סיקור משחקי ראשון

באחה"צ של ראשון פילי הוכיחו שלפחות בבית, הם קבוצה חזקה מהדירוג שלה, ויוסטון, גם היא מהמקום השישי מראה עליונות על דנבר. אוקלהומה ואינדיאנה נאלצו להילחם כדי לחלץ ניצחון.

פילדלפיה 76 (2) 101- בוסטון סלטיקס (2) 97

מדהים איך פילי קבוצה שונה כשהיא משחקת בבית. לאחר פיגור 0-2 ושני משחקים בבוסטון היה נראה שאנחנו הולכים לקראת סדרה קלה שתיגמר מהר. ואז מגיעים שני המשחקים הבאים. אם הייתי אוהד בוסטון, הייתי מתחיל לחשוש. לאחר 44 נק' במשחק הקודם, גם היום לא היה לבוסטון מי שיעצור את אמביד. האיש הגדול עשה צחוק מכל שומר שבראד סטיבנס ניסה לשים עליו, ואם יש שחקן בבוסטון שעשה לו בעיות בעבר, פילי שילמה לו הרבה מאוד כסף כדי שיעבור לצד שלה ולא יפריע.

דווקא בוסטון פתחה חזק כשסטיבנס עולה בהגנה בוקס אנד וואן כשנראה ש-4 שחקני בוסטון שומרים על אמביד בפנים. טייטום עלה אגרסיבי והפעם לא נתן לסימונס לחנוק אותו ובוסטון סיימו את הרבע ביתרון 8. 28-20. ברבע השני פילי הידקו את ההגנה ונראה שבוסטון לא מסוגלים לשים סל. 15 נק' בלבד היו לבוסטון ברבע, אבל למזלם פילי לא היו הרבה יותר טובים עם 20 נק' משלהם. 43-40 לבוסטון במחצית.

רבע שלישי בסימן אמביד שנראה שעלה נחוש לפרק את ההגנה של בוסטון ופשוט מחץ את החבורה בירוק, כשהוא משלהב את הקהל בתנועת הערסול לאחר כל סל וצועק לסטיבנס – "תביא גברים שישמרו עלי, לא תינוקות". 34 נק' היו לפילי ברבע, 16 מתוכן של אמביד, כולל 2 שלשות והרמת הכתפיים בחיקוי ה-shrug המפורסם של ג'ורדן. 68-74 לפילי בסיום הרבע.

רבע רביעי ובוסטון חוזרים בריצת 8-0 ועולים ליתרון, אך קורקמאז בשלשה, הורפורד וסימונס דאגו להחזיר את היתרון לפילי כשאמביד על הספסל. דקה וחצי לסיום, ג'יילן בראון קובר שלשה מהפינה להוריד את היתרון לנקודה בלבד, אך אמביד ב-2 נוספות מהקו (16-22 מהקו היו לו הערב), וחטיפה של סימונס במהלך הבא מטייטום שטען שנעשתה עליו עבירה, העלו את פילי ליתרון 5 וסגרו את המשחק.

לפילי: אמביד עם 35 נק', 12 ריב', סימונס עם 17 נק', 10 אס' ו-10 ריב', אל הורפורד עם 12 נק' חשובות.

לבוסטון: טייטום עם 20 נק' בערב שירצה לשכוח (7-20 מהשדה, 5 איב'), ג'יילן בראון עם 18 ומרכוס סמארט עם כמעט טריפל דאבל של 11 נק', 10 ריב' ו-8 חט'.



אינדיאנה פייסרס (2) 102 – מיאמי (2) 95

אני אגיד את האמת- אין סדרה שמעניינת אותי פחות בפלייאוף הזה (טוב אולי טורונטו- ברוקלין), אבל היא הופכת להיות הסדרה הכי צמודה ומותחת בסיבוב הראשון. אין כאן המון כדורסל, אבל יש כאן שתי קבוצות קשוחות שלא מוכנות לוותר על אף פוזשן.

גם הערב זה הלך קשה, כשנראה שאולדיפו משחק עדיין מחוץ למשחק ההתקפה של הקבוצה שלו. די מזכיר את מיטשל ביוטה. אבל הערב ברוגדון היה שם כדי לנהל את העסק וסאבוניס מתברר כשוס רציני בצבע, אפילו מול שחקן קשוח כאדבאיו.

במיאמי, יש לספולסטרה דאגות. ככה זה כשאתה שם את הביצים על שחקנים צעירים וחסרי נסיון כקנדריק נאן, דאנקן רובינסון ואדבאיו. אולי בבית זה יראה יותר טוב אבל הערב ספולסטרה כמעט ולא שיחק עם הצעירים ונראה שהמעמסה על קראודר ובמיוחד איגוודלה גדולה מדי. הם לא שחקנים שצריכים לשחק 30 דקות בערב. גם 20 זה יותר מדי.

אינדי הובילו מהפתיחה, כשבדקות שברוגדון מנהל את המשחק הקבוצה זרמה, וכשהכדור בידיים של אולדיפו, נראה שההתקפה נתקעה. גם למקמילן יש כאבי ראש משלו. מיאמי ניסו להיצמד אבל נראה שיותר מזה שמיאמי נצמדו, אינדיאנה נתנו להם להתקרב בכל פעם, ואז פתחו פער קטן.

התוצאה נראית יותר צמודה מאיך שהמשחק הרגיש.

למיאמי: אדאביו 20 נק' ו-10 ריב', באטלר עם 20 נק' ודראגיץ' עם 16.

לאינדיאנה: ברוגדון עם טריפל דאבל של 23 נק', 11 אס' ו-10 ריב', אולדיפו עם 22 נק' ו-18 נק' עם 15 ריב' לסאבוניס.



אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3) 105- יוטה ג'אז (1) 103

כריס פול הוא שחקן הקלאצ' הטוב בליגה השנה. ואוקלהומה קבוצת הקלאצ' הטובה ביותר, כשהיא עם אופנסיב רייטינג של 123 עם דפנסיב רייטינג של 94 במשחקים צמודים 5 דקות לסיום. הערב שוב ראינו למה. פול לא שיחק בשני המשחקים הראשונים של הסדרה ועלה כמחליף במשחק השלישי, אבל נראה כאילו החלודה הוסרה לגמרי. גם בילי דונובן, שספג הרבה טענות עד כה בקריירת האימון שלו ל-NBA שוב עשה בית ספר לאחד המאמנים המוערכים בליגה- קווין סניידר.

יוטה הובילו במרבית המשחק, כשמיטשל מקבל הרבה מצבים של אחד על אחד מול הקו האחורי של אוקלהומה ומנצל זאת עד הסוף. זהו לא המשחק שציפינו לראות מיוטה, אבל זה המשחק שאוקלהומה הכתיבה, ומיטשל היה שם להחזיק אותם. 30 נק' היו למיטשל ב-3 רבעים והג'אז נכנסו לרביעי ביתרון דו ספרתי.

בילי דונובן הודה אחרי המשחק שהוא לא התכוון להכניס את כריס פול אם המשחק היה יוצא משליטה אבל פול לא הפסיק לבקש שיתן לו להיכנס ואכן 5 דקות לתחילת הרבע הרביעי הוא נכנס כשיוטה ביתרון בן 13 נק'. הרכב של פול, אלכסנדר, שרודר, טרנס פרגוסון ונרלס נואל התחילו את הטירוף ויצאו לריצה של 18-5 ב4 הדקות הבאות.

אנחנו נכנסים בשוויון 97 ל-2 הדקות האחרונות, ומי אם לא מיטשל קובר שלשה. כריס פול עונה בשלשה משלו ואנחנו בשוויון 100, 30 שניות לסיום. עוד שלשה לבוגדנוביץ' מהפינה 15 שניות לסיום. יוטה מובילה ב-3. התקפה כנראה אחרונה, ודונובן מבקש פסק זמן. אוקלהומה יוצאים מפסק הזמן עם תרגיל מבריק שמשאיר את גלינרי כמעט פנוי לחלוטין מהפינה הימנית- בום. שוויון. הבעיה? בקושי עברו 2 שניות על השעון. יוטה יוצאים להתקפה הבאה ודונובן שולח 2 אנשים אל מיטשל מהחצי. מיטשל משחרר כדור לכיוון בוגדנוביץ' אך המסירה נראית רפויה וכריס פול מזהה אותה מקילומטרים. פול חוטף את הכדור, רץ למתפרצת, 3 שניות לסיום, אך הוא מזהה את גובר מגיע מאחוריו, עוצר במקום ובסיבוב, כמעט על הבאזר קובר את הסל המנצח. איזה ווינר. יוטה צריכה לחזור הביתה עכשיו כשהיא בפיגור רציני, אך מיטשל נראה אופטימי בסיום. "עברנו כל כך הרבה השנה, זה רק עוד מהמורה לעבור, ונצטרך לעבוד כולנו יחד. אני לא דואג".

ליוטה: מיטשל עם משחק מצוין של 33 נק', אינגלס במשחק טוב עם 18, כמו גם בוגדנוביץ.

לאוקלהומה: פול עם 31 נק' ו-8 אס' (0 איב') אבל ב-38 דק' משחק. שרודר היה טוב הפעם עם 22 נק' ואלכסנדר עם 18 נק'. גלינרי בפעם הראשונה בסדרה היה חלש יחסית עם 13 נק' (3-10 מהשדה) אך קבר את השלשה החשובה ביותר במשחק.

לא לוזר. ווינר!

יוסטון רוקטס (3) 118 – דנבר נאגטס (1) 110

דיברנו על כמה הארדן פתח את הפלייאוף מעט מהוסס. כאילו עדיין מנסה למצוא את החיבור עם ווסטברוק ולא רוצה להזיק למרקם העדין. אבל היה לכולם ברור שמתישהו זה יגיע. הערב היה הערב של הארדן. כבר היו להארדן לא פחות מ-8 משחקי פלייאוף עם 40+ נק', אבל זה היה הראשון בו עבר את ה-50. "פשוט הייתי אגרסיבי מהפתיחה", אמר הארדן לאחר המשחק, "לקחתי את הכדור פנימה בהתחלה וזה עזר לי למצוא את הקצב". אכן הערב, הארדן לא הסתמך על ווסטברוק שיחדור ופתח את הרבע הראשון כשהוא נכנס פנימה בכל התקפה. יוקיץ' ספג עבירה שנייה לאחר 3 דקות של משחק, וכשתי דקות אחר כך, בעבירה על סטפ בק של הארדן, גם ספג טכנית, במחאה על השריקה. עם היציאה של יוקיץ' נפתח הסכר והארדן עשה מה שרצה כשהוא משחק את כל הרבע הראשון בו קלע 22 נקודות. הקהל ביוסטון נכנס לאקסטזה, כשווסטברוק במתפרצת דפק דאנק ענק על הראש של מיילס פלאמלי המסכן. 40- 24 לרוקטס ברבע.

הרבע השני נמשך כשהארדן על הספסל ודנבר החלו מצמצמים, כשטרוי דניאלס, אקס רוקטס, קובר 3 שלשות, ומייקל פורטר ג'וניור, בדקות פלייאוף ראשונות, פוגע ברוקטס עם ג'אמפים מחצי מרחק. ווסטברוק שמר את הרוקטס בתמונה, אך המחצית נגמרה ביתרון קטן של הרוקטס- 60-63.

הרבע השלישי נפתח כמו הרבע הראשון ויוקיץ' המתוסכל ספג את הרביעית שלו כבר במהלך הראשון בעבירת תוקף על פי ג'יי טאקר, ומייק מלון הוציא אותו מייד כשהוא נראה מאוד כועס על הכוכב שלו. יוקיץ' לא חזר כל הרבע. הארדן המשיך בשלו והפעם היו אלה הסטפבקים שנכנסו. 10 שלשות היו למזוקן הלילה, 5 מהן ברבע השלישי. לא עזר לדנבר כלום, זה היה היום של הארדן. רבע שלישי נגמר ביתרון 77-90 לרוקטס.

ברביעי דנבר שוב ניסו לחזור, אבל שוב הארדן, עם עזרה מווסטברוק וקובינגטון היו שם לבלום את המתקפה.

ליוסטון: הארדן סיים עם 53 נק' (שיא פלייאוף), 9 אס', 8 ריב' ו-4 חט'. ווסטברוק היה סולידי הפעם עם 15 נק' -13 ריב' ו-7 אס. קובינגטון עם 15 (5-9 משלוש), טאקר עם 14 (4-4 משלוש) וגורדון תרם 14 משלו.

לדנבר: מורי עם 24 נק', בארטון עם 18, פורטר ג'וניור 16. יוקיץ' עם 19 נק' ב30 דק' משחק והרבה עצבים.

הארדן תסכל הערב את יוקיץ' – 53 נק' ושיא פלייאוף

4 תגובות

  1. סוף סוף הארדן התפוצץ מה יהיה אם טייטום שיחק נהדר כל העונה נתן עונה של אולסטאר בפלייאוף לא עוזר את ה20 נקודות אוקלהומה פשוט קלאץ' פול נתן היום לאוקלהומה את הסדרה

  2. תודה על הסיקור.
    לא רק כריס פול הוא קאלץ' אלא כל אוקלהומה כקבוצה.
    גו יוסטון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם