אחד ביום: אופטימיות ואכזבה בבירת קליפורניה

אחד ביום עם סקרמנטו קינגס שרדפה אחרי המקום בפליאוף אבל תסיים אותה, בדיוק כמו ב-12 השנים האחרונות, מחוצה לו.
Embed from Getty Images

לכל הכתבות של אחד ביום

4:00: סקרמנטו קינגס (36-34) – דאלאס מאבריקס (43-28)

על הרשל'ה, הבדחן היהודי שהיה מככב במחזות ובסיפורים בתרבות היידיש הארופאית האשכנזית במאות הקודמות היו מספרים שפעם רצה להרוויח כסף ועל-כן החליט לעסוק במסחר. באחד הניסיונות הללו הוא פתח דוכן בשוק ובו מכר לכל המעוניין 'אבקה נגד יתושים'. אחת הלקוחות שהתפתתה לקנות את האבקה המשונה אותה מכר הרשל'ה בצנצנות קטנות, שאלה אותו לאחר ששילמה על הוראות השימוש.

"זה פשוט מאוד" הסביר הרשל'ה. "את תופסת את היתוש, מדגדגת אותו מאחורי הכנפיים ואחר כך את נושפת מעט אבקה על גופו ואחרי זה, חזקה עליי שהוא ימות מיד". הלקוחה הסתכלה על הרשלה במבט חמוץ. "מה זה הדבר הזה?" היא התלוננה "אם כבר תפסתי אותו, אני יכולה למעוך אותו וזהו! אני לא צריכה שום אבקה". "נו" אמר הרשל'ה בקול מאוכזב "אפשר לעשות את זה גם בדרך שלך…".

 לא בגלל שהיא נודעה בשנים האחרונות בדיחה ברחבי הליגה, סקרמנטו קינגס שתארח הלילה את דאלאס מאבריקס, מזכירה לי את אותו סיפור על הרשל'ה. הקינגס היו רגילים בעשור וחצי האחרונים להחמיץ את הפליאוף מדי עונה תוך השתרכות בתחתית הקונפרנס המערבי, כדורסל גרוע, ניהול כושל ותקוות נכזבות. והנה, השנה הם בחרו בדרך קצת יותר יצירתית להחמיץ את הפליאוף – כדורסל מעניין, יצירתי ותזזיתי, לא מעט שחקנים בעלי פוטנציאל והרבה תקווה שנכזבה רק בשבועות האחרונים כשנראה היה שהיריבות שלה פשוט יותר טובות ממנה והיא לא תוכל להשיג אותן במרוץ.

וממש בדיוק כמו שאמר הרשל'ה, אפשר להגיד לקינגס – אפשר לעשות את זה גם בדרך הזו… אבל, נכון לעכשיו, למרות העונה האופטימית של הקינגס, התוצאה היא אותה תוצאה, מינוס בחירת דראפט גבוהה ועם לא מעט שברון לב לאהודים. מה עדיף? אתם תחליטו.

כך או כך, הקינגס ראויים להצדעה על עונה שהפתיעה גם את האופטימיים ביותר מבין אוהדי הקבוצה  ולמרות שבכל יום הם אמורים להיות מודחים באופן רשמי מהקרב על הפליאוף (הם כרגע במרחק 7 משחקים מסן אנטוניו, הקליפרס ואוקלהומה שמדורגות במקומות 8-6 בהתאמה, כשנותרו להם 12 משחקים בקופה), עדיין מצאתי לנכון להקדיש להם את הפינה היומית, בתקווה שבעונה הבאה נמצא אותה לעיתים דחופות יותר בה.

עם זאת, יש לציין שהקינגס שהיו במירוץ עד לפני כמה שבועות, קצת נחלשו לאחרונה, דבר טבעי ביחס לסגל צעיר וחסר ניסיון. מאז פגרת האולסטאר הם במאזן 8-4 כשמלבד ניצחון על הת'אנדר, שגם הם לא בדיוק בכושר שיא לאחרונה, הניצחונות שלהם נרשמו על הניקס (פעמיים) ועל הבולס. לוח המשחקים אמנם היה קשה במיוחד בתקופה הזו אבל הקש ששבר את גב הגמל היה המשחק האחרון של המלכים מול ברוקלין נטס במסגרתו הם שמטו יתרון של 28 נקודות ברבע השלישי (ו-25 בסיומו) ונכנעו ל-27 נקודות ברבע האחרון של דיאנג'לו ראסל ולסל ניצחון של הוליס ג'פרסון.

ההפסד הבלתי צפוי הזה (המאזן של קבוצות שמתחילות את הרבע האחרון ביתרון 25 נק' בכל הזמנים בליגה עומד על 3,028 ניצחונות מול 3 הפסדים) הוציא קצת את הרוח מהמפרשים של הקינגס אבל דייב ייגר, מאמן הקבוצה החליט לשמור על אופטימיות "זו הייתה חוויה מלמדת בשבילנו. אני אמנם לא אוהב להפסיד בשביל לשלם שכר לימוד אבל אני בטוח שנהיה יותר טובים אחרי שעברנו את זה". ומה שנכון למשחק הנוכחי, נכון גם לעונה של הקינגס כולה – הם בהחלט למדו הרבה, גם אם בסופו של דבר הם לא עמדו במטרה.

הלילה תארח סקרמנטו את דאלאס מאבריקס שגם היא הייתה בחלק מהעונה במאבק על הפליאוף במערב אבל הבינה איפשהו באמצע העונה שהמשימה הזו לא ברת השגה וויתרו על הרעיון תמורת ההזדמנות להשיג בחירת דראפט גבוהה יותר שתסייע בעונה הבאה ללוקה דונצ'יץ' והחבר החדש שלו, קריטפאס פורזינגיס. מאז אותו טרייד דד-ליין שהנחית בקבוצה את הלטבי, שעדיין לא ערך את הופעת הבכורה שלו בטקסס, המאבריקס במאזן 14-2 והוא משרת בהחלט את המטרה של להשיג בחירת לוטרי גבוהה יותר. וכל עוד דונצ'יץ' על הפרקט וממשיך להציג מספרים נאים (השבוע הוא רשם מול הפליקאנס את הטריפל-דאבל החמישי שלו העונה) אז בדאלאס ממשיכים לשמור על מצב רוח טוב למרות ההפסדים. או אולי בגללם.

בקיצור, לפני חודשיים זה היה אמור להיות משחק מרתק בין שתי קבוצות שחושבות על פליאוף. היום? זה אולי מתאבן לקרבות עתידיים בין שתי הקבוצות המסקרנות האלו.

ומה עוד מחכה לנו הלילה?

Post Up: (זהירות: ערב קשה לפנינו)

1:30: אטלנטה הוקס (48-24) – יוטה ג'אז (42-29)

4:30: גולדן סטייט ווריירס (22-48) – אינדיאנה פייסרס (28-33)

Post Down:

1:00: וושינגטון וויזארדס (42-30) – דנבר נאגטס (22-47)

1:00: שארלוט הורנטס (39-31) – מינסוטה טימברוולבס (39-32)

4:00: פיניקס סאנס (55-17) – דטרויט פיסטונס (36-34)

11 תגובות

  1. תודה זעפרני.
    אותי הקינגס הפתיעו מאוד השנה ואשמח לעלות על העגלה שלהם בשנה הבאה. יאללה, המערב צריך קצת רענון ברשימת העולות לפלייאוף

  2. תודה רבה יאיר
    אני לא חושב שסקרמנטו צריכה להיות מאוכזבת העונה
    יש לה את כל הסיבות להיות מעודדת
    היא דורגה 14-15 במערב ברוב התחזיות של המומחים
    והיא גם לא הקבוצה הגרועה בקליפרוניה

  3. תודה רבה יאיר, אחלה פוסט, מסכים לגמרי עם ייגר – הם ילמדו מזה ויחזרו מחוזקים בשנה הבאה. לדעתי יכולים להיות מאד מעודדים מהעונה הזו, למרות שיסיימו אותה באפריל.

  4. מי שעשויה להרוויח ממש מהנסיגה של דאלאס זו אטלנטה.
    אם דאלאס מקבלת בחירה 1-5 זה שלה, אבל בחירה 6 ומעלה וזה של אטלנטה שיכולה לקבל 2 בחירות לוטרי בקיץ הבא. דראפט לא משהו ל2 בחירות לוטרי מחוץ ל3 הראשונות אבל גם משהו לבנות ממנו

    1. לגבי רמה של דראפט אי אפשר באמת לדעת….
      דראפט 2009 נחשב בזמנו כדראפט חלש במיוחד, במבט לאחור אחד החזקים בהיסטוריה.
      דראפט 2012 וזה של 2014 נחשבו לחזקים במיוחד ואילו 2013 לחלש מאד מאד, היום לא בטוח שיש הבדל- דראפט 2013 חזק.
      הדראפט של שנה שעברה נחשב חזק אבל לא עמוק, כבר עכשיו נראה שיש לא מעט שחקנים טובים אחרי הלוטרי.
      לכן בחירות זה תמיד טוב, אם יש סקוטינג טוב ומשקיעים בפיתוח שחקנים אז בכלל…

  5. פוסט מצוין תודה יאיר… הקינגס כבר לא בדיחה ואם כן אז זו בדיחה טובה ולא בדיחת קרש כמו שהיו בעבר. כמו שכתבת התוצאה היא אותה תוצאה אבל הדרך באמת שונה לחלוטין ושנה הבאה זו קבוצה שתצטרך לחשוב ברצינות על הפליאוף.יחד עם זאת זו עדין נראית קבוצה שבמקסימום של המקסימום יכולה לשאוף להיות מן פורטלנד כזאת בתוך כמה שנים שזה הרבה יחסית למה שהיו אבל….
    לעומת זאת דאלאס עם לוקה שם יש תחושה של ניצוץ אמיתי . הרבה מאיך העניין יתפתח שם תלוי באיך החד קרן יחזור מהפציעה ואם יחזור באמת להיות רלוונטי בליגה. לא יזיק גם איזה ציון מהדראפט הקרוב….
    תודה יאיר הערב אני עם המלכים. אטלנטה יוטה גם אחלה משחק

  6. עונג אחד ביום!
    אני בטוח שהקינגס מעדיפים את זה בנוסח העונה הנוכחית. תמיד עדיף להיות תחרותי ולהפסיד מאשר להיות נמושה.
    הספרס הם המודל.

      1. היה לי איזה טיים אאוט בחודשים האחרונים אבל אני שוב איתכם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם