עומרNBA: אחד הטובים. כשבא לו…

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הסיפרה (על הגופיה של השחקן) לספירה (של העומר) עם שחקן שלא תמיד היה לו חשק לשחק, אבל כשהיה לו כזה - הוא עשה דברים נהדרים על הפרקט - בארון דיוויס

היום ארבעים ושמונה ימים לעומר.

גם היום לא מצאתי שחקן עם המספר לכתוב עליו. אז אמרתי לעצמי 'בוא נבדוק מה קורה עם הופכים את המספר'. אבל גם ב84 יש רק שני שחקנים ועל כריס וובר כבר כתבתי. אז הלכתי מספר אחד הלאה ומצאתי. אז היום נדבר על בארון דיוויס.

דיוויס נולד בלוס אנג'לס. סבתא שלו דחפה אותו לשחק כדורסל ודיוויס הצטיין על המגרש. בשנתו האחרונה בתיכון זכה בערך בכל פרס אפשרי כולל ניצחון בתחרות ההטבעות למרות שהיה פחות מ-1.90.

מכללות רבות נאבקו על שירותיו של דיוויס ולבסוף הוא בחר לשחק ב-UCLA כדי שיוכל להיות קרוב לחברים ולמשפחה. דיוויס הראה יכולת טובה ועזר לקבוצתו להגיע לטורניר המכללות. במהלך הטורניר תוך כדי נחיתה מדאנק יחסית פשוט קרע דיוויס את רצועת ה-ACL. בעונה שלאחר מכן התאושש דיוויס מהפציעה וחזר למגרשים עם אותה אקספלוסיביות שהייתה לו לפניה. בסיום שנתו השנייה יצא דיוויס לדראפט, שם נבחר ע"י שארלוט בבחירה השלישית.

בעונתו הראשונה דיוויס עלה באופן קבוע מהספסל ולא הצליח לתת תרומה משמעותית. בעונת 00/01 קיבל דיוויס את תפקיד הרכז בחמישייה הפותחת ופשוט התפוצץ. הוא סיים עם 13.8 נקודות, 5 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-2.1 חטיפות. נתונים מעולים לשחקן בשנה השנייה שלו. בפברואר של אותה שנה העמיד דיוויס שיא NBA כשקלע סל מ-27 מטר. העובדה שהוא נשמר בצורה צמודה רק הופכת את ההישג למרשים יותר.

בעונה שלאחר מכן המשיך דיוויס להראות שיפור במספרים ולראשונה שיחק באולסטאר לאחר שהחליף את קרטר שנפצע. בסיום העונה עבר לניו אורלינס. בהורנטס דיוויס נע בין תרומה משמעותית לבין פציעות. בעונת 04/05 הסתכסך עם ההנהלה והמאמן וביקש טרייד. כמה דקות לפני סוף הדד ליין עבר לגולדן סטייט ווריורס. בעונה וחצי הראשונות דיוויס וחבריו היו עסוקים בעיקר בלחגוג מחוץ למגרש ולהפסיד על המגרש.

בעונת 06/07 התמנה לאימון הקבוצה דון נלסון. האווירה השתפרה והקבוצה נראתה שהיא נהנית על המגרש. בארון דיוויס סיפר שהוא אמר לחבריו אולי במקום לחגוג במסיבות בחוץ, נתחיל לחגוג על המגרש?. הוא הוסיף שבמסיבות יש לפעמים פחות מ-500 איש ובאולם מגיעים 20 אלף כל משחק אז בטוח זה יהיה יותר כיף. הקבוצה הראתה כדורסל מלהיב אבל הגיעה לפגרת האולסטאר עם מאזן של 25-29 והיה נראה שהם יסיימו עונה נוספת באפריל. דיוויס מספר שהוא אמר לחבריו שיהיה ממש מגניב אם נגיע לפלייאוף ונוכל לעשות מסיבה ענקית. הווריורס חזרו מהפגרה וסיימו את העונה עם מאזן של 42-40 והעפילו לפלייאוף לראשונה מאז עונה 93/94. במשחק בו הבטיחו את העלייה לפלייאוף היה יום ההולדת של דיוויס. ובאמת כמו שהוא הבטיח, הייתה שם אכן מסיבה משוגעת.

אחרי שהחגיגות נרגעו הווריורס היו צריכים להתמודד עם דאלאס. המאבריקס סיימו עם מאזן של 16-67 והיה להם את דירק שזכה בMVP באותה עונה. אף אחד לא נתן לווריורס שום סיכוי. הווריורס הפתיעו את כולם כשניצחו את הסדרה ב-6 משחקים. זאת הייתה הפעם הראשונה בה מקום 8 ניצח את מקום 1 מאז שעברו לסדרות של שבעה משחקים.

בסיבוב השני פגשו את הג'אז. דיוויס המשיך להראות יכולת טובה אך הווריורס הפסידו ב-5 משחקים. מה שייזכר בעיקר מהסדרה הזאת הוא הדאנק המפלצתי שדיוויס הטביע על אנדריי קירילנקו. דיוויס אמר ששני מהלכים לפני דיוויס קלע עליו ליי-אפ. קירילנקו אמר לו שזה פעם אחרונה שזה קורה, אז דיוויס החליט לעשות את זה שוב ויצר את אחד מהדאנקים אין גיים היותר מרשימים שהיו בפלייאוף. למרות ריצת הפלייאוף המרשימה זה היה הביקור האחרון של דיוויס בפלייאוף עם הווריורס.

בקיץ 08 חתם דיוויס על חוזה ל-5 שנים עם הקליפרס. דיוויס חתם תחת ההנחה שחברו הטוב אלטון בראנד יחתום בקליפרס גם. בראנד  החליט לעשות לו קרלוס בוזר וחתם בפילדלפיה. דיוויס הראה יכולת טובה גם בקליפרס אך לא הצליח להוביל את הקבוצה לפלייאוף. מהקליפרס עבר דיוויס לקאבס ומשם לניקס שם פרש בסוף העונה לאחר שקרא את ה-ACL וה-MCL. ב-2015 הצטרף לליגת הקיץ Drew league במטרה לחזור לשחק באופן פעיל אך זה לא הצליח.

כיום משחק דיוויס בליגת הBIG3. דיוויס היה פוינט גארד מצוין כשהיה בא לו לשחק וכשהיה בריא. הוא שיחק בעיקר בקבוצות גרועות מה שלא עזר למוטיבציה שלו. מצד שני, כשעוד היה לו ברכיים ובלי דלקת בקרום החשק הוא היה אחד השחקנים שיותר נהניתי לראות.

הישגי קריירה:

2 בחירות למשחק האולסטאר (2002, 2004)
החמישייה השלישית של העונה (2004)

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם