סוף עונה 2019 (17) – אורלנדו קסם

תוצאת תמונה עבור אורלנדו מג'יק

מטרות לעונה שהסתיימה:

באחד מאתרי הספורט המובילים בישראל וזה שמתיימר לסקר את ההכנה לעונה באופן המקיף ביותר, נכתב שאורלנדו תתחרה על תואר הקבוצה הגרועה בליגה. במקום אחר ניתן להם סיכוי להתמודד על פלייאוף אך לסיים מחוצה לו. נראה שלמרות שתחזיות הקודרות, אורלנדו הציבה לעצמה כמטרה מקום בפלייאוף.

לגבי פיתוח צעירים, ספק כמה זו היתה מטרה, כשהפרוספקט הכי מבטיח הוא שחקן פנים שם נמצאת האיכות של הקבוצה.

עמידה במטרות:

לדעתי, העונה של אורלנדו ביחס לאיכות הסגל ולציפיות ממנה היא הצלחה גדולה.

מטרות לקיץ:

נתחיל דווקא מהעמדה בה הקבוצה מסודרת והיא כמובן עמדת הפאוור פורוורד. אארון גורדון לא ביצע את קפיצת המדרגה לה אני באופן אישי ציפיתי ממנו ויחסית לכוכב הקבוצה הוא די סולידי. הוא שיפר את יעילות ייצור הנקודות, אך ירד בנפח. עדיין, מדובר על שחקן צעיר. ג'ונתן אייזק אמנם פתח ברוב המשחקים, אבל במצב אידאלי הוא המחליף של גורדון. אייזק ביצע שיפור משמעותי העונה, אבל עדיין לא ברמה של שחקן חמישייה. לזכותו, הוא צעיר ושיחק רק שנתיים בליגה. בכל אופן, זו עמדה בה אין צורך לצבע שום שינוי, אלא אם כן אייזק ימומש בשביל חיזוק בעמדה אחרת.

למרות שלא סומן ככוכב הקבוצה, השחקן הטוב ביותר שלה העונה היה ניקולה ווצ'ביץ', אבל החוזה שלו נגמר. מקסימום, לדעתי, הוא לא שווה. עכשיו נשאלת השאלה האם יצליחו להשאיר אותו מחד גיסא מבלי לסתום את תקרת השכר מאידך גיסא. הניחוש שלי הוא שהשחקן יהיה מבוקש במקומות אטרקטיביים יותר ולא יישאר באורלנדו. בכזה מצב חובה להביא לו מחליף. במקרה של אורלנדו עדיף שחקן פנים עם קליעה שישלם את היכולת מבוססת נתונים פיזיים של גורדון לתקוף את הטבעת. מוחמד במבה בעונת רוקי לא מרשימה, בלשון המעטה, אבל זו רק עונתו הראשונה ופעמים רבות לשחקנים בממדים הללו לוקח יותר זמן להבשיל. במצבה של אורלנדו יש מספיק מרווח טעות לאפשר לו. קם בירץ' יכול לתת סביב 10+ דקות לא רעות בכלל במקרה הצורך.

לקבוצה אין ממש סמול פורוורד קלאסי. אוון פורנייה, הגם שמתפקד לא פעם בעמדה, הוא מה שנהוג לכנות 2.5. אין לו את התרומה הרוחבית שמצופה משחק בעמדה הזו. הוא יכול לאייש את עמדת הקלעי או להיות גיבוי לסמול פורוורד פותח. לנוכח השכר שלו כנראה שהאופציה הראשונה תתממש. ואם כבר בעמדת הקלעי עסקינן, אז טרנס רוס יותר מסוגר את הפינה מהספסל. אם היתה נבחרת חמישיית המחליפים של העונה היה לו קייס רציני להיכנס אליה. עכשיו עולה השאלה באיזה שכר אפשר להשאיר אותו. אני חושב ששדרוג קל יוציא את שני הצדדים מרווחים מהחוזה.

בעמדת הרכז יש לקבוצה בעיה. מייקל קרטר וויליאמס זה לא זה ואני בספק אם ירצו להחתים אותו על חוזה מינימום נוסף. די.ג'יי. אוגוסטין בעונת קריירה, אבל עם כל הכבוד זה לא שחקן חמישייה. קל וחמר לקבוצת פלייאוף. יכול להיות יופי של מחליף. ועכשיו נשאלת שאלת השאלות – האם הקבוצה שמה את המפתחות בידיים של מרקל פולץ. מצד אחד מדובר על ליבת קבוצה צעירה וגם אם יהיה מדובר על עונה שהולכת לפח זה לא מאד נורא. זה לא שאחרת הם היו מתחרים על אליפות המזרח. מצד שני, יש סיכוי לא רע בכלל שמדובר על משענת קנה רצוץ. לפעמים תרבות של רולטה יכולה לפגוע במרקם החברתי. לדעתי, אם אפשר לממש אותו בטרייד מניח את הדעת יש ללכת על זה. אחרת, אם שחקן שבמכללות היה כוכב משמעותי כבר נמצא בקבוצה, אז כדאי לתת לו את ההזדמנות.

לסיכום, הקבוצה צריכה להשאיר את ווצ'ביץ' או להביא שחקן ציר תחתיו, להביא סמול פורוורד ולקבל החלטה לגבי עמדת הרכז.

מטרות לעונה הבאה:

פלייאוף. אם בעונה הנוכחית הקבוצה העפילה ושחקני הליבה נעו עוד שנה לכיוון השיא, אזי ששחזור חייבת להיות אחת המטרות לעונה הבאה. ואם יצליחו גם להכניס את פולץ ובמבה לעניינים, אז אולי יש פה פוטנציאל חבוי להעמיד קבוצה הישגית עוד שנתיים-שלוש.

8 תגובות

  1. המג'יק נתנו עונה יפה מאוד, אבל נהנו מהשביקה של ההיט (ובמידה מסוימת גם של ההורנטס) ונכנסו לפלייאוף, ואף הפתיעו עם משחק 1 מול הראפטורס.
    השאלה לגבי ווצ'ביץ' היא כמה השוק יציע לו, לא הייתי משאיר אותו בכל מחיר, במיוחד לאור העובדה שלמג'יק יש פקק בעמדות הפנים (ובמבה עוד אמור לחזור ולהראות מה הוא שווה).
    חוזה מקס לווצ'ביץ' יכול לתקוע אותם. הוא שחקן מצויין אבל לא פרנצייז.
    ארון גורדון הוא גם תעלומה – הבחור לא עושה את קפיצת המדרגה המתבקשתלשחקן עם נתונים כמו שלו. הוא לא 4 ולא 3, אבל הוא לא מספיק טוב כדי לסחוב קבוצה ויכול להיות שעדיף לחפש לו טרייד.
    בגארדים סימן השאלה הוא פולץ', במיוחד לאור הפוטנציאל שלו שהוא הכי גבוה. צריך לתת לו הזדמנות, ואני מניח שבלי הלחץ והציפיות במג'יק הוא יכול להראות מה הוא שווה (אוגוסטין הוא PG מחליף מעולה).
    טרנס רוס מסיים חוזה ואני מניח שיהיו עליו קופצים לאור העונה והפלייאוף הטוב שנתן.
    פורנייה סביר, אבל הוא צריך SF או SG בכיר לידו.
    לגבי השחקנים החופשיים – לא רואה שחקן בכיר חותם שם מרצונו אלא אם הוא מגיע עם סיין-נ-טרייד

  2. תודה מתן.
    ממש הפתעה, ועוד בחירת הלוטרי שלהם היה פצוע רוב העונה.
    ווץ' היה אולסטאר לכל דבר ועניין וירצה לקבל שכר כאחד. מאמין שיגיע לשכר דומה של סטיבן אדאמס, משהו כמו מאה מיליון ל-4 שנים. עד אז במבה יסיים את חוזה הרוקי שלו ונראה מה יוצא ממנו.
    אם ובתקווה שבמבה הוא לא באסט (היחידי בלוטרי שעדיין יש סימן שאלה לגביו) אז העתיד של אורלנדו בהיר.
    לגבי גורדון, לא יעזור כלום הוא חייב ללמוד לשחק כ3. וזה אומר לעבוד על הקליעה ועל הגנת הפרימטר. בלי זה הייתי מחפש עליו טרייד כמה שיותר מהר כל עוד אפשר לקבל נכסים תמורתו.

  3. תודה רבה מתן על הפוסט ועל הסדרה.

    אני באופן אישי חושב שלמרות העובדה שהם הגיעו לפליאוף השנה כל מציאות של השארת הסגל הנוכחי על כנו היא למעשה הליכה אחורה (גם אם ווצ'ביץ' יישאר). קודם כל, כי לפליאוף הם הגיעו בגלל היעדר יריבות רציניות מספיק ואחרי חצי שני טוב מאוד (שאפו לסטיב קליפורד שייצב את ההגנה והראה לנו שלפעמים האסל זה הכל בחיים) ולא בגלל שהם כאלה טובים ושנית כי בעונה הבאה, ניו יורק וברוקלין אמורות להתחזק מאוד ולהצטרף לרביעייה המובילה, שיקגו אמורה להשתפר וכנ"ל אטלנטה שלדעתי תאיים על מקום בפליאוף וזה לא ישאיר לאורלנדו הרבה מקום.
    מה שהם צריכים לדעתי קודם כל זה רכז (מרקל פולץ נשמע לי כמו בדיחה שחוקה) ואולי כדאי לנצל את הקשר הטוב בין סטיב קליפורד לחניך שלו לשעבר קמבה ווקר בשביל לדוג אותו. הוא יכול להיות שדרוג מעולה. לגבי ווצ'ביץ' לא הייתי ממהר להחתים אותו, בטח אם הציפייה היא שבמבה יהפוך להיות השם הבא של המועדון.

  4. קבוצה מפתיעה מאד. יצא לי לראות משחק שלהם בתחילת העונה ופשוט התמוגגתי. מאז ראיתי עוד כמה.
    ווצ׳ביץ׳ הוא אנדרייטד בעיני.
    פולץ צריךמלקבל עוד הזדמנות להוביל – או שהוא יפרוץ בוף כל סוף או שיהיה אפשר לשים חותמת סופית על היותו הבאסט הגדול בהיסטוריה של הליגה.

  5. בהחלט הפתיעו לטובה העונה.
    האם העתיד וורוד ? נדע רק בסוף העונה הבאה.
    ווץ' (בוץ') נראה כמו בורג חשוב מדי במערכת…
    🙂

  6. ווץ' יקבל מקס ממישהו בקיץ
    גורדון לא מספיק טוב בשביל להוביל וכבר היום אני מעדיף את אייזיק עליו. אם פולץ בריא הוא חייב לפתוח בעונה הבאה ולקבל לפחות 30 משחקים, שווי השוק שלו כיום הוא אפס ככה שחייבים לנסות אותו לאור הסגל הקיים.
    בקיצור ללכת לעונת לוטרי
    לתת לבמבה אייזיק ופולץ את המושכות, להשאיר את רוס בכל מחיר אפילו גבוה ולנסות לעשות טרייד איכותי על גורדון שישלים את הסגל עם הצעירים… בהצךחה במדבר

    1. תודה רבה מתן
      קבוצה עם פוטנציאל גבוה
      המאץ אפ מול טורונטו היה לרעתם
      גם במבה וגם פולץ עוד לא התחילו בגלל לתת פירות
      במקרה של פולץ אם יתגבר על הבעיות ויפתח לשחקן שציפו ממנו זה יהיה אדיר
      אמרת SF – דורנט באלטר או קוואי בקיץ והקסם חוזר לאורלנדו

  7. תודה מתן. סובלים מחור בעמדה אולי הכי חשובה בכדורסל המודרני (3) , אם מוצאים איך לסתום אותו בהחלט יכולים לעשות פלייאוף ואולי אפילו ממקום טיפה יותר גבוה
    (5-6). אני הייתי במקומם שם את עיקר יהבי על עמדה זו ומקווה שבעמדת הרכז פולץ איכשהו יראה בעונה הבאה שהוא לא הופך לאחד הבאסטים הגדולים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם