סוף עונה 2019 (20) – סן אנטוניו דרבנות

תוצאת תמונה עבור סן אנטוניו ספרס

מטרות לעונה שהסתיימה:

אחרי שבעונה שעברה הקבוצה הגיעה לחצי גמר המערב ובקיץ הצטרף אליה כוכב נוסף (לכאורה החליף כוכב על, אבל האחרון היה נוכח-נפקד), פלייאוף היה רף תחתון כשגם מעבר סיבוב הוא מטרה סבירה.

עמידה במטרות:

הקבוצה אכן העפילה לפלייאוף, אבל הודחה בסיבוב הראשון. סך הכל סביר, אבל בטח שלא מדובר על הצלחה.

מטרות לקיץ:

נתחיל ונזכיר שהכוח הגדול של הארגון הזה, יותר מאשר שחקן זה או אחר, זו הסינרגיה המערכתית ובעיקר המאמן (זה נשמע לכם סותר, אבל זה לא). כפי שראינו בעבר, למרות שמדובר על שוק קטן יחסית, הפרנצ'ייז מהווה אבן שואבת לשחקנים בפרופיל שאינו מתאים לשווקים בגודל דומה.

בעמדת הרכז הקבוצה תקבל בחזרה את דז'ונטה מורי שביחד עם דריק וויט יצרו צמד רכזים הגנתיים נהדרים, צעירים ומאד זולים. פטי מילס ימשיך להיות איום קליעה יקר מדי מהספסל. העמדה מוגבלת התקפית, אבל משלימה הגנתית את עמדת הקלעי. אפשר לשדרג אם יש הזדמנות, אבל לא חובה.

בעמדת הקלעי ישנו דמאר דרוזן, הלא מספיק יעיל ולא מספיק מודרני. כשבהחלט ייתכן שהוא ישמש כמעין סמול פורוורד לעת מצוא לצד מורי ווויט בחמישייה נמוכה. יגבה אותו מהספסל או יפתח לצידו בראיין פורבס, הזול ושהרבה יותר מותאם לכדורסל בן ימנו. מרקו בלינלי אחלה ידית מהספסל. על לוני ווקר אני לא יכול להעיד. מעט מדי זמן פרקט.

עם כל הכבוד לרודי גיי, שהשנה שיחק הרבה בעמדת הפאוואר פורוור, ולקווינסי פונדקסטר, שבלאו הכי מסיים חוזה, לקבוצה אין סמול פורוורד פותח ברמה ראויה, והאלתורים לא הוכיחו את עצמם. יש מספיק איכות בעמדות 1-2 כדי להמיר חלק ממנה לאיכות בעמדה 3. זו צריכה להיות מטרת העל של אר.סי. ביופורד לקיץ הקרוב. גיי יכול להיות המחליף שלו, אם יסכים להמשיך בשכר דומה.

בעמדת הפאוואר פורוורד לקבוצה יש הרבה עומק, אבל כולו בינוני, במקרה הטוב. או יותר נכון – למרקוס אולדריג' צריך לחזור לשחק בעמדה הזו ואז היא מסודרת, למרות שסגנון המשחק שלו נגד המגמה העכשווית לעמדה (או בכלל). כנראה שמכל המחליפים, דיוויד ברטנס הוא הטוב ביותר, אבל לא מן הנמנע שהוא חוזה הפנים הכי אטרקטיבי לעסקה ויהיה לא פשוט לשמור עליו אם רוצים לחזק במקומות אחרים. לשאר השחקנים בעמדה הייתי מאחל בהצלחה במעונם החדש.

בעמדת הסנטר יש בור, שלא אולדריג' צריך למלא. לא בטוח שיעקב פרטל מספיק טוב אפילו כמחליף, אבל החוזה שלו זול, אז אין נזק בהישארות שלו.

לסיכום, סן אנטוניו חייבים לחזק את עמדת הסמול פורוורד והסנטר, כשהאחרונה היא הדחופה ביותר, כיוון שהאילתורים בה פחות מוצלחים.

אפשרות נוספת היא עסקאות גדולות שכוללות את אולדריג' ו/או דרוזן, אבל אני בספק אם אפשר לקבל עבורם תמורה ראויה וכן אני חושב שהאתוס של המועדון הוא לשאוף הכי קבוצה. שנות בנייה מחוץ לפלייאוף נראות לא בלקסיקון.

מטרות לעונה הבאה:

גם בפתיחת העונה הבאנה יהיה מי שיסתום את הגולל על רצף הפלייאוף של הספרס, גם בעונה הבאה הם ימציאו פתרונות יצירתיים לחוסרים וגם בעונה הבאה המטרה תמשיך להיות העפלה לפלייאוף.

8 תגובות

  1. הרבה תלוי במצב שבו מארי חוזר מהפציעה.
    ונקווה שבזמן הזה הוא עבד על קליעה ושיפר אותה משמעותית (וגם לא יפחד להשתמש בה).
    בהנחה שמארי חוזר לחמישייה, תהיה שלישיית גארדים דינמית של מארי-וויט-דרוזן. שיכולים להחליף על כל שלושת העמדות, ולמרות שאולי יש פה סייז בעייתי, הם יכולים לחפות על זה בידיים ארוכות ואתלטיות.
    אולדריג' ימשיך בעמדת ה-PF (ולעתים סנטר) ומאמין שפולטל ישתפר ויקבל את תפקיד הסנטר.
    מאוד מקווה שגיי ימשיך שם. הוא דווקא מצא אחלה התאמה עם המערכת של הספרס והוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד ומוסיף המון מהספסל.
    מאמין שלוני ווקר יקבל יותר דקות ויתקדם, כיאה למערכת הספרס שהרוקיס פורצים בשנה השנייה עם יותר דקות משחק.
    דבר נוסף, הספרס סוף סוף הצליחו להיפטר מהחוזה של גאסול.

  2. תודה מתן,

    אני כבר הספדתי את הספרס בטור שנכתב כאן בשבוע שעבר ואני לא מתכוון לחזור בי. לא הייתי בונה עליהם הרים וגבעות ולכל דבר יש סוף.

    המטרה העיקרית שלהם צריכה להיות להחתים את פופוביץ' לעוד כמה עונות, אחר כך שייראו

  3. מעולה מתן.
    האמת שאחרי שאיבדו את מורי לפני תחילת העונה הייתי בטוח שהלכה העונה ולכן מבחינתי עלייה לפלייאוף היתה הצלחה.
    מורי היה על סף פריצה ואני מאוד מחזיק ממנו. מקווה שיתאושש מהפציעה ויחזור גם עם קליעה יציבה, זה יהיה שדרוג אדיר.
    דה רוזן זה שאלה מעניינת. האם להאריך לו את החוזה עכשיו או לסחוב עוד עונה ולראות מה יהיה.
    אם לוני ווקר יתרום לרוטציה ומורי חוזר עד האולסטאר לכושר משחק, לא רואה סיבה שלא יעלו שוב לפלייאוף. ושם, באמת שהכל יכול לקרות, בטח אם גולדן סטייט תרד מנכסיה (במהרה בימינו אמן).

  4. הסצנריו האופטימי הוא שלמוריי התפתחה קליעה בשנה האחרונה, 35% מהשלוש תוך כדי שמירה ויש בסיס טוב לשנים הבאות, אולי אפילו לאיים על גמר מערב.
    האלמנט השני לעונה הבאה הוא דהרוזן – אם דהרוזן מסוגל לקלוע 35% מהשלוש ו\או להיות שחקן הגנה סביר (ה' הוא חולם) אז שוב, מדובר בגיים ציינדר מבחינת סא.
    ההגנה השנה היתה לא טובה, אבל תוך כדי העונה פורבס, דהרוזן וגיי השתפרו מאוד וזה מה שייתן את הטון עונה הבאה, האם ההגנה מסוגלת לעשות את הקפיצה או לא. צריך לזכור שמוריי ווויט בקו האחורי זה פשוט חגיגת בלוקים וחטיפות וזה דבר שמשפר את ההגנה של שאר השחקנים לעין ארוך (יכולים להמר יותר על חטיפות \ חסימות).
    אני צופה שברין פורבס ירד לספסל, ולגבי הרטאנס זאת שאלה של יציבות, אם הוא מסוגל להיות דאביס של חצי העונה הראשונה (הוביל את הליגה עם 40 ואיזה 6 או 7 מהשלוש) ולא של החצי השני (30 ומשהו נמוכים) ויותר חשוב מזה לתרגם את היכולת הזאת לפלייאוף -יש קבוצה.
    לגבי הסופרסטאר – האם וויט יהיה מסוגל להשתלט על משחקים? כמו גיים 3 מול דנבר? הוא לא גדל סטאר, הוא לא נמשח למלוכה כמצופה מבחירה 29 בדראפט, אבל אם ייתנו לו את המפתחות עונה הבאה (בעייתי אם מוריי לא פיתח קליעה וצריך את הכדור בידיים) אז זה יכול לתת את הדיבידנדים בעונות הבאות.
    על הספסל מחכה גם לוני ווקר שנראה פרוספקט הגנתי\התקפי מעולה. בקיצור יש עומק בכנפיים, לא דואג לסמול פורוורד, דואג יותר לאיזה סיאקם כזה איזה 6,10 אתלטי עם הגנה מטורפת ואפסייד בהתקפה, זה מה שהייתי מנסה לבחור בדראפט עם שתי הבחירות שיש לספרס או להביא בטרייד.

  5. אני דוקא חושב אחרת.
    עמדת הרכז והסנטר הן 2 הבעיות הרציניות של הקבוצה.
    דרוזן ואולדריג לא מספיקים להביא את הקבוצה לגמר המערב
    בפלייאוף זה בעיקר מצאפים ולכן כאשר לכל קבוצה במערב שבלייאוף יש חתיכת רכז ברמה גבוה זה חובה.
    קמבה ווקר ?

  6. תודה מתן. מעבר לאובדן מי שהיה אמור להיות הדאנקן החדש שלהם ,הספרס איבדו גם בעסקה את גרין שהיה עוגן הגנתי מרכזי ואז גם את מי שהיה אמור להיות אולי הגארד הבכיר לצד דרוזדן (דז'ונטה מורי) העונה של הספרס הייתה טובה פלוס (זה פשוט אנחנו שהתרגלנו לסטנדרטים הגבוהים שהם מציבים כל עונה מחדש.

  7. תודה. מצוין. אני סומך על הספרס שיביאו שחקנים אלמוניים שיפתיעו אבל בנוסף חייבים סנטר וסמול רציניים כמו שאמרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם