סוף עונה 2019 (2) – פיניקס שמשות

תוצאת תמונה עבור פיניקס סאנס

אנחנו ממשיכים בפרויקט סוף העונה. והפעם הקבוצה שהבטיחה את המקום האחרון במערב.

מטרות לעונה שהסתיימה:

אחרי שהבינו אי שם במדבר שלסיים במקומות הגבוהים מחוץ לפלייאוף משמעו מדבר במדבר, פיניקס עשתה מהלכים להיחלשות בטווח הזמן הקרוב בתקווה להתחזק דרך הדראפט. על פניו זה עבד כשהקבוצה זכתה בבחירה הראשונה בדראפט וניצלה אותה לבחור את דאנדרה אייטון. אבל כל זה עונה לפני. ומה לגבי העונה הנוכחית?

העונה היו שתי מטרות שדומות פחות או יותר ללא מעט קבוצות שמחזיקות את השילוש הלא ממש קדוש: צעירים מוכשרים, העדר כוכבים וסיכויי נמוך מאד לגייס כוכבי על בשוק השחקנים החופשיים. המטרות הן פיתוח הצעירים וסיום במרתף הליגה שיעניק בחירת דראפט גבוהה.

הצעירים שלכאורה היו בחזית מבחינת הפוטנציאל הם, בראש ובראשונה, דווין בוקר ודיאנדרה אייטון. אליהם אפשר לצרף את ג'וש ג'קסון והמהדרין יוסיפו גם את אנתוני וורן הבן.

עמידה במטרות:

לגבי סיום במרתף הליגה אין בכלל שאלה. הצלחה כבירה שבתרחיש האופטימי מבחינתם תוליד את זאיון וויליאמסון.

לעניין פיתוח הצעירים – בוקר ממשיך להשתפר ולמצב עצמו בדרג השני של יצרני הנקודות בליגה מהקו האחורי, אם כי הקליעה מבחוץ חייבת להשתפר. משהו שסיכוי טוב שיקרה אם יהיה מישהו שימשוך יותר אש. וורן ממשיך להיות יציב ומאד יעיל. שחקן משלים על חוזה לא רע בכלל ביחס למספרים (אם כי צריך לקחת בחשבון שבקבוצה תחרותית ממוצע הנקודות צפוי לצנוח). קליי אוברה תוספת של אחלה שחקן ביחס לשכר שהרוויח העונה. השאלה האם פיניקס יצליחו להשאיר אותו וכמה זה יעלה להם. כי מבחינת ציר הזמן ודאי שהוא מתאים ואם העלייה בשכר לא תהיה משמעותית, זו נראית לי החלטה קלה. אייטון בעונת רוקי התקפית מרשימה. ההגנה האישית בינתיים לא מרשימה, אבל כשהלך הרוח הוא של ארגון מפסיד זה צפוי. קשה ללמוד על ההגנה הקבוצתית משחקן של פיניקס העונה. מי שמאכזב הוא ג'קסון שירד ברמתו מעונת הרוקי ונראה רחוק ממימוש ההימור של מנהלי הליגה עליו כמי שיהיה השחקן הטוב ביותר מהמחזור שלו 5 עונות ממועד הכניסה לליגה.

מטרות לקיץ:

בניגוד לניו יורק, עליה דיברנו בפרק הקודם, קשה להאמין שפיניקס תצליח להביא כוכב על בהעברה חופשית. לגבי טרייד זה אפשרי. יש לה נכסים לא רעים לשם כך. כמובן שזה תלוי סיטואציה. עבור עונת רוגז של אנתוני דיוויס למשל לא שווה לתת את בוקר והבחירה או בוקר ואייטון.

לפיכך, מעבר לתקוות לבחירת דראפט כמה שיותר גבוהה ולשינויים מינוריים, צריך לחפש מציאות קטנות כמו חידוש חוזה לא גבוה מדי של אוברה ושחקנים חופשיים שלא עולים יותר מדי או ותיקים שיחנכו את הצעירים על חוזים קצרים. אלא אם כן תקרא הזדמנות להביא כוכב על לטווח אורך או שחקן צעיר בפרופיל גבוה (נניח את ג'ייסון טייטום בעסקה משולשת שתנחית את דיוויס בבוסטון, אבל אני לא רואה לזה ייתכנות).

צפי ומטרות לעונה הבאה:

אם בניגודים לניו יורק עסקינן, לפיניקס דווקא יש מספר צעירים שהם פוטנציאל לקחת את הקבוצה קדימה, גם אם לא לבדם וגם אם לא בשלב הזה. לפיכך, העונה הבאה צריכה להיראות כמו הנוכחית, קרי המשך שיפור של שחקני הליבה, התאמת השחקנים המשלימים לציר הזמן של ליבת הקבוצה ועוד בחירת דראפט גבוהה גם בקיץ 2020, תחת הנחה משולבת בתקווה שבוקר + אייטון + בחירה גבוהה 2019 + בחירה גבוהה 2020 יאפשרו לקבוצה לחזור לפלייאוף ואולי אפילו להצליח להתקדם בו.

20 תגובות

  1. לפיניקס יש אחלה תלכיד של צעירים לדעתי.
    בוקר ואייטון הם המרכז של הקבוצה לשנים הבאות, מסביבםאת ג'קסון וברידג'יס, וגם אוברה זאת אחלה תוספת במידה ויצליחו להשאיר אותו במחיר סביר.
    נשאר להם PG נורמלי. בהנחה שהבחירה הראשונה לא נופלת להם לידיים (זאיון בוודאות) הם כנראה ילחו על ג'ה מוראנט הפנטסטי (בתקווה שיראה את היכולות שלו גם בליגה של הגדולים). או לחילופין לאסוף שחקן חופשי או טרייד (לדעתי עם קונלי הם יכולים לעשות פלייאוף).
    מסביב יש גם אחלה שחקנים משלימים.

  2. ניתוח מעניין מתן
    אני לא יודע אם הם עושים את זה אבל קבוצה במצב כזה צריכה לדבר עם השחקנים לגבי העתיד. האם יש להם את הרצון לשחק בקבוצה זבל ולקחת אותה למעלה כחלק מתהליך רווי אכזבות של כמה שנים.
    אחרת אתה סתם משקיע ומפתח מישהו שילך לשבת על ספסל הלוחמים כדי לקבל טבעת….
    🙂

  3. תודה רבה מתן.
    פיניקס.
    ראשית לא נעים להודות בזה אבל אני מודה שראיתי את כל המשחקים של הקבוצה הזאת העונה. לפחות 90 אחוז מהם. אף פעם לא הייתי אוהד שלה או שהיא עניינה אותי במיוחד אבל השנה כן. לדעתי הקבוצה הזאת כבר היום טובה בהרבה ממה שהמאזן שלה מעיד עליה . יעידו על כך נצחונות על הרבה מאריות הליגה והיו גם הרבה הפסדים חד הפרשיים שנבעו מחוסר נסיון. אני הולך לחפור קצת כי אני מחובר אליה:
    לגבי השחקנים:
    בוקר – שחקן יוצא מן הכלל מהלכים התקפיים סופר מגוונים. הוא שחקן שבתנאים מסויימים יכול להיות שווה טבעת בעוד מספר שנים. חייב לשפר הגנה ונראה שמנסה. השתפר בקבוצתיות כבר לא הולך רק ראש בקיר סולו.
    איטון – אני אוהב את לוקה טריי יאנג jjj וגם באגלי מצוין. בכל זאת בעייני ובניגוד למה שכולם חושבים איטון השחקן הכי טוב בדראפט הזה בודאי עבור פיניקס . הוא מאוד יעיל התקפית אחוזים מטווחים קרובים בחמישיה הראשונה בליגה. יד מצויינת מחצי מרחק. יד טובה מהעונשין כ 75% יגיע ל 80-85 להערכתי. הגנה ? בניגוד לזלזול המתמשך בו הרייטינג ההגנתי שלו הוא הכי גבוה מהחמישיה של פיניקס. 111 זה רע ביחס לליגה אבל זה הכי טוב בפיניקס (חוץ ממלטון והולמס). והוא לא היה כך לאורך העונה הוא הלך והשתפר וכרגע הוא שם. אופנסיב רייטינג 118 השני בפיניקס (שוב אחרי הולמס) . משמעות ? סופר שחקן . הספקות היחידים כלפיו הם בצד של האופי חסר לו קצת האסל בנשמה הוא מאופק מידי ורגוע לטעמי אבל אןלי זה עניין של עוד שנתיים בליגה ובטחון. נראה.
    ג'וש ג'קסון -לטעמי השחקן הכי מעניין ברוסטר של פיניקס.מודה שמשוחד ואני פשוט מת על השחקן הזה. יש לו את התכונה הזאת של ביצוע מהלכים שפשוט מרימים את האולם.
    בדראפט של 2017 חשבתי על טייטום כטוב ביותר לטווח הקצר כי הוא הגיע מאוד אפוי ועל ג'קסון לטווח הארוך. יש שיפור באחוזים לשלוש לאחרונה וניכר שהוא עובד על זה. ההגנה שלו מצויינת. האסל נהדר. אבל הוא מחטיא יותר מידי ליי אפים פשוטים הוא מאבד יותר מידי כדורים והאחוזים הכלליים שלו מהשדה על הפנים.זה נובע מחוסר ריכוז וקשה לדעת לכן אם ישתפר או לא. לא נעים לאמר אבל האופנסיב רייטינג שלו 90 הוא הכי נמוך בליגה.
    זה שחקן שאין עדין החלטה לגביו וזה היה די ברור לגביו שאם זה יקרה אז שזה יקח זמן – מן אולדיפו כזה.
    מצד שני העובדה שלמרות שלל ההזדמנויות שקיבל לא התקבע בהרכב הראשון היא די מאכזבת ואת זה אני מאשים דוקא את הסאנס. זה בדיוק השחקן שחייב 30 דקות במשחק קבוע כדי שילך וישתפר כי הוא בוסרי מאוד ואת זה הסאנס – אפרופו ניהול- מסרבים לתת לו (למרות שקוקושקוב הבין עם מי יש לו עסק ולכן ה usge שלו השנה הוא השני בקבוצה אחרי בוקר- אבל זה עדין לא להיות שחקן פותח בהרכב קבוע). דרך אגב כשבוקר פצוע הוא פותח ואז הוא פורח ומגיע ל 20-25 נקודות בקלות הבעיה שבוקר שם וכשהוא איתו התפוקה שלו יורדת למספרים חד ספרתיים.
    וככה סתם בשביל העניין … אוברה סיים את העונה-פציעה באצבע- ולכן הוא היה אמור לפתוח עד הסוף אבל הוא נפצע הלילה ויצא ברבע השלישי כשהתוצאה היתה הפרש חד ספרתי קטן לדטרויט. איך נגמר המשחק כולם יודעים נקוה שהפציעה לא חמורה.
    שורה תחתונה – אם ישתפר אולסטאר אולי (סיכוי נמוך) . אם לא ישתפר לא הייתי פוסל אפילו יורוליג (גם סיכוי נמוך אבל אפשרי) . עדין הכל פתוח ואין החלטה לגביו.
    ברידג'ס – לי הוא נראה כמו משהו שיכול להתפתח לאחלה שחקן. הוא שחקן הגנה מצוין מוביל את כל המחזור רוקיז בחטיפות , מאוד זריז , ארוך, יד טובה בתאוריה מהשלוש. יחד עם זאת הוא אחרי 3 עונות במכללות ולכן ציפיתי ממנו השנה ליותר אופי ושיהיה יותר אפוי ומוכן לליגה. לדעתי השנה הבאה הוא צריך לפרוץ.. או שלא.
    יש עוד דברים מעניינים בקבוצה הזאת.
    היא חייבת:
    רכז – טיילר ג'נסון זה נחמד אבל לא מספיק.
    הגנה הגנה הגנה
    חדר כושר – כולם כולל איטון עוד 5-10 קילו שרירים והם יתחילו לדבר חזק בליגה בלי זה אין על מה לדבר.
    נסיון – זה כנראה אין ברירה ויגיע עם הזמן.
    הכי חשוב – שלא יזרקו אף אחד מהגרעין שיש שם. שיתנו לו להתפתח. שלא יאבדו סבלנות . לדעתי זו קבוצה שבטווח של כמה שנים יכולה להגיע למקום הכי רחוק שיש עם הרבה עבודה וכמובן מה שאי אפשר בלעדי – קורטוב של מזל…
    תודה מתן.

    1. עוד כמה מילים על יתר השחקנים ועל קוקושקוב… אם כבר יש מישהו שרואה:
      אוברה – חוץ מהכדורסל הדבר הכי חשוב שיז לו זה ווינריות בנשמה . יחד עם זאת אין לשכוח שזו שנת חוזה עבורו (שהסתיימה בפציעה) והשאלה אם הווינריות הזאת תמשך גם אחר כך…
      מלטון – לטעמי רכז מצוין הוא הגיע בטרייד מיוסטון (כמדומני ) נבחר עמוק בתוך הסיבוב השני של הדראפט אבל לטעמי הוא פוטנציאל גדול לפחות לרכז שני. קולע טוב מהטריי , ראיית משחק טובה, הגנה ממש מצויינת. הלילה גם הוכיח אתלטיות די מדהינה כשלקח כדור מהצד והלך עד הסוף ושהטביע על הראש של אחד משחקני ההגנה של דטרויט אף אחד מהקהל לא צפה את זה.
      אוקובו – הוא נבחר 31 בדראפט היו לי ציפיות מסויימות ממנו בנתיים כלום. ממש נאדה. הוא לא קולע טוב לא מרכז טוב . יכול להיות שקצת גדול עליו העניין של ה NBA אבל הוא שווה עוד הזדמנות מוקדם מידי לשפוט.
      הולמס – האמת שתמיד הוא נתפס בעייני כסוג של נגר אבל הוא לא. הוא אתלט חיית רחבה וקולע לא רע בכלל מהעונשין ומסיים יפה מאוד לייאפים. יש בו את החייתיות של שחקנים מסוג של הארל מהקליפרס הוא לוקח ללב מנסה ללמוד ולהשתפר .. לטעמי בחירה מצויינת של פיניקס.
      בנדר – קוקושקוב גילה אותו לאחרונה והוא פותח איתו כי הגיע למסקנה שהוא צריך יותר גובה בהתחלה בגלל בעיית הריבאונד. נראה מה יהיה איתו. הוא לא ראה ספבל כל העונה.
      וורן – קלע שלשות השנה באחוזים בעשיריה המובילה בליגה. המילה אסיסט לא קיימת בלקסיקון שלו אבל הוא יודע לסגור עניין והוא ללא ספק חוזה טוב (13 מ כמדומני) יחסית לתפוקה שנתן השנה עד שנפצע.
      קוקושקוב : הגעתי למסקנה שהוא מאמן טוב. אתה רואה בצורה ברורה איך עובדים עם כל שחקן ושחקן. בוקר הפך לקבוצתי יותר ומשפר את ההגנה במידה מסויימת, ג'קסון – מבין דיש לוציכולת פריצה וניתור עילאיים וחודר הרבה יותר מבעבר אבל עובד על הקליעה ורואים שיפור.. וכן הלאה..
      דרך אגב קוקושקוב לא פותח איתו אבל הוא משתמד בו באופן דומה לאיך שפופ השתמש במאנו כשחקן שמחזיק ומריץ את החמישיה השניה וה go to guy כשבוקר לא על המגרש.
      באופן כללי הגנתית כל הקבוצה השתפרה וזה רק תוצאה של עבודה של צוות האימון. השנה היו הרבה הפסדים אבל לדעתי גם בגלל שהוא השתמש בשיטת ניסוי ותהיה.. ניסה המון הרכבים ומערכים – הכל חקראת השנה הבאה.
      מאמן טוב.

      1. אלוף בנג׳ו
        אני חושב שפיניקס עדין מאכזבת מאוד
        יש פוטנציאל לצעירים לפרוח שם ואני לא מסתנוור מממספר של אף שחקן
        החלטות הזיות אבל אני מסכים שאיטון בוקר וזיאון או מוראנט יכולים להיות בסיס לקבוצה טובה מאוד
        קוקושוב קיבל חתיכת אתגר בעונה הראשונה שלו כמאמן ראשי

        1. תודה מעדן. אני מסכים שהם מאוד מאכזבים השנה. הם לא תיכננו להפסיד כל כך הרבה אבל לא לשכוח שכל המערכת שם חדשה. מאמן חדש והשחקנים.. קראתי פעם נתון במשחק שאם מוציאים את קרופורד זה ההרכב הכי צעיר שאי פעם שיחק בליגה או משהו דומה לזה . בכל מקרה ברגע שהבינו שהעונה הזאת הלכה התחילו לעשות שם המון ניסויים אתה רואה שהם מתכננים טוב לעונה הבאה ואני אומר זאת כך – שנה הבאה זו קבוצת סף פליאוף לדעתי. כן או לא ציון. נחיה ונראה ':)

      2. פששש, יש לנו מומחה לענייני פיניקס.
        למדתי הרגה.
        איטון מעולה, תנו לו זמן לגדול וללמוד והוא אולסטאר קבוע.

        1. תודה עגל… לגבי מומחה לענייני פיניקס לא בטוח … לגבי איטון די בטוח.. 🙂

    2. מצוין בנג'ו. תודה רבה.
      זו בדיוק המטרה שלי. לתת מסגרת שמי שראה יותר ממני (דובי בניקס, אתה בפיניקס) תוכלו להרחיבמעם הזווית האישית.

      1. בהחלט.. באמת שראיתי אותם המון השנה . למעשה עברתי מצפיה בלוחמים (שקצת התחילו לשעמם אותי למען האמת – נחזור אליהם בפליאוף) לפיניקס… מה שנקרא שינוי חד.. 180 מעלות… תודה מתן. 🙂

    3. אחלה תגובה בנג'ו.
      את מלטון ראיתי מעט כשהיה בליגת הקיץ ביוסטון והיה נראה שיש כאן פנינה לפוטנציאל בברלי כזה. היה נחשב המגן הטוב מבין הפוינטגארדים בדראפט הקודם, רק שהצרה שהוא לא ממש פוינטגארד בגודל של פוינטגארד. צריך עושה משחק לצידו ולדעתי יכול להיות מאוד טוב לצד רכז כמו מוראנט.
      הייתי שמח לראות ממנו קצת יותר. אם יש משהו שחייבים בפיניקס זה הגנה

      1. תודה ניב
        הוא באמת בהרבה פרמטרים שחקן שמקבל אצלי סקור גבוה ושהפתיע אותי מאוד. והוא בהחלט טוב מאוקובו שנבחר הרבה מעליו בדראפט. אני דוקא כן חושב שיש לו פוטנציאל לו רע להיות PG לפחות על בסיס מה שראיתי ודוקא פחות SG…

        1. גם בברלי נחשב פוינטגארד, אבל הוא מוביל כדור משני. לא באמת משחק פוינט למרות שהוא בגודל של פוינטגארד.
          זה מה שאני רואה ממלטון בתסריט האופטימי

  4. תודה על הסקירה
    קבוצות כמו פניקס סקרמנטו ואולי גם הנטס יודעות שקשה להנחית כוכב, אז הן נכנסות לתהליך בניה, שיכול להראות בסוף כמו דנבר נניח. זה עדיף לדעתי על הגישה של הניקס שחולמים על צמד כוכבים שאמור על הנייר להצטרף בקיץ, אבל אם זה לא מצליח אז מה בעצם יש? גם כשמישהו מצטרף זה לא תמיד הולך פיקס, כמו שראינו בלייקרס

  5. מבחינתי תחזית אופטימית זה למצוא מנהלים חכמים.הניהול של הקבוצה הזו פשוט מביך, עוד בחירה פחות בחירה כבר פחות קריטי. צריך להתחיל להתנהל כמו מועדון נורמלי, ברגע שזה יקרה גם יבואו סטארים.

  6. מעולה מתן, פיניקס אחת מאכזבות העונה אצלי בספר.
    היו כמה החתמות לא ברורות כמו אריזה, שהיה אמור לבוא על תקן מנטור יחד עם צ'נדלר, ואיפשהוא בתחילת העונה החליטו לנטוש את רעיון המנטורים ולתת לצעירים ללמוד לבד.
    בוקר ממש אכזב אותי השנה והוכיח שגם אם הוא קלע מחונן, מנהל משחק הוא לא.
    בצד החיובי כמו שאמרת, כולם ממש צעירים, כולל בוקר כך שמותר להישאר אופטימיים לעוד קצת.
    עוד בחירת דראפט גבוהה שתביא את וויליאמסון או את מוראנט תקווה לחזק את השלד הכשרוני.
    מוראנט הוא כרגע מי שמריירים עליו בפיניקס אבל אני קצת חושש איך ייראה קו אחורי בהגנה של מוראנט, בוקר ובאמצע אמור לחפות עליהם אייטון שהוא לא בוא נגיד, המגן הכי מלוטש במתלה.

  7. תודה רבה מתן

    אני חושב אחרת – עם בוקר, אייטון שנה שניה, ברידג'ס שלא הוזכר, ציון/מוראנט/בחירה גבוהה אחרת, והרבה מקום תחת תקרת השכר, אין סיבה להמשיך בתהליך שנה נוספת ואני גם לא בטוח שזה יהיה אפשרי – הצעירים יתחילו לרוץ. לדעתי הם יתחילו את הנסיקה כבר שנה הבאה ויכולים גם להגיע לפלייאוף.

    1. תודה מיקי.
      אני מתסכל על המערב של העונה הבאה.
      גולדן סטייט, יוסטון, יוטה, דנבר, אוקלהומה, פורטלנד וסן אנטויניו כמעט בטוח בפנים.
      עכשיו תוסיף את סקרמנטו המשתפרת, קליפרס שאולי יגייסו כוכב על, לייקרס שאולי יגייסו כוכב וגם מינסוטה ששחקני הליבה שלה עדיין בשלב השיפור.
      אני פשוט לא רואה את פיניקס עושים פלייאוף.
      אולי יתחילו את העונה בהלך רוח של ניצחונות, אבל לדעתי מהר מאד יחזרו לקעקע המציאות ויבינו שעדיפה להם עוד עונה למטה.
      ברידגס רוקי מבוגר יחסית. כששחקן בגיל הזה עדיין בוסרי ברמה שאנחנו רגילים לראות מנערים בני 19 אני מאד סקפטי לגבי נסיקה. אצל בורגדון למשל ראית ערך מוסף לרוקי שמגיע מבוגר מהמחזור שלו וגם נראה כזה.

    2. מיקי ומתן … באופן די מוזר אני מסכים עם שניכם… פליאוף כנראה לא יהיה בשנה הבאה אבל מצד שני הנסיקה חייבת להתחיל. אני חושב לכן שתרחיש ריאלי ומינימלי עבורם בשנה הבאה זה סף פליאוף. לפחות שיהיו בתמונה עד השלבים האחרונים של העונה ואני מאמין שזה גם יקרה. כל השאר זה בונוס…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם