכשיו, כי אני רוצה לבקש ממנו למלא לי את טפסי הלוטו להשבוע. אבל ככה זה בפליאוף – לפעמים המציאות עולה על כל דימיון והמציאות הלילה שוב הייתה קסומה – אורלנדו מג'יק שומרת על הביתיות, מנצחת את הבאקס בפעם השנייה ברציפות, משווה את הסדרה ומציבה סימן שאלה גדול מאוד בקשר להמשך הדרך של האיילים בפליאוף.

אז נכון, מילווקי לא בהכרח תודח מול המג'יק ויש להם עוד שלושה משחקים להתאושש ולנפץ את הסכנה להיות המדורגת 1 הראשונה שמודחת מול המדורגת מספר 8 מאז ששיקגו עפה מול פילדלפיה אי אז ב-2012, אבל הבעיה של הקבוצה של מייק בודנהולצר חמורה כנראה הרבה יותר מאשר המצב שלה בסידרה מול אורלנדו. כדור השלג שהתחיל להתגלגל בשליש האחרון של העונה ממשיך לעשות זאת אל תוך הפליאוף, הסכסוכים בסגל גובים את המחיר והמוטיבציה של הקבוצה נראית בקאנטים. גם יתרון של 17 נקודות במחצית לא הספיק למילווקי לרשום ניצחון בפלורידה וכמו שזה נראה כרגע – הקבוצה הזו יותר שבירה ממצה שנשארה מפסח.

אבל עזבו אתכם מילווקי, יש גם מנצחת למשחק וצריך לתת לה את הכבוד הראוי. זו לא הייתה עונה לפנתיאון של אורלנדו ואת המקום השמיני במזרח הם הרוויחו כנראה פשוט כי לא הייתה שם תחרות יותר מדי עזה (בלשון המעטה) על הכבוד להיכנס אחרונה לפליאוף המזרח, אבל מרגע שהפליאוף התחיל עושה רושם שבאורלנדו שינו פאזה והחליטו להשיג מהחוויה הזו כמה שיותר. את המשחק הראשון הם כמעט לקחו, בשלישי הם היכו את יאניס וחבורתו והלילה הם התגברו על פיגור שהגיע בשיאו ל-22 נקודות בשביל לרשום הפתעה שאיש לא ציפה לה ולשבות את המומנטום לחלוטין אל הצד שלהם.

ארון גורדון במשחק נהדר, מרקל פולץ במשחק חייו כנראה, אוון פורניייה היציב והסולדי ואיש הסטטיסטיקה המנופחת – ניקולה ווצ'ב'יץ', היו הערב השליטים הבלעדיים של המשחק והצליחו לגרום למייק בודנהולצר וחבורתו לרעוד מפחד. במחצית השנייה לא היה ברור מי המדורגת ראשונה ומי השמינית ואם לא הייתי יודע והייתי צריך לנחש – לא היה לי ספק שהמג'יק היא הקבוצה עם הסיכויים הגבוהים ללכת רחוק. הם אימללו את הבאקס, היקשו עליהם, נתנו ליאניס לחפש לבד את הניצחון וסגרו את כל מה שמסביבו. וזה פשוט עבד. היווני התעייף, מילווקי נמוגה ו3 דקות לסיום כשיאניס יצא בשש עבירות, כהרגלו יש לציין, היה ברור שהקסם קורה – אורלנדו מגי'ק ב-2-2 והפרחים לסטיב קליפורד.

מילווקי, כאמור, תצטרך לעשות בדק בית רציני ולא שיש לה זמן לכך בלוח המשחקים הצפוף של הפליאוף. הסגל של בודנהולצר הולך להיגרר ללפחות שישה משחקים כבר בסיבוב הזה (ויש סיכוי יותר מסביר ששבעה, כי כמו שהקהל באורלנדו וקבוצה שלו היו באטרף הלילה, לא נראה לי שמילווקי בנויה לנצח באמווי סנטר) וזה לא הולך להיות יותר קל בשלבים הבאים. מישהו יצטרך להתייצב לצד יאניס ומידלטון, שנראה כרגע בצד השני של המתרס החברתי, לא ממש נראה כמי שימלא את החלל. בלדסו לא שיחק הלילה (הורחק מהמשחק הקודם) אבל הוא בוודאי לא האיש שיפתור את הבעיות ואחרים (קייל קורבר הקשיש, ברוק לופז הדחליל, איליאסובה הרפה) רחוקים מלהיות הצוות המסייע שיסחוב קבוצה בפליאוף. מילווקי בצרות, את זה אנחנו יודעים לא מהיום אבל במקום להיראות כמו גירסה עדכנית של גולדן סטייט ווריירס שנת 2015 הם נראים כמו המהדורה החדשה של סן אנטוניו 2011 (המשותף? ג'ורג' היל) – קבוצה שביזבזה את האנרגיה שלה מוקדם מדי בעונה.

אז מה היה לנו? מילווקי דווקא התחילה את המשחק בצורה טובה. זאת אומרת יאניס התחיל את המשחק בצורה טובה וקלע 13 מ-27 הנקודות של הקבוצה שלו ברבע הראשון. אורלנדו, שדי ראתה את זה מגיע אחרי שקירקסה את האיילים במשחק הקודם, פשוט הביטה, הטיחה שלשות ובעיקר שכחה שלהרביץ זה שם המשחק בפליאוף. זה נגמר ב15:27 אחרי 12 דקות וריח של סוויפ של ג'נטלמנים.

ונחשו מה? הרבע השני לא ממש עזר לתקן את הרושם. העומק של הספסל של בודנהולצר שיחק לטובתו ואפילו מרווין וויליאמס נהנה מרצף של 8 נקודות בדרך ליתרון שיא 27:49. עד החצי המג'יק קצת צמצמו את הפער (42:59 במחצית) אבל אף אחד מהאוהדים העצובים שלהם לא חשב שמשהו הולך להשתנות ב-24 הדקות הבאות וכולם התכוננו לסטדטינג אוביישן של משחק אחרון בבית ולאווירת סוף עונה.

ואז הגיע מרקל פולץ. קליפורד הפקיד את המפתחות בידיים שלו והרכז הצעיר שידע כבר מורדות ועוד מורדות בקריירה הקצרה שלו, החליט שאם הם לא הולכים לנצח הלילה אז לפחות אפשר ליהנות. פולץ החליט להפגין לקהל את הרפרטואר שלו, שכולל מסירות נאות, חדירות מדויקות לוויק-סייד של ההגנה וזריזות חתולית ואלו הכניסו את המגי'ק לזון. הראשון לזהות היה ארון גורדון שהחליט לנצל את הכדורים בהם פוטם בידי פולץ לדאנקים מהדהדים  ושפורנייה איפס את הידית מחוץ לקשת, פתאום היה נראה שאורלנדו חזרו מהמתים למשחק.

7 דקות בתוך הרבע השלישי והפער כבר עמד על 6 בלבד (66:72 למילווקי) ומילווקי המשיכה להתמוטט כמגדל קלפים. ניקולה ווצ'ביץ' החליט שאם כבר חוגגים על חשבונה של הבאקס אז גם הוא יכול להצטרף ו-7 נקודות רצופות שלו (האחרונות צ'אקה מהפינה) הובילו ריצת 2-13 של המגי'ק ויתרון 74:79 שהחזיק עד סוף הרבע – 79:84 ורבע של התפוצצות התקפית של המג'יק עם 42 נקודות.

על פניו היה נראה שמילווקי רק הולכת להתמוטט עוד יותר ברבע האחרון אבל למילווקי יש את יאניס ולגריק פריק אין לאורלנדו תשובות, לפחות לא ב-10 שנים הקרובות. היווני (עם קצת עזרה מקוניטון החביב) המשיך להידחף לצבע של המג'יק באלגנטיות והיה אחראי על 10 נקודות נוספות בצד של מילווקי בחצי הראשון של הרבע האחרון. היתרון נע מצד לצד ו4:22 דקות לסיום מילווקי החזיקה ביתרון קלוש אבל אופטימי 97:99.

אלא שכאן שוב מרקל פולץ התעורר. הרכז  הורסטילי פילץ את דרכו לסל של מילווקי ורשם עוד 2 נקודות, אח"כ הוא חטף כדור ממילדטון והוציא ממנו עבירה מכוונת ששלחה את פולץ לאחת מהקו, אליהן נוספו עוד 2 בג'אמפ של גורדון. יאניס שכבר איבד מכוחותיו בשל מאמץ-יתר החטיא בהתקפה הבאה וגורדון קבר עוד 2 בדרך ליתרון 5 לקבוצה שלו.

עוד דקה עברה בלי שכלום יקרה אלא שבשלב הזה, יאניס הדי מיואש ניסה להוציא את תסכולו על ג'ונתן איזק וקיבל שריקה. העבירה השישית הייתה הרקוויאם למשחק של מילווקי ועד הסיום הבאקס קלעו רק 4 נקודות ומצאו את עצמם מפסידים שוב 103:111 למג'יק בסיום.

גורדון סיים עם 24 נקודות ו-12 ריבאונדים למג'יק, פורנייה צלף 23, ווצ'ביץ' ליהטט עם 19 נק' ו-10 ריב' ומרקל פולץ לא היה רחוק מטריפל דאבל עם 15 נק', 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. יאניס לבדו עם 40 נקודות סחב את מילווקי על הגב, פאט קוניטון ודה-ויצ'נזו היו הבאים ברשימה עם 13 נקודות כל אחד וזה פחות או יותר אומר הכל…

"משהו יצטרך להשתנות לפני המשחק הבא ואנחנו נשנה אותו" אמר בודנהולצר קצרות בסיום והלך לדפוק את הראש בקיר בחדר ההלבשה. "אנחנו לא אנחנו לאחרונה ואנחנו נצטרך להיזכר במי אנחנו לפני שיהיה מאוחר מדי" הוכיח ברוק לופז החלש (6 נק', 3/14 מהשדה) שהוא לא רק חלש במעשים אלא גם בדיבורים. "עזבו אותי" אמר יאניס בכעס במה שכנראה יעלה לון בקנס של 25,000 דולר על סירוב לדבר במסיבת עיתונאים.

"אני שמח היום אבל צריך לזכור שעשינו רק חצי עבודה" אמר מרקל פולץ בצניעות אבל גם הוסיף בקריצה "וזה עדיין חצי יותר ממה שציפו מאיתנו לעשות…". "אני גאה בנו" שמח המאמן המנצח סטיב קליפורד בסוף המשחק "הראנו היום אופי ואני חושב שיש לנו עוד מה למכור במשחקים הבאים". וזה לבד אומר הכל, כי לאורלנדו, אחרי ארבעה משחקים בסדרה, יש משחקים הבאים, וזה לבד הישג נהדר…

דאלאס מאבריקס – לוס אנג'לס קליפרס 125:99 (1-3 לקליפרס בסדרה)

ולפעמים החגיגה נגמרת… דאלאס מאבריקס עוד חשבה פעם שהיא תוכל להיות יריבה ראויה לקליפרס ואכן היא ניצחה משחק אחד ובמשחק הקודם הייתה קרובה בהחלט אבל הלילה היא קיבלה את הקליפרס במלוא הדרה, מוכנה לפעולה ולכתישה ולא הייתה לה ברירה אלא להיכנע.

עוד יבואו ימים שהמאבריקס בקונסטלציה הנוכחית פלוס מינוס תגיע לגדולות אבל זה כנראה לא יקרה העונה. דונצ'יץ' עוד צעיר ויהיה עוד זמן אבל בינתיים, כמו שראינו הערב זהו זמן קוואי

וקוואי, חיית פליאוף שכמותו אכן היה שם הערב. קודם כל, הוא חנק את דונצ'יץ' בהגנה, נדבק אליו כמו רוטווילר לחתיכת בשר וכמו חבר כנסת ממוצע לשכר המופקע שלו. "הוא מוציא לך את החשק לשחק כדורסל" פירגן לו דונצ'יץ' בסיום אבל הפנים הנפולות של הסלובני אמרו את הכל. אבל לא רק בהגנה קוואי נתן את הטון אלא גם התקפית הוא לקח חלק מוגבר עם 37 נקודות בסיום, 25 מהן במחצית הראשונה. "הוא אדיר, אין יותר מה להוסיף" ביטא ריק קרלייל את מה שחשבו כל אלה שצפו במשחק.

וכשקוואי במוד-פליאוף אין באמת לדאלאס מה למכור מול הקליפרס שתנסה למצוא קבוצות אחרות שיאתגרו אותה ותנסה לסגור את הסיפור מול דאלאס אחרי חמישה משחקים בעוד יומיים בעיר המלאכים. העם ה'רוצח השקט' בפורומה ועם תרומה של כל שאר החבורה באדום, הקליפרס הם קבוצה קטלנית, ורסטילית שצריך לאזור הרבה יצירתיות בשביל לעצור אותה וכזו שגורמת לך לחשוב עליה כקונטנדרית ברורה. כן, למרות היריבה העירונית שכבר מזמן העפילה לשלב הבא.

על המשחק עצמו אין הרבה מה להרחיב. אחרי רבע אחד לדונצ'יץ' הייתה נקודה אחת ולקוואי 14 וזה גם היה ההפרש בין שתי הקבוצות (18:31). הרבע השני רק הרחיב את המגמה (44:63 לקליפרס בסיומו) והמחצית השנייה הייתה ג'ארבג' טיים ארוך והתכתב היטב עם הדיכאון של יום הזיכרון. 99:125 לקליפרס בסיום ו1-3 מבטיח בסדרה שקיימה לרגע אבל גם תסתיים כמו שיחסי הכוחות באמת נראים בין שתי הקבוצות האלה.

קוואי לנארד כאמור סיים עם 37 נקודות ושימו לב לזה – 31+ בדקות שהוא על הפרקט. לו וויל הוסיף 24, פול ג'ורג' תרם 20 ב-25 דקות בלבד ומונטרז הארל היה מדויק מאוד עם 18 נק' ב9/9 מהשדה. מ. מוריס, לא זוכר איזה אחד, תרם 15 גם הוא לקליפרס. פורזינגיס היה הקלעי המוביל של דאלאס עם 31 נקודות, סת' קארי שוב ניצל זמן אשפה ארוך בשביל להתקרב לממוצעים של אח שלו עם 25 נקודות ו-11 אסיסטים ודילון רייט הוסיף 18. דונצ'יץ'? ילד הפלא הסלובני סיים עם 12 נקודות ותחושה של השתתפות במשחק 'קפד ראשו' בצד הסביל שלו…

"אנחנו טובים ואנחנו יודעים שאנחנו טובים והלילה הראנו את זה" סיכם גיבור הניצחון את מה שידענו כולנו. "תנו לי 25 דקות כמו ששיחקנו היום 48 כל ערב ואני מסודר להמשך הפליאוף" אמר דוק ריברס באומץ אבל צדק, לגמרי צדק.

5 תגובות

  1. תודה זעפרני. הקליפרס אכן גדולים על דאלאס. מה שמפתיע אותי זה שפול ג'ורג' עדיין לא נפצע, מה קורה כאן?!
    מילווקי מבזבזים אנרגיה יקרה על הסיבוב הראשון, חבל ןזה עלול להתנקם בהם.

  2. וואו מילווקי! מה הולך שם? סוף העונה נראה גרוע אבל חשבתי שהם שומרים כוחות לפלייאוף. יאניס נראה עצבני לאללה. מעניין אם הדחה מוקדמת תספיק בשבילו לקחת את ההחלטה לעזוב.
    באסה על דאלאס אבל הקליםרס כנראה חזקים מדי

    1. סיקור נהדר
      מה קורה לבאקס בפלייאוף הזה נראה כמו כדור שלג שרק הולך ומתגלגל
      חשבתי שלדאלס במיוחד עם פורזינגיס יש יותר מה למכור כי אין מי שישמור עליו אבל שקוואי במוד פלייאוף… מחכה כבר לראות סדרת גמר של לברון מול קוואי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם