סוף עונה 2019 (29) – גולדן סטייט לוחמים

תוצאת תמונה עבור גולדן סטייט ווריורס

מטרות לעונה שהסתיימה:

אליפות! אחרי שלוש אליפויות בארבע העונות האחרונות עם סגל מהמוכשרים בהיסטוריה, אף אחד לא היה מסתפק בשום דבר זולת פרידה מאוקלנד עם אליפות נוספת.

צריך לשים לב שבמהלך כל השושלת הלוחמים פיגרו אחרי 5 משחקים רק פעמיים – אותן פעמיים בהן הם היו ללא הביתיות. האם סדר המשחקים השפיע או שמא ניתן ללמוד שמי שהשיגה שיעורי הצלחה טובים יותר ככל הנראה פשוט אחלה קבוצה? זה לא באמת חשוב. מה שכן, אני חושב שהם אמנם לא שיחקו בשיא האינטנסיביות בעונה הסדירה, אבל גם לא זלזלו בה לגמרי וכן רצו להשיג ביתיות לאורך כמה שיותר סדרות.

עמידה במטרות:

בעונה הסדירה המטרה הושגה עם ראשות המערב. המטרה הראשית כמובן לא הושגה. ישנו תירוץ הפציעות. לנוכח אותן פציעות, אפשר, אולי, כנראה, לא להגדיר את העונה ככישלון, אבל בוודאי שהצלחה אין פה.

מטרות לקיץ:

נקודת המוצא, מבחינתי, היא שקליי תומפסון חותם על חוזה מקסימום או קרוב לכך ושסטפן קרי ודריימונד גרין לא מועברים בעסקה. מה שאומר שהקבוצה יכולה להתחזק אך ורק בחוזים נמוכים מאד עד חוזי מינימום או לחדש חוזה לשחקנים קיימים וגם פה צריך לקחת בחשבון שכל חוזה עולה הרבה יותר במס מותרות.

כל עוד הם לא יכולים להביא שחקן במקומו ולאור הצהרתם שהם מוכנים לשאת בנטל מס המותרות, הם ינסו להשאיר את קווין דוראנט, חרף פציעתו. לנוכח אותה פציעה מצערת, אני מניח שהשחקן ירצה בכך. בין אם במימוש האופציה ובין אם בחתימה על חוזה לטווח ארוך יותר.

בגדול, הסגל יישאר פחות או יותר אותו הדבר.

אני לא רואה קבוצות שירצו לגעת בחוזה של שון ליבינגסון, מה שישאיר אותו כרכז המחליף של הקבוצה. לא מן הנמנע שקווין קוק יחלוק איתו את הנטל עם עוד חוזה מינימום. הפציעה של תומפסון אומרת שהם יצטרכו גם לחלוק בנטל עמדת הקלעי (או יותר נכון קוק גם כקלעי וליבינגסון כרכז כשקרי מוסט לעמדת הקלעי).

אלפונזו מקיני, שישמש גם כמחליף בעמדת הסמול פורוורד עד חזרתו של דוראנט, וג'ייקוב אוונס יכולים להיות מחליפים לעמדת הקלעי, אבל צריך מישהו אחר שיפתח שם. אני מאמין שלכוח המשיכה של המועדון ושחקניו יש יכולת לגייס לחמישייה מישהו. זה לא צריך להיות כוכב, אפשר גם ווטרן שישמח לשחק ליד גדול רכזי הדור, אפילו בשכר נמוך (המקום לנצל בשבילו את ה-MLE?)

אנדראה איגואדלה וחוזהו העצום (יחד עם מס המותרות עליו) יאייש את עמדת הסמול פורוורד עד לחזרתו של דוראנט ואז יחזור לפתוח בספסל, אך להיות שחקן חמישייה במהות.

יונאס ירבקו או חוזה דומה אחר יהיה המחליף של גרין. זו עמדת המחליף הכי פחות קריטית לטעמי, כיוון שגרין הראה הכי הרבה חוסן פיזי לאורך הקריירה.

בעמדת הסנטר, תחת ההנחה הסבירה שדמרקוס קאזינס לא יישאר בחוזה של כ-6.4M$, הקבוצה תחפש מישהו אחר. אולי על חריגת פציעה. קוון לוני, אני מניח, יצ'ופר בחוזה גדול יותר, אבל עדיין פחות ממה שיוכל לקבל במקום אחר. בכל זאת, אני מאמין שיישאר. דמייאן ג'ונס, שהתחיל להראות ניצוצות העונה, יהיה גיבוי מהספסל ואולי גם ג'ורדן בל על עוד חוזה מינימום.

מפה, כמו בכל קיץ, הקבוצה תחפש מציאות. היא כבר הוכיחה שהיא יודעת למצוא אותן. מציאות כמו דיוויד ווסט, ניק יאנג או דמרקוס קאזינס. כולם רצו להיות חלק מקבוצה אלופה. אז אולי בעונה הבאה זה פחות רלוונטי, אבל חוזה דו שנתי כן נותן סיכוי טוב למאבק על התואר.

לפי סדר עדיפויות: קלעי פותח, שחקן ציר פותח, מחליף לעמדות 2-3.

על סטיב קר כמובן שאין מה לדבר. כל אחד טועה פה ושם, אבל מדובר על אחד האנשים החשובים בשושלת וכמובן שהוא חייב להישאר.

מטרות לעונה הבאה:

לנוכח הפציעות הקשות של קווין דוראנט וקליי תומפסון, המטרה לעונה הסדירה, תהיה, ככל הנראה, להצליח להשתחל לפלייאוף. משם זה כבר תלוי בחזרה של תומפסון ודוראנט אפילו עד למאבק אליפות נוסף.

13 תגובות

  1. כמו שכתבו לפני, זה הזמן של קרי להוכיח אם מגיע לו להיות בהר רשמור. אם הוא מצליח לבד לסחוב את הקבוצה למקום 2-3 במערב אז יש לו את זה
    🙂

  2. אם יש משהו שמסאי יוג'ירי לטורונטו לימדו אותנו השנה, זה שקודם כל צריך לחשוב על כאן ועכשיו. אם יש סיכוי לקחת אליפות, צריך ללכת על זה בכל הכוח.
    לקרי יש הזדמנות יוצאת דופן לקחת את הקבוצה לבד על הגב,
    אני לא הייתי מהמר נגד קרי לmvp בעונה הבאה. חזרה של תומפסון, בזמן שיאפשר לו לחזור לכושר וקצת מהלכים מתוחכמים של מאיירס וגולדן סטייט תחזור לגמר המערב.
    אם אני קרי, גרין, איגודלה ואפילו קליי, אני לא מוותר על העונה הקרובה

  3. תודה מתן, בעיני המטרות שלהם לעונה הבאה צריכה להיות התאוששות והכנת הסגל לאליפות בעונה העוקבת. בליי קליי אני לא רואה אותם מגיעים לשום מקום ולפעמים בשביל מועדונים בסדר גודל הזה זה הכל או כלום. יש להם ערמה של שחקנים פצועים /זקנים/מותשים. לדעתי הם יקחו את העונה האת באיזי – מנקודת מבט מקצועית שלי כפיזיוטרפיסט, משאירים גם את קליי וגם את דוראנט בחוץ לכל העונה ונותנים להם לחזור רק לעונה שאחרי. בינתיים נותנים לקארי את טיפול קוואי, 50 עד שישים משחקים בעונה, מנוחות יזומות וכו. מקווים לדוג משהו טוב בדראפט, מביאים ספסל לא גרוע ויש להם אחלה של סיכוי להיות מעומדים בכירים לאליפות שוב תוך שנתיים. להקריב עונה בשביל סיכוי גבוהה לכמה אליפויות – אני לוקח.

  4. יש להם סיכוי טוב מאוד להיכנס לפלייאוף אבל זה תלוי בהחתמות שהם יעשו בקיץ. השלד עדיין שם מאומן, מתואם, ובגיל הנכון. אם קורה נס ודוראנט חוזר לפלייאוף ב50% מהיכול (קליי צפוי לחזר כמה חודשים לפני כן) אז הם הופכים מיידית לקונטנדרית. רק בשביל הצ'אנס הקטן שווה לקרי ולגרין לשמור על המאזן מעל ה 0.50.

  5. להגיע לפלייאוף? נכון שאין את תומפסון ודוראנט, אבל בכל זאת… עדיין יש את אחד (אם לא) הצמדים הכי טובים בפיקנ'רול בעידן המודרני. עדיין יש שחקנים משלימים מצוינים שהשאירו את ווריורס הרבה זמן על הרגליים מול טורונטו. הם יעלו לפלייאוף, השאלה מאיפה. מניח שמקום 3-4.

  6. אני רואה את המטרה של גולדן סטייט בצורה אחרת
    אול אין טנקינג ובחירת לוטרי גבוהה
    זה הביטוח למקרה שדוראנט/קליי יחזרו במוד דרק רוז
    פציעה של קארי (וגם קלה ) ולתת לו לנוח לצד קליי ודוראנט ביציע
    וחייבים לשמור על הבריאות של גרין
    5 עונות רצופות של 100 משחקים זה טו מאץ עבור כל ספורטאי שהוא לא לברון

    1. אני לא פוסל את התרחיש הזה מבחינה אסטרטגית, אבל לשלם 300M$ בשביל לעשות טנקינג זה משהו שאני לא בטוח שבעלי המניות יאהבו.

    2. אם לא תהיה ברירה הם יעשו טנקינג, אבל קשה לי להאמין שיתחילו ככה את העונה, אלא יכנסו לזה רק אם באמצע העונה המצב יראה ממש עגום

    3. בס"ד
      מה יעזור טנקינג? אפילו יסיימו מקום אחרון(מה שלא נראה שיקרה ויגרור ביקורת עצומה בליגה) עדיין היום זה לא מבטיח כלום. פיניקס היו שניים בטנקינג קיבלו בחירה 6-7 נראה לי שאין בה כמעט איכות. גם הדראפט הבא לא כולל לפי הידוע את הכוכב הבא בטח לא באיזורים האלה.
      בקיצור- רמת ביקורת סופר גבוהה עליהם+רווח אמיתי לא ברור- בטח אם בסוף יחזרו הכוכבים הופך את הרעיון ללא נכון וגם לא כ"כ ריאלי.
      לדעתי לשחק בפחות ווליום כדי לשמור את קארי וגרין- זה כן.
      בתקווה שיצליחו להגיע לפלייאוף ומשם עם קליי הכל אפשרי

    4. מה שנקרא הפטנט על שם הספרס בזמנו שהביא את דאנקן למועדון.
      לא נראה לי האופי שלהם…
      צופה עונת קריירה של קארי שתעצים את המורשת שלו + המנהיגות של דריימונד שיסתום הרבה פחות והפלייאוף ממקומות
      5-8 וחזרה של קליי למאני טיים .
      (אופטימיסט חסר תקנה אנוכי)

  7. קצת קשה לקבל את מטרות ה'השתחלות לפלייאוף'.
    הרי אומרים שקרי הרכז הטוב בדורו, גם שמעתי 'מספר 2 בכל הזמנים'. שחקן ברמה כזו צריך ויכול לסחוב קבוצה על הגב לביתיות בפלייאוף, גם אם פציעות לשחקני מפתח.
    גולדן סטייט יצטרכו להתמיד בפיתוח שחקנים ולבנות קבוצה מסביב לקרי. קבוצה עם זהות הגנתית חזקה אפשר לבנות גם בלי תקציב גבוה, כל עוד יש לך כוכב אחד אמיתי.
    השאיפות לדעתי עדיין צריכות להיות טופ 4 במערב תוך פיתוח שחקני המשנה לצד קרי

    1. זה קצת מטעה לטעמי. זה לא שבונים קבוצה מסביב לקרי שהמטרות שלה הן פלייאוף ,אלא שתחת אילוצים של שני חוזי מקסימום שלא משחקים בונים קבוצה כזו. זה תרחיש שונה בתכלית.
      גם אם ניתן ליאניס/קוואי/הארדן לקבל 2-3 חוזים בינויים (שחלקם של שחקנים מבוגרים שכבר לא שווים את הכסף) וכל השאר נמוכים מאד התקרה היתה פלייאוף, לדעתי.
      עכשיו הוסף לזה את השחיקה (פיזית ומנטלית) המצטברת מהעונות האחרונות ומצבו הפיזי הבלאו הכי לא מרנין ואני לא מוצא סתירה.
      מזכיר שגם שחקנים אחרים בטופ של כל הזמנים לא העפילו לפלייאוף או הודחו בסיבוב הראשון בשנות השיא. די אם נזכיר את קובי בראיינט או קארים (וזה בלי תקרה סתומה).

  8. פלייאוף כן, ממקומות 6-8. מאבק אליפות ממש לא.
    גם אם לא עמדו ביעד האליפות בעונה שנגמרה, עונה טובה לאלופה שבעה עם מכת פציעות, במיוחד במערב כשרוני ורעב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם