סוף עונה 2019 (26) – דנבר גושי זהב

תוצאת תמונה עבור דנבר נאגטס

מטרות לעונה שהסתיימה:

לחזור לפלייאוף לראשונה מאז עונת 2012/2013.

עמידה במטרות:

לא סתם העפלה לפלייאוף, אלא מקום שני במערב ואפילו מעבר סיבוב. הדחה במשחק 7 של חצי הגמר האזורי בשביל הקבוצה חסרת הניסיון הזו והצעירה הזו זה הישג מרשים.

מטרות לקיץ:

כאמור, מדובר על קבוצה חסרת ניסיון וצעירה. לפיכך, מה שחסר לה יותר מאשר שינוי זה או אחר בסגל זה פשוט עוד ניסיון. בעיקר ניסיון פלייאוף חשוב שהם צברו העונה.

כמובן שאם יהיה אפשר לגייס כוכב בשוק החופשי, אז למה לא, אבל הואיל והכוכבים לא נוהרים לקולורדו, נצא מנקודת הנחה שיבוא רציני יעשה באמצעות עסקאות.

בעמדת הרכז הקבוצה מסודרת עם ג'אמל מורי שעשה עוד התקדמות קטנה העונה. אחד הדברים המהותיים שמאפיינים כוכב זו היכולת הגבוהה והיכולת להציג את היכולת הגבוהה באופן עקבי. האם עדיף לקבל משחקן יכולת גבוהה וחוסר יציבות או יכולת נמוכה יותר אך עקבית? תלוי סיטואציה כמובן. בסיטואציה של מורי, אני חושב שאין ספק שהאפשרות הראשונה היא הנכונה. בגילו, מספר משחקי שיא שמראים על פוטנציאל נפיץ יותר חשובים מאשר הימנעות ממשחקי נפל. היציבות תגיע עם הניסיון והגיל. מונטה מוריס אחלה רכז מחליף. לקבל כאלה מספרים בכזו יעילות ותרומה לניהול המשחק משחקן ספסל צעיר וזול זה נפלא. לא הייתי מעז לחשוב להביא לשניים האלה מישהו על הראש. רק שימשיכו להתפתח. על איזייאה תומאס בהחלט אפשר לוותר.

בעמדת הקלעי השאלה הגדולה היא האם גארי האריס יוכל לחזור לעצמו מלפני הפציעה. הוא חווה ירידה רצינית העונה וגם הפלייאוף היה סולידי מבחינתו, למרות שאנחנו יודעים שהוא מסוגל ליותר מזה. גם הוא עדיין צעיר ואמור להשתפר וללא ללכת אחורה. מאמין שיגיע לעונה הבאה מוכן פיזית וגם שיתרגל לשחק עם המשקל של חוזה יותר כבד על הכתפיים. גם וויל בארטון חווה ירידה העונה וגם אותה אפשר להסביר בפציעה. עוד סיבה אפשרית לירידה ברמה היא שהוא שיחק לא פעם כסמול פורוורד, למרות שהוא הרבה יותר מתאים לשחק כקלעי. מה שאין לו זו הנחה הגיל. הוא צריך להיות יציב יותר. אם הקבוצה תרצה לאיים על האליפות היא צריכה סמול פורוורד ובשביל זה היא כנראה תאלץ להיפרד מאחד מהשניים. מן הסתם שלנוכח ציר הזמן הגיוני יותר להטריד את ברטון. וגם בלי ברטון יש לה מחליף מספיק טוב לעמדה, הלוא הוא מאליק ביזלי. גם הוא, כמו רבים מהחברים שהוזכרו לעיל, צעיר וזול. אני רואה בבחור הזה חתיכת גאנר רציני שיכול להתפתח למשהו בסגנון של ג'יי ג'יי רדיק או קייל קורבר.

והנה הגענו לבור היחסי של הקבוצה. עמדת הסמול פורוורד. טרוי קרייד לא מספק את הסחורה. יכול להיות סוג של קולבויניק מהספסל או נכס לטרייד. לא ראיתי מספיק את מייקל פורטר, אבל ממה שכן ראיתי הוא יותר מתאים לעמדת הפאוואר פורוורד, בטח בכדורסל המודרני ה"קטן" יותר ושדורש קליעה. ברור שבאין ציפור שיר וגו', אבל אני חושב שכן אפשר להשיג סמול פורוורד ראוי בטרייד.

בעמדת הפאוואר פורוורד יש לקבוצה עומק גדול. מיסלאפ טוב ויציב ובעיקר שחקן הגנה מצוין, אבל אין שום סיבה שקבוצה שמבוססת על צעירים תשלם לו 30 מיליון דולרים לעונה. אני חושב שלא כדאי לדנבר לממש את האופציה. כן כדאי להם לנסות ולהשאיר אותו בשכר נמוך יותר ולתת לו שנתיים. אני בכלל לא בטוח שהוא יסרב לזה וגם אם יסרב זה לא הכי נורא. יתפנה מקום אולי כן להצליח לפתות כוכב להצטרף. בשכר כזה אני מאמין שאפשר להביא מישהו סטייל טוביאס האריס, אם יסכים לחוזה די קצר, כל עוד הצעירים על חוזי רוקי. על פורטר דיברנו. כנראה יהיה מחליף בהתחלה. חואן הרננגומז יוסיף עומק ואולי גם טריי ליילס אם יסכים לחוזה הגיוני. הוא שחקן טוב ומתאים בציר הזמן, אבל אסור לתת לו חוזה שיסתום לקבוצה אפשרויות בעתיד.

בעמדת הסנטר הכל זורם על מי מנוחות עם ניקולה יוקיץ' האדיר ומייסון פלאמלי הנהדר.

מייק מלון אחד המועמדים למאמן העונה מבחינתי וברור שהוא חייב להישאר.

מטרות לעונה הבאה:

אני באמת ובתמים מאמין שעם עוד ניסיון, מיצוי הפוטנציאל של השחקנים הללו וסמול פורוורד טוב (לא חייב מהשורה הראשונה) הקבוצה הזו יכולה עוד שתיים או שלוש עונות לאיים על האליפות.

אבל זה לא יקרה בעונה הבאה. הם עדיין לא שם. מה שכן עם כזו כמות כישרון עוד שלב אחד למעלה, קרי גמר מערב, זו מטרה ראלית. ביתיות בוודאי.

6 תגובות

  1. מצוין מתן, מסכים עם כל מילה.
    .
    יאיר, אני כבר לא צעיר כמו פעם, ורק המחשבה על כרמלו זורע אנוכיות ואגו בקרב הצעירים הנפלאים של דנבר עלולה להביא להתקף … מבקש לנקוט משנה זהירות בעתיד 🙂

  2. קבוצה שהיא קבוצת העתיד, הנסיון שהם צברו השנה יהיה חשוב מאוד. לדעתי אם הם מורידים את מילסאפ יהיה להם כסף ללכת על פורוורד רציני(האריס יתאים שם בול). אבל גם אם לא ינחיתו כוכב לא נורא הם לחלוטין בכיוון הנכון

  3. אנחנו בטוח לא נהרוג אותך ..כרמלו כן, האיש פשוט לא מסוגל לקבל שהוא חייב לעשות את הטרנספורמציה הזו (ראה הנסיון הקצר ברוקטס)

  4. קבוצה בכיוון הנכון. פשוט כך.
    טור מעולה.
    יאיר, הרעיון של כרמלו נשמע מעניין באופן מפתיע. לא הייתי חותם לו בחוזה "שחקן שישי", בטח לא עם הרוסטר הזה, אבל הייתי מקבל אותו בשמחה בתפקיד מנטור.
    🙂

  5. נהדר מתן. מסכים לגמרי עם הכתוב.
    בעמדת קפיצה קדימה נפלאה, להביא את רדיק יכול להיות הימור מאוד מעניין בעיניי כווטרן מנוסה

  6. נהדר מתן,
    היו כפסע מלהיות הקבוצה המפתיעה של העונה אבל גם ככה עשו עבודה יפה.
    ברשימת הקניות הייתי מוסיף 'רוע'. הם חייבים להיות פחות נחמדים. אולי איזה גי.אר סמית' חסר מצפון. ואל תהרגו אותי אבל כרמלו כשחקן שישי במקום בו הוא התחיל נשמע לי רעיון לא רע בכלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם