סקירת נעליים – Nike Lebron Soldier 13

המלך הוא עירום?

מחיר – 140$, לינק לרכישה (Black)

משקל הנעל – 425 גרם

גובה קרסול – גבוה

שחקנים מובילים שמשתמשים בנעל – Lebron James

סוליה ואחיזה במשטח (Traction)

דגם ה-Soldier 13 מתהדר בדפוס הסוליה הכי פשוט של נייקי אבל גם הכי יעיל – Herringbone (אדרה), סוליה שלא מנסה לספר סיפורים מיותרים אלא פשוט עושה את העבודה. הסוליה תתפקד מעולה גם בפנים וגם בחוץ, עם אבק ובלי אבק והגומי העבה מבצע את עבודתו נאמנה למרות שהוא מוסיף משקל לנעל, שבסך הכל נושאת תו משקל סביר. יתכן ועובי הגומי גם ידרוש מעט זמן התרככות בשביל לתת את האחיזה המקסימלית אבל בסה"כ צפוי לעבוד ולהחזיק היטב.

  • ציון: 9 שרוכים

תמיכה (Cushion)

סוליית הנעל נראית נפוחה ומגושמת וזאת מכיוון שהיא מצוידת בשתי יחידת Zoom Air ענקיות, גם בקדמת הסוליה וגם בעקב שמספקות בלימת זעזועים מוגברת והחזרת אנרגיה בנחיתה למהלך הבא. מלבד היותן של יחידות ה-Zoom Air גדולות, אז הן גם נמצאת בתחתית הסוליה ויש שכבת ספוג שחוצצת בינן לבין כף הרגל, כך שלא מתקבלת תחושת מגרש ופידבק. כאמור, הדגש בדגם הזה הוא יותר על בלימת הזעזועים ואין ספק שהדגם הזה הולם יותר לסנטרים ופורוורדים גדולים.

חוסר הפידבק הוא לא בהכרח חיסרון מכיוון שהנעל נוחה מאוד ותעניק ולברכיים הגנה מקסימלית. מבחינה אישית אני מעדיף להרגיש את כף הרגל שלי קרובה לפרקט אבל הנעל עדיין יציבה כך ששחקנים אמורים להינות ממנה לאחר התרגלות קצרה.

  • ציון: 8 שרוכים

התאמה לשחקן ואחיזה ברגל (Support & Fit)

הנעל בנויה מבד שיעניק תחושה הדוקה (פירוט בחלק החומרים) ולכן מומלץ להישאר עם מידת הרגל הרגילה. למי שיש כף רגל רחבה מומלץ למדוד את הנעל בחנות לפני רכישה ואם אין אפשרות לאור הזמנת הנעל מהאינטרנט אז אמליץ לקחת את הנעל חצי מידה יותר מהרגיל על מנת שהנעל לא תהיה הדוקה מדי.

כמו ברוב דגמי ה-Soldier של לברון, גם בדגם הנוכחי אין שרוכים אלא שתי רצועות סקוץ' – אחת בקדמת הנעל ואחת בקרסול שמאפשרות להדק את כף הרגל לנעל בדיוק במקומות שאנחנו צריכים. בנוסף, על כל רצועה ישנן רצועות משיכה שמאפשרות להדק את הנעל אפילו יותר במידה ויידרש (יכול להתאים למי שיש כף רגל צרה במיוחד אבל כנראה שלא ישמש את הרוב). בסיס הנעל יחסית רחב ושטוח אך חבל שלא הורחב יותר ביחס לגובה הסוליה בשביל להעניק עוד יציבות.

  • ציון: 8 שרוכים

חומרים

הנעל מורכבת מבד ה-Ripstop – בד העשוי מניילון חזק שעמיד בפני קריעה ושחיקה. הבד עמיד ביותר וגם קל משקל אך מרגיש זול מאוד ביד. בנוסף, הבד לא דורש זמן התרגלות והוא אינו נמתח כלל, כך שיתאים למי שאוהב תחושה הדוקה של הנעל על כף הרגל לאורך זמן. למרות שלא מדובר בחומרי פרימיום, בטוח ביחס לנעל של לברון ולתג מחיר המשתמע מכך ושהנעל מתהדרת בו, החומרים עושים את העבודה.

  • ציון: 8 שרוכים

לסיכום

בסה"כ ה-Soldier 13 היא נעל טובה ומתפקדת טוב בכל ההיבטים. החומרים אינם מרגישים איכותיים יתר על המידה אבל עושים את העבודה למרות שהמחיר מעט גבוה לטעמי, אבל אלו המחירים כשמדובר בנעליים של לברון. ללא ספק ניתן למצוא נעלי כדורסל טובות ואיכותיות יותר של נייקי או המתחרות בתג מחיר צנוע יותר.

אין ספק שהנעל פחות תתאים לגארדים, ויש צורך במשקל על מנת להרגיש את התמיכה מהסוליה, אבל מדובר בנעל שתתאים לכל סוגי המגרשים ואשר תשמור על עצמה ועליכם לאורך זמן.

כמו כן, בפן האישי אני מוכרח לומר שהעיצוב של הנעל מזעזע ללא תלות בצבע, וזה בהחלט מלווה את התחושה הכללית שנייקי הולכים לכיוון של עיצוב מוגזם בדגמים העדכניים. אני פחות בעד הקו המוגזם הזה אז נקווה שהמצב מעט ישתפר עם שחרור ה-Lebron 17 בתחילת עונת ה-NBA באוקטובר.

  • ציון משוקלל סופית: 8 שרוכים

16 תגובות

  1. המייל שלי – einavchazen@gmail.com, אתה יכול גם לחפש אותי בפייסבוק – Einav Chazen
    עם התקציב שלך הייתי הולך או על ה-Lebron 16 Low שאתה יכול למצוא בסניפי Foot Locker בסביבות ה-700 שקל או מזמין את ה-Anta KT4 שעולה סביב ה-100 דולר עם משלוח
    בכל מקרה מוזמן לדבר איתי להמשך התייעצות

    1. לא הייתי מתאר אותה כנוראית אבל בהחלט יש אופציות טובות יותר

    1. תודה לך דורון שאתה קורא!
      יש איזו נעל שהיית רוצה לקרוא עליה?

  2. לפי התיאורים נעל אך לאטובה אך לא יותר וזה מאכזב ביחס ללברון.

      1. תיארת את זה מצוין, נעליים של לברון הן ספינת הדגל של נייק ופה הם פספסו ביחס לדגם הקודם

  3. לגמרי נעל מזעזעת, כמו האדידס ווליום 4 של הארדן.
    כאילו נתנו לילדים בני 4 חופש יצירתי לעיצוב נעליים

      1. זה סוג קטע של 'תראו אותי'. כמו שהארדן אמר ששאלו אותו למה כל צבעי הפסטל והצבעים הבהירים וצבעוניים הוא אמר שב AAU תמיד שמים לב למי שיש לו את הנעליים הצבעוניות. סוג של למשוך את העין, גם אם זה גרוטסקי או מכוער, אבל לפחות רואים אותך.

  4. היי עינב
    אשמח אם תמליץ לי על נעליים טובות ומעלה למגרשי חוץ, שלא צוברות יותר מדי אבק אם בכלל ומכל המותגים
    תודה

      1. משהו כמו 500-700 שקל
        כמובן שאפשר גם בפחות
        אשמח לקבל את המייל שלך להמשך התקשרות

        1. המייל שלי – einavchazen@gmail.com, אתה יכול גם לחפש אותי בפייסבוק – Einav Chazen
          עם התקציב שלך הייתי הולך או על ה-Lebron 16 Low שאתה יכול למצוא בסניפי Foot Locker בסביבות ה-700 שקל או מזמין את ה-Anta KT4 שעולה סביב ה-100 דולר עם משלוח
          בכל מקרה מוזמן לדבר איתי להמשך התייעצות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם