עומרNBA: גברים נמוכים יכולים לקפוץ!

עומרNBA הפינה שמקשרת בין הספירה (של העומר) לסיפרה (על גב השחקן) עם שחקן נמוך, בסה"כ 1.70 שלימד אותנו שכדורסל לא חייב להיות בהכרח משחק של גבוהים - ספאד ווב.

היום ארבעה ימים לעומר.

כדורסל הוא ספורט לאנשים גבוהים. אני לא מחדש שום דבר בנושא. גם הרכזים שנחשבים נמוכים הם מתחילים בדרך כלל ביזור ה1.85. מדיי פעם שחקנים נמוכים מצליחים להראות יכולות, אתמול דיברנו על אחד כזה. אבל בנושא ההטבעות אין פה עניין למשחקים. צריך להיות לפחות בגובה ממוצע לשחקן בליגה כדי להטביע, קל וחומר בשביל לזכות בתחרות ההטבעות. זה מה שכולם חשבו, היום נספר על כך שאפשר גם אחרת. היום נדבר על ספאד ווב.

אנתוני ג'רום ווב נולד בדאלאס. הראש שלו היה יחסית גדול מה שגרם לאבא שלו לכנות אותו ספוטניק. לילדים היה קשה לבטא את השם שהפך במהרה לספאד. הוא היה מהיר וזריז יותר מכל הילדים בשכונה אבל כשניסה להתקבל לנבחרת בית הספר ויתרו עליו בגלל הגובה. וכמו בסיפורים טובים בדיוק שחקן שכח להביא את האישור הרפואי, ספאד נכנס לנבחרת והראה לכולם למה הוא מסוגל. גם לנבחרת התיכון לא רצו לקבל אותו, אבל הוא נאבק ושיפר את המשחק שלו עד שהצליח להיכנס לשם, וכשנכנס הראה לכולם מה הוא מסוגל לעשות. ספאד עבד המון על הניתור שלו ובגיל 16, כשהוא בגובה 1.60 הטביע לראשונה.

הוא הבין מהר מאוד, מה שג'ה מרואנט מסרב לקלוט – שאחרי הניתור באה הנחיתה, ולכן העדיף להיתלות על הטבעת כדי לרכך את הנחיתה. כשהוביל את קבוצתו לגמר המדינה הוא התחיל לצוד את עיניהם של סקאוטים, העיתונים תיארו את ההטבעות שלו כאילו הוא נורה מלוע של תותח. למרות היכולות המרשימות שהראה רוב הקולג׳ים לא רצו להמר על השחקן נמוך הקומה. בסוף עוזר מאמן מהNC State שיכנע את המאמן הראשי ג׳ים וולונו להמר על השחקן. כשהגיעו לשדה תעופה לאסוף את השחקן הצעיר ראה אותו המאמן מרחוק וסינן לעוזר המאמן שלו: "אם זה ספאד ווב, אתה מפוטר".זה היה ספאד, והעוזר לא פוטר, ולספאד היו שתי עונות לא רעות בקבוצה…

לאחר מכן יצא ספאד לדראפט הNBA והוא נבחר רק בסיבוב הרביעי ע"י הפיסטונס שבחרו לא להחתים אותו על חוזה. אטלנטה לקחה עליו הימור והחתימה אותו. ואז הגיע שבוע האולסטאר… ספאד נבחר להשתתף בתחרות ההטבעות. הוא התייחס לכך בתור גימיק וחשב שיש לו סיכוי קל לזכות ואולי להכניס עוד כמה גרושים למשכורת. אני לא הולך לתאר לכם את תחרות ההטבעות, פשוט תראו את הסרטון…

רק אספר שווב הגיע לגמר מול האלוף המכהן וחברו לקבוצה דומיניק ווילקינס. ספאד הפתיע את כולם ועם שני דאנקים עם הציון 50 זכה בתחרות. ספאד המשיך לעוד 11 עונות בליגה וטרם לקבוצותיו לא מעט כשעלה מהספסל. בשנת 1998 פרש ממשחק פעיל.

יכולתי לדבר על המסר שכל אחד יכול להצליח אם רק יאמין בעצמו, ושאם תתאמן מספיק קשה בסוף תצליח, ושלא משנה כמה פעמים דוחים אותך בסוף מישהו יבין כמה אתה טוב כל אלה מסרים טובים ומקסימים אבל לא בא לי לדבר עליהם כרגע. אז תביאו לעצמכם משהו לשתות, תתרווחו, ותנסו להבין איך בן אדם בגובה 1.70 זכה בתחרות ההטבעות של הNBA.

הישגי קריירה:

אלוף ההטבעות במשחק האולסטאר (1986)

5 תגובות

  1. עגל הם נמוכים מסוג.אחר….
    נמוך מהסוג שלהם ושל נייט רובינזון
    שקול לנמוך משלנו בגובה של מיקי ברקוביץ…מטר ו 90 ומעלה…

  2. דוקא בגללו אני זוכר את סיר צארלס ברקלי לטובה .
    ספאד קופץ מעליו ועומד איך לא להתרסק על הראש, ברקלי תופס אותו בעדינות ביד אחת , תוםס את הכדיר ביד השניה, ומוריד את ווב בעדינות לקרקע ,
    איזה אציל !

  3. מצוין.
    מישהו זוכר מה ההבדל בינו לבין מאגסי בוגס? שניהם תאומים סיאמיים בזיכרון שלי. . .
    (השני שיחק עם אלונזו מורנינג ולארי ג׳ונסון)

    1. 168 לעומת 159…
      לא כל כך תאומים ….ספאד הרבה יותר גבוה, 9 סנטימטרים מאד מאד משמעותיים, ברמת הגבהים הזו .
      אני אישית 172 ויצא לי לשחק נגד 196
      אחד על אחד וניצחתי .
      אבל בתחבולות ,אך מישהו מעט גבוה ממני וזריז כמוני לא הצלחתי לנצח בדרך כלל .

      1. וואו, כזה נמוך הוא?! באמת לא יאומן איך הוא שיחק בנבא
        (גם ווב האמת)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזדמנות להכיר

סיקור נעליים Nike G.T. Hustle 2

באפריל 2021, נייקי השיקה סדרת נעלי כדורסל חדשה מסקרנת במיוחד שזכתה לשם GT במשמעות של Greater Than series – הצהרת כוונות של נייקי שלמרות כל סדרות הנעליים הוותיקות של הכוכבים שלה, הסדרה הזו הולכת להתעלות על כולם.

קרא עוד »

צור קשר

טוויטר

פייסבוק

טלגרם