סקירת נעליים – Adidas Harden Vol 4

כי לצלוף 60 נקודות ב-3 רבעים ממש לא הולך ברגל (יחפה)

מחיר – 130$, לינק לרכישה (Cloud White/Core Black)

משקל הנעל – 400 גרם.

גובה קרסול – נמוך

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – James Harden, Patrick Beverly, Kyle Lowry

הארדן ממטיר 60 נקודות על הראש של אטלנטה עם הנעל החדשה שלו

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

בגרסה הנוכחית אדידס החליטו לוותר על דפוס האדרה (Herringbone) שהיה מזוהה כל כך עם ההארדן 3 (מוזמנים להרחיב בקריאה על דגם מספר 3 המצוין) והחליטו להחליף אותו בדפוס מוזר ולא אחיד, בדומה לסוליית ההארדן 2 הוותיקה. למרות שהדפוס נראה לא מרשים, בלשון המעטה, הוא מתפקד בצורה מדהימה ובקושי צובר אבק, או לכל הפחות מצריך ניגוב קליל. הגומי ממנו עשויה הסוליה עמיד ואיכותי כך שהנעל מתאימה גם למגרשים חיצוניים, כאשר במגרשים פנימיים כמובן ההרגשה תהיה מעולה ובעיות אחיזה בכלל לא יהיו על הפרק, כך שהראש יהיה ממוקד נטו בחיתוך, סטפ-בק, או בצליפה הבאים.

  • ציון: 9 שרוכים

תמיכה (Cushion)

עד עכשיו בכל הדגמים של הארדן, אדידס השתמשו בכרית ה-Boost המוצלחת שסיפקה תחושת מגרש מדהימה יחד עם מעט בלימת זעזועים. בהארדן 4, אדידס עברו להשתמש בספוג תמיכה חדש בשם Lightstrike שהוא ספוג קליל ביותר המספק תנועות אקספלוסיביות ("נפיצות") ומהירות מבלי לוותר על תמיכה ונוחות. עם זאת, מדובר בספוג מעט רך מהרגיל, שאמנם לא פוגע ביציבות ותחושת המגרש שעדיין מדהימה, אך בא לידי ביטוי בכך שתרגישו מעט יותר את הקרסוליים והברכיים שלכם מאשר בשימוש בספוג נוקשה.

  • ציון: 7 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

ההארדן 4 אמורה להתאים למידת הנעל הרגילה שלכם ולספק אחיזה מיטבית. במרכז הנעל ישנה גומייה אלסטית שאמורה לחזק את אחיזת כף הרגל, אבל בהתחלה היא מאוד הדוקה ועלולה לגרום לכם לכאבים שיתכן וידרשו קצת זמן התרגלות (ייתכן וידרש לחלוץ את הנעל בין משחקים על מנת למנוע כאבים מיותרים בשימושים ראשונים). לבעלי כף רגל רחב, אמליץ ללכת על חצי מידה מעל המידה הרגילה, ולקחת בחשבון שזה יפגע באחיזה מיטבית לקרסול. השרוכים אמורים בכל מקרה לנעול את כף הרגל במקום, ויש חורי שריכה נוספים בנעל על מנת להרחיב את האחיזה של השרוכים להתאמה אישית. ההארדן 4 יציבה עם בסיס רחב, יושבת קרוב מאוד לרצפה וגם מצוידת בתמיכה לעקב שמחזיקה את כף הרגל במקום, כך שסה"כ מדובר בנעל עם הרבה תמיכה.

  • ציון: 8 שרוכים

חומרים

ההארדן 4 מורכבת מבד קל וגמיש עם כיסויי פלסטיק ועור סינטטי. גם לאחר מספר שימושים בנעל, החומרים האיכותיים ישמרו על המראה החדש שלהם ולא יתלכלכו בקלות. ניתן להתרגל לנעל בקלות וללא בעיות מהרגע שתלבשו אותה על הרגל, אבל הגומייה האלסטית במרכז הנעל שאמורה להחזיק את כף הרגל שלכם במקום יכולה לקחת קצת יותר זמן להתרגל אליה. כאן זה המקום לפרגן לאדידס, שבניגוד לנייקי, מתמחרת את הנעליים שלה בצורה הוגנת יחסית, וגם בדגם הזה יחס המחיר לאיכות החומרים הוגן בעיניי. בפן החזותי, כמובן שמדובר בטעם אישי אך אני מוכרח לציין שלדעתי ההארדן 4 היא נפילה עיצובית לעומת הדגם הקודם. בנוסף, הנעל הנוכחית מגיעה במספר צבעים הזויים, ביניהם גרסה בצבע ורוד ניאון או חאקי צבאי הזוי… אבל כמו שהארדן עצמו אמר – תמיד שמים לב למי שנועל את הנעליים הצבעונית (ותודה ל-@ניב שכטר על הציטוט).

  • ציון: 8 שרוכים

לסיכום

ההארדן 4 הן נעליים מצוינות כמעט לרמת הדגם הקודם שהיה אחד מנעלי הכדורסל המוצלחת בעונה הקודמת. לצערי יש בדגם 2 אספקטים קצת פחות טובים – הראשון הוא כרית התמיכה שבעיניי לא מספקת מספיק הגנה ובלימת זעזועים, והשני הוא הגומייה האלסטית במרכז הנעל שעשויה לגרום לכאבים בכף הרגל עד להתרגלות. למרות החסרונות הללו, ההארדן 4 מתפקדת מעולה על המגרש, מדובר בנעל יציבה עם המון תחושת מגרש שתתאים בול לגארדים זריזים, ומי שנהנה מהדגמים הקודמים של הארדן ככל הנראה יהנה מאוד גם מהדגם הזה.

בנוסף, על אף שברור שהנעל היא לא מדד ישיר לביצוע, ניתן להסתכל על פתיחת העונה המטורפת של הארדן כדי לראות שהוא ממש לא מסתכל אחורה כשהוא חורך את הפרקטים השונים בליגה עם הדגם החדש.

למי שקונה את הנעל (לצערי אל תבנו על זה מדי בארץ…) – תהנו המון, ואל תשכחו לתת סטפ-בק ?.

  • ציון משוקלל סופית: 8 שרוכים

13 תגובות

  1. אהלן,
    אני משחק כדורסל כבר כמה עשרות שנים ותמיד בחרתי נעל גבוהה כי ככה לימדו אותנו, בשנים האחרונות אני רואה יותר ויותר נעליים נמוכות אצל שחקי הNBA ובחנויות בפרט.

    מישהו יכול להסביר אחת ולתמיד מה קרה? האם יש קשר בין גובה הנעל לעמדה במגרש? והאם הנעליים הנמוכות באמת בטוחות לקרסול?

    1. אהלן איתמר,

      קודם כל ממליץ לך לקרוא את הכתבה הבאה ששיתפתי באחת הסקירות שלי בעבר – https://www.insidescience.org/news/high-tops-low-tops
      אבל אסכם לך את הכתבה והעניין סביב נעליים נמוכות – כדורסל כמו שאתה מכיר זה ספורט שדורש המון תנועה של הרגליים ושל הקרסוליים בפרט, יש המון תנועות שהרגל והקרסול צריכים בהם מרחב תנועה ולכן השימוש בנעליים נמוכות הולך וגובר (במיוחד בקרב גארדים) מכיוון שזה נותן להם הרבה יותר חופש לעשות את הפעולות המדהימות שלהם על המגרש.
      נעל גבוהה תגביל יותר את הקרסול ותוסיף טיפת הגנה אבל זה לא הדבר הטבעי לקרסול ויותר מזה, אם תנחת על רגל של שחקן אחר זה בכלל לא משנה אם יש לך נעל גבוהה או נמוכה זה עדיין יגדיל את הסיכוי שלך לסובב את הקרסול.
      באופן כללי כשאני בודק נעל מבחינת הגנה על הקרסול יותר חשוב לי לבדוק את בסיס הסוליה – ככל שהבסיס רחב יותר אז כף הרגל תהיה יציבה יותר וכך הסיכוי לגלגול הקרסול יפחת.

  2. היי עינב
    אני קונה נעליים חדשות וחושב לקנות את ה vol 4 היית ממליץ לי לקנות אותם?
    אני משחק בעיקר בעמדה 3 וצריך נעל שתאפשר לי משחק מהיר בדגש על צעד ראשון. אני משחק במגרש מאובק מאוד אבל חשוב לי אחיזה טובה.
    אני בן 14 אז פחות צריך לדאוג מפציעות…
    תודה רבה אוהב מאוד את כל הסקירות שלך!

  3. היי עינב
    אני קונה נעליים חדשות וחושב לקנות את ה vol 4 היית ממליץ לי לקנות אותם?
    אני משחק בעיקר בעמדה 3 וצריך נעל שתאפשר לי משחק מהיר בדגש על צעד ראשון. אני משחק במגרש מאובק מאוד אבל חשוב לי אחיזה טובה.
    אני בן 14 אז פחות צריך לדאוג מפציעות…
    תודה רבה אוהב מאוד את כל הסקירות שלך!

  4. תודה חברים. אני בדרך כלל לא בקטע של נעליים ורודות אבל דווקא הווליום 4 הוורודות נראות אחלה. יותר טוב מכל שאר הליין לפחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם